Naked motor ve rüzgar sorunu
Reklamlar
-
Merhaba,
2006 dan beri motor kullanıyorum. İlk motorum şuydu falan diye başlayıp sıkmayacağım sizleri. Şu an yamaha xj6 diversion f kullanıyorum. Bundan önceki makinam 2007 de sıfır aldığım ve 10000 km sorunsuz kullandığım zx6r idi. Tarz değişikliğimin sebebi racingle otobana çıkıp limitleri zorlamaktan kendimi alamamaktı. Ama diversion f e de bir türlü ısınamadım. Tamam görüntü fena değil 78bg de az bir güç değil fakat yinende görüntü olarak beni tatmin etmiyor. Bu sebeple arayışa girdim ve naked motorları araştırdım. 2010 da yenilenen z1000 gerçekten çok hoşuma gitti. Tasarım gerçekten süper sportları aratmıyor. Ancak daha önce naked motor hiç kullanmadım. O yüzden grenajlı bir motorla naked bir motoru karşılaştırma şansım olmadı. Ancak araştırmalarıma göre rüzgar naked larda diğerlerine göre çok fazla etkiliyormuş. Bu beni z1000 almaktan vazgeçirmek üzere...:( zx6r la otobanda birçok kez 280 leri görmüştüm. Rüzgar tabi inanılmazdı ama yinede aşırı bir rahatsızlık vermiyordu. (motorun üzerine yatıldığında tabi). Sırıf bu sebeplerden naked dan vazgeçip tekrar 600cc racinglere bakmaya başladım. Fikir vermesi açısından söyliyim artık 200 lerin üstünde hız denemeleri yapmaya niyetim yok. Ancak 200 lere kadar da rahatsız yol almak istemiyorum.
Kısacası nakedla rüzgar faktörü beni çok rahatsız edermi. z1000 gibi 1000 lik bir motor alıp 80 -90 yapmak bana saçma geliyor açıkcası...
Reklamlar
-
cam olmadığı zaman otobanda ve uzun yolda çok rahatsız ediyor çıplak motor. Şehir içinde rahatsızlık vermiyor pek, zaten şehir içi kullanım için üretilmiş modeller bunlar, cadde motoru felan diyenlerde var...
-
Bu durumda z1000 i unutacağız başka çare yok. Ben motor kullanırken trafikten kaçan bir kullanıcıyım. Genelde pazar günleri şehir dışı yollarda kullanıyorum zaten motoru.
-
biraz araştırma yap bence bu modele takılan cam var mı diye bakarsın yakışan bi cam takan vardır sende beğenir alırsın
İkincilik kaybedenler içindir...
-
Sadece camla aşılıyorsa sorun, dert değil tabiki. Takılabilecek camları araştırdım ama ne kadar verim alınıyor onu bilemiyorum.
-
cam büyük ölçüde fark gösteriyor ama camın uzunluğu ve oturuş pozisyonuda önemli
İkincilik kaybedenler içindir...
-
Yüksek bir cam ve hafif yatmak sorunu çözüyorsa 180-200km gibi hızlarda, çok iyi...
-
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
Mrb,
Hornet'de 170-190 km/h bandında 2 saat aralıksız sürüşte sorun yaşamadım.
200 ve üstünde baş ve boyunda basınç fazla - 10 dk durulmaz. Durulur da acısı çıkar sonra
Ön tarafa cam vs takınca da hiç bir karakter kalmıyor.
Syg.
-
170-190 benim için yeterli hızlar. Peki grenajlı bir motor olsa acaba o hızlardaki konfor çok daha farklı mı oluyor?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------
z1000 için kendimi biraz kandırmaya çalışıyorum anlayacağınız
-
ekstradan takılacak malum markalara ait (givi,kappa vb.) ön cam yüksek hızlarda oluşan rüzgara bağlı sürtünme ve basıncı bir nebzede olsa alt ediyor.ben özellikle 170 kmh ve sonrası çok faydasını görüyorum tabi oturuş pozisyonu öne eğik vaziyette.
-
Bel bilek ağrısı (racinglerde) çok rahatsız etmiyor alıştıktan sonra ama rüzgar önemli bence. Sürüş zevkini bozabilir gibime geldi...
-
-
Enteresan yorumlar okuyordum forumda... bir tanesi de bana denk gelsin önemli değil.
Bu usluba ben cevap vermem kusura bakmayın...
Sadece bir düzeltme yapayım ss ide sıfır alıcam ikinci el alıcam diye bişey yazmadım.
-
Mersin İl Temsilcisi
-
Nesi ilginç geldi anlayamadım. Naked motor kullanmayan birinin sorabileceği bir soru sordum.
-
Kullandığım motorun ön camı yukarı kaldırdığımda neredeyse arabamınki kadar , gövde grenajı bacaklarımı tamamen kapamakta ve ben bile 170-190 km süratlerde ayran gibi çalkalanıyorum ne istediğinizin farkındasınızdır umarım. 200 km ile giderken SS camı arkasına yatabilmek için 1,60 boyunda 45 kg falan olmanız lazım yoksa illaki rüzgar biryerlerinizden girecektir.
ZX-6 ve 280 km ??? motorda yakıt olarak ne kullanıyordunuz acaba ))
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
Biraz eğimli bir otoban yolunda 280 i hatta fazlasını gördüm. Sonuçta rüzgardan bahsediyoruz benim nasıl o hızı yaptığımdan değil. O yüzden belirtmedim eğimli bir yoldu diye. 1 86 boyundayım ve 74 kiloyum. Gayet güzelde yatılabiliyor. Ayrıca müthiş konforluydu racingle demedim. Ama heralde bir naked dan çok daha iyidir sanıyorum. Ankaradasınız ulusan motorda vehbiye sorabilirsiniz inanmadığınız bir konu varsa.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------
186 boyunda bir adama o hızda naked falan farketmez diyorsanız ne ala sevinirim gider alırım z1000i gönül rahatlığıyla ;)
-
-
motosiklet eşittir rüzgar bu kadar.Rüzgarı hissetmiceksem zate narabaya binerdim.Arkadaşlarım neden harleye cam taktırmıyorsun diyorlar daha az rüzgar yerin babında motoru en çirkin gösteren aksesuar bence camdır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)