Ben olsam Duke 200 alırdım, ABS bir acemi sistemi değil hem. Bu motorların hepsiyle iyi gidersin, Duke'le daha iyi durursun.
Ben olsam Duke 200 alırdım, ABS bir acemi sistemi değil hem. Bu motorların hepsiyle iyi gidersin, Duke'le daha iyi durursun.
İnazma derim ama çok agır ya. KTM duke iyidir iyi. Ama artçı lu kullanacaksan İnazuma yolcuda artçıda rahat eder.
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
250'lik bir motorla başlanabilir ama bu tamamen karaktere göre değişir. İlk motorum (kullandığım değil sahip olduğum) CRF 250L. Trafiğe çıkmadan kapalı alanda motora 50-60 km alıştım. Sonra direk trafiğe dalıp hafifçe uzun yol yaptım. Motora böyle alışabilirsin. CRF görece sakin ve hafif bir motor. Ama kullanımı diğerlerinden çok farklı ve bence başlayanlar için daha kolay. Biraz kullandıktan sonra Honda GS2 eğitim aldım ve arkasından İnazuma'ya geçtim. Neden Duke 200, Duke 390 ya da 250SL değil? Çünkü bana çok küçükler. Ha bu arada 30 yaşındayım, 185 boy ve 87 kiloyum. Minimum kask, mont, eldiven üçlüsü ile çıkarım. Gerekirse bot ve pantolonda var.
CBR 250? Tarzım değil, eşimle CRF'de yeterince zorlandık, bana çanta lazım ve tek silindir bir yere kadar.
SYM ergonomi rahatlık demişsin. Önce bir İnazuma kullanmanı tavsiye ederim. Arada bayağı fark var. SYM son hız yaklaşık 165 civarı, CBR da 160-170 civarı, CRF'de en çok 152 gördüm. İnazumada kesici var. 11500 devirde 151 km/sa hızda yakıtı kesiyor. Ama... Araba bile kullanmadığı halde 250'lik ile başlamayı istemeyen arkadaşım geçen gün "yavaşla tutunamıyorum" diyordu. 70'e düşüp belime sarıl dediğimde "ellerimi bırakmaya korkuyorum" diyordu. 250 lik bir motor hiçte küçümsenecek bir şey değil. Sende farkındasındır. Ve İnazuma'nın diğerlerinden aşağı kalır yanı yok. Çift silindire ihtiyacın var mı? Bence var. CRF'den sonra İnazuma pamuk gibi, yağ gibi.
Bir de 2 hafta önce kardeşime 2. el 2014 YBR 125 ESD aldık. 250-300 km kullandım. Sonra İnazumaya tekrar binince motor buymuş dedim. Yazdığın artı ve eksilere bir yorum daha. İnazuma ilk aldığımda (rodajda) 6000 devir geçmeden sakin kullanımda 3,5 litre/100 km yakıyordu. Ama çift silindir, en az 8000 devir işe gidip gelirken 40 km otoban kullandığım için genelde 130-140 km hız ile son tüketim 4,68 lt/100 km. Kesinlikle az yakmıyor. Ağır olabilir ama saydığın diğer motorlardan çok daha kıvrak emin olabilirsin. Bence boy pos, artçı, çanta ve genel kullanım alanı (arazi, asfalt, şehir içi, şehir dışı, otoban,kısa mesafe uzun mesafe) bunları iyi düşün.
CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km
Hafif bişeyle başlamanı tavsiye ederim fuarada İnazuma yı bi kaldırayım dedim çok ağır hakkaten söylendiği kadar var
Hepsi ile başlayabilirsin. Git hepsine bak hangisi hoşuna gittiyse onu al. Bizim vereceğimiz bilgilerin çok da önemi yok. Önemli olan senin hangi motoru seveceğin.
Ben inazuma kullanıyorum. Daha önce de kısa bir süre wolf kullandım. Wolf iyidir ama şu anki fiyatına alınmaz. İnazumanın artılarını söyleyeyim. Diğerlerine göre cüsseli olması iyi, ağır olması avantaj, konfor iyi, malzeme kalitesi iyi. Yalnız rüzgar ve tip açısından puig öncam öneririm. Motoru çok değiştiriyor. Pek bir eksi yönünü görmedim. Çift silindir olduğundan az miktar fazla yakıyor ama 100 km'de 3.5 litreyi geçmez. Yedek parçası pahalı deniyor ama zaten kaliteli olduğundan kaza maza yapmazsan değiştirmiyorsun. Tip göreceli bir kavram, bence tipi idare eder, puig ön camla daha bir şekil oluyor. Diğer motorlar hakkında daha cılız ve hafif olmaları dışında bir bilgim yok.
Yalnız bir motorun ağır olması nasıl avantaj oluyor onu anlamadım ben ? Inazuma iyidir hoştur ama markaların her yeni modeli daha hafif yapmaya çalışmalarının bi sebebi var.
Yok hayır yalnızca abs bir acemi için düz frenden daha iyi değilmi aslında genellersek öyle, fakat acemiliğide atarken en azından yatırmayı bi nebzede olsa önlemez mi ?
Benimde boy 175 kilo 70 Duke 200 altımda küçük durmuyor.Crf bende trafiğe kapalı alanda kullanıyorum kullanımı rahat 140 kg civarı yalnızca ayaklar parmak ucuna bastı fakat ağırlığıyla rahatlıkla motoru hareket ettirebildim şimdi inazuma 180 kg ayaklar yere bassada yeri geldiğinde duran haraketlerde biraz efor sarf etmeye çalışıcam.165 km/s ile işim yok pek dediğim gibi max. 100km/s ile yakın illere seyahet etsem kafi.160 ile 2 saatte gidiliyorsa ben 3 saatte gidiyim çok dert değil bi yere yetişmek acele etmek istemiyorum. Kesinlikle artçı daha rahat eder inazumada eminim, çantada daha güzel durur. Fakat bu seferde yine ağır olan motor dahada ağırlaşacak. Kesinlikle uzun mesafe düşünmüyorum en azından şimdilik Bu sene için. Birde alışma sürecinde hafif motor mu daha iyidir ağır motor mu ?
Sanırım rüzgarı tüm nakedlarda yemek şart yüksek camlar pek hoş olmuyor.Mantıklı olarak herkes inazuma diyor, fakat hani motora baktığında heycanda duymuyorsa binmekte istemezsin keyifte alamazsın, o zaman altındaki motorun ne olduğunun önemi yok.Inazumanın görüntüsü kötü demiyorum ama şuan sanki ağırlık,yakıt ve görsellik olarak duke daha iyidir ? Birde ABS konusu var tabi Duke'da.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:15 ----------
Birde duke 200 için arkaya binen artçının kilosu ve boyu önemli sanırım ?
Örn. benim gibi 175cm 70kg birisi hiçmi binemez binerse rahat mı edemez, o rahat edemezse benide mi rahat ettirmez ?
( Sırt çantası kullanıcağım için ekstra çanta düşünmüyorum motora, Inazumada olsa Duke'da olsa yada başka marka bir motorda olsa taktırmayı pek düşünmüyorum açıkcası. )
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:18 ----------
Inazumanında beyaz'ı elektrik gibi duruyor
Benim gonlum Z300 demisti ama mantigim Inazuma dedi. Iyiki de demis
Önce git aynı günde hepsinin üzerine otur, imkan varsa sür, sonra kendi kendine sor: Bedava verseler hangisini alırım ? Ona göre bir karar ver. Benim tercihim Inzauma, hatta F modeli olurdu. Bana göre diğerleriyle kıyaslaması bile olmaz ama yine de hiç görmediğim Z250'ye bir şans vermek isterim.
Naked bir makine de ağırlık bence kesinlikle avantaj, çünkü kamyon sollarken racing makine hariç hepsi müthiş ruzgar yiyor + yüksek hızlarda yine çok ruzgar yiyoruz. Bunun için makine ne kadar ağırsa o kadar dengeli oluyor. Söyleki bajajla da aynı yolu gidiyorum , suzuki ile de aynı yolu gidiyorum, gittigim yol da antalya li olanlar bilir okulum uluslararası antalya üniversitesi yani antalyanın dışında ve osb yolu müthiş ruzgar alıyor. Demem o ki motora alistiktan sonra avantaj ;)
İnazuma 187 kilo esasında hafif bir motor. Sadece başlangıç motoru kategorisinde olduğundan rakipleri daha kolay kullanım için ağırlığı düşürüyor. Fakat hafif bir motorun kullanım kolaylığının yanında pek çok dezavantajı da olur. Sollamalarda, kötü havalarda, virajda vs. savrulur güven vermez. İşte bu nedenle emsallerinden 20- 30 kilocuk ağır olması bence artıdır. Sonuçta motor 250 kilo değil.
Ben de bir DUKE kullanıcısı olarak KTM Duke 200 öneriyorum. Hem hafif olması hem kıvrak olması hem de gaz tepkisi ile kullanması çok zevkli bir motosiklet.
Eğer acemiyseniz Inazuma'nın ağırlığı sizi zorlayacaktır. Z250SL ise oldukça ince bir motosiklet.
İstanbul Avrupa yakasındaysanız Şişli Mototaş'da DUKE ve Inazuma'yı birlikte inceleyebilirsiniz. Ben de yardımcı olurum isterseniz.
Fiyat olarak da eğer ABS'siz düşünürseniz DUKE 200'ün fuardaki fiyatı 11.500 TL idi. Sanırım hepsinden ucuzdur.
Servis ve yedek parça konusunda ben bir sıkıntı yaşamadım. Gerçi bir kere ihtiyaç duydum onu da aynı gün içinde alıp taktırmıştım.
açık ara duke 200.
şehiriçi kullanımda oldukça rahat ve performansı çok başarılı. tek kötü yanı hız sınırlaması. 138 km civarı devir kesici devreye giriyor. trafikte özellikle akan trafikte inanılmaz zevkle kullanırsın. hafif makine rahat hükmedersin. hafif olsun diye heryeri plastik yapmışlar. yatsada en fazla fren debriyaj kolları yada ayaklık vites gibi şeyler zarar görüyor onlarda zaten 50-75 tl. korkmadan kullanabilirsin frenlemesi falan çok iyi. muzur makine zevk alarak binebilirsin. kadıköye çay içmeye giderken kendini aynı gün ankara bursa derken bi anda antalyadada bulabilirsin. motoru ne şişer ne rüzgarda kötü savurur. ben severek kullanmıştım. inazuma çirkin ördek yavrusu gibi kara kuru bişi boşver.
ha alabiliyorsan 390 al hızı en azından tatmin eder. seri makine büyük makine, acemiliğini at sonra alırsın falan diyenlere aldanma kaza yapan adam 125liklede yapar. söylediklerinden 3 ay sonra sıkılma abi bu 150 basmıyor falan diye söylenme. parana yazık. akıllı git motoru öğrenmeye bak. gözün korkuyorsa zaten motora hiç binme. risk sonuçta. uzun vadeli kullanacaksan 200 yada özellikle 390 tavsiye ederim.
ktm nin birde kötü yanı spormoto resmen adamı ayar ediyorlar. yinede herşeye rağmen duke
Sym wolf icin oraya yazdigin yakit tuketim degerini, o eglenceli facebook grubuna yazsan kafana sikarlar.
2.Eli o kadar da gözünde büyütme her malın alıcısı çıkar..bu konuda "hiiiç" endişen olmasın nice motorlar satılıyor...İlk yorum yapan arkadaşın dediği çok doğru çok düşünme..git otur bin ergonomisine bak..kullanıcılarına "birebir" ulaş sor...sonra içinden hangisi geçiyorsa.."işte bu" diyorsan onu al..kafana da birşey takma son motorun olmayacak o motor çünkü..hayırlısı temennisiyle...
...Bir acaip Mühendis.....3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
Hiç sanmıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:54 ----------
Aslında postta doğrudan kullanıcısını arıyorum Arkadaşlar saolsun kullanıp tecrübe edenler paylaşıyor, kimiside sadece kötülüyor hayırlısı olsun hakkımızda cümlemizin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)