Merhaba
Yeni motorum Sym evo 250i ile ilgili tüm bildiklerimi referans olması açısından sizlerle paylaşmak istedim
Öncelikle bu 3. motorum..
ilk motorum Mondial 150 HS ( scooter ) yaklaşık 5000 km kullandım. 2 kere yolda kaldımşehir içinden hiç çıkmadım
ikinci motorum Honda cbf150 yaklaşık 10.000 km kullandım. Tekirdağdan Ankara, birkaç kez Kocaeli, Erikli sahil ve trakya bölgesini neredeyse tamamını gezdim.
üçüncü motorum bahsettiğim sym gts evo.. yaklaşık 20 gün önce aldım şu an 3000 km de. Tatilimi bu motorla geçirdik eşim ile.
Önce bundan bahsetmek istedim çünkü evo 250i motorumu hangi göz ile ne kadar tecrübe ile anlatacağımı bilin istedim..
Öncelik ile bende herkes gibi Dealim S3 ile bu motor arası gidip geldim.. Bayiye gittiğimde iki motordan da tam da istediğim renk beyaz vardı.
iki motorun da üstüne oturdum.. tabi önce eşime sordum hangisi diye Evo dedi. üstüne ikimizde oturup baktık. benim boy 1.96 olması sebebi ile S3 biraz küçük kaldı..
ordan -1 aldı. anahtarsız çalıştırma özelliği çok iyi ama saygıdeğer dostum Mehmet'in ( permatiq59 ) yağmur yağar birşey olur bozulursa kaldın yolda demesi geldi aklıma hep
ve sereye hocamın kalitesiz malzeme kullanmış demesi geldi. Gerçekten de öyle göründü gözüme.. Tabi bu tamami ile zevk meselesi. Sonra evoya geçtik. oo süper.. evet bana yine
kısa geldi fakat diğerine göre çok daha iyi idi. Öncelikle eşime sordum nasıl rahat mı. çok iyi falan dedi. (CBF 150 ye göre kıyaslıyor ) Tamam dedik olsun.anlaştık. aldık.
Fatura annemin üzerine oldu Plaka da 06 oldu.. oooh misss
(resimli olarak anlatmak istemedim. resim olayında hiçbir detay görünmüyor. ben yazayım siz inceleyin daha iyi olur kanımca )
Bayinin önüne durdu motor. Beyaz..parlıyor maşallah. ilk defa sıfır birşeyim oldu ( sıfır almaya hep karşıyımdır..neyse bu konu başka bir konu )
Aküsü konuldu. Benzin konuldu. çalıştırdık. Öncelik ile ilk dikkatimi çeken bagajın geniş olması..ve açtığın zaman durması. yani kapanmasın diye tek el mesgul etmemesi.
tabiki öndeki beyaz ledler. Mükemmel. ve benzin depo kapağının kontak yerinden açılabilmesi. motoru stop etmeden dörtlüleri yaktığımızda ve stop edip anahtarı çıkarttığımızda
yanmaya devam etmesi . stop ettikten sonra dörtlü düğmesine basıldığında yanmaması. ve dörtlü yanıyor iken sinyan verildiğinde dörtlünün durup verilen sinyalin çalışması
ve kombine frenler. yani arka freni sıktığımda %80 arka %20 ön fren tutuyor..bu gerçekten mükemmel işe yarıyor. stabrize yolda denedim sonuç mükemmel . ABS kadar olmasa da
ona yakın diyebilirim.. ve kullanıcı koltuğunda sele sırt dayama yerinin ( koltuğun tam ortasında bulunan şey ) ayarlanabilir olması çok çok iyi. ben en arkaya çektim
yine artçımın oturacağı yer benimkinden geniş oldu. çok iyi. artçı bindiğinde ayaklıkları açmakla uğraşmıyor. ayaklığın olduğu bölümde ufak bir düğme tarzı birşey var, bindiğinde ona basıyor
ayağı ile tak açılıyor.
bunlar mükemmel.
benzin almaya gideceğim. bindim. eşimin sonra binmesini istedim.önce motorun huyuna suyuna bakacağım.bindim. tepkiler süper geldi bana..selesi bambaşka rahat.kendime boş bir yer buldum
frenleri denedim 5 dk. gaz fren gaz fren.. zorlanmadım o kadar. hemen kavradım fren olayını. sonra düğmeler. aydınlatma süper. gayet geniş. hele hele uzun. sanki araba gibi kuvvetli
sellektör verirken arabadan hiçbir farkı yok . neyse girdim petrole aldım benzimi vardım dükkan önüne..saat oldu 21:00. biz istanbuldayız. dönecez daha Tekirdağa ve
hayatımda ilk defa yasal olmayan bir iş yapacağım. Plakasız yola çıkacağım
eşim bindi. onunda 4-5 km turladık. yorumları
-çok geniş koltuk
-sarsmaması
-arkanın yüksek olması, her yeri rahat görebilmesi ..eşimin ilk izlenimleri bunlar
neyse. tekrar vardık dükkan önüne artık yola çıkacağız. ben önce babamla arkada araba ile. tın tın gidiyoruz. Tabi scooter bu. çukura bir giriyorum takur tukur sallıyor beni..
alışamadım hala. cbf böyle değildi emiyordu çukuru sarsıntıyı. haa dedim scooter böyle ona göre kullanacağız. mesela düz yolda 80 km hız ile gidiyorum
yolda yama var tak sallıyor sarsıyor beni. bu böyle olmaz dedim. Sözde otobana girmeyecez ama ben önden girdim. öttüre öttüre de geçtik.. otobanda süper. tam düz yol
motoru bu. sarsıntıya çukura stabrize yola kesinlikle gelmez.
80 km hızı geçmedim hiç..bu durumdaki izlenimler..gemi gibi hissetmem..çok iri rahat.. geniş. ayaklarımı istediğim yere koyabilmem. tepkime süper. aydınlatma, özellikle gösterge süper.
hele hele çalıştırmadan ibre sonlanıyor sonra yerine geliyor ya bayılıyorum.5000 deviri geçmeden 80 80 geldim eve..tam 100 km.. biraz buralarda gezdim. tekrar yola çıktım..
tekirdağ kocaeli yapacağım. çorludaki servis tam bir rezaletti. ayak bile basmadım..basmam da.. gittim istanbulda servisime..yan tarafı komple söktü.. bujime gerekli yerlere
hava filtreme baktı..yağımı değiştirdi. 40 tl aldı.. çok iyi. işcilik alınmıyormuş ilk serviste.
yağ değişti. bir nevi rodaj bitti sayılırdı.. çıktım otobana..aman Allah ımm.. bu nedir. 70-80 le giderken gazı hafifçe açıyorum mükemel hızlanma.. gidiyorum..bi bakıyorum
hızım 120 olmuş..ne ara oldu. nasıl oldu.. bazı araçlar vardır hızı göstermez..aynı bu da öyle hızı göstermiyor. artık araç sollamaktan korkmuyorum..ben bu gazla en sol şeritten gidiyorum..
bu şekilde köprüye kadar gittim ( yaklaşık 40 km ) sonra yavaşladım. 80 ile 10 km 90 ile 10 km 120 ile 10 km sonra düştüm 100 ile 10 km gittim. rodajımın hala devam ettiğine inanıyordum..
ordan karamürsel iznik yaptık.. stabrize yolda muhteşem sarsılıyor motor. motorun herbir yeri oynuyor benim de herbir yerim oynuyor.
içim cızz ede ede geçtim o kadar yolu
neyse.. dönüşte yanlız dönmedim..eşimi de kaldım..CBF150 de pestilimizin çıktığı yoldan 110-120 ile rahat rahat döndük. hiç sarsmadı yormadı. indiğimizde eşim arka
koltuğun çok rahat olduğunu söyledi. çok şaşırdım açıkcası. çok da sevinmedim değil
2 gün kaldıktan sonra izne ayrıldım.. ilk uzun yolumu başladı.. motorum 1000 km de. bakım olmalı ama zaman yok.. bastık gittik ankaraya. 120 km de sonra ilk molamızı köprü üstünde
verdik.. rahatça 120 ortalama hız ile gelmiştik. daha 300 km yolumuz var. tabi mahmutbey gişeleri civarında üst tabelada FSM 49 dk yazıyordu. ööf dedim biter mi girdim emniyet şeridine.. arkadan bi
motor geliyor. polis olma ihtimaline karşı en sağ şeride geçtim.. motor yanımızda durur gibi yaptı. bizle berabr 20 km hız ile ilerliyor..aha dedim çevirecek.. polis kaskın camını açtı.
nereye dedi. ankaraya dedim.. takip et topraam dedi. bu yol bitmez yoksa dedi
( plaka 06 ya
) takip etmeye başladım..sıkışık trafikte bir gidişmiz var anlatamam.. bir ara baktım 110 km hız gösteriyordu..
korktum ben yavaşladım. polis de yavaşladı. sonra o emniyet şeridinde duran bir araba ile ilgilenmek için durdu sanırım. bize devam işareti verdi.biz devam ettik..
sonra kısa bir mola. sakaryaya kadar
ama inanılmaz rüzgar var. 26 haziran günü. hiç ama hiç savrulmuyor motor..ama süper bir rüzgar yiyorum kaskıma. tek sıkıntım bu motorda çok aşırı rüzgar almasıydı.
saat de geç oluyordu. akyazı mudurnu ayrımına vardığımızda saat 20:30 du. benzin bitmek üzereydi korktum benzin aldık. motor 1 depo ile o rüzgarda o hızda iki kişi 290 km yapmıştı.
biraz az geldi bana ama çok hız yaparak gelmiştik. sonra yolumuza devam ettik. 440 km sonunda saat 22:30 gösteriyordu. bu çok iyi. neredeyse araba kadar. yorgunluk desek tabiki var ama o kadar
değil. çünkü cbf ile gittiğimizde çok ama çok yorulmuştuk. 80 80 git git bitmiyordu yol.Virajlara rahat yatıyoruz. o güveni veriyor motor.. keşke bir de michelin alstik takabilsem o daha rahat olur eminim.
kaldık 2 gün .. Ordan çıktık sırası ile eskişehir, kütahya, bursa ve bolu abant.
süperdi. kısacası süperdi. bu motor ile bambaska oluyor.inanılmaz rahat....
nallıhan eskişehir arası çok viraj var. çok nadir 80-90 km hız ile gittim.. çünkü hep viraz. hep dağlık.ama asvaltı güzel.o yüzden hoşuma da gitti aslında
kütahyadan inegöle çıkarken inegöl içinde yol yapım çalışması vardı. tam tırın arkasından gidiyorum. tabi görmedim aniden çok ykseldi. hzıım 80 km hız. bi 10 cm aniden yükseldi yol eşim üztüme geldi resmen.zıpladı
yerinden.. korktum açıkcası
ufak bir kaza atlatma diyebiliriz. bir de normal yolda giderken hani olur ya kocaman çukur olur girersin geçersin..bu motorda onlar çok tehlike işte
lastik ebatları ve motorun scooter olmasından dolayı bu çukurlara pür dikkat ederek gitmek gerek..kaza ile girilirse çok kötü vuruyor jant. ben birkaç kez girdim malesef. çok sarstı..
ama yolda inanılmaz oturaklı jet gibi giden bir motor. savrulmuyor vs. hele hele 2 kişi yolda ilerlerken süper oluyor. yola ayrı bir oturuyor.. 2 kişi demişken aklıma geldi. tek kişi binerken 26 ön 32 bar arka lastik hava.
artçılı binerken 28 ön 36 arka basmamız gerek..bu önemli detay..
ben ne yaptım.. aklımda kalmış öne 32 arkaya 36 vurdum..ama Allah tan hiçbirşey olmadı.. çok tehlikeli :(
beypazarına gittim servise. 1500 km de 1000 bakımına aldık motoru. yağ deşimi hava filtresi temizliği 50 tl aldı. gulf yağ değil de castrol 10*40 koydu. bende birşey demedim..
4t olmayan normal yağ koyacaktı az daha son anda engel oldum
http://p1307.hizliresim.com/1c/8/q1869.jpg
http://k1307.hizliresim.com/1c/8/q186w.jpg
bana göre + ları
-vitessiz rahat olması. virajlı yolarda vitesle uğraşmıyorsunuz
-geniş olması
-aydınlatmaların süper olması ( gündüz ledi. sis lambaları )
-emsallerine göre az yakması
-uzun yolda çok çok rahat olması ( hada pek şehir içi kullanmadım )
-80-100 arası seyrederken aniden gazlayıp rahatca araç sollanabilmesi.
-artçının rahat edebilmesi.
-hararet ışığı 2 dişten hiiç ama hiç çıkmıyor..fanın sesini bir kere bile duymadım zorlu yollara ragmen.. bi ara bozuk mu diye düşündüm hatta
çinli motorlar gibi değil kesinlikle
-bakımlarının ve yedek parçanın çok uygun olması
-diğer emsallerine göre scooter bazında daha gösterişli olması
-orta ve yan ayaklıkları çok sağlam..kolay kolay düşmez motor.
-bagajı çok olmasada geniş. tam kask ve mont almıyor ama. kapanmıyor koltuğu. ama bagaj aydınlatması çok iyi.
-bagajda motor kitleme butonu var. işe yarar.
-aynaların katlanabilir olması
-malzeme kalitesi çok iyi.
bana göre - leri
-bacaklarım sığmıyor ayaklarımı uzatamıyorum :(
-lastikleri de büyük olsa imiş çok iyi olurmuş.
-strabrize yola hiç gelmiyor.hem çok sarsıyor hem de hava filresi hemen tozlanabiliyor ( 10 km gezdim sadece yukarıdaki resimdeki gibi olmuş :( )
-ön camın kısa olması.. rüzgar direk kafama vuruyor..önümde tır kamyon otobüs gidiyorsa eğer türbülanstan kafam sağ sol yapıyor.. eşim tutuyor hatta kafamı
-benzin deposu ilginç.. defalarca depo fullettim hiç taşırmayan pompacı görmedim..mutlaka taşırıyorlar. abi yavaş bak taşar. yok yok atar bu otomatik.. hıım atıyormuş ama benzin atıyormuş diyorum
napim bıktım
-orta kısmı bana çok yere yakın geldi. altı her an yere sürtecekmiş gibi. scooter böyle ama.bu hepsinde var.
tam istediğim gibi anlatamadım arkadaşlar. pek beceremem bu işi. parça parça yazdım zaten kafam dağıldı defalarca.
Size faydası oldu ise ne ala.
http://s1307.hizliresim.com/1c/8/q19z8.jpg
http://s1307.hizliresim.com/1c/8/q19z4.jpg
http://s1307.hizliresim.com/1c/8/q19z3.jpg
http://n1307.hizliresim.com/1c/8/q19zg.jpg
http://n1307.hizliresim.com/1c/8/q19zx.jpg
http://o1307.hizliresim.com/1c/8/q1b0w.jpg
http://s1307.hizliresim.com/1c/8/q1b14.jpg
http://o1307.hizliresim.com/1c/8/q1b33.jpg
http://o1307.hizliresim.com/1c/8/q1b56.jpg
http://n1307.hizliresim.com/1c/8/q1b4u.jpg
http://n1307.hizliresim.com/1c/8/q1b5p.jpg
http://s1307.hizliresim.com/1c/8/q1b5u.jpg
http://s1307.hizliresim.com/1c/8/q1b5y.jpg
http://o1307.hizliresim.com/1c/8/q1b65.jpg
http://s1307.hizliresim.com/1c/8/q1b5w.jpg
Saygılarımla..