Cloud adlı üyeden alıntı
Üstünden epeyce zaman geçmiş ben de tesadüfen gördüm konuyu. Tam da yeniden motosiklet alacakken içim bir tuhaf okudum yazılanları. Abisinin uzunca Bilgin'i tanıttığı yazıyı gözlerim dolarak okudum. Çok zor bir şey, sabırlar diliyorum kendilerine. Abisi de belli ki düzgün birisi ve “konuyu sabitleyin” diye kendisi önermiş, yeni başlamak isteyenler okusun diye.
Özellikle büyük cc ile başlamak isteyen ve hiç sürüş deneyimi olmayan ya da çok az olan arkadaşlara bir kaç şey söylemek istiyorum, lütfen kimse gücenmesin forumlar biraz da bunun için var.
2006'da cbf150 ile başlarken pideci motoru, alınmaz, tipsiz, bari 250 sini al, yok cbf 500'le başla, o yetmez sana v.s. diyenler olmuştu; üstüne iki motor daha aldım, biri 250cc, diğeri 125YBR idi, şimdi dördüncü motorumu almak üzereyim ve yine 150cc lere bakıyorum. Evet hem madden büyük cc'lere o paraları vermek istemiyorum, hem de açık söyliyim “kendimi o kadar iyi motorcu görmüyorum hala”, epeyce ara vermişim yetilerimi yeniden kazanmam lazım diye düşünüyorum. İlk motorumu aldıktan 1000km sonra Honda'dan sürüş eğitimi aldım, şimdi belki yeni motorla aynı eğitimi tekrar edeceğim. Ve o ilk eğitimde, 1000km boyunca peglere yanlış bastığımı fark etmiştim, eğitim sonrasında ve hala arabayla giderken diğer motosiklet sürücülerinde ayaklara bakarım, pege nasıl basıyor, ışıkta durunca hangi ayak yerde, yokuşta hangi frene basıyor, doğru noktaya mı bakıyor filan diye. Çokça hatalı büyük cc kullanıcısı görürüm, tebessüm ederim.
metehan bir video paylaşmış, rahmetli Bilgin videonun sonunda yere düşünce, bir ara ayağındaki bez spor ayakkabı görünüyor, bu noktada o videoyla ilgili daha fazla söze gerek yok bence. Keşke rahmetli genç kardeşimiz Bilgin uyarıları dikkate alsaymış, keşke burada kimse keşke demek zorunda kalmasaymış ve keşke onun yazdıklarını okumaya devam edebilseymişiz.
Lütfen kimse yazılan bazı şeylere kızmasın çünkü forumlarda insanlar birbirini uyarmayacaksa 200km/hız la yanımızdan geçerken kimseyi uyarma şansımız yok. Azıcık mantıkla, sağduyu ile bakalım motosiklet mevzusuna da, hayattaki diğer konulara da.
Aynı kaza 150 cc ile de olurdu diyen arkadaşlara sadece şunu diyebilirim, olmayabilirdi, çünkü 150 cc nin gaz tepkisi, frenajı, hakimiyeti bambaşka olacaktı ve gazlayınca her yerden geçemeyeceğinizi bilecektiniz, size normalin üstünde bir güç ve dolayısıyla cesaret vermeyecekti.(Bunu yeni başlayan birini baz alarak söylüyorum)
Yakınlarına sabırlar dilerim, mekanı cennet olsun. Genç ölmenin ne demek olduğunu 2 kuzenimi trafik kazalarında kaybetmiş biri olarak çok iyi bilirim, onları düşününce on yıllar geçmesine rağmen hala gözlerim dolar. Bazı şeyleri sadece kader diye açıklamayı hiç bir zaman doğru bulmadım, bulmuyorum. Bir şeyleri başınıza gelmeden değiştirmenin yolu vardır, ben buna inanırım. "Önce tedbir, sonra tevekkül" diye güzel bir dini geleneğimiz vardır bizim. Gerekli tüm tedbirleri aldıktan sonra sizin dışınızda olabileceklere zaten yapılabilecek bir şey yok, ama bunca tehkilesi bol bir ulaşım/hobi aracında siz kendiniz eğitimle, giyim kuşamla v.s. ile önleminizi almadan sadece dua ile ya da özgüveninizle kazayı önleyemezsiniz, böyle de bir gerçek var. Ve ne acıdır ki hayat bunun örnekleriyle dolu.
Bir kez daha söylüyorum bunları vefat eden kardeşimizi arkasından eleştirmek için değil, yeni başlayacaklara naçizane bir abi, benden büyüklerse kardeş uyarısı olsun diye yazdım, sanırım sağduyuyla bakan herkes anlamıştır.
Herkese kazasız belasız sağlıklı bir hayat dilerim.
Yakınlarına ise bir kez daha baş sağlığı ve sabır diliyorum.