Motosiklet.net forumlarında firma veya ürün şikayetleri sadece MT Tüketici Köşesi forumunda yayınlanabilir. Bu forum dışında açılan konular veya yazılan mesajlar uyarısız silinecektir.
Bu forum motosiklet ile alaka ürün veya hizmet satın alan kullanıcılarımızın olumlu - olumsuz tecrübelerini paylaşması ve bu ürün veya hizmetleri almayı düşünen diğer kullanıcılamızın bilgi edinmesi için açılmıştır. Katılımda bulunmadan önce lütfen aşağıdaki kuralları okuyunuz.
1. Bir firma hakkındaki probleminizi bildirmeden önce firma ile sorunu çözmeye çalıştığınızdan emin olunuz. Şikayet konusu açmadan önce şikayetçi olduğunuz firma ile iletişime geçmiş olmanız gerekmektedir. Sorununuzu e-mail, telefon v.b iletişim yolları ile çözemediğiniz de, firmadan artık tatmin edici bir cevap geleceğine emin olmadığınızda konu açınız.
2. MT Tüketici Köşesi, müşterilerin istediğini elde edemediği firmalardan intikam alması için değil, istediklerini almaları için açılmıştır. Firmaya karşı yapıcı, sorunu çözücü bir tavır ile yaklaşınız. Suçlayıcı ve sert ifadeler firmanın hatayı kendisinde araması yerine savunma refleksi göstermesine sebep olabilir. Şikayetlerinizi anlaşılır bi dilde anlatmanız gerekmektedir, anlatım bozuklugu olan şikayetler yayınlanmaz.
3. Herhangi bir kişinin, şirketin ya da kuruluşun karalanması amacına yönelen, onların manevi haklarını ihlal eden gönderilmiş şikayetler yayınlanmaz. Hiçbir şekilde kesin bir kanıt olmadan firma hakkında karalama yapılamaz.
4. Hic bir sekilde baskasi'nin adına konu acamazsiniz, herkez kendi problemleri hakkinda konu acabilir.
5. Şikayet konusunda aşağıdaki bilgilerin yer alması gerekmektedir. Şikayetler site yönetiminin onaylaması ile yayına alınır. Hiçbir şikayet otomatik olarak forum sayfamızda yayınlanmamaktadır. İletişim bilgileri ve TC Kimlik numaranız sadece site yöneticileri tarafından görüntülenecektir.
Adı Soyad : İletişim Bilgileri (Tel. ve E-mail) : TC Kimlik Numaranız : Açık adres: Tarih (şikayetin meydana geldiği zaman) : Firma Adı (sorun yaşadığınız firma ve ürün bilgisi) : Firma Yetkilisi (Ürün veya hizmet satın aldığınız kişi) : Şikayetiniz Olumlu - Olumsuz (Detaylı bilgi verilmesi zorunludur) :
Sonuç:
4. Şikayetiniz yetersiz bilgiye sahipse dikkate alınmayacaktır.
5. Şikayetinizde rencide edici kelimeler kullanmamalı, karalamaya varacak ifadelerden kaçınmalı, objektif ve diğer kullanıcıların faydalanacağı şekilde yazmalısınız.
6. İlgili şikayete, konu hakkında bilginiz olmadan yorum yapmamaya özen gösteriniz.
Şikayetiniz yazmadan önce aşağıdaki bilgileri okuyarak hakkınızı nasıl arayabileceğınızı öğrenebilirsiniz.
- 4077 sayılı tüketicinin korunması hakkındaki kanun için ilgili link ; http://www.sanayi.gov.tr/webedit/goz...px?sayfaNo=952
- İlk yapılması gereken mal veya hizmeti veren yere müracaat edilmelidir. Bu müracatın yazılı olması faydalı olacaktır.
- Uyuşmazlığa neden olan mal veya hizmet için ilçe veya il Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine (TSHH) başvurulur.
- Hakem heyetlerinden alınan karar lehte ise mal veya hizmeti veren yere müracaat edilerek kararın uygulanması talep edilebilir. Bu aşamalardan sonuç alınamazsa elde bulunan belgelerle Tüketici Mahkemesine müracat edilerek sorunun çözümü yoluna gidilebilir.