Araya laf sokmayalım lütfen, ilgili başlığı kullanalım:
https://www.motosiklet.net/forum/mot...m-haslama.html
Araya laf sokmayalım lütfen, ilgili başlığı kullanalım:
https://www.motosiklet.net/forum/mot...m-haslama.html
Bu konuda benim yorum yapmam için henüz erken sanırım
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:24 ----------
Dostlar benim merak ettigim bir konu var; duke serisi ile dominar ve pulsar ns200'un sag atesleme bobinleri tip ve soket girisleri olarak birebir gorunuyorlar. Bunlar cok daha kolay bulunuyorlar ve fiyatlari daha uygun. Bunlar kullanilabilir mi acaba?
Dominar ve Pulsarın orta bujileri Duke 200, 250 ve 390 ile aynı buji.
NGK NORMAL BUJİ : LKAR8A-9 NGK LAZER İRİDYUM BUJİ LKAR8AI-9
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:33 ----------
Bu da KTM Duke serisinin orijinal Bosch VR5NE kodlu bujisi
Çift tırnaklı buji var mı bizimkilere uygun?
Ben baya arastirmistim bujisini.ngk lkar8a9 boschdan daha iyimis.ben kullaniyorum tavsiye ederim
Arkadaşlar deli olmak üzereyiz. Konunun burasından başlayanlar için hızlı bir özet geçiyorum yine;
KTM Duke 390 2016 bs3 kasa motorumu motor yağına su karışma problemi ile satın almıştım. 2.5 aylık süre zarfında yağ keçelerini ve silindir üst contasını orjinal Bajaj parçalarıyla değiştik. Üst conta değişirken gerekli ayarlar (sibop vs..) da yapıldı. Mekanik olarak bir sorunu yok şu an, yağa su karışma problemi gitmiş gibi görünüyor. Ancak en başından bu yana motorda stop etme problemi var. Çalıştırıp rölantide bırakırsak maksimum 10-15 dakika içinde stop ediyor. Ettikten sonra ateşleme bobinine elektrik bir süre gelmiyor. Eğer yeniden çalıştırdıktan sonra sürmeye çalışırsak veya durduğu yerde gaz verirsek daha çabuk stop ediyor ve yeniden çaışması daha uzun (20-25 dakika) sürüyor. Akü, statör, röleler, roll ve ayakça sensörleri kontrol edildi, hararet müşürü çıkarıldı denendi sonuç aynı. Herhangi bir arıza lambası yakmıyor, arıza lambası ise aktif çünkü hararet müşürü çıkarıldığında vermeye başlıyor arıza kodunu. Motorda hararet de yok, daha fan bile açamadan stop ediyor çoğunlukla. KTM Spormoto'nun yorumu; "Arıza lambası yakıyorsa krank sensörü olabilir ama yakmıyorsa yüksek ihtimal ateşleme bobinidir. Değişince düzelecektir." şeklindeydi. Bobini de yenisi ile değişip denedik ancak sonuç yine aynı. Bu noktada tıkandık kaldık ve yardıma ihtiyacımız var arkadaşlar.
işlerden bayadır giriş yapamıyordum. pickup coil (krank sensörü) arızalı ise asla arıza lambası yakmaz. diğer sensörler arıza lambası yakar.
pickup coili test etmek lazım. motor ısınınca bu zıkkımın değerleri değişebiliyor bundan dolayı algılayabiliyor.
şöyle test edebiliriz; motor soğuk, her şey normal motorun çalışacağından eminiz. multimetreyi ohm konumuna alıyoruz, pickup coilin kablosunu çıkarıp multimetre ile ölçüyoruz. ölçtüğümüz değeri not alıyoruz. hemen ardından marşa basıyoruz. kabloyu çıkardığımız için motor çalışmayacak. marşa basılı tutarken multimetre değerlerini not alıyoruz.
motoru eski haline getiriyoruz, ısıtıyoruz iyice stop etmesini ve çalışmayacak şekile geldikten sonra pickup coili aynı şekilde multimetre ile ölçüp not alıyoruz, marşa basarakda ölçüyoruz. arada ciddi bir fark var ise pickup coil sıkıntı. ısındıktan sonra hiç ölçüm göstermiyorsa gene pickup coil sıkıntı.
Dostum selamlar, umarım iyisindir. Allah işini gücünü rast getirsin. Dediğin şekilde bir değer almış usta; Soğukken 0.05 ohm, stop ettikten sonra 0 ohm çıkmış. Spormoto'nun söylediği krank sensörünün arıza lambası yaktığıydı. Aşağıdaki tablo da da "pick up" diye bir şık ve karşısında "p0335" hata kodu veriyor. Krank sensörü bu ise, hatalı çalıştığında hata kodu veriyor demektir. İlginç bir durum...
hamdolsun iyiyim. çok şükür. sen nasılsın?
şimdi bu hata kodu bosch ecu kullanan motorlu araçların standart hata kodu ve bu hata kodu açık devrede alamazsın. kapalı devrede yani pickup coilin kabloları kısa devre olursa hata verebilir.
0,05 ile 0 ohm arasında bir fark yok. test hatalı yapılmış olabilir. marşa basarken test edilmesi kıymetli. aşağıya servis manuelini yapıştırıyorum.
Crankshaft Sensor Resistance Inspection •Disconnect the crankshaft sensor lead connector [A] (see
Alternator Cover Removal). •Set a tester, and connect it to the crankshaft sensor lead
connector.
Crankshaft Sensor Resistance
Connections:
Meter (+) → W/R lead
Meter (–) → BK/Y lead
Standard: 195 ∼ 235 Ω at 25°C (77°F)
If there is more resistance than the specified value, the
coil has an open lead and must be replaced. Much less
than this resistance means the coil is shorted, and must
be replaced. •Measure the resistance between the crankshaft sensor
leads and chassis ground.
Any tester reading less than infinity (∞) indicates a short,
necessitating replacement of the crankshaft sensor.
Crankshaft Sensor Peak Voltage Inspection
NOTE
○Be sure the battery is fully charged.
○Using the peak voltage adapter [A] is more reliable way
to determine the condition of the crankshaft sensor than
crankshaft sensor internal resistance measurements.
•Disconnect the crankshaft sensor lead connector [B] (see
Alternator Cover Removal). •Set a tester [C], and connect it peak voltage adapter.
Special Tool - Peak Voltage Adapter: 57001-1415
Type: KEK-54-9-B
•Connect the adapter to the terminals of the crankshaft
sensor lead connector.
Connections:
Crankshaft Sensor
Lead Connector
Peak Voltage
Adapter Tester
W/R lead ← R lead → (+)
BK/Y lead ← BK lead → (–)
•Turn the engine stop switch to run position. •Turn the ignition switch on. •Pushing the starter button, turn the engine 4 ∼ 5 seconds
with the transmission in neutral to measure the crankshaft
sensor peak voltage. •Repeat the measurements 5 or more times.
Crankshaft Sensor Peak Voltage
Standard: 1.0 V or more
If the reading is less than the standard, inspect the crankshaft
sensor (see Crankshaft Sensor Resistance Inspection).
Allah yolunu açık etsin motor değil bildiğin parayla dert satın almışsın. Ben olsam çoktan satıp ktm’ye tövbe etmiştim
Allah hepimizin yolunu acik, sagligini daim etsin insallah dostum. Gercekten oyle oldu. Nasil bir sanssizlik anlamadim. Isin kotusu daha 2 metre suremeden benim de aklimdan satma planlari gecmeye basladi. Tabi bu sekilde satilmasi hem zor hem de zarar etme ihtimalim olabilir. Umarim bir an evvel hallolur da bu fikirler hic aklimdan gecmemis gibi senelerce saglikla surmeyi isterim bunu
KTM 390 DUKE Repair Manual 2016
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------
Bu forumda faydalı içerik çok: www.ktmduke390forum.com
Abi sen bu işin sonunda tamir dükkanı aç çok rahat para kazanırsın gibime geliyor
Öncelikle herkese yardımları için çok teşekkür ediyorum arkadaşlar. Girişten anlaşılacağı üzere güzel haberlerle geldim; dün usta ile sonunda motoru hallettik ve teslim aldım. Stop etme sorunu tahmin ettiğimiz gibi pulser (pick up coil) çıktı. Motopit üzerinden Pulsar ns200 için olan boş vites müşürü + pulser (ikisi birbirine bağlı) aldım ve eski pulser'ı bulunduğu yerden kesip yenisini aynı yere lehimledim. Bu arada KTM'de bu parça 717 Lira idi, Bajaj tarafında ise 135 Lira. Birçok Bajaj parçasında olduğu gibi bu parça da interchangeable ve KTM Duke'lerde sorunsuz kullanılabiliyor. İki ürün arasında tek bir fark vardı o da Duke'te tüm vitesleri gösteren bir müşür ve buna bağlı ek bir soket varken (bkz. ilk fotoğraf) ns200'de sadece boş vitesi gösteren bir müşür kullanılmıştı. Ama zaten bizim işimize yarayan kısım pulser olduğu için diğer bölüme hiç ilişmedik. Parçanın fotoğrafını da aşağı bırakıyorum:
[IMG][/IMG]
Hadi geçmiş olsun. Sizin adınıza çok sevindim. Artık satmadan keyfini alarak sürün
Hadi sorunsuz bin artik duke 390 guzeldir.ben bu hafta konjektor deistirdim malum saat omru varmis bitmis
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)