2. el MT-25'ler neden pahalı?
-
Iyi geceler. Ilanlara baktigimda motorun 2024 model sifir fiyatindan daha pahali olan 2. el eski model MT-25'lere rastladım. Gözümden kacırdıgım bir sey mi var acaba? 170.000 TL civarı olan MT-25'ler alınır mı sizce?
Sıfır oldugunu gördügüm linkler:
https://www.yamaha-motor.eu/tr/tr/fiyat-listesi/road/
https://www.yamahabaydar.com/urun/mt-25
Bu da sahibinden linki:
https://www.sahibinden.com/motosiklet-yamaha-mt-25-abs?a269_min=2019&a269_max=2024&sorting=km-nu_asc
Reklamlar
-
o mentaliteyi anlamak zor iş kardeşim boşuna yorma kafanı insanın sinirleri bozuluyor. kısa cevap vereyim alınmaz.
-
Pahalı. Çünkü mt 25 az sayıda geliyor, bayiler de aksesuarlı satmak istiyorlar. Geçen sene sıfır Mt 25 aldım, 2023. O zaman liste fiyatı 140-145 ti, bayiler 180 diyordu aksesuarlı, zar zor, tanıdık bayiden 170 e aldım . 180-190 dese yine alacaktım. çünkü bana mt 25 lazımdı. 2001 den beri 600-1000 cc sürüyorum, ama geçirdiğim ağır kazadan sonra platin takılan sağ bileğim ve dizim iyileşmedi hala tam, bana 250 cc motor lazımdı, Yamaha seviyorum ben, tek mantıklı seçenek mt 25 ti çünkü.
1 senedir biniyorum, form tuttum, eski halime dönüyorum, satıp büyük motor alacaktım yine ama, çok sevdim motoru, çok zevkli sürmesi. 169 kilo, çok hafif, yönlendirmesi kolay, bisiklet gibi. 78 cm sele yüksekliği, yani yüksek değil, her boya uyar. kronik bir sorunu yok, düşsek etsek parçası bakkalda bile var. Yamaha servisleri iyi, bakım fiyatları uygun. satmaya kalkınca satması kolay, çeyrek altın. ama liste fiyatı 260, bayiler ise aksesuarlı 290 çekiyorlar , hayatta vermem o parayı. geçen sene mantıklıydı, şimdi değil. o paraya ne motorlar var. ben mobileti de zevkle sürerim, bisikleti de. ama zamanında mt-09 um vardı, şimdi mt 25 at arabası gibi geliyor gerçeklere dönünce.
haa şimdi şöyle bir düşüncem var; haziran gibi mt 25 i satıp üstüne az ekleyip Vespa gts 300 alma düşüncem var. üzerine 50-70 bin lira koysam oluyor bu iş, ki çok mantıklı, Vespa gibi motorun yanında mt 25 nedir, hele ki gts 300.
ben aldığım zaman mantıklıydı, şimdi alınmaz.
-
-
bu fahiş fiyatlı 2. el araç akımını s2000 sahipleri başlattılar bu arada, aralarında ilan koydular ama kimse satmadı o zamanlar cbr600rr 35 bin liraydı s2000 1 milyon liraya koyuyolardı sebebi şu: ben şu kadar pahalı arabaya biniyorum ben adamın dibiyim diyebilmek. sonra sıra sıra diğer araçların tayfaları delirdi en sonunda tüm 2. el araç piyasası patladı bu da böyle bir bilgi.
-
Cunku turk insani hasta.yazcak cok sey varda ayip olur.sen begendiysen al bin.ciklet gibi herkesin agzinda r25misssss mt25misss.
Gecen bi r25i gectim belki 150 metre fark var.indik adam bana senin motor gitmiyor diyo.ysni zihniyet hasta akil hasta.belki 3-5 dakka yetisemedi ama kabul etmiyor.
Adama anlatiyorum bak bu motor 145kg 45bg sendeki 170kg 36 beygir diye.bana hala ben 190 yapiyorum diyor
-
doberman adlı üyeden alıntı
bu fahiş fiyatlı 2. el araç akımını s2000 sahipleri başlattılar bu arada, aralarında ilan koydular ama kimse satmadı o zamanlar cbr600rr 35 bin liraydı s2000 1 milyon liraya koyuyolardı sebebi şu: ben şu kadar pahalı arabaya biniyorum ben adamın dibiyim diyebilmek. sonra sıra sıra diğer araçların tayfaları delirdi en sonunda tüm 2. el araç piyasası patladı bu da böyle bir bilgi.
Yanlış bilgi.
Sorun şurada: Kısmen bilindik bir aracın tüm sahipleri aralarında anlaşamazlar. Bu mümkün değil.
Üstelik S2000 yurt dışında da çok pahalı. Çünkü talep çok, arz sınırlı. Sonuçta 15 yıldır üretilmeyen bir araç. Yerine yenisi de gelmedi, bundan sonra da gelme ihtimali yok, en azından 9000 devir çeviren NA bir motorla mümkün değil. An itibariyle değerini kolay kolay kaybetmeyecek klasik bir araç S2000. Tipik binek araçlarla uzaktan yakından alakası yok. Cars and bids de bir örneği tam 96 bin dolara satıldı geçenlerde (tüm vergiler hariç.)
-
Siz sadece 2. el mt25'e baktığınız için pahalı gelmiştir, bakarsanız mt7 de öyledir, 2. el Honda Cbr650r'a f'e bakın o da öyledir. Tutulan herhangi bir motora bakın, hepsi öyle. Bir tek CfMoto'nun (mt650-mt800 gibi motorlarının )2. elleri sıfır fiyatına göre uygun fiyatlı (sıfırı bile sıfır fiyatından daha aza satılıyor çünkü, servis sıkıntı, yedek parça sıkıntı.. vs gibi sebeplerden, bir de marka algısı var tabii). Ama CfMoto'yu uygun fiyata alan da aldıktan sonra "abi bizim motorların piyasasını hiç ediyorlar, ikinci elde o kadar aza satmayın, piyasasını düşürmeyin... hede hödö" demeye başlıyor(whatsapp gruplarında öyle şu anda).
Özetle Zihniyet meselesi; bizim millet köprüyü geçene kadar "dayı" demesini çok iyi biliyor, sonrasında "sen sağ ayı selamet", (bu benzetme tam oturmamış olabilir yerine ama anlamışsınızdır diye düşünüyorum ne demek istediğimi ).
-
Arz, talep, cehalet, devalüasyon.
-
tren şeklinde herkes birbirini düdüklüyor çünkü.
online satın alınan bajaj grubunda bile ikinci el sıfırı ile aynı paraç
-
Pahalı alan veya pahalı satabileceğini düşünen salaklar var da ondan, başka açıklaması da yok zaten. Kafa yoracak bir konu değil.
-
125 cc lik scooter ı bile yatırım aracı olarak bir toplumda, bunlar gayet normal şeyler.
-
En büyüğü benimkidir diyen zihniyete benzer, çoğusu kendi motosikletini yapıştırdığı sticker ile eşsiz zanneder. Bir de bu motosikletleri alanların bir çoğu motosikletten anlamayan, havacı ve civacı gençler (Frenleri haricinde o motosiklet fevkalede ona bir lafım yok, sıkıntı olan kullanıcı kitlesi). Hâl böyle olunca sonuçlarda böyle oluyor. Üstte zaten motomad adlı üye bu motosikleti kullanan kitlenin özetini geçmiş .
-
bayide yok, teslimat için uzun süre veriyorlar + aksesuar kitlemeden satmıyorlar.
e hal böyle olunca ahlak yoksunları çıkıyor sahneye.
nmax yada forza aradığım dönemlerde bulamadığım için alemin kerizi benmiyim diye vazgeçmiş ve duke 250 almıştım.
-
Bu motor isi cok ugrastırıcı gözüküyor hele ki Türkiye gibi bi ülkede. Ebeveynlerimle yurt dısına yerlesene kadar motorlara pek kafa yormamaya karar verdim. sagolun cevaplarınız icin, iyi aksamlar.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Yanlış bilgi.
Sorun şurada: Kısmen bilindik bir aracın tüm sahipleri aralarında anlaşamazlar. Bu mümkün değil.
Üstelik S2000 yurt dışında da çok pahalı. Çünkü talep çok, arz sınırlı. Sonuçta 15 yıldır üretilmeyen bir araç. Yerine yenisi de gelmedi, bundan sonra da gelme ihtimali yok, en azından 9000 devir çeviren NA bir motorla mümkün değil. An itibariyle değerini kolay kolay kaybetmeyecek klasik bir araç S2000. Tipik binek araçlarla uzaktan yakından alakası yok. Cars and bids de bir örneği tam 96 bin dolara satıldı geçenlerde (tüm vergiler hariç.)
'Kısmen bilindik bir aracın tüm sahipleri aralarında anlaşamazlar. Bu mümkün değil.'
sen öyle san abim, ünal turan abimiz sağolsun 200 kişiyi aşan katılımcıyla s2k sahiplerinin grupları bile vardı. gözümle şahit olmasam söylemem, s2k kötü araç değil dışardada pahalı vs. ama olaylar türkiyede farklı gelişti.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)