Merhaba,
8 Ağustos 2016 tarihinde KTM yetkili servisinden sıfır 2016 model KTM RC 390 satın aldım ve macera o gün başladı.
Her şey çok güzel gidiyor ve hiç bir sorun yoktu, ta ki benzin göstergesi düzensiz değerler gösterene kadar.
1000 KM bakımına kadar görmezden geldim ve sorunu 1000 bakımında servise ilettim.
Sorun devam ederse eğer gerekeni yapacaklarını söylediler ve servisten 1000 KM bakımını yaptırıp mutlu bir şekilde ayrıldım.
Aradan biraz zaman geçti ve sorun hala devam ediyordu, gerekli görüşmeler yapıldı ve sonuca bağlandı, garanti kapsamında sorunumun çözüleceği ancak ellerinde yedek parça bulunmadığından dolayı yurt dışından parça beklediklerini, parça servise ulaştığında onarımın yapılacağı söylendi.
Bu şamandıra yedek parçası öyle bir parça ki motosiklet 8340 KM'ye kadar geldi ancak parça gelemedi. Aradan 2-3 ay ve neredeyse 6000 KM yol geçti. Neyse gelir bir gün dedik ve kullanmaya devam ettim. Her gün benzinliğe gitmekten gına gelmiş kafayı yememek için kendimi zor tutuyordum, benzin ne zaman bitecek bilemiyorsunuz ki? Bir bakıyorsun ''Low Fuel Level'' uyarısı veriyor, 2 dakika sonra depo full görünüyor.
Macera son hızı ile devam ediyordu, o da ne sol karenajdan bir ses geliyor. Servisi aradım, bağlantı noktasından koptuğunu ilettim. Detaylı görsellere ihtiyacı olduklarını sol karenajı söküp görselleri iletmemi istediler.
Garanti başvurusu yapıldı ve olumsuz bir yanıt aldım. Bu sorunun fiziksel bir darbe olmadan mümkün olamayacağı ve kullanıcı hatası olduğunu dile getirdiler. 8500 KM bakımına gittiğimde ise servisteki usta bu sorunun tamamen vibrasyondan kaynaklandığını söyledi. Bakın usta diyorum, KTM'in yetkili servisinde ki usta bu yanıtı sohbet içerisinde samimiyetle cevaplarken genel merkez olumsuz yanıt veriyor. Acaba bu ustaların yeterliliğini ya da eğimtimlerini X Marka çinli distrübör mü sağlıyor? Kim denetliyor merak konusu...
Neyse, ağzımızın payını aldıktan sonra plastik kaynak ile sorunu çözdüm.
Bitmedi...
Motosikletimin 8500 KM bakımı yaklaşmıştı, uygun bir zaman buldum ve daha erken girmek istedim. Önümüz kış servis 125 KM uzaklıkta ve yaşadığım şehir Türkiye'nin en çok yağış alan şehri, aradan çıkarmak istedim.
8500 KM bakımı KTM yetkili servisi Gökçayır Motosiklet'te yapıldı, motosikletin KM'si 8000-8100 KM aralığındaydı. Ancak sisteme 8500 KM'de yapılmış olarak girdi, periyodik bir bakım olduğundan dolayı anladığım kadarıyla sistem farklı bir değeri kabul etmiyordu. Neyse, sonuç olarak sisteme işlendiğinden fazla kafa yormadım.
Motosikletin vites göstergesi de arızalıydı, sorunu ustaya ilettim, ellerinde parça olmadığı için bu sorunu o gün halledemedik ve garanti girişi yapıldı, parça bekliyoruz, bekleriz alışkınız dedim.
Bu bakım 11.11.2016 tarihinde yapıldı. Yağımız, yağ filtremiz, soğutma sıvısı vb gerekli tüm değişiklikler ve kontroller yapıldı.
Ücretimizi ödeyip, teşekkürümüzü ettikten sonra yola koyuldum. Bilirsiniz ki bakımdan sonra ki kullanıcının mutluluğu paha biçilemez, sıfır motosiklet almışcasına mutlu olur, tebessüm ederiz. Bende o mutlulukla evin yolunu tuttum, hiç bir sorun ve aksilik yoktu.
Bitti mi? Cıks, devam...
8500 bakımından 2 gün sonra,
13.11.2016 saat 21.00-22.00 suları;
Bir arkadaşım ile ben önde o arkada gazlıyoruz, hava buz, ekipman tam, sorun yok.
150-160 km/h ile seyir halindeyiz, o da ne anlam veremediğim bir ses ve o anın adrenali ile hemen debriyaja manetine uzanıyorum ve maceranın doruk noktası o an başlıyor.
Ben bir sağa bir sola kayıyorum, motosikleti düz tutabilmek için elimden geleni fazlasıyla yapıyor, okuduğum teknik kitaplardan kesitler gözümün önüne geliyor ve uygulamaya çalışıyorum. Uzun süren sürüklenmenin ardından bir şekilde motosikletten düşmeden ve devirmeden durmayı başarıyorum.
Kaskı çıkartıp yolun kenarına fırlatıyorum, elim ayağım korkudan titriyor, inanın korkumu ve o an ki yaşadıklarımı sizlere hiç bir kelime ile aktaramam. Motosikletten duman çıkıyor, arka lastik komple yağ içerisinde.
Arkamdan gelen arkadaşım ileride duruyor, yanıma geliyor ve ne göreyim motosikletinin camı ve montu yağ içerisinde. Hava daha da soğumaya başlıyor ve titrememek için hiç bir şey yapamıyorum. Bu kadar korktuğumu ve motosikletten soğuduğumu hissettiğim tek bir anım olmamıştı o güne kadar. Motosikleti dengede tutamamış ve düşmüş olsaydım şu an benim ölüm haberimi okuyor, yorum yapıyor olacaktınız.
Kimi aramalı, ne yapmalı derken 30-40 dakika geçiyor, 7/24 ulaşabileceğimiz bir hizmeti yok KTM'in bildiğiniz üzere, servisteki kişiyi arıyorum cevap yok. Spormoto'yu arıyorum cevap yok.
Bir şekilde KTM yetkili servisi Gökçayır Motosiklet'te ki bakımımızı yapan ustaya ulaşıyorum. Durumu izah edip bir kaç görsel gönderdikten sonra motosikleti evimin önüne çektiriyorum.
http://i.hizliresim.com/MoyX21.jpg
http://i.hizliresim.com/r6Vjp3.jpg
http://i.hizliresim.com/1Vk4BN.jpg
http://i.hizliresim.com/LZ42NZ.jpg
http://i.hizliresim.com/77bYdN.jpg
http://i.hizliresim.com/9g5RAN.jpg
http://i.hizliresim.com/PnopNO.jpg
14.11.2016
KTM Spormoto ile görüşüp durumu izah ediyorum, motosikleti servise götürmemi iletiyorlar. Muğla'da KTM'in 3 tane yetkili servisi var ve hiç birisinde bir tane araç yok.
Ben fabrikasyon bir hatadan dolayı ölüm tehlikesi yaşıyorum ancak en ufak bir yardım dahi etmiyorlar. Kendi imkanlarımla motosikleti servise götürmemi talep ediyorlar. Neyse çekici arayışlarına giriyorum, o da ne! 125 KM yol için 600-700 TL çekici ücreti istiyorlar, fatura istemem durumunda ise %18 KDV ekleyeceklerini de söylemeden geçemeyeceğim.
Servisin motosikletimi bulunduğu noktadan almak gibi bir zorunluluğu yok ancak bu bir lastik patlaması kadar basit bir sorun değil. KTM'den kaynaklanan birebir bir sonuç dolayısıyla ölüm tehlikesi geçiriyorum, madurum, çok mu zor bir araç tahsis etmek!
15.11.2016
17-20 Kasım tarihlerinde BajaAnatolia yarışları vardı, Fethiye'de. KTM'den de üst makamlarda görevli iki kişi bu yarışa katıldı ve motosikletleri İstanbul'dan Fethiye'ye götürmesi için bir araç yola çıkıyor ve yol güzergahında olduğumdan dolayı motosikletimi de alıyorlar ve servise götürüyorlar. (16.11.2016)
Motosikleti teslim etmeden önce ısrarla kaşeli bir teslim formu istememe rağmen, farklı bir iş emri formu verdiler.
Teslim formuna yazılı iznim olmaksızın onarım yapılmamasını istemediğimi belirttim çünkü bir konuda bir kullanıcının haberi olmaksızın onarımı yapıldığını ve servisten motosikletini almasını istediğini görmüştük.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...yaklasimi.html
http://i.hizliresim.com/bk2jpZ.jpg
17.11.2016
Motosiklet servise giriş yaptı, gerekli incelemeler başladı.
17 Kasım tarihinde ısrarla servis raporu istememe rağmen gerekli belgeyi tarafıma iletmediler. Kamu kuruluşu gibi ordan oraya süreklediler beni. X Müdür, Y Müdür, Z servisi, A kişisi, B kişisi ile 4 saat süren telefon görüşmeleri sonunda servis raporunu alabilmiştim.
Servis raporunu teslim etmemek istemelerini çok iyi anlıyorum, motosikleti teslim etmeden önce bu raporu giriş yaptığı günde alabileceksem eğer bu şartlar altında teslim edeceğimi söylememe rağmen beni sinir küpüne çevirdiler.
Sebebi ise 20 iş günü içerisinde motosikleti bana teslim edemeyecek olmaları. Bir şamandıra yedek parçası 3 ay'da gelemiyor, motor bloğu nasıl 20 günde gelsin. Bunu nasıl söyleyebiliyorum diye soracak olursanız, KTM yedek parça sorunu yaşıyormuş ve o yüzden bu tarz gecikmeler oluşmuş, KTM'de de parça yokmuş, bunu söyleyen kim diye sorarsanız eğer KTM Spormoto yetkili X kişisi.
Neyse ki raporu bir şekilde aldık, artık beklemekten başka çaremiz yok.
http://i.hizliresim.com/QvlJNy.jpg
29.11.2016
Arızanın sebebi balans şaftı imiş ve garanti başvurusu KTM genel merkezine yapılmış.
http://i.hizliresim.com/5Lk40d.jpg
30.11.2016
KTM genel merkezi garanti başvurusunu kabul etmiş ve onarımın garanti kapsamında yapılacağını iletmiş, Can Bey'de durumu bana iletti.
02.11.2016
Motosikletimin onarımının yapılmasını istemediğimi ücret iadesi ya da yeni bir motosiklet talep ettiğimi telefon yolu ile ilettim, gerekli bilgi üst makamlara iletildi ve olumsuz yanıt aldım.
Onarım yapılması durumunda motosikletimin sıfırdan farksız olacağını, herhangi bir sorunun kalmayacağını ileten Spormoto, farklı bir teklifte bulundu.
Motosikletimi 17000 TL karşılığında benden alıp, 3000 TL vermem durumunda sıfır motosiklet verebileceklerini ilettiler, alnımda ''keriz'' yazıyordu zaten.
Madem bu motosiklet sıfırdan farksız olacak, 21000 TL değerinde olan ve 3 aylık 8340 KM'de ki motosikleti neden benden 17000 TL'ye alıyorlar acaba, merak konusu.
Ayıplı bir ürün yüzünden ben ölüyordum, belki de sakat kalacak, uzuv kaybedecektim.
Ayrıntılı bir servis raporu istedim, hakkımı sonuna kadar arayacağım. Gerekirse 1-2 sene sürecek ancak biz motosiklet kullanıcılarına örnek bir dava olacak. Her ayrıntıyı sizinle paylaşacağım, 3 aylık 20000 TL değerindeki 3 aylık motosiklette 4 farklı sorun yaşıyorum ve onarım yapılmasını kabul etmem bekliyorlar. Madem ki kullanıcı hatası değil ve garanti kapsamında motosikletin onarımını sağlamayı teklif ediyorsunuz ayıplı ya da gizli ayıplı ürünü yenisi ile değiştirin ya da paramı iade edin.
Dava sonuçlanana kadar araç kiralayacağım, yaşadığım travma için tazminat davası da açacağım.
Saygılarımla,
HAMZA KAYNAK
http://www.youtube.com/watch?v=tqt6TmD619k&t
Adaletin bir ayağı topaldır, ağır ağır yürür, ama gideceği yere er veya geç ulaşır.
Bu konu bilgilendirme amaçlı açılmış olup, herhangi bir marka karalaması ya da kötülemesi kesinlikle değildir. Konuyu baştan sana okuduğunuzda herhangi bir beni yasal yükümlülük altında bırakacak tek bir ibare yoktur. Tüm yasal yükümlülükleri kabul ettiğimi de forum yönetimine buradan bildiriyorum.
Sorunun kaynağı olan balans şaftının görselleri;
http://i.hizliresim.com/VPLAZr.jpg
http://i.hizliresim.com/vXLm06.jpg
KTM RC 390 Kullanıcıları konusunda ki motosiklet hakkındaki kişisel yorumumu okuduğunuzda beni daha iyi anlayacak, durumun değerlendirmesini daha iyi yapabileceksiniz.