Bu arada, bugün yaklaşık 70 derece bir virajı 60 km hızla tatlı tatlı döndüm. Sanırım yol tutuşu beklentimi yanıltmayacak. Ters ön maşa ve geniş tabanlı lastikler iyi iş çıkarıyor sanırım.
Nasıl anlayabilirim? Gidip bakayım hemen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:22 ----------
37T Baktım şimdi.
Benim de öyle idi değişti. Fabrika, "orijinal dişlisi 40 T, ama bazı nedenlerden dolayı 37T olarak giriş yaptı, biz ücretsiz 40 T gönderiyoruz, güncelliyoruz" dediler. Bir önceki sayfadaki uzun inceleme yazımda bahsettim. Hemen bayiye gidin. Hatta 0850 222 38 62 numarayı arayıp, mesut beye bilgi verin hemen yardımcı olurlar. Bir de güncelleme yapıyorlar, rodaj sonrası. Sanırım bu şekilde krank ve diğer parçaları zorlamandan rodajın bitmesini sağlayacaklar. Motorun kimyası değişiyor ama 200 yapmıyor
200 de ne ki. Bu ülkede mühendislik yerlerde. Ben 280 yaptırım, ordineryus prof olurum. Bu arada bilgi için teşekkür ederim. Konu ile ilgileneceğinim. Dişliyi değiştirmek farz gibi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------
Mesut Bey ile görüştüm. Çok güzel bir biçimde aydınlattı beni. Memnun kaldım.
Bakalım... Güzel günler ileride.
Sıkılmadan üşenmeden dinliyor ve çözüm üretiyorlar. Çok şaşkınım bende. Neyse biz ilk kullanıcıları olarak görüşlerimizi dürüstçe paylaşırız ve buradan okuyan insanları bilgilendiririz artık. Sizin kaç km oldu?
motor gayet güzel bugün hava güzeldi cıkardım biraz dolandım cok keyifli bişey dikkAtimi cekti motor km yaptıkca güzelleşiyor bu motoru almakla bir kumar oynadım iyikide almışım bende bir zontes kullanıcısı olarak yazmak istedim yanlız deyilsiniz zontes ailesi ben karamanda yaşıyorum burda benden haric 2 kişi daha aldı ve menmunlar
Allahım ne mutlu bir gün. Hayırlı olsun. Foto bekliyoruz.
Valla resim atmasını yapamadım ama zontes sayfamda var takip etmek isteyenler oradan takip edebilir sazman. Kardeşimin güzel aydınlatıcı yorumları var ama emin olun bu sene zontes 250s damgasını vuracak saygılar
11.500tl fiyat nedir? Çok saçma... Pulsardan 3.000tl fazla vermek için çıldırmış olmak lazım... Bu fiyata kime satmayı planlıyorlar acaba... Bu arada motora iyi yada kötü diye yorum yapmıyorum sadece fiyatını eleştiriyorum alan arkadaşlar kazasız belasız kullansın ama bu fiyat politikası ile tarih olur bence.
Facebook sayfasındaki arkadaş sensin. Zaten akraba olduk nerdeyse Sevgiler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:41 ----------
Evet pahalı. Haklısın ben de şaşkınım. Ama inan ki kaliteli ve sorunsuz. Pulsardan sonra tank gibi sağlam hissettiriyor. Yine de benelli fiyatı ile aynı olmalıydı. 10.000 bandını geçmemeliydi.
Dişli konusu enteresan. Acaba neden piyasaya 37 diş ile sürmüşler ? Bu da dişli değişikliği yapıldığında mutlaka motorun hızı artacak zanneden arkadaşlara örnek olsun. Motor güç ve rüzgar direnç eğrisinin neresinde olduğunuzu bilmezseniz dişli değişikliği ters tepebilir.
Motorun rengini ilk çıktığında UMA'ya şikayet etmiştim. Bence gerçekten fazla turuncu ve boğucu bir renk. Bunun yanında mesela mat siyah ve beyaz opsiyonları olsa bu motor daha fazla satardı. Umarım 2017 için yeni bir renk gelir.
11500 TL'lik fiyatı ilk duyduğumda bana fahiş geldi ama şu andaki Japon fiyatlarına bakınca artık normal geliyor. Yine de 10 bin TL bunun için ideal olurdu. Pazarlıkla o fiyattan alınabilir.
Her kelimesine katılıyorum.
Dedim yahu dişli büyüyünce hız düşmüyor mu? Yanlış değil mi yılların ustaları yanlış mı biliyor? Dedim. Mesut bey gayet sakin ve emin şekilde (mühendis sanırım) siz bana itimat edin takın ve sürün dedi. Ben denedim burada test ettim sorun yok dedi. Ve oldu. Çok acayip. Belki de normali bu. Siz hesaplamaları bilemezsiniz, zincir tahrik oranları bende var , ustalarda yok dedi. Güven verdi bana. Bilemedim. Ama diğer kullanıcı yorumları da gelir ise daha ortalama veriler ve görüşler ortaya çıkacaktır. 11500 çok diyorum halen.
Fakat şöyle bir durum var. Alt devirde böyle tork üreten ve teknik olarak böyle bir motoru ne kadara mal edebilirsiniz ki? Ben sürekli endüstriyel inox alıyorum. Haftada bir fiyat güncelleniyor. Dolar euro kurları etkiliyor diyorlar. Şimdi japon fiyatlarına bakınca kendimi şanslı hissettiğimi söylemeye başlayabilirim.
Maliyet olarak tabi ki çok düşük bir motor değildir. Zaten belirli bir kalitede olan bir ürünün fiyatının çok düşük olması beklenemez. Bazı arkadaşlar on sene önce piyasaya çıkmış Çin motorlarıyla bunları bir tuttuklarından burun kıvırsalar da bu motor gayet kalitesi iyi bir motor. Benim fiyatı belirlerken temel aldığım nokta motorun Zontes markalı olması ve henüz yaygın olmamasıdır. Yoksa markası atıyorum bir Benelli olsa bu fiyat normal sayılabilirdi. 2017'de Japon'ların satışları yerlerde sürüneceğinden bunun daha fazla satma ihtimali var. Motorun Euro 4 uyumu ne durumda acaba ?
Liste fiyatı üzerinden değil de satıcının vermek istediği fiyat üzerinden alım yapılmalı. Ben yeni aldım ama liste fiyatı ile alakası yok aldığım fiyatın. Pulsar Ns200 den 1 tık fazla verdim diyebilirim kendimce.
Motorun ters maşası bile başlı başına fark yaratıyor.
Bakınız; bu makinenin torku 2 silindirli MT25 ile aynıdır, üstelik max tork Zontes'te 3.500 devir erken gelmekte. Bu müthiş bir mühendislik başarısıdır bana göre.
Mt 25 de de fazla beygir var. Şimdi gelirler kızarlar üstad.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)