İlk motosiklet önerisi (Duke 200 - MT-07)
Reklamlar
-
Merhabalar,
Bu yaz ilk motosikletimi almayı planlıyorum, KTM Duke 200 ABS ile Yamaha MT07 ABS arasında kalmış bulunuyorum. Yurt dışındaki sitelerde MT07 başlangıç motosikleti kategorisinde gösterilsede eminim Türkiyede başlangıç motoru olarak almamı söyleyeceksiniz. Açıkçası kafam çok karıştı 200cc motor ile 700cc motor arasında 3000TL gibi bir fiyat olması elimi MT07 ye kaydırmakta fakat emin olamadım. Siz değerli büyüklerimden fikir almak isterim. Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Yani arkadasim forumda binlerce kere tartisildi baslangic motoru dusuk cc olmalidir.bunun tartisilacak bir yani yok
-
valla kardeşim seçim senin motor arabaya benzemez arkası bir kayar ondan sonra sen sağ ben selamet. duke bile aldığında keşke daha ucuz bişey alsaymışım bu farı nasıl değiştireceğim şimdi diyeceğin günler olacak.
-
en iyisi bi 100lük cup al ögren iyice işi ögren ve sonra bir mt07 al ve devam et
-
Kafan karışmasın başlangıç için dedikleri 35Kw lık limitli versiyonu ayrıca kiti ile satılıyor TR ye gelirse kiti MT-07 ile başla yoksa DUKE...
-
Selamlar bende şubat ayında duke 390 aldım. görünüşe göre de mt-07 den daha pahalıya içimde biraz kazıklandık ulen duygusu olmadı değil ki bende mt-07 yi çok beğeniyordum gelmeden dahi ve söylenen fiyatlardan gelebileceğini düşünmüyordum açıkçası. Ancak 4000 km scoter tecrübem 300,000 kmden fazla (son iki arabamım toplam kmsi) şehir içi dışı araç tecrübem olmasına ve fena sayılmayan bir sürücü olmama rağmen daha yüksek cc bir motor düşünmedim şu an bakıyorumda iyi ki düşünmemişim diyorum, zira motosikleti alır almaz daha önce zaten aldığım honda gs1 eğitimine rağmen hemen kapalı alan ve trafik eğitimlerimi yenilemek istedim ve bir günlük özel eğitim aldım ancak motorum 1000 km ye yaklaşırken edindiğim duygu 44 hp motorda bile şehir içi için çok fazla gelebiliyor, naked olması sebebiyle zaten 120 üzerine çıkmak özellikle serin havalarda kıyafet filan dinlemeden yoruyor ve üşütüyor, ve mesela çok ilginç şeyler başıma geliyor yurdum asfaltında, dün mesela kalktım dönerken kavşaktan 1. vites hızlanmadım bile önüme çocuk atladı gayri ihtiyari gazı kapattım arka taraf kaydı vs vs mt07 nin abs lisinin fiyatını ve ne zman gereceğini de öğrenmeni öneririm zira arka frende neredeyse hep abs devrede o yüzden kendini en iyi sen bilirsin ve tecrübenide göz önünde bulundurarak istersen mt07 abs gelene kadar cbf 150 veya ybr 125 ile deli gibi dolaşıp biraz da eğitim alıp sonra motorun geldiğinde onu satıp mt07 yi alabilirsin ama unutmaki ceket pantolon kask bot eldiven gibi bir sürü ve tercihen iyi seçmek zorunda olduğun için phası fazla ekipmana da ihtiyacın olacak son tahlilde tercih senin kolay gelsin
-
ilk once duke nere mt07 nere diyerek giris yapayim:
benim de aklimda duke 200 almak vardi lakin fiyati dusundurdu. o nedenle almadim. ybr 125 aldim ve iyi ki bunu almisim diyorum. en azindan kullaniciya bagli hatalari tolare edebilecek motor ve olusabilecek problemleri tamir ettirmek vb. pahaliya patlamayacak.
kaldi ki yurtdisinda hangi sitelerde mt07'ye baslangic motoru deniliyor, ilginc geldi. uzun sene yurtdisinda yasamis biri olarak, 600cc ve yukarisi ile baslamanin imkansiz oldugunu biliyorum. cunku ehliyet alirken bile ilk olarak kucuk sinif motor ehliyeti veriliyor, daha sonra belli bir zaman gecirip sinava giriyorsun. daha sonra buyuk motor surmek icin yeni bir ehliyet aliyorsun. onu da gectim bu tur prosedurler olmasa bile motosiklet(sadece motosiklet degil bisiklet bile) yurtdisinda araba gibi bir muamele gordugu icin diger suruculer sana sorun yasatmiyor. ama burasi turkiye ve her daim gozunu acman lazim. hic beklemedigin bir anda, yolda giderken biri sol taraftan arac kapisini aciyor ve kapiya yapisiyorsun.
-
Bence KTM den başlangıç motoru olmaz. Çünkü ciddi anlamda çok pahalı. Başlangıç motoru dediğin düşüp kalkıcağın orasını burasını kırıp, çizeceğin bir motor olmalı. Bir yerine bir şey oldu mu dünyanın parasını harcicağın bir motor olmamalı. Yoksa sınırlarını zorlamaktan korkar artık sadece motora bir şey olmaması için uğraşırsın motor sürmeyi öğrenmek için değil. Bunu dikkate alarak bir karar ver. Bence bu 2 motorda başlangıç motoru değil. Daha ucuz seçeneklere yönel.
-
Millette ne bütçe var arkadaş? Allah (hayırlısından) daha çok versin.
-
arasında kalınabilecek en saçma iki başlangıç motosikleti olmuş. ikisinide tavsiye etmem. maddi durum çok iyi olsa bile ktm o parayı haketmez. ukala ktm kullanıcıları (hepsi değil) "parası olan kullansın, binmeden anlayamazsınız, hiç o motora bindin mi?" gibi saçma eleştirileri yapmadan önce bir düşünmeleri gerek. ekonomik bütçe var diye saçmak zorunda değilsiniz.
mt-07 de segmentine göre ucuz diye başlangıç motosikleti olarak alınmaz. fazla güçlü.
ekonomik sıkıntı yoksa, fazla motosiklet değiştirme sıkıntısı da yok demektir. fuzuli harcama burada yapılabilir. çok da mantıklı olur. yani bir inazuma bir cbr250 gibi motosiklet alıp, 1 yıl kullandıktan sonra mt07 yada 600cc civarı herhangi bir motosiklet alınabilir. yetmedi mi? para var? 1 yıl sonrada 1000 - 1300 - ... diye gider.
rica ediyorum ktm almayın.
-
Ben duke satıp mt-07 almayı düşünüyorum ikinci motor olarak oradan hesap et
-
Foruma bak biraz, ilk motorun olacaksa ucuz yollu bir şey olsun(deneyim kazanırken, üzülmezsin), bunun düşmesi kalkması, kazası, yurdum insanı var, asfaltı var çukuru var, var da var yani, iyi düşün.
ikinci olarak da motordan ne bekliyorsun, gösteriş mi, hızlı, rahatlık mı, bunları yukarıdaki yazdıklarımla çarp, böl, parçala, öyle karar ver.
-
Manson adlı üyeden alıntı
Merhabalar,
Bu yaz ilk motosikletimi almayı planlıyorum, KTM Duke 200 ABS ile Yamaha MT07 ABS arasında kalmış bulunuyorum. Yurt dışındaki sitelerde MT07 başlangıç motosikleti kategorisinde gösterilsede eminim Türkiyede başlangıç motoru olarak almamı söyleyeceksiniz. Açıkçası kafam çok karıştı 200cc motor ile 700cc motor arasında 3000TL gibi bir fiyat olması elimi MT07 ye kaydırmakta fakat emin olamadım. Siz değerli büyüklerimden fikir almak isterim. Değerli fikirleriniz için şimdiden teşekkürler.
bence abartıyorsunuz. ehliyetiniz varsa sorun yok. ilk önce ehliyet sonra motor alın. r6 ile motora başlayan arkadaşımı bariyerlerden olay yeri inceleme ekiplerinin nasıl topladıkları halen gözlerimin önünde dönüyor. başlangıçta ybr 125 veya cbf 150 gibi düşük cc de kullanışlı bir motor alın. bunu kendinize verdiğiniz bir hediye gibi düşünün. sonra isterseniz düşün kalkın yol alın trafiğe girin sahile gidin dağa taşa yola çıkın vakit geçirin. zaten durumu siz kolayca çözüp ilerisini elbette düşünürsünüz. 15 yıldır motor kullanıyorum. 13 yaşında peugeot 103'ü babamdan habersiz kaçırarak bu sevdaya başladım. o gün yediğim dayağı unutamam. ayrıca 5000 km 125 cc scooter tecrübem var. ardından yamaha xenter 250 aldım. 3000 km yaptım abime verdim. sonra scooterdan sıkıldım mondial mr150 vulture'a düştüm. sebebi parça herşey ucuz ve motor torku yüksekti. güzel motor diyebilirim. onu satıp geçen sene cbf 150 aldım halen sahibiyim. şimdi zevk alarak biniyorum. mondial ve cbf150 ile nasıl kız tavladığımı anlatırım bi ara...
-
07 Ağustos 2014, 14:09
#14
ikisini de alma. mt-07 ile %99 patlarsın maalesef. torklu yapısı ve birinci viteste keskin tepkilerinden dolayı tecrübeli olduğu halde kullanamayanlar bile oldu. hakeza duke 200 gereksiz pahalı ve overrated bir motor. bence ilk etapta az zarar edeceğin pulsar gibi tamiri bakımı görece olarak ucuz bir motor al. kendini yeterli hissettiğinde mt-07 ye gönül rahatlığıyla geç.
-
07 Ağustos 2014, 14:16
#15
Arkadaşım 125 ccden fazla ile başlama. Al bi bajaj pulsar 200ns, cbr 125r ktm duke 125. mt07 başlangıç motoru olurmu canınızı pazardamı buldunuz
-
07 Ağustos 2014, 14:25
#16
MT Yamahanın Tork Makinası diye piyasaya sunduğu 9 serisinin bi küçük kardeşi olan ve gücü hiç azımsanmıyacak olan MT 07 den başlangıç motoru olmaz ,Hatalarınızı tolere edebilecek daha düşük hp ye sahip bi makina almanızı tavsiye ederim, ve bu forumda sizi hiç tanımadığı halde biraz bilinçli olan herkesinde cevabı bu yönde olacaktır.
-
07 Ağustos 2014, 14:27
#17
1000rr derim ve helvami isterim hacı
-
07 Ağustos 2014, 14:34
#18
"yüksek cc - fiyat" oranı yapabilen tek milletiz sanırım...700 cc bir motoru...ve naked olduğu için nispeten ucuz olan bir motoru...başlangıç için düşünebilmek enteresan...yıllardır söylenenleri araştırmaktan başlayabiliriz işe...hepsinden önce eğitim ve ekipman ile...
...Bir acaip Mühendis...
..3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı
-
07 Ağustos 2014, 14:35
#19
duke 200 ile MT 7 arasında tecrübeli bir sürücü için 10 birimlik bir fark varsa senin durumundaki biri için 50 birimlik bir fark vardır. ilk motor olarak duke 200 tercihinden motorda viraz şekil olsun istiyorsun sanırım, baktırsın falan...bu durumda en mantıklı seçin eğitim ile birlikte cbr 250 olarak görünüyor...tercihen ikinci el...
-
07 Ağustos 2014, 14:54
#20
Al bir ybr 125 iyice bi öğren sonra alırsın gönlünde ne motor yatıyorsa , hem ybrlerin ikinci el pazarı da çok canlı , ve motorların bir yere kaçtığı yok acele etme
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)