Bilemiyorum acikcasi. 230 beygir spor araba 230km hizi zar zor geciyor... 115 beygir arabayla 220km hiz nasil mumkun olacak? Hadi inanilmaz bir aerodinamisi olsa neyse, ama o da degil. Bir yerde bir hata var. Ya teker boyut ve basinclari farkli, ya kadran hatali, vs.
Araba, mt 25, xmax, rampa 4 bilinmeyenli denklem gibi? Ama niye? mt 25 xmax veya dacia 1.5 dacia 1.3 değil mesela? Aklımda deli sorular. Niye, neden?
''Bir adam hangi yolda gidiyorsa, o yol onun kendi seçimidir.'' İp Man
Bende Dusterr var 110 beygir 200 gördüm ki bu araba bir SUV aerodinamik olarak çok daha iyi otomobiller 200 u rahat geçer , bu 1,5 lt lik Renault motoru sadece pistonları değiştirilerek Mercedes in bir çok modelinde de kullanılmış performanslı vede çok dayanıklı bir üretim..
Valla enteresan forum burası...
Xmax 300 mi yoksa MT25 mi diyen soran adam, rampada Dacia 1.5 DCİ performansıyla karşılaştırma istiyor ve buna da ciddi ciddi onlarca yanıt geliyor...
Millet bunalmış azizim
Bende 1.5 DCI clio SW olanından var, otobanda denedim 180 gördüm ama daha fazla gaza basmadım, öyle çok rüzgar gürültüsü yapıyor, camlardan ses alıyor, motorla 180'le giderken o kadar gürültü hssetmiyorum. Motoru dışında herşeyi dandik bir araç işte bagajı büyük ailecek anca sığarız diye almıştık, habire ıvır zıvır sürekli bir şeyleri bozuluyor ama motor kısmından bir arıza yaşamadık daha. Benim vstrom ile aynı yakıyor uzun yolda.
Yeni nesil değişken turbolu dizellerin torkları çok yüksek , bu hacimlerde 250 ila 350 n/m civarı verebiliyor bu sayede vites oranları daha uzun düzenlenebilir , buda yuksek hızlara çıkmasını sağlar , bunların 0-100 ü de 10-12 sn civarı..Amerika yüksek hacim atmosferikle takıla dursun sen gelince turbo dizel bir otomobil kirala Haşmet ;)
Desene dünya o yüzden kıskanıyor. Bak şimdi mantıklı geldi
Bu arada son hızı güç ve aerodinami belirliyor diye biliyorum, tork ve hafiflik değil. Tork ve hafiflik son hıza ulaşım süresini azaltıyor sadece.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:40 ----------
Dört çeker bayağı güç yiyordur. Bir de araç eskiyse 240hp üretmiyordur belki.
Bende senin gibi Türkiye'den uzak kaldım 21 sene uluslar arası yük ve yolcu gemilerinde çalıştım , gitmediğim kıta yok Türkiye cografi olarak muhteşem biryer buna kim itiraz edebilir hemde 20 senenin özlemi var doya doya gezemedik memleketi , tork sayesinde vites oranları uzun tutulur buda son hızı artırır , atmosferik motorlar tork fakiri kısa oranlı dişlilerle ilerleyebiliyorlar , yüksek devir çeviremeseler çok sıkıcı hale gelirlerdi , bknz NC750..
Ben de iş icabı bayağı bir ülke gezdim ve geziyorum. Türkiye süper bir ülke. Özellikle boyutuna göre içerdiği güzellik açısından gayet zengin. Uğradığın ülkelerde ne kadar süre gemiden ayrılıp ülkenin içerisinde vakit geçirebildin bilemiyorum ama dünyada o kadar çok güzel yerler var ki. "Türkiye'den başka bir ülkeye gidenin bence aklından zoru vardır" bayağı uçuk bir laf. Türkiyedeki tüm denizlerden daha güzel denizler de var, tüm dağlardan daha güzel dağlar da var, tüm ormanlardan daha güzel ormanlar da var, ki öyle olması da gayet normal. Dünya çoook büyük bir yer.
Atmosferik benzinli motorlar, şanzımanları izin verse son hızları daha da yüksek olur aslında diyorsun, öyle mi?
Dünya elbette büyük yer ben Rusya'da -40 dereceyi Sudan'da çöl sıcağınıda gördüm , dünyada insan eliyle çok güzel şekillendirilmiş şehirler var ama bana göre dört mevsimin yaşandığı nadide bir coğrafyadayız , kıymetini bilemiyoruz o ayrı konu..atmosferikleri engelleyen şanzumanları değil düşük tork değerleridir birde bunu yüksek devirlerde üretebiliyorlar , şöyle izah edersem belki daha kolay anlaşılır , aynı hacimde turbo motorun şanzımanını olduğu gibi atmosferiğe taksak o araç yerinden kıpırdayamaz , tersini yapsak turbo araç 3 hatta 4. viteste bile patinaj çekerek kalkış yapabilir..
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)