cbf 150 2011 model 52 bin km.de (bol hediyeli)
Reklamlar
-
Arkadaşlar..motorum satılmıştır. Salı günü noter satışı yapılacaktır. Motorumu..benim kadar temiz bakacağı konusunda güven veren bilinçli bir kullanıcı kardeşime verdim. İyi günler de..kazasız belasız kullanmasını dilerim. Satmış olduğumun görülmesi açısından ilanımı bi kaç gün daha bekletecek ve daha sonra moderatör ark..lardan kaldırmalarını rica edeceğim. İlginiz için teşekkür ediyorum.
Severek kullandığım ve ailemin kıymetli bir üyesiymiş gibi bakıp hiç bir masrafından sakınmadığım motosikletimi, bebeğimiz dünyaya geldiğinden dolayı, araba ihtiyacı vukuu bulması sebebiyle satıyorum.
Motorum yeni kasa olarak bilinen 2011 model devir saatli olan kasadır. Otomatik jikleli (jikleyi açtığınızda devir yükseliyor, eski kasalar gibi gaz kolunu jikle açıkken tutmak zorunda kalmıyorsunuz), arka stop park ve ön far hattı eski kasalar gibi şarj dinamosoundan değil direk aküden akımkını alıyor, eski kasalar gibi mobilet misali gazı bıraktığınızda far zayıflayıp gaz açtığınızda artmaz. Direk aküden alındığından stabil olarak sürekli yanar.
Km. yüksek gelmiş olabilir ama kesinlikle kurye motoru değildir. Servisi kaçırdığım seyrek zamanlar haricinde, işe gidiş gelişlerde kullanılmamıştır. Tüm kullanım şahsi kullanımımdır. Eşimin ailesi bulunduğumuz ilçeye 40 km. mesafede. km. nin % 90' ı yazın bu güzergahta şehir içi trafiğine kesinlikle girilmeden git gel yapılmak süretiyle yada hafta sonu gezilerinde yapılmıştır. En son uzun gezim geçen sene ağustos ayında Kocaaeli-Ankara 400+400= 800 Km. dir.
Motorun kondisyonu ve motor sağlığı, büyük şehirlerde küçük viteslerde kullanılmış, uzun zaman çalıştığı halde düşük hızlarda yüksek km lere ulaşmış emsallerinden çok çok iyidir. Motor idea ediyorum fiziki kondisyon olarak..motor durumu olarak ..yoğun şehir içi kullanımına uzun süre maruz kalmış herhangi bir 20-30 bin km deki cbf ten çok daha sağlıklıdır. Şayet motora bakmaya gelirseniz 50 bin deki bir cbf 150 nin nasıl bu kadar temiz olabileceği konusunda hayretler içinde kalacaksınız.
Her ay boya koruma ve plastik aksam koruma uygulanmış, güneşte ve yağmurda park halinde bırakılmamış, bırandası altında yağmur almayan sundurma çatı altında muhafaza edilmiştir. Bundan dolayı grenajları ve plastik aksamda kesinlikle güneş yada yağmur deformasyonu..solması yoktur.Grenajlar ve plastik aksam ilk günki görsel kalitesindedir.
Kendim 38 yaşındayım. Bu benim 3. motorum. Ayrıca satın aldığım 2. cbf 150 motorum. Daha öncede 2009 model sahibi olmuştum. Severek kullanmış ve satmak zorunda kalmıştım. Motorun huyunu suyunu..tatlı kullanımını bildiğimi düşünüyorum. hep motorun nabzına göre şerbet verdim. Motor çok özel ve seyrek zamanlar haricinde (Otobana giridiğim 3 kere belki 5 keredir) 80-90 km/h seviyelerinde kullanıldı. Asla zorlanmadı. Lütfen agresif sürüş alışkanlığına sahip genç kardeşlerimin kullandıkları zorlanmış..sıklıkla redlına sürüş yapılmış cbf lerle karıştırmayınız. Unutmayın ki..motorun kullanım ömrü..kullanıcıya göre değişir ve 20-30 bin km de de bitebilir. 100 binin üzerinede çıkabilir.. Lütfen bu konuda daha düşük km li motorların size çok daha fazla hizmet edebileceğinden...sadece sayılara bakarak emin olmayın... Tüm periyodik bakımlarına eksiksiz girdiği halde..sert,devamlı tapa gaz kullanılmış....kullanıldığı dönemlerde yağ seviyesi kontrol edilmemiş..eksileni tamamlanmamış eksik yağ ile kulalnılmış olabilir. ..Motorumdan daha düşük km de olduğu halde..yağ takibine özen gösterilmeyen ve eksik yağ ile sürüş yapılan eksileni tamamlanmayan başka bir bir Cbf 150 nin daha fazla ekmeğini yiyebileceğiniz şeklinde bir hataya düşmeyin. Cbf 150 genel olarak yağ eksiltme eğilimi olan bir motordur. Ve eksik yağ ile kullanıldığında motor bitme eğilimleri ve işaretleri göstermeye başlar. Eğer sizden önceki kullanıcı motoru eksik yağ ile ..özellikle yaz ayalarında uzun süre yüksek devir kullandıysa motorun elinizde patlaması mümkün olabilir. Lütfen cbf alırken km oyununa gelmeyin. Tek önemli olanın motorun sizden önce tüm bakımlarına eksiksiz girmiş olmasının olmadığını unutmayın. .Kağat üzerindeki bakım evraklarına aldanmayın. Vatandaş her rutin 4000 km de bir bakıma gidiyor. 4000 km dir sorsanız bir kere yağına bakmamıştır. Bakımda karterden olması gereken yağın olmadığı görülüyor. Ama sorarsanız motor her 4 binde bir bakıma girmiş. Buyrun size elinizde patlama ihtimali çok yüksek olan.. size 1000 tl.nin üzerinde tl. motor masrafı açması söz konusu olabilecek.. düşük km li .. düzenli servis bakımına girmiş bir cbf senaryosu. Önemli olanın, motorun hassasiyetlerinin bilinerek..kontrol edilerek..itinalı kullanılıp kullanılmadığı konusunun sorgulanmasının gereklilik olduğunu unutayın. Bir çok motor sevdalısı kardeşimin düştüğü..düşük km ve servis bakımı sevdasına.... kimin nasıl kullandığını bilmeidğiniz motorlarına talip olarak kurban olmayın. Bakıyorumda motor ilanlarına.. sadece aksesuarlarından bahsedilmiş. servis bakımlarına girdiği ve evrakları olduğu söylenmiş. ee..gerisi nerde.. Motorum baba parası ile alınmış motor değildir. Otomotiv sanayinide büyük bir fabrikada işçilik mesleğini icra ederek hayatımı kazanmaktayım. Malımın kıymetimi bilirim.
Bakım unsurlarından bahsedeyim:
Motorumun, kullandığım süreler içersinde..her 2000 km de bir yağı değiştirlmiş. En iyi marka kaliteli tam sentetik motosiklet yağları tercih edilmiş. Eksilen yağı tamamlanılarak kullanılmiştır. Her 8000 km de bir Buji ve hava filtresi değiştirilmiş..Diğer gerekli tüm bakımları tarafımdan yapılmıştır. Şu anda 51500 km de olan motosikletim..sadece yağ seviye kontrolü ile.. ve 2000 km.de bir yağ değişimi ile 58000 km ye kadar gönül rahatlığı ile kullanılabilir. 58000 km. de servise gittiğinizde yine yağ,hava filtresi ve buji değişecektir. ve asla başka masrafınız olmayacaktır. Orjinal hava filtresi 15 tl. buji 19 tl. yağ ise iyi bir yağ 30-35 tl dir.
1 Ay kadar önce masraftan kaçmadım. 700 tl değerinde mastraf ettim. Benim ettiğim masrafı motoru alan kardeşim (yağ buji ve hava filtresi hariç) en az 20-25 bin km kesinlikle yapmayacak ve değişen parçaları asla değiştirmek zorunda kalmayacak.
1-Ön arka dış lastik (Pirelli duro traction)
2-Zincir dişli grubu
3-Ön arka teker göbek rulmanları
4-Ön arka fren balatası
5-Ön fren hidrolik yağı
6-Kaplin lastiği
7-Debriyaj teli
8-Gaz teli
9-Buji
10-Hava filtresi
11-Yağ
Tüm km ye bağlı olarak aşınma söz konusu olan parçaları..bir çoğunun daha ömrü bile bitmemişken aynı anda değiştirdim. Başka bir motora talip olduğunuz taktirde, bir ay sonra fren balatanız..belirli bir süre sonra lastikleriniz..bir süre sonra zincir dişli grubunuz..vb vb bitebilir ve servis peşinde koşmanız gerekebilir. Ve unutmayın ki bunların hepsi ayrı ayrı size maliyet olarak geri dönecektir. Lütfen yapmış olduğum bakım çalışmasını ve titiz kullanım alışkanlığımı..daha düşük km li oldukları halde daha düşük fiyatlar yazan ark..ların ilanları ile karşılaştırınız. Motorum problemli olsa bir şekilde elimden çıkarmaya bakardım. Masraf etmeden satardım. Önümüzdeki 2 sezon kendim için hazırlafığım motorumun buyrun ekmeğini siz yeyin. Ani bir satma kararı ile motorumu satılığa çıkardım.
Not: Akü bir sene önce değiştirilmiştir.arka zincir dişlisi eski kasalarin orj.dişlisi olan 42 t dir. vites araliklari biraz daha uzun ve konforludur. 0,2 seviyelerinde devir kazanimi saglanmistir.
Markaya bağlı tüm parçalar orjinal olarak kullanılmıştır. Yalnız bakım faturası mevcut değil..parçaları internetten satın aldım.Elimden gelenleri kendim taktım..Yapamayacağım seviyede ustalık ve ekipman gereken parça değişimlerini...buradaki bir motor ustasına işciliğini vererek taktırdım. Ama elbette saymış olduğum parçaları kontrol edebilirsiniz. Ustanızla gelebilirsiniz. Motorum uzun dönem servis bakımına girmemiş. Serviste kaydı yoktur. fakat tüm bakımları tarafımdan aksatılmadan yapılmıştır. Motora 30 bin km dir sübap ayarı yapılmamış, buna rağmen, en son servise gittiğimde, süpap ayarının hiç bozulmadığı tarafıma söylenilmiştir. Servis elamanı ark. tarafından (Abi demek ki motoru zorlamıyorsun) yorumu yapılmıştır. Normalde cbf 150 çok daha düşük km aralıklarıyla karakteristik olarak sübap ayarı bozar. Motorun sesinde gram süpap şıkırtısı yoktur. Ayrıca 2 ay kadar önce girdiğim servis bakımında egzantrik zinciri gergiside kontrol edilmiş. Değişmesi gerekmediği söylenilmiştir. Bu servis bakımından sonra motor 1000-1500 km kadar yol belki yapmıştır.
Motorun vergi borcu yoktur. 1,5 sene daha muayenesi devam etmektedir.
Motorumda noter satışına mani hiç bir engel yoktur.
Orjinal kullanma klavuzu ve kontak anahtarının orjinal yedeği mevcuttur.
Motor dış ortamda..dışarda brandası altında muhafaza edildiği halde.. bu soğuklarda..10 gün dahi marş basmasanız..jikleyle.. tek marşta çalışabilmektedir.
Yağmur vb. kötü hava koşullarında kesinlikle sürüş yapılmamış, açık güneş altında park edilmemiştir. Motorun grenajında yada genel aksamında kesinlikle güneşin deformesi ile ilgili yada yağmurda bırakılmış..yağmurda kullanılmış bir motor da görülebilen olumsuz deformasyonlar görmeniz mümkün değildir.
Motorun ekstraları:
Kappa 46 arka çanta + çanta demiri
Uzun tur camı
Motor koruma ve kafa koruma demiri
Depo kılıfı
Gidon üzerinde 12 volt çıkışı ve telefon şarj kiti
Yurtdışından getirtilmiş olan gidona monte edilebilen..fermuarli ve şeffaf kılıflı telefon tutucu
Elcik koruma.
Bu soğuklarda dahi eldivensiz sürüş yapabilirsiniz. O seviyede kaliteli bir ürün. Gerektiğinde yıkanabilir.
Gündüz farı. Beyaz led. İstediğinize göre açıp kapatabileceğiniz şekilde anahtar mevcut. Gece orjinal farlarla birlikte kullanıldığında farların aydınlatma kabiliyetine çok güzel katkısı oldu.
Far aydınlatması ile ilgili bir çalışma yaptım. Yine yurtdışından satın aldığım hoş bir açma kapama anahtarını gidona monte ettim. Farı istediğiniz zaman açıp kapatabiliyorsunuz. Uzunları yada kısaları ayrı ayrı açıp kapatabiliyorsunuz. Far tamamen kapalı iken selektör düğmesi ile selektör yapılabilmekte.
Motorun başına gelen hadiseler:
1- Olduğu yerde yan yatma..Sol tarafa..fakat..Arka çanta demiri..ve koruma demirleri sayesinde hiç bir hasar ..nokta çizik yok. Gidon topuzunda dahi bi deformasyon yok.
2- Orta sehpada park halindeyken..önündeki panelvan aracın geri manevra yapma esnasında ..motoru görmeyerek..motorun ön teker çamurluğun ucunun..aracın tamponuna dayanması suretiyle..motor orta seypada..devrilmeden 5-10 cm geri sürüklenmiş..bu esnada ön çamurluk kırılmış ve değiştirilmiştir.
Motorun yanında hediye mahiyetinde vereceklerim. Babanız vermez .Haberiniz olsun
1- 100 bar Karcher basınçlı yıkama makinası. en fazla 15-20 kez kullanışlmıştır. Hiç bir kusuru yok.
2- Biri full face biri açık..yazlık 2 adet kast. Ls2 ve Free M marka.
3- Halat kilit ve masterlock disk kilidi.
4- Kullanmakta olduğum montlar. 3 adet dizlik. Prohell pantalon ve yağmurluk takımı.
5- Gece sürüş gözlüğü
6- Fotolarda görülmekte olan deruchi marka branda.
7- Yüz maskeleri, balaklava ve eldivenler
8- Elimdeki tüm spreyler,yağlar. temizleme kitleri, bagaj lastikleri ve belki şu anda aklıma gelmeyen bir çok malzeme.
Talip olan arkadaşa hediye edilecektir.
Motorumda modele bağlı kronik yağ yakma vardır. Yaz sıcaklarında ince yağ (10w-40) kullanıldığında tüketim artmakta. 15w-50 tercih dedildiğinde minumum seviyeye düşmektedir. 800-1000 km de bir eksilen yağın tamamlanması yeterlidir. Kafanız karışmasın. Motor kesinlikle bitme eğiliminde değildir. Çekişi..gidişi gayet iyidir. Fazla yakıt tüketmez..Eksozdan duman atma gibi olumsuzluklar asla yoktur. Benden Cbf 150 alırken yağ eksiltiyor olmasından asla korkmayın..Ama yağ eksilttiği halde yağına bakmayan bir kullanıcı piyangosu size çıkarsa bilemiycem. Yağ seviye kontrolü özenle yapılmış kesinlikle eksik yağ ile kullanılmamıştır. Konu ile ayrıntılı bilgiyi.. nasıl daha sağlıklı kullanabileceğini..talip olan arkadaşıma seve seve anlatacağım.
3.700 tl fiyat belirledim. Buyrun size tam bir takım. Motor aldık o kadar para verdik..ama oyum yok buyum yok demeyin. Hemen evinizin önünde yada bahcenizde motorunuzu istediğiniz gibi yıkamaya başlayabilşirsiniz. Motor yıkamayı bilmeyen..(abi biz motor yıkamıyoruz) diyen oto yıkamacılara mahkum olmayın..
Motorum talip olan kardeşime fırsattır. Hediyeleri hiç saymıyorum. Sadece üzerindeki aksesuarlarla bile motor sıfır alınmaya kalkıldığında size zaten 7000 tl den fazlaya mal olur. Motorun sıfır motordan fiziki kondisyon ve mekanik bakım olarak..hiç bir farkı..eksiği yoktur. Ayrıca sıfır motor alıpta duro lastiklerle gezmek zorunda kalmayın derim. Üzerindeki pirelli duro traction lastikler henüz 1000 km dahi yapmadı.
Fotolarda görerek motorun yanına geldiğinizde asla hayal kırıklığı yaşamayacaksınız. Ayrıca severek kullandığınız taktirde 2 sezon ortalama 20-25 bin km. sıfır masrafla bineceğiniz konsundan emin olun. Sürüş konforu..fren gaz debriyaj kombinasyonu..gayet iyidir. Sıfır motoru aratmaz. Sıfır motor hevesi ile boş yere büyük parlar harcamayın. Heleki bi kaç sene kulalnır cc yükseltirim diyen arkadaşa kesinlikle sıfır cbf 150 önermiyorum. Bir kaç sene içinde satılması söz konusu ise bence kesinlikle ikinci el alınmalı. Çünki motosiklet olayında sıfır al ve kısa süre sonra sat işi alenen zarardır.
Alın, şimdilik binmeseniz dahi garajınızda saklayın. Sezon başında yada sezon ortasında bu fiyata böyle motor alamazsınız, sifır fiyatının devamlı yükselmesi ve sezon başı..yada sezonda..bir kaç ay sonra piyasa yükselecektir. Satılmazsa sezon başına kadar mutlaka bir kaç kez sıfır fiyatı zamlanacak.. sezon başı yada sezon olması dolaysıyla ikinci el piyasasıda yükselecektir..Ayrıca satılık ilanlar çoğalacak..talep artacak..o keşmekeşte..temiz motoru tehiş etmek konusunda yanlış tercihler yapmanız söz konusu olabilecektir...Ayrıca bugün ilanımı kaldırır ve sezonda tekrar satmaya niyetlenirsem fiyatımı 150-200 tl. daha arttıracağımı belirtmek isterim. Hak ettiği fiyata satılmasa kullanmaya devam etmek niyetindeyim.
Satmaya bir anda karar verdim. Öyle ki yurtdışından satın aldığım telefon tutucu ve f1 stop son bir kaç gün içinde postadan geldi. Bunlarda size hediyem. Arzu ederseniz siz takar yada taktırırsınız.
Yukarıdada belirttiğim gibi pazarlıksız son fiyatım 3700 tl.dir. Haricen birlikte yemek yeriz.Benden..güzel güzel sohbet ederiz..yüz maskenize...dizlik, mont kasklarınıza kadar tam takım giydirir...deponuzuda fuller hayırlısı ile yolcu ederim. 400 km.benden gezin. Motorun yanında vereceğim hediyeleri motorun bagajına ve yolcu kısmına ahtopotla bagaj yaparız.. sığmayanları arkanızdan istediğiniz adrese ücretini ben karşılar ve kargo ederim.
Satmak konusunda ısrarcı olmayacak, satılmazsa kullanmaya devam edeceğim. Şu anda ev borcu ödüyorum ve hal böyle iken..araba ile aynı anda motosikleti ekonomik yükünü kaldıramayacağım endişesi ile anlık olarak ilan verme kararı aldım. Eşime bu gün bu kararımı söylediğimde çok üzüldü. Her an satmaktan da vazgeçebilirim. 15 liralık arabaya bineceğime 11 liralık arabaya binerim. Biri ile fazla gezip masraf çıkaracağıma..ikisi ile azar azar gezerim. Motorumda olur..arabamda düşüncesi halen kafamı karıştırmakta. Bilginize.
Ayrıca bu gün ben motorumu sattığımda..yarın tekrar almaya niyetlenirsem; üzerindeki aksesuarlarla..motorum kadar temiz ve hediyeleri ile birlikte aynı fiyata 2. el başka bir cbf 150 bulmamın imkansız olduğunu çok iyi biliyorum.
10 tl bile pazarlık payımın olmadığını tekrar edeyim. Ayrıca şunuda belirteyim. Kesinlikle parayı seven bir insan değilimdir. Lütfen siz pazarlık etmeyin..ben..o an sizden aldığım sıcaklık ve samimiyetle.. gönlümden kopanı ikram etmek niyetine zaten haizim. Araç başında konuşulur..her şekilde sohbet ederiz..Motorla beraber gezer..deneme turları atrarız..motoru denersiniz. Yani motorun başında pazarlık harici herşey yapılır.Konuşulur...Fakat pazarlık konuşulmaz..Pazarlık edilmez
Piyasada daha ucuza, daha düşük km. de cbf 150 ler mevcut.. Pazarlık yapmak niyetindeki ark.lar çekinmeden diğer ilanlarlla ilgilenebilirler. Belirli bir süre daha satılmadığı taktirde kesinlikle fiyat kırılmayacak..İlan yayından kaldırılacaktır.
Alan kardeşime motoru nasıl uzun seneler sorunsuz kullanabileceğinin ufak tüyolarını uzun uzun anlatacağım.
Motorum kesinlikle (aldık ama kazık mı yedik, bu paraya daha iyisi varmıydı) dedirtecek bir motor değildir. Alınca o paraya daha iyisine sahip olamayacağınızı bizzat göreceksiniz.
Sorabilme ihtimaliniz olabilecek her şeyi anlatmak istediğim için uzun tuttum. Aklınıza gelmeyebilir..yada sorarak zaman kaybetmeyin diye düşündüm. Yinede açıklama yapmayı unuttuğum bir hususu sorgulamak isterseniz seve seve açıklama yapabilirim.
Motorum hemen bir Türkiye tutuna çıkabileceğiniz seviyede bakımldır. Gelin..beğenirseniz alın gidin. Motorum yeni başlayacak olan ark..lar için tam bir başlangıç motorudur. Motorum yeni başlayan bir arkadaşa kısmet olursa, vitesli motosiklet sürüş deneyimi olmayan yada zayıf olan bir kardeşim ise..noter satışı tamamlandıktan sonra Kocaeli il sınırları içersinde istenilen adrese motoru getirebilirim.
Vardiyalı çalışıyorum. Bazı zamanlar gündüz de uyuyabiliyorum. Talip olmak isteyen arkadaşlar site üzerinden özel msj atabilirler yada cep telefonumdan sms - whatsapp mesajı yoluyla ulaşabilirler...ben kendilerine gün içinde mutlaka dönerim. Mesajlarımı cep telefonumdan görebilmekteyim.
Fotoğraflar yenidir. 07-01-2015 tarihinde çekilmiştir.
544 498 8516
Ethem Mutlucan
Hayırlı alışverişler.
Saygılarımla.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)