Bu iki modelin dışına çıkmadan değerli yorumlarınızı bekliyorum,
CBR250 değil karışıklık olmasın
KTM 25.000 TL / Honda 26.500 TL güncel fiyatları 0 KM
Bu iki modelin dışına çıkmadan değerli yorumlarınızı bekliyorum,
CBR250 değil karışıklık olmasın
KTM 25.000 TL / Honda 26.500 TL güncel fiyatları 0 KM
hocam yazıklarım kesinlikle teknik yorum değildir.
KTM'i fotolardan gördüm acıkcası oyuncağa benziyor.
cb250r'ı bir tanıdıgımda gördüm, motor tam anlamıyla sempatik ve "al beni" olarak cagırdı.
Kullanıcı yorumu olarak hızlanmasının güzel oldugu ve yormadan 1.5 - 2 saat aralıksız sürdüğünü ve uzun yolda aşırı rahat olmasa da rahat oldugunu söylemişti.
Param olsa da alsam diye hayıflanmıştım hatta.
İncelediğim kadarıyla KTM öyle gözükse de daha atak ve agresif bir motor, ama dediğin gibi görünüş açısından Honda daha ilgi çekici geliyor, Honda'da beğenmediğim kısmı üzerine eklenebilecek ekipman bulamadım yani çanta için falan, KTM'de buldum tabi ama biraz pahalı aksesuarları
6-7 sene önce sıfır Duke 200 alıp memnun kalmamış ve satmıştım; en büyük sebebi ise titreşim ve rahatsızlığı idi.
Araya başka motorlar girse de bu sene cb250r aldım.
Karşılaştırmak gerekirse Honda’nın bariz şekilde çok daha konforlu olduğunu söyleyebilirim. Yalnız sele biraz kaygan, sık sık arkaya itiyorum kendimi.
Duke 200’ün ani şekilde gelip giden saçma sapan gaz tepkileri vardı, Honda o konuda daha stabil, lineer bir çizgi izliyor. Yine Honda’nın gaz bırakıldığındaki kompresyonu çok iyi ayarlanmış, freni durmak dışında hemen hemen kullanmıyorum. Duke gibi sürücüyü öne yığmıyor.
Honda’nın Led farları görünüm için kusursuz, selektör atılmasa bile aynadan görmeyen sürücü yok lakin Gece aydınlatması için bu kadar pozitif konuşamayacağım.
Parça kaliteleri hemen hemen aynı, belki a parçası Honda’da iyiyken b parçası duke’de iyi veya tam tersi olabilir. Süspansiyonların yol tutuşuna etkisini karşılaştıracak kadar profesyonel değilim ama düzgün olmayan asfalt ve stabilizede Honda daha konforlu. Görecelidir ama Honda’nın sürüş pozisyonunda daha rahat ettim.
Bunun dışında duke 200’ün yakıt ekonomisi çok daha iyiydi.
İşletme Maliyeti ve bulunabilirlik açısından yine Honda önde olacaktır.
İkisini de çok satılan, makul fiyat istendiğinde 2. Elde sıkıntı yaratmayacak motorlar.
Duke’ün hoşuma giden iki özeliği var; biri powerparts ve powerwear diğeri ise 390’da bulunan tft ekran.
Eksi olarak; Dijital bir ekrana vites göstergesini sığdıramamak tam bir ahmaklık. Deposu çok küçük ve son hızı yetersiz, gerektiğinde 160km/h yapabilmesini, son olarak çok çirkin olan egzozun Duke veya cb125 gibi olmasını dilerdim.
Dipnot: Benim tecrübe ettiğim son hız düz yolda 141-142, ortalama tüketimim 3,5-4L/100km ( keyfimce kullanıyorum )
Duke 200 de ABS yoktu, aldığım gibi ilk km de kırmızıda geçen bir sığır yüzünden ön tekeri kilitleyip düşmüştüm.
Çanta olayı için ktm. Sana bu iki modelin dışına çikmadan ktm i öneririm ama ben olsam inazuma alirdim.
250 cc. genel de ara bir motor oldugu icin daha cabuk elden cikartabilmek adina cb 250r i secerdim. Yok satmayacagim uzun yillar binerim derseniz de servis, yedek parca idamesinden dolayi yine cb 250r i secerdim. Bunlar benim icin onemli degil, ikinci el de, servis te, dusup kalktigim da yedek parca fiyatlari beni etkilemez, zevkim icin motora biniyorum deseydim, ktm secerdim.
Bende bir iki hafta öncesine kadar bu motorlara bakıp gidip tamamen farklı bir motor aldım. Ktm duke 250 beyoğlundaki bayisinde sıfır plakalı garantisi başlamamış şekilde 23 e satılıyordu 22 e alınabilir tahminimce cb250r 26.500 den daha ucuza bulunamıyorsa zaten bakma bile direk sıfır duke 250 al arada 4500 fark var.
Ben duke 250 almıştım sıfır yeni kasa son hızı beni memnun etmedi. Bide ayaklarda titreşim vardı. Ama gidişi duruşu virajlar çok zevkli malzeme kalitesi güzel ama mesela kontak kısmında bir siyah plastik parça hatırlıyorum çok dandikti. Lastikler metzeller lastikle geliyor ama çok bir beklentin olmasın lastik çok iyi değil.
Cb250r kullanmadım ama gördüğüm kadarıyle top speed biraz daha fazladır. Sele biraz daha yumuşaktır konfor daha iyidir bide yedek parça daha ucuzdur.
Ben bakım maliyetinin duke 250 de daha ucuz olduğunu düşünüyorum. Sanırım honda da 4000km de bir bakım lazım duke250 nin bakım aralıkları 7500km de bir.
Yerinizde olsam 22-23 e duke 250 alınıyorsa tercihim duke olur çünkü aralarında çok fark olmasada honda 3500-4500 arası daha pahalıya denk gelecek.
Ben İzmir'de yaşıyorum 0KM bayi fiyatları 25.000 olarak gözüküyor fiyatları çok yakın olduğu için merak etmiştim ama sanmıyorum 22bin'e bulabileceğimi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------
Bu ekonomide fiyatlar kimi etkilemez yedek parça ve servis anlamında Honda daha çok güven veriyor sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------
Duke 250'de ABS var sanırım o büyük bir artı, hele hele acemi biri olarak motorsiklet konusunda. Beni üzen Honda konusunda pahalı oluşu (kaçınılmaz) ve aksesuar ekleyememek çünkü planım kısa sürede motor yükseltmek değil. En azından yanlara çanta takabilmek isterdim çevre illere gezi için
3 aydır cb250r kullanıcısıyım motordan gayet memnunum motor şimdiden güzel gidiyor fren sisteminden çok memnunum sadece seni rahatsız edebilecek şey zincir sesi diyebilirim başta beni de biraz rahatsız etti ama alıştım onun dışında yakıt tüketimi 3.6 civarıydı devirsiz kullandığımda,soğuk havalar gelince şu anda güncel yakıt tüketimi 100 km'de 4.2 civarı,üzerine bazen devirli kullanmaya başladım bununda etkisi oldu tabi
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:30 ----------
cb250r'da da abs mevcut
hocam normalde dayanıklılık bakımından ktm derdim ama satış sonrası servis fiyatları, parça fiyatlarını göz önünde bulundurunca honda demek istiyorum. artık her motosiklet abs'li geldiği için aralarında pek fark kalmadı.
ayrıca hondanın yeni tasarımı gayet hoş bence.
Satın aldınız mı bilmiyorum ama ne aradığınıza bağlı.
Birincisi, iki model aynı kategoride değil. Duke çıplak motosiklet ve "hırt", Honda çok daha efendi ve gezi motosikletine daha yakın.
"Şehir içi kullanacağım, iyi hızlansın, keskin, atılgan, çevikse, o motosiklet benim motosikletim." diyorsanız KTM.
KTM'de öyle diyor: "Sheer Driving Pleasure", çevirmesi zor bir sıfat "sheer" ama saf sürüş, sadece sürüş keyfi gibi bir yola çıkıyor dilimizde. KTM keyfi öne çıkaran, ana karakteri tork olan makineler yapıyor. Şasisine ve iyi, üst seviyede mekanik donanımına göre stili var ve onu öne çıkarıyor.
Buna karşılık Honda, "efendi" motosikletlerin üreticisi. Diğerlerini yolda geçse de öyle hissettirmiyor
CB250R uzun yol ve "gezi" sürüşüne daha yatkın. Isı yönetimi ve rüzgar koruması da daha iyi Duke'a göre. Duke'un böyle dertleri yok Ama KTM'deki keyif, heyecan ve canlılık da yok Honda'da, fıtratına ters...
Peki bu performans farkı hissedilecek kadar büyük mü? Hayır, aksine çok yakın olacaktır çünkü Honda'lar iyi sürücü buldu mu gerçekten iyi gider...
-
"Dayı çok anlattın da, sen hangisini alırdın?" derseniz: "Kesinlikle KTM!"
Neden?
İzmir'de, Oğlananası Köyü civarlarında Duke 200 ile o kadar keyif aldım ki arkadan CBF1000 ile gelen arkadaşım selektör yapıp sağa çekti ve: "Abi değişelim canım çekti, sen çok eğleniyorsun!" dedi
O günün değerlendirme yazısı burada, hatta değişmeden hemen öncenin fotoğrafı da var: https://www.motorhikayesi.com/duke-200/
Kısacası ben tarafım, KTM'ciyim. Duke 125, 200, 390, 1190 kullandım; seviyorum.
*
Fakat asıl soru şu: "Sen hangisinin üzerinde daha kendin olacaksın?"
Her halükarda, tekerine taş değmesin, güzel yerlere git, güzel anılarla dön; önemli olan o.
Ankarada 2. el CB 250R bulamıyorum neredeyse. Daha ehliyetimi de yeni aldım. İl dışına çıkıp getirmesi ayrı bir dert. Gözüm kesmiyor acemilikten ötürü. Aklıma gelmeyen alternatif bir yol öneriniz var mıdır arkadaşlar?
Zaten bu kar-kış-kıyamette bir zahmet gözün kesmesin. Değil mi?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)