Beyin fabrikaya gönderildi yeni güncelleme yapıldı. Bugün teslim aldım. Taktım çalıştırdım. Şu an hava koşullarından dolayı sürüş yapamadığım için ne değişti bilmiyorum. Bir de yeni büyük ön dişli kargoya vereceklermiş.
Beyin fabrikaya gönderildi yeni güncelleme yapıldı. Bugün teslim aldım. Taktım çalıştırdım. Şu an hava koşullarından dolayı sürüş yapamadığım için ne değişti bilmiyorum. Bir de yeni büyük ön dişli kargoya vereceklermiş.
Son güncelleme ile +- değişen hiç bir şey olmadı. Herkesin beklediği, benim hiç bir zaman inanmadığım 200 km yapacak safsatası boş çıktı.
Yalnız şöyle bir durum var: 5. viteste 130 6. viteste 135 yapıyor max hız. Max hızda giderken 6. viteste 9000 deviri geçmiyor. Arayıp soracağım nedenini.
Ön dişli değişmeli diyenler de var. Yorum yapabilecek başka kullanıcı yok mu?
Böyle söylentileri nasıl yayıyorlar ve nasıl insanlar bunlara inanıyor olacak iş değil. 13 bin devir çevirebilen tek silindirli motor var mı dünyada ? Güç olarak da motor şu anda 24 BG gücünde ve yazılımla 48 BG olacak öyle mi ? Acaba dünyadaki en güçlü tek silindirli 250 cc motor kaç BG ? Duke 250 bile 31 BG değil mi ? Nasıl olacakmış o iş ?
Motorun sitesine girdim, fiyatı 11490 TL olmuş. Bu motoru da tarihin tozlu sayfalarına gömebiliriz artık...
Ben hiçbir zaman inanmadım alma sebebim de bu safsatalar değildi. Beklentim de yok. İsim garip tarafı fabrika ile görüşüyorum. Böyle bir vaadleri hiç olmadı. Bur arada pulsar 157 km hız gösteriyor. Rpm ışığı da yanıyor. Sizin Yazınız a göre 200 cc bir motorun o kadar devir çevirmesi de yalan oluyor o zaman. Doğru mu anladım?
Almamakla ne kadar iyi yaptım anlatamam. Öncelikle ülkemize yalnızca 50 tane ithal edildiği bilgisi geldi. 9.090 tl lik fiyatı hayret verici bir özgüvenle arttı durdu. Tamam döviz yükseliyor ama, dövize paralel sen de artırırsan nasıl satış yapacaksın.
Almadım, Hunk aldım, memnunum.
Pulsar o hızda giderken 10 bin devirde falan oluyor. Ayrıca o ışık yandıktan sonra orada durmak gerekir, üzerine çıkılırsa bu, motor için iyi değil. Sürat ve güçle ilgili böyle safsataları zaten fabrika çıkarmaz, çoğunlukla bayiler sallarlar. Zontes güzel motor, ben de beğeniyorum ancak şu anda fiyatı çok yüksek oldu.
Bir kullanıcı kısa bir video çekmiş. Fikir verebilir diye buraya bırakıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=L8PyOQjeIb0
Motosiklet 6. Viteste max 9000 devirde kalıyordu. Fabrika ile görüştük. Biraz daha büyük arka dişli göndermişler . Yanlışlıkla gönderildi diye düşündüm çünkü son hız artışı için arka dişli nin küçülmesi gerekir diye değerlendiriyordum. Fabrikadan bir bey ile görüştüm. Kendisi yanlış göndermediklerini belirterek göndermiş oldukları 41 dişliyi taktırmamı ve test yapmamı istedi. Uygun zamanda deneyeceğim.
Ön çamurlukta fren hortumu geçişi bağlantı noktasında ufak bir çatlak oluştu ve yürüdü. Fotoğraflarını çekip gönderdim. Hemen garantiden değişim onayı verildi. Çamurluk geldi ve takıldı. İletişim gayet iyi hemen Dönüş yapıyorlar ve çözüm önerileri veriyorlar. Bakalım ileri zamanlar ne gösterecek. İlgilenen arkadaşların bilgisine.....
Herkese selam 750 km oldu. Anlatayım,
Bazı hususlar kullanıcıya göre farklı yorumlanabilir. Yazacaklarım tamamen kendi fikirlerimdir. 22. Motosikletimdir. Bu motoru almak bir kumar gibiydi ama ben çok inceledim ve yeni bir heyecan diye düşündüm ve aldım.
En çok merak edilen servis ve garanti konuları olduğundan oradan başlayayım.
Fabrikaya hemen ulaşabilirsiniz. Derhal geri dönüş yapıyorlar. Mutlaka ilgileniyor ve çözüm üretiyorlar. Çağrı merkezinde görev yapan Emine hanım ve teknik destekten Mesut beye çok teşekkür ediyorum. Bu arada Üçerler Motor çalışanları; Hakan Arkayın, Soner Temel ve ustalar hiç bekletmeden ilgilenip, tüm sorulara cevap verdiler.
Ön çamurlukta nedenini bilmediğim şekilde ufak bir çatlak oluştu. Fotoğraflarını çekip gönderdim. Yenisini gönderdiler. Aynı gün Üçerler değişimi yaptı.
Son hız 130 civarı idi. 6. Viteste motor 9000 deviri geçmiyordu. Mesut bey motorun beynini aldı yeni güncelleme yükledi. 5. Ve 6. Viteste rahatlama oldu. Son hız değişmedi tekrar görüştük. Zontes arka dişlisi orijinal olarak 40T olmalıdır dedi benimki 37t idi. 40T arka dişli göndermişler ve ben dişli büyüyünce daha yavaşlar diye değerlendiriyorum diye fabrika ile görüştüm. Mesut bey bana itimat edin takın ve sürün dedi. Bugün takıldı ve test sürüşünde 155 km gördüm. Bu kadar değişim beklemiyordum.
İnternette dolaşan 200 km yapacak safsatalarına inanıyorsanız, bu makineyi tercih etmeyin. Bayi ve fabrika böyle bir iddiada asla bulunmadı. 145 km den sonra gidon sallama ve yol tutuşu hakkında beklentimin üstünde performansı var. Titreşim her tek silindirli motorda olduğu gibi var ama daha önce sahibi olduğum ve 2000 km kullanmış olduğum pulsar 200 ns den her konuda iyi NET. Titreşim tam istediğim gibi. Depoda (plastik kaplama olduğundan olabilir )yüksek devirlerde depoyu dizlerinizle sıkarsanız hissediliyor. Ayak ve gidonda çok az var. Ki, peglerde plastik kaplama yok. Yakıt tüketimi rodajda bile iyi. Bu arada 1 kez bile stop etmedi. Saat sıfırlama elektrik gidip gelmesi hiç olmadı. Makina saat gibi çift eksantrik li 22 nm tork gayet yeterli benim için. Parça fiyatlarını bilmiyorum zamanla öğreneceğiz.
Beğenmediğim yanları
Ön çamurluk plastik malzemesi çok sert ve kırılgan.
Arka fren aynı pulsar gibi vasat ben scooter ci olduğumdan belki beklentim yüksek olabilir.
Egzoz kaplama plastiğinin rengi ve şekli tuhaf. Ama sesi çok tok olduğundan güzel bir egzoz ile süper sonuç alınır.
Aynalar her yöne dönüyor ama daha iyi gösterebilirdi.
Benzin depo kapağı çok şekil açılıyor gizli bölmesi var ama benim hoşuma gitmedi. Çok basit bir iç kapak koymuşlar. Dış plastiği de çizilmeye çok müsait.
Yağ soğutmalı olduğundan 2 kat yağ parası vereceksiniz. Yağ değişiminde boşaltmak kolay ama doldurmak zahmetli. Depo ile gidon arasında kalan bir yerden yapılıyor. Ama yağ soğutmalı motorlar uzun ömürlü oluyor deniyor.
Rengi çok fazla turuncu içeriyor boğuyor.
Gösterge çok basit. Saat, Odo 1-2 , benzin göstergesi devir saati ve hız var. Çok az veri var. Ama çok güzel okunaklı ve geniş.
Arkadan çok çamur atıyor. Yarım çamurluk ile çözülür.
Beğendiğim noktaları
Şasi sağlam görünüyor. Sağı solu gevşemiyor. Zaten vida karenajlarda ve yan kapaklarda hiç kullanılmamış. Geçme ve tırnaklı değil delikli geçme. Ayak peglerinde, gidon ve manetlerde değişik bir metal kullanmışlar çözemedim. Gidon ktm gibi.
Manet ler aynalar çok kaliteli ve sağlam.
Ön up side amortisörler kalın. Kasislerde, yüksek hızda ve virajda gayet iyi çalışıyor. Yol tutuşu Çok iyi.
Arka lastik 150 lik ve yolda stabil gitmesini iyi yönde etkiliyor. Lastik olarak Pahalı bir ölçü ama giderken ellerinizi bıraktığınızda milim oynamıyor alet. (Çok fazla denemeyin!!!)
Çift eksantrikli Motoru ve bloğu beğendim. Tork ve beygir gücü gayet iyi. Güçlü, Yokuşta patinaj yapıyor. Vitesleri şıkır şıkır geçiyor.
Bir de 3. Viteste 18 km hıza kadar düşük gidebiliyor stop etmiyor bu da şehir içinde rahatlatıyor.
Ön fren başarılı.
İç benzin deposunu tamamen paslanmaz.
Egzoz ve borusu motor bloğundan itibaren tamamen paslanmaz krom. Boyamaya Gerek yok. Harika.
Jantları ktm duke 125 200 250 serisi ile aynı ve lastik ölçüleri de aynı.
Sele konforu sürücü için normal. Ardcım eşim 10 yıldır benimle motora biner. Zontesin Scooter lar dışında pulsar ve cub motorlardan daha rahat olduğunu belirtti. Sanırım koltuk yekpare olduğu için daha rahat. Koltuk sorunsuz takılıp çıkarılıyor.
İlginç şekilde koltuk altına ve iç yanlarına reflektor yelek, penseli İsviçre çakısı, ruhsat ve dürüm yapılmış büyük boy çöp poşeti alıyor.
Motorun radyatör koruma ve alt sakal standart olması da iyi bir şey diye düşünüyorum.
Ben motoru şekli için değil, teknik bilgime ve tecrübeme güvenerek; motor blogu ve sağlam yapısı için tercih ettim. Paslanmaz ve uzun ömürlü olacağını değerlendirdiğim için aldım.
Şu anki fiyatı 11400 civarı olmuş. Çok fazla satılmamış. Gördüğünüz gibi sürekli ben yazıyorum. Yeni bir marka için oldukça yüksek bir fiyat ama, alacak arkadaşlar mutlaka motoru görüp inceleyip dokunup hissedip öyle karar versin. Tavsiyemdir.
Sevgiler.
Merhaba,
Bugün ben de anlaştım. Hafta içi teslim alacağım. Aldıktan sonra yorumlarımı iletirim. Geçmişte 10.000 km 2 silindirli 10.000 km 4 silindirli tecrübem var. 8 senedir de motora binmiyorum. Hayırlısı bakalım.
Kaça anlaştınız? Bazı bayiler 9350 civarı bazıları 11450 civarı satıyor ilginç.
Hayırlı olsun. Benden başkalarının da yorum yazacak olması bile heyecan verici. Siz cc olarak benden tecrubelisiniz yorumlarınızı merakla bekliyorum. Ben hiç çok silindirli motosiklet kullanmadım. Gaz tepkilerini tork ve beygir gücü yorumlarını siz daha iyi yaparsınız diye değerlendiriyorum.
Benim defalarca sıfır çinli motorum oldu. Ama defalarca top speed denemesi yapmıyorum. Herşeyi çok biliyorsunuz. Fabrika ve bayi gözetiminde ve bilgisi dahilinde yapılan testler bunlar.
Ayrıca elinde çok patladı galiba senin nasıl bir üslup Bu ya. 4 tane çinli 0 km motorum oldu hiç birisi elimde patlamadı. Hiç bir sey olmaz. Rahat ol.
Merhaba,
Fiyat vermeyeyim. Kimi benimkini duyup kazıklandım der kimi o para çinliye verilir mi der.
Malesef fiyat konusu herkese göre farklı anlaşılıyor.
İlk motorum Kawasaki ER-5 idi. 10.000 km. kullandım. Sonra da 10.000 km Honda CBF 600 kullandım.
Bu Zontes kardeşimden öyle büyük beklentilerim yok. Alanya'da yaşıyorum. Şehir içi ihtiyacı rahat karşılar diye düşünüyorum.
Umarım ummadık taş baş yarmaz.
Merhaba,
Zontes 250s i teslim aldım bugün. Hemen ilk izlenimlerimi aktarayım.
Oturma pozisyonu çok rahat. Oturma geometrisi tam bana göreymiş. Ayaklarımı peglere koyduğumda dizerim ile depoyu çok iyi kavrayabiliyorum.
Frenlerde bir sıkıntı görmedim. Vites geçişleri net. Şıkır şıkır geçiyor.
En son 8 sene önce 4 silindirli kullanıyordum. Bunu kullanınca motor kompresyonu çok zayıf geldi ilk an ama bu bir tek silindirli olduğuna göre kompresyon elbette düşük olmalı. Zaten düşük kompresyon sürüş kolaylığı demek oluyor. Devir saatinde rakamlar çok küçük ama sanırım birkaç kullanmada alışırım.
Aynalar felaket. Ayna uzatma aparatı ayarlamadan bu haliyle kullanımı çok tehlikeli. Sürekli dirseği çekmenin gerekiyor bakarken.
Bir başka tuhaflık ise sele altında hiçbir eşya koyma gözünün olmaması.
Genel olarak ilk beklentilerini karşıladığını gördüm.
Bu arada unutmadan, gündüz farı olması harika. Bumblebee...
Evet aynalar kötü ama sağlam ve her yöne dönüyor çok orijinal. Uzatma aparatı uymaz gibi geldi bana, şimdilik böyle idare ediyorum. Bu arada benim motorun koltuk altında yan yüzeylere sığanları; Ruhsat, penseli İsviçre çakısı, 5 adet dürüm yapılmış en büyük boy çöp poşeti, 5 adet büyük boy cırt, reflektor yelek.
Hayırlı olsun 2. Kişiyi görünce rahatladım.
Selam,
Rahat ol bence, motor güzel. Ruhsat, disk kilidi sığdırmayı deniyeyim ben de yarın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)