MV AGUSTA NAKED LARI İLE İLGİSİ BİLGİSİ OLAN ??
Reklamlar
-
RoofRoof adlı üyeden alıntı
Reis merak ettiğim Türkiye'de nasıl saat başına işçilik ödenmiyor?Bi yetkili servise git saniyenin bile parasını alıyorlar.Özel servisler rastgele bi işçilik belirler ama yetkili servis olup saatlik işçilik yazmayan duymadım.
Ayrıca hocam Japon'ların Avrupa'lılara göre daha uzun ömürlü olduğu dünyaca kabul görmüş bir gerçekken niye bu kadar agresif şekilde yaklaşıyorsun anlamadım.
Sayın RoofRoof, bu ay yaptırdığım bakımların hem Japon hem İtalyan ilk elden yetkili servis faturalarına baktığım zaman, her ikisinde de servis işçilik ücreti = ... şeklide yazıyor. Burada ne parantez içerisinde ne de herhangi bir yerinde "saatlik" diye bir kavram belirtilmemiş ve meblağlar neredeyse aynı. Bugüne kadar da hiçbir yetkili servis faturasında "saatlik" ibaresine de rastlamadım.
Bakın baştan beri anlatmaya çalıştığım hadise Japon ve Avrupa karşılaştırılmalarında, Avrupa motorlara olan önyargının yersiz olduğunu belirtmekti. Ara ara yapılan yorumlar ve cevaplar maalesef konuyu dayanıklılığa, çok farklı yerlere kadar getirdi. Halbuki anlatmak istediğim hem Japon hemde Avrupa motosiklet kullanan biri olarak bu durumun farksız olduğunu, bir Avrupa motosikletin en az Japon kadar dayanıklı olduğunu aktarmaktan ibaret. Bunuda birebir yaşadığım tecrübeleri özetleyerek aktarmaya çalıştım.
Daha geçtiğimiz ay aynı Japon motosiklet kullandığımız arkadaşım ile Nissin balataların ne kadar dayanıksız olduğundan bahsedip, keşke stock olarak Brembo kullansalar diye bir sohbet gerçekleştirdik. Bunun sebebi de ikimizde birebir kullanıcı olarak dayanıklılığından ve ömründen şikayetçi olduğumuz ile ilgili. Bu örnekleri daha da çoğaltabilirim. Ancak asıl mesela bu dayanıklılık mevzusunun bir ön yargıdan ibaret olduğu. Zaten son 6-7 senedir de etrafımızda daha çok Avrupa motosiklet görmemizin sebebide bu, ve daha da çok göreceğiz.
Yoksa Japon mu Avrupa mı sohbetleri sabaha kadar bitmez. Konunun en başına baktığınızda arkadışımız 3 tane şey sormuş arıza durumu, parça, bulunabilirlik. Bende kullanıcı olarak, içi dolu bir şekilde, istisnalara mahal vermeden ve en önemlisi uzun bir süredir hem Japon hemde Avrupa simultane kullanıcısı olarak tecrübelerimi paylaştım. Arkadaşımıza da korkmayın, öcü değil bunlar, taş gibi makinaları özetlemek istedim.
Reklamlar
-
Paralel evrenler sözkonusu burada... İş karışık, bildiğin gibi değil RoofRoof
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------
Yanlış hatırlamıyorsam her iki fatura da 800-900TL arasıydı. Desmo bakımlıları kaç para acaba Ducati'lerin?
-
AAB adlı üyeden alıntı
Çünkü arabalarda kullanılan egzantrik/triger zincirle ile triger kayışları genel ismiyle aynı olsalar dahi motosiklet teknolojilerinde farklılaşırlar gerek yapısal, gerek işlevsel, buda benzer kılar durumu, ta kendisi yapmaz!
Yazmama kararınızı kutluyorum. Çünkü "cam belt" ile triger kayışı arasında işlevsel bir fark bulmanız mümkün değil, çünkü aynı işi yapıyorlar.
Anlamadığım, Ducati servislerinde mi okuyorlar insanlara bu hikayeleri? Zannetmiyorum. Belki de servise 5000TL bayıldıktan sonra "çok çok özel şeyler yapılmış olmalı" hayaliyle kendi kendilerine uyduruyorlar... Kim bilir?
Tavsiyem bir motor nasıl çalışır, desmodromik subabın tipik subaplardan farkı nedir, timing belt ne işe yarar, öğrenin. Motosikletlerin uluslararası forumları herkese açık, subap bakımını kendisi yapanlar illa ki vardır, belki fotoğraflarla anlatmış olanlar, ya da video yapmış olanlar bile vardır. Okuyun, öğrenin, bilgi her yerde.
Sonra Wankelin subaplari tadında Japondan farksiz Avrupa motosikletler okuyoruz... Neymiş "Kullanıyorum ikisi de aynı". E ben de kullanıyorum, 1 sene sonra pistonu silindiri elime aldım, n'olacak şimdi? Anekdotla bilgiye ulaşılmaz ki. Forumları açıp bakın, kaç kişi ne sorun yaşamış belli.
-
AAB adlı üyeden alıntı
Sayın RoofRoof, bu ay yaptırdığım bakımların hem Japon hem İtalyan ilk elden yetkili servis faturalarına baktığım zaman, her ikisinde de servis işçilik ücreti = ... şeklide yazıyor. Burada ne parantez içerisinde ne de herhangi bir yerinde "saatlik" diye bir kavram belirtilmemiş ve meblağlar neredeyse aynı. Bugüne kadar da hiçbir yetkili servis faturasında "saatlik" ibaresine de rastlamadım.
Bakın baştan beri anlatmaya çalıştığım hadise Japon ve Avrupa karşılaştırılmalarında, Avrupa motorlara olan önyargının yersiz olduğunu belirtmekti. Ara ara yapılan yorumlar ve cevaplar maalesef konuyu dayanıklılığa, çok farklı yerlere kadar getirdi. Halbuki anlatmak istediğim hem Japon hemde Avrupa motosiklet kullanan biri olarak bu durumun farksız olduğunu, bir Avrupa motosikletin en az Japon kadar dayanıklı olduğunu aktarmaktan ibaret. Bunuda birebir yaşadığım tecrübeleri özetleyerek aktarmaya çalıştım.
Daha geçtiğimiz ay aynı Japon motosiklet kullandığımız arkadaşım ile Nissin balataların ne kadar dayanıksız olduğundan bahsedip, keşke stock olarak Brembo kullansalar diye bir sohbet gerçekleştirdik. Bunun sebebi de ikimizde birebir kullanıcı olarak dayanıklılığından ve ömründen şikayetçi olduğumuz ile ilgili. Bu örnekleri daha da çoğaltabilirim. Ancak asıl mesela bu dayanıklılık mevzusunun bir ön yargıdan ibaret olduğu. Zaten son 6-7 senedir de etrafımızda daha çok Avrupa motosiklet görmemizin sebebide bu, ve daha da çok göreceğiz.
Yoksa Japon mu Avrupa mı sohbetleri sabaha kadar bitmez. Konunun en başına baktığınızda arkadışımız 3 tane şey sormuş arıza durumu, parça, bulunabilirlik. Bende kullanıcı olarak, içi dolu bir şekilde, istisnalara mahal vermeden ve en önemlisi uzun bir süredir hem Japon hemde Avrupa simultane kullanıcısı olarak tecrübelerimi paylaştım. Arkadaşımıza da korkmayın, öcü değil bunlar, taş gibi makinaları özetlemek istedim.
Arkadaşımızın CBR650F Honda EFE'ye götürdük 3s28dk lık kısmı fatura edilmiş vaziyetteydi. Ayrıca Koluman,Toyota,Doğuş Oto,Borusan'a şirket araçlarımızın hepsini ben servise götürdüm hepsinde de tek tek dakikasına kadar işçilik alıyorlar.
-
Tel jantlı dragster800rr fena olmazdı, hazır ilana düşmüşken
Tecrübe eden arkadaşlar parça/servis algısının yanlış olduğunu belirttiğine göre ikinci el piyasası kabul edildiğinde gönül rahatlığı ile alınabilir. Ben kabul ettiğim vakit sdr1290, tuano veya drg800rr için kolları sıvayacağım.
-
wetehan adlı üyeden alıntı
Tel jantlı dragster800rr fena olmazdı, hazır ilana düşmüşken
Tecrübe eden arkadaşlar parça/servis algısının yanlış olduğunu belirttiğine göre ikinci el piyasası kabul edildiğinde gönül rahatlığı ile alınabilir. Ben kabul ettiğim vakit sdr1290, tuano veya drg800rr için kolları sıvayacağım.
Sayın wetehan, bahse konu Dragster'ı bende gördüm, keşke imkanlar şuanda el verseydi demeden edemedim Vaktiniz olursa hazır showroom'dayken beraber gidip görelim derim.
-
Bodrum'dayım gelemem, iyi ki de gelemem Bir önce ki düz jantlı modelini canlı gördüğümde bile çok beğenmiştim. Yeni 212 lik B4 de mayısta teslimata başlıyor ancak bu kardeşi daha estetik.
Drg800rr alıp hemen teker çamurluğunu söküp 200 lik lastiği özgürlüğe kavuşturup, yolcu ayak iptali ve mono kapak ile sezona hazırım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)