( Başlangıç-Öneri ) Duke 200 ABS, Z250, GW250 Inazuma, Sym Wolf 250Ni
Reklamlar
-
Arkadaşlar Merhaba,
Başlangıç motoru için tavsiyelerinize ve önerinize ihtiyacım var.
Daha önce istanbul trafiği için scooter ve trafik tecrübem orta derece var.
Fakat vitesli ilk motorum olucak, istediğim tarz naked, street motor.
Yüksek sürat ihtiyacım yok, yakın şehirlere 100km/s gitsem yeterli.( 120 olsun 140 olsun çabuk varalım gibi bi derdim yok. Malum acelemiz yok keyfini çıkartmak yazın doya doya gezebilmek isteriz. )
Aklımdan geçen modelleri ve bildiğim +,- lerini yazıcam, doğru bildiğim yanlışlar varsa lütfen düzeltin
Seçimimde yardımcı olursanız çok memnun olurum.
( Günlük 15km yol, hafta sonu keyfi sürüşler, yakın şehirler )
Boy : 175 cm
KG : 70 kg
Herkese teşekkürler, tekeriniz düz bassın.
1- KTM Duke 200 ABS
- Satılan rakamların çok fazla olduğu söyleniyor.
- Parça ve servis pahalı
- Artçı için pek rahat değil ( hatta 2.kişinin binemiyeceğini söylüyorlar )
- Çanta gibi yük ekipmanları için pek uygun değil gibi.
+ ABS olmasından dolayı acemiler için iyi bir etken olacağını düşünüyorum.
+ Çok fazla olmasada bütçe ile zevkin birleşimi ( Görünüm ve Ergonomi olarak )
+ 2. el piyasası canlı gibi ( çok olmasada )
+ Hafif bir motor ( Yeni başlayanlar için önemli bir etken olucağını düşünüyorum. 140 Kg )
+ 2.7lt – 3.57lt / 100 km
2- KAWASAKI Z250SL
- 2.el piyasası şuan hiç yok
- Bildiğim kadarıyla buda parçası ve servisi pahalı olan markalardan
- ABS yok
+ Görünüm olarak biraz çıplak olsada hoş duruyor
+ 3.50lt – 4.20lt / 100 km.
3- Suzuki Inazuma
- Ağır bir motosiklet ( 182 kg )
+ 3.28lt – 3.66lt / 100 km
+ 2 silindir ( fakat buna ihtiyacım var mı ? )
4- SYM Wolf 250
- 2.el satışlarının zor olduğunu biliyorum ( zor satarsın deniyor. )
- ABS yok
+ Kesinlik söylemeliyim ki çok eğlenceli ve yardımlaşmayı seven bir facebook grubu var
+ Ergonomi ve kullanımın çok rahat olduğu söyleniyor.
+ 2.74lt – 3.6lt / 100 km
( Yakıt tüketimleri için : yakittuketimi.net'i baz alarak yazdım. )
Reklamlar
-
yazılacakları en baştan yazıyorum bak simdi
"kardeşim,önce eğitim al,eğitim çok önemli.sonra git bi cbf150 ceya ybr125 al. yazdığın motorlar başlangıç için ideal değil,hayatınla oynama,motor şakaya gelmez,yavaş yavaş yükseltirsin daha sonra"
bana sorarsan;git hepsinin üstüne otur,sağına soluna canlı canlı bak. içine sineni al. çok fazla/aşırı araştırıp,kafaya takma, çok kafan karışır.
bizim oralarda bi laf vardır ; "akıllı, düşününceye kadar; deli, varıp gelirmiş"
-
Bu motorları ancak ve ancak honda yada gis akademi gibi ciddi eğitim veren kurumlardan alacağın eğitimle kullanabilirsin (tecrübeyle sabit) bunun haricinde iki tekeri dönderir yolda alışırım diyorsan acı sonla karşı karşıya kalırsın.
Bu motorlar seri motorlar,gaz tepkimeleri olsun hızlanmaları olsun yeni başlayanlara göre değil,mutlaka ciddi eğitimden geçtikden sonra başlanması gereken motorlar.Ben bile çin malı ,ivmelenmesi bu motorlara göre daha düşük kalan kuba superlight 200 motorumu gis akademi eğitimleri sonrası (yaklaşık 200 km eğitim yaptıkdan sonra) kullanmaya başladım trafikde.İşin eğirisi doğrusuyla kullandığınız motorun tepkileri trafikde test ederseniz ciddi belalar ile karşı karşıya kalırsınız.Tutunki yazdığınız bu motorlar güzel aletler,kendinizede motorunuzada yazık edersiniz.
-
Bence hepside başlangıç için ideal uygun motorlar. .
inzuma rahatlik konusunda hepsinden bir adım önde. Ama görüntü, son hız, agrasiflik açısından biraz geri kalıyor.
Sym wolf te hemen hemen inzumanin kardeşi gibi.
Sl250 yi kullanmadım ama tarzı diğerlerinden farklı. Aea incelemesinde motorun gayet seri ve atak olduğunu söylüyor. Ama üstüne bindim oturdum bana çok cılız geldi.
Duke agresif hırçın tam bir sokak cadde motoru. Görüntü de hoş.
Şimdi bybu 3 u arasında ben olsam sl250 yi alırdim.
Ama 3 u arasında kalırsam.
Sana tavsiyem birde pulsar 200 u bir araştır.
Nerdeyse yari parası bu motorların. Hemen hemwn aynı işi görüyor.
-
10.000 tl' nin üzerine çıktıysan kafadan SYM'yi ele.
Eğer uzun yol yapacam, çanta vs. takacam diyorsan; İNAZUMA
Eğer şekil olsun ama bastımıda gitsin diyorsan; Z250sl
Eğer çok param var, ortam çocuğu olacam diyorsan; DUKE 200
Sonuç olarak tercih senin, hoşuna en çok hangisi gidiyorsa kötü motorlar değil. Ama ben senin yerinde olsam sırf lastiklerinin güzel olmasından dolayı Kawasaki'yi tercih ederdim. Allah kaza bela vermesin.
mondial 150 mr vulture / 2014
-
Arkadaşlar Allah askina su motorlarin neyi baslangic motoru degil? Illa egitim lazim vb? Direk al ne eğitimi , duke 200 e binmek iicn egitimemi gerek var . Sadece direk trafige cikma japali alanda 50-100 km turla alistirma yap fren calismasi felan sonra butunlesirsin yavas yavas motorla . Pilot olmuycak adam yahu motosiklet sürüyo altı üstü
-
Arkadaşlar hepinize ayrı ayrı teşekkürlerimi sunarım. Eklemeyi unuttuğum bir kaç noktayı yazayım.
Gis akademiden : Motosiklet Temel Eğitimi geçen hafta aldım. Bunun dışında akşamları trafiğe kapalı alanda Honda CRF 250 L motorunu beceri geliştirmek için kullanıyorum. Trafiğe kapalı olmasından dolayı manevra ve vites büyütüp küçültmeleri bolca çalışıyorum.Zaten alıcağım motoru hadi aldım caddeye çıkıyım gibi bi derdim yok bunuda yine ilk başlarda akşamları o trafiğe kapalı alanda ( gayet büyük bir alan ) test edip alışma sürecini geçtikten sonra kendimi hazır hissedersem çıkıcam trafiğe. Dediğiniz gibi eğitim şart şuan için değil ama haziran gibi güvenli sürüş eğitimi almaya niyetim var yine gis akademiden.
Edit : Kimse yanlış anlamasın , cbf 150 malessef zevkime uygun olmadığı için almak istemiyorum.2. el alıp satımlarda pek hoşuma gitmiyor.
-
Ben olsaydım Kawasaki z250sl
-
Ben de bu yaz alacağım ilk motorumu ve kawasaki z250sl düşünüyorum. Duke çok var gerçekten piyasada Kızılay dağıtmış gibi, inazuma çok ağır ve hantal , çok tipsiz (ama çok konforlu gerçekten) , sym wolf da 12 bin tl olmuş diyorlardı en son , o paraya değmez Japon alırım daha iyi.
-
Fakat yeni olması sebebiyle şuan z250sl 'in aksesuar ve yedek parçasına ben pek ulaşamadım.
-
Henüz daha gelmedi bayilere bu ayın sonunda gelicek diyorlardı. Ninja 250 sl ile aynı motor bloğu diye okudum ben . Sadece biri karenajlı diğeri karenajsız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:22 ----------
Ama eğitim konusunda arkadaşlara katılıyorum , mutlaka almak lazım kaza oranlarını düşme oranlarını düşürüyor çok gerçekten de. Ben de alacağım ya honda ya da gis akademiden
-
Model kullanıcılarından bi yorum alsak çok güzel olucak
Aklımdaki Duke 200 ABS olan model.
-
Forumda özel başlıkları var her motorun özellikle duke 200 inazuma sym wolf bunlar bayağı aktif kullanıcısı çok , başlıkları baştan sona okursanız çok bilgi sahibi olabilirsiniz , ya da direk yazabilirsiniz başlıklara.
-
DanChiSao adlı üyeden alıntı
Model kullanıcılarından bi yorum alsak çok güzel olucak
Aklımdaki Duke 200 ABS olan model.
kararını verdiysen o zaman duke 200 abs kullancıları sayfasına gideceksin kardeş
-
Ertugyigit adlı üyeden alıntı
Forumda özel başlıkları var her motorun özellikle duke 200 inazuma sym wolf bunlar bayağı aktif kullanıcısı çok , başlıkları baştan sona okursanız çok bilgi sahibi olabilirsiniz , ya da direk yazabilirsiniz başlıklara.
enescanatar adlı üyeden alıntı
kararını verdiysen o zaman duke 200 abs kullancıları sayfasına gideceksin kardeş
Henüz karar aşamasındayım, bana yakın olarak gördüğüm duke 200 ABS olan modeli, aslında konu altında ve bir çok başlıkta gördüğüm eğitim, fakat hangi eğitim neden ABS misal neden duke 200 -,+ sını yazdım belki yanlış bildiğim bir doğru vardır diye.
Edit : Şimdi Inazuma sayfasına gidip diğer motorlarla karşılaştırmasını istesem pek doğru olmaz o yüzden bu postu açmak istedim.
-
DanChiSao adlı üyeden alıntı
Henüz karar aşamasındayım, bana yakın olarak gördüğüm duke 200 ABS olan modeli, aslında konu altında ve bir çok başlıkta gördüğüm eğitim, fakat hangi eğitim neden ABS misal neden duke 200 -,+ sını yazdım belki yanlış bildiğim bir doğru vardır diye.
Edit : Şimdi Inazuma sayfasına gidip diğer motorlarla karşılaştırmasını istesem pek doğru olmaz o yüzden bu postu açmak istedim.
karşılaştırmak istemende sorun yok zaten doğrusunu yaptın. artık kararını verdiysen oraya bak demek istedim ben
-
enescanatar adlı üyeden alıntı
karşılaştırmak istemende sorun yok zaten doğrusunu yaptın. artık kararını verdiysen oraya bak demek istedim ben
Anladım, yok henüz hala araştırma içerisindeyiz sadece sıcak gelen duke oldu
Bütçe : 13,14.000 civarı.
-
İyi günler yaşınızı bilmiyorum ama ben 20 yaşındayım, 17 yaşından beri motosiklet ustundeyim.Komple dainese ekipmanla -eğitim almadan- 100 cc cubla başladım 5500 km surdum. Daha sonra sekli ve hiz sevmem sebebiyle honda cbr 250r aldım ama gerek oturus gerek kasa yapısı bana uygun gelmedi.(185cm 100 kg'yim) bir süre sonra racing sevmedigimi fark ettim. 3800 km kullanıp satıp bajaj pulsar 200 ns aldım. Bajaj da o fiyata alınabilecek en güzel motosiklet belki de ama cbr dan sonra kalitesi beni tatmin etmed,i bajajci arkadaşlar alınmasın. Onunla da 12000 km yaptim hicbir sorun cikarmadi ama ustte dedigim gibi kalite hissinden biraz yoksun bir makine. Daha sonra onu satıp 1 ay once suzuki inazuma aldım.(arada arkadaşlarımın abilerimin 600 luk 800 luk makinelerini de surdum.) ilk başlarda bana çok yakiyormus gibi (4.5 lt/100 km) gelse de kullandıkca inazumanin 250 cc arasında en rahatı, denge olarak en kolayı, artcili olarak cok rahat olduğunu parça kalitesi olarak cbr dan ve sym den bajaj dan cok daha kaliteli olduğunu anladım. Benim size tavsiyem inazumaya bakmaniz yönünde. Egitim denilmis mutlaka ama mutlaka gis ya da kaliteli bir kurumdan eğitim alın. Ben bajaj pulsar ile eğitim aldim, hakikaten çok katkısı oldu. Eger eğitimi çok daha önce almış olsaydım yani sindirseydim, kesinlikle fazer S8 alırdım. Ben de günde 60 km civarı kullanıyorum + hafta sonları (okulum evime 30 km) çabuk motosizler satıyorum lakin inazumaya allah kaza bela vermezse, emek hırsızları çalmaz ise yaklaşık 25000 km kullanmayı planlıyorum.Hiçbir makineye boyle bakmamistim, eger bir gun yeni makine almak istersem inazumayi satmK istemem oyle boyle bir makine. Son olarak eğer antalya da iseniz benim inazumami test edebilirsiniz.
-
Baris Yzc adlı üyeden alıntı
İyi günler yaşınızı bilmiyorum ama ben 20 yaşındayım, 17 yaşından beri motosiklet ustundeyim.Komple dainese ekipmanla -eğitim almadan- 100 cc cubla başladım 5500 km surdum. Daha sonra honda cbr 250r aldım ama gerek oturus gerek kasa yapısı bana uygun gelmedi.(185cm 100 kg'yim 3800 km kullanıp satıp bajaj pulsar 200 ns aldım. Bajaj da o fiyata alınabilecek en güzel motosiklet belki de ama cbr dan sonra kalitesi beni tatmin etmedi bajajci arkadaşlar alınmasın. Daha sonra onu satıp 1 ay once suzuki inazuma aldım.(arada arkadaşlarımın abilerimin 600 luk 800 luk makinelerini de surdum.) ilk başlarda bana çok yakiyormus gibi gelse de kullandıkca inazumanin 250 cc arasında en rahatı, denge olarak en kolayı, artcili olarak cok rahat olduğunu parça kalitesi olarak cbr dan ve sym den bajaj dan cok daha kaliteli olduğunu anladım. Benim size tavsiyem inazumaya bakmaniz yönünde. Mutlaka eğitim alın ama ben bajaj pulsar ile eğitim aldım çok katkısı oldu hakikaten. Eger eğitimi çok daha önce almış olsaydım kesinlikle fazer S8 alırdım. Ben de günde 60 km civarı kullanıyorum + hafta sonları (okulum evime 30 km) çabuk motosizler satıyorum lakin inazumaya allah kaza bela vermezse emek hırsızları çalmaz ise yaklaşık 25000 km kullanmayı planlıyorum.Son olarak eğer antalya da iseniz benim inazumami test edebilirsiniz.
Teşekkürler barış, yaşım 25 benimde mantıklı olarak çokca önerilen bir motor inazuma fakat handal ve kıvrak değil bildiğim kadarıyla bakış açım şöyle oluyor.
İnazuma da handal ama al uzun süre uzun yola artçı ile yük ile git.Ama şehirde yan yana 2 motosiklet olsak sanki duke uzar gider çoktan gibime geliyor.Ama uzun yolda duke tın tın iken inazuma daha da keyif vererek gider gibi düşünüyorum.
Ağırlık olarak duke daha hafif olduğu ve ( bildiğim kadarıyla ) gidonu daha geniş aralıkta olduğu için tam bir şehir içi motosikleti gibime geliyor.Sanırım Inazuma ve duke aynı oturuş pozisyonuna sahipler.
Malessef istanbuldayım ama teklifin için ayrıca teşekkür ederim kardeşim.
Mantık : Inazuma
Kalbim : Duke
Diyor
-
Rica ederim.Size bir dipnot vereyim.Racing ler hariç 0 100 en iyi makine (naked olaeak) inazuma :D youtubedaki testlere bakabilirsin.Şehiriçi evet önceleri hantal ama daha sonra bütünleşince çok kolaylasiyor.Bir de sizin kalip önemli eğer boy 180 üstü ise kesinlikle duke eleyin hatta inazuma bile küçük gelebilir.Çünkü ben de ktm istedim -yanlış anlasilmasin piyasa mali değil diye -ama gerek duke 200 çok küçük kaldı altimda 390 a da param yetmedi aslinda yetti ama o paraya fazer var :D Bir de eğer yazın uzun yola giderim derseniz inazumanin özelinde değil bütün tek silindirliler çabuk yoruyor. Yani çift silindirli olarak r 25 ve ninja 300 ve inazuma var bu sınıfta yalnızca inazuma naked onun için inazumaya yogunlasin.Sorunuz olursa her zaman özelden de mesaj alabilirsiniz iyi günler dilerim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)