Kanuni RS 125, Scooter Hk.
Reklamlar
-
05 Ağustos 2015, 12:41
#1
Selamlar Arkadaşlar,
2 ay önce satın aldığım, Kanuni RS 125 sukuterim hakkında bilgi vermek istiyorum, bilgi verme ihtiyacı duymamın sebebi ise, ben bu sukuteri almak istediğimde "sahibinden.com ve kanuni.com" dışında neredeyse hiçbir bilgi veya paylaşım bulamadım, ihtiyacım olan sadece bir kullanıcı yorumuydu.
Düşündüm, taşındım ve anadolu yakasında yetkili bir kanuni bayisine girdim, motorsikleti gördüğüm anda tipini inanılmaz beğendim, hepimiz gibi bende ilk tipine baktım ve rezalet tipli "spacy ve fizy" ile alakası yoktu (tip olarak).
Neyse ben motorumu aldım, ruhsat işlemlerimi ise kendim bir çırpıda hallediverdim, doğrudan binmeye başladım, tabi bu sırada da bir hayli korkuyordum, kendi kendime "-ne yaptım ben, paramı acaba sokağa mı attım" gibisinden vesveseler veriyordum.
İlk 800 km memnun kalmadım, ilk bakımına götürdüm, titreyen gidonu ve tüm civatalarını sıkıp, yağını vs vs değiştirdiler, sukuter çook değişmişti ve beni memnun edip güven vermeye başlamıştı, gel gelelim benim evim üsküdarda, işim ise tuzlada, sürekli e5'te seyir yapıyorum -sanırım sukuter daha iyi başka bir yolda denenemezdi.
2.000 kilometreye geldiğğimde ise "Kadıköy, Tepe Nautilus, karşısında bulunan Kanuni Baymoto'ya bakıma götürdüm, inanılmaz bir servisi vardı. Yağ tercihimi uzun yola çıkmayı hedeflediğim için CASTROL 15W-50 yağ koydurdum, performans olarak maksimum verim aldım.
Sanırım biraz gevezeleştim, affınıza sığınaraktan bazı bilgileri aşağıda paylaşıp yazımı bitireceğim;
Sukuterin Kafadan gerisi bire bir fizy, ama kafa krenajı çok farklı ve yakışıklı,
Fizy ile üretim fabrikaları aynı, montajı Dudullu / Kuralkan Motor Fabrikası
Bu fiyata daha iyisi olduğunu düşünmüyor ve şiddetle tavsiye ediyorum.
Maksimum Sürat: 110 KM (Şile yokuşlarında son değiştirdiğim yağ ile birlikte 85 km'den aşağıya inmedi"
Yakıt: 100 KM / 1,8 Litre
Fiyat; 3200 TL,
Saygılarımla
Reklamlar
-
06 Ağustos 2015, 12:40
#2
Lastikleri sence scooter için yeterli mi ? Genelde pek sağlam olmaz derler sıfır alınan motorlarda.
-
12 Ağustos 2015, 11:30
#3
Kesinlikle lastikleri değiştirilmeli, üstünde (MANLUNG) adında, geri dönüştürülmüş pet şişeden yapılmış gibi bir lastik var. Ben alır almaz Michelin ile değiştirdim, üstündeki lastikler, kuru asfaltta yine iyiydi ama biraz zeminde nem görsün bir anda abuk subuk durumlara düşüyordu.
-
coolwater76 adlı üyeden alıntı
Kesinlikle lastikleri değiştirilmeli, üstünde (MANLUNG) adında, geri dönüştürülmüş pet şişeden yapılmış gibi bir lastik var. Ben alır almaz Michelin ile değiştirdim, üstündeki lastikler, kuru asfaltta yine iyiydi ama biraz zeminde nem görsün bir anda abuk subuk durumlara düşüyordu.
Merhaba biraz Zaman geçmiş ama yine de sormalıyım. Michelin de ön için 90/90-12 bulamadım siz hangi ebat kullandınız ve nereden aldınız. Şimdiden teşekkürler
-
Ben de maalesef çok yoğun çalıştığım için araştırma yapamadım, iş yoğunluğumdan dolayı alamadım. Fakat Hasanpaşaya gitmeyi düşünüyorum önümüzdeki ay kısmetse yeni lastik taktıracağım. Akabinde buraya tekrar yazacağım.
-
17 Haziran 2016, 12:22
#6
Motorunuz nasıl şuan uzun zamandır kullanıyorsunuz şişme vs bi durum var mı?
-
27 Haziran 2016, 11:51
#7
Merhaba;
Motorumu halendaha kullanıyorum, yanılmıyorsam şu an tam 1 yaşında ve 13500 km yol yaptım, şunu belirtmeliyim ki, 7500 km de motosiklet yavaş yavaş ölmeye başlıyor, (beni çöpe atın filan). Şaka bir yana 7500 km de şanzıman takımı varyator triger vs vs değişti, 350 Tl. 8000 km de her şey yolunda derken karbüratör patlak verdi, dağ başında kalmalar, hava filtresine benzin dolması vs vs, onu da 150 Tl'ye yaptırdım. İşin daha da garip tarafı hiçbir servisinde usta olmaması, tamamen bilgisizlik içerisindeler, ben bakımlarıma harfiyet gittim, ne gerekiyorsa da yapın dedim her zaman. Yapın ki yolda bırakmayın dedim, (Sözde ustalara) Çünkü ben bilemem ki karbüratör temizmi vs vs, getiririm check edersin, ama bu usta bozuntuları yüzünden, dağ başlarındada kaldım, oto yoldada. RE ZİL LİK. Şuan yürürü durumda,ama bu sefada motorun hava pervanesinde car car ses geliyor, gaza basıyorum, motor gaz vere kese vere kese kalkıyor tepine tepine.
Sonuç olarak ben motorumu halendaha seviyorum, herkes sever kendi malını zaten, ama paranın gözü kör olsun demeden de geçemiyorum, Honda PCX alacak durumda olsaymışım yada gerekirse 1 sene bekleyip PCX alaymışım demeden de edemiyorum. Kuralkan gurubunun sözde ürünlerine kesinlikle itibar etmeyin. Halendaha çekiyorum.
-
27 Haziran 2016, 12:05
#8
coolwater76 adlı üyeden alıntı
Bu fiyata daha iyisi olduğunu düşünmüyor ve şiddetle tavsiye ediyorum.
hocam hala şiddetle tavsiye ediyor musun?
şaka bi yana hiç değilse acemiliğinizi bu motorla atmışsınız. bi dahakini kaliteli bi motor aldığınızda tecrübeniz sayesinde sıkıntı çekmezsiniz.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Selam Tefoo, Kesinlikle etmiyorum, anamdan emdiğim süt burnumdan geldi diyebilirim bir tabir, ilk zamanlar bilmiyordum ve ne yalan söyliym hoş bir tipi vardı, iyide gidiyordu.. Gel gör ki sonra, böyle tuz buz oldum Bu tuz buz olmamı da bilhassa forumda anlatmak istedim belki rehber olurum diye :D Şaka bir yana argo tabir ile 10 numara 5 yıldız tamirci oldum, 1 yıl boyunca eğitile eğitile zımba gibiyim.
Son sözüm, her çekik gözlüye kanmayalım, JAPON JAPON!
-
30 Aralık 2016, 20:55
#10
Selamun Aleyküm arkadaşlar rs125 kullananlar bilir kontağın altında kontağu kapatan bir cubuk tarzı bir kilit var bu ufak parçayı açmak isterken kırıldı ve kontak kapalı vaziyette içeride kaldı anahtar sokamıyorum bu sorunu nasıl halledebilirim yardımcı olursanız sevinirim
-
30 Aralık 2016, 21:00
#11
Jhon Harbon adlı üyeden alıntı
Selamun Aleyküm arkadaşlar rs125 kullananlar bilir kontağın altında kontağu kapatan bir cubuk tarzı bir kilit var bu ufak parçayı açmak isterken kırıldı ve kontak kapalı vaziyette içeride kaldı anahtar sokamıyorum bu sorunu nasıl halledebilirim yardımcı olursanız sevinirim
Çubuk tarzı kilidi akülü matkapla delin. Güçsüz bir matkap tavsiye etmemin sebebi kontrolünün kolay olması, anahtar kilidini parçalama olasılığınız azalır.
-
30 Aralık 2016, 21:05
#12
Cevap için teşekkürler umarım hallolur
-
30 Aralık 2016, 21:47
#13
coolwater76 adlı üyeden alıntı
Selam Tefoo, Kesinlikle etmiyorum, anamdan emdiğim süt burnumdan geldi diyebilirim bir tabir, ilk zamanlar bilmiyordum ve ne yalan söyliym hoş bir tipi vardı, iyide gidiyordu.. Gel gör ki sonra, böyle tuz buz oldum
Bu tuz buz olmamı da bilhassa forumda anlatmak istedim belki rehber olurum diye :D Şaka bir yana argo tabir ile 10 numara 5 yıldız tamirci oldum, 1 yıl boyunca eğitile eğitile zımba gibiyim.
Son sözüm, her çekik gözlüye kanmayalım, JAPON JAPON!
japon + tayvanlı çekik gözlüler. mâşaallah agility 5000 km oldu ama tık demedi daha. yağmur, çamur, göl olmuş alibeyköy yolları vs demiyor, her yere girip çıkıyor. bi dahaki hedefim mersinde tırın dere yatağında saplanıp kaldığı yerden geçmek
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler