doraemon adlı üyeden alıntı
@enesbingl
Benim açımdan yakıt o kadar problem değil, en azından 5 litre çok problem değil, bu güçte arabaların 10-15 litre şehir içi yakıt tüketimi olduğunu düşünürsek.
@Cem
Aslında doğru söylüyorsun, aynı klasman motorsiklet değiller. Zaten MT09 piyasaya çıktığı yıl, Türkiye'de satılması da enteresan geldi bana, malum her motorsiklet gelmiyor Türkiye'ye. Mt07 gelicek mi, ya da bu konuda bir bilgileri var mı, bayiyi arayıp sorayım bu hafta.
MT09 3. vites de bile tekere gelen bir makina, fakat bu tam gaz'da söz konusu. Mevcut motorumda bile yüksek devir yerine düşük devir yüksek vitesle gitmeyi tercih ediyorum. Zaten MT09 alırsam, bunun için eğitim alacağım, ama Duke için özel bir eğitim gerekmez diye düşünüyorum.
Ağırlık konusunda ise yanılıyorsunuz, Kawasaki er6n, Yamaha MT09'dan daha ağır bir makina (206 KG ABS'li dolu ağırlık), fiyat olarak da ABS'li 8700 euro, şuan kura göre MT09 ile aynı ya da biraz daha pahallı bir motorsiklet. Suzuki'nin Gladius ve GSR750'si de 200 KG'ın üzerinde motorsikletler. Yani 600 cc motor baktığımda da 200 KG civarında motorlardan bahsediyoruz ki MT09 zaten bunlardan hafif bir motorsiklet. Yani KG karşılaştırması çok mantıklı bir karşılaştırmda değil.
Kısaca Duke 390 'dan önce 600 cc motorlara bakmıştım fakat 600 cc motorlar zaten kilo olarak MT09'dan daha ağır motorlar. Örneğin V-storm 215 KG ya da CBF600 de 222KG (eski kasa 215KG)
Ayrıca kullanımı kolay olan bir motorsiklet olduğundan bahsediliyor, gaz kolu tepkisi konusunda da denemeden birşey söylemek mümkün değil. Zaten eğitim alırsam da bunun için almayı düşünüyorum. Küçük CC'de yaptığım hatalar, büyük CC'de daha büyük sonuçlara neden olabilir. Şöyle hızlı giderim, uçarım kaçarım modunda biri değilim. Mevcut motorla da bir kaç düşük km kazam olduğu için, daha akıllı sürmeye çalışıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------
@teknoali
xj6n fiyatı uygun, 4 silindir, yakıtı uygun evet ama insan MT07, MT09 gibi Yamaha'nın tüm umudunu bağladığı yeni serisini görünce bunlara yöneliyor. Ayrıca o da 200 KG üstü bir motorsiklet. MT07 eğer Türkiye'ye gelicekse ve fiyatı da söylendiği gibi uygun olursa, sanırım benim açımdan en mantıklısı, ama o gelmezse, MT09'u deneyip, eğitim alıp, alıp binerim gibi geliyor bu yorumlardan sonra. Ya da KTM Duke 390 için bir sürpriz yaparsa o da olabilir, sonuç olarak çok hafif bir motor, benim şuan kullandığım motorla aynı ağırlık seviyesinde.
Not: Yamaha'nın MT'sinin açılışı Maksimum Tork. Amerika'daki ABS'siz modelinin satış fiyatı 8000 USD, fakat avrupa ve İngiltere'de Türkiye'deki son kullanıcı fiyatıyla aynı fiyata satılıyor, ABS'li modeli 24000 TL'ye.
Eğer aynı segment karşılaştırma olayına girersek tabiki MT09, duke 390 nın dengi bir motorsiklet değil, daha çok Monster, Triumph Street Triple ile karşılaştırılabilecek bir motorsiklet. Fakat Türkiye'de yaşadığımızı hatırlarsak, fiyat olarak Ducati, Triumph ile karşılaştırılamıyacak fiyata, 600cc motorlardan 10 KG da olsa daha hafif bir motor yapmışlar.
Parasal olarak sorunum yok, ama bu kolay kazandığım anlamına gelmiyor.