tüketici mahkemesine başvurabilirsin.
tüketici mahkemesine başvurabilirsin.
ben de ktm motorlarına hep yakınım ama firmanın bu tavrı soğutuyor her şeyden
Baska bir forumda olabilir,sizin konunuzun dışında farklı bir arkadaş ktm ile ilgili problemi paylaşmıştı. Pardon burda bir arkadaş yazmış,
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-problemi.html
Link alabilir miyim bulabilirseniz eğer?
Birebir sizinki ile aynı sorun olmasada ktm ve ktm nın satıs sonrası memnunıyetsızlıgı,bu arada şikayetvar com da unutmayın. Faydalı bir site.
herşeyden önce çok çok geçmiş olsun, ölümden dönmüşsünüz !
bu konuyu ayrıntısı ile okuduğum zaman aklıma ilk gelen amerikada açılan ve kazanılmış milyon dolaarlık davalar geldi ve o konular bu kadar ölümcül dahi değildi...örnek olarak, adını hatırlamadığım ve bu konuyu okuduktan sonra hz. google a bakarak dahi bulamadığım bir otomobil markasının davasında kapı arasında parmakları koptuğu ve bu durumun kullanma klavuzunda yazmadığı için kazanılan yüksek meblağdaki tazminat davasını örnek olarak verebilirim...hatırlayanlar varsa eklerse sevinirim
işler yurt dışında nasıl yürümekte diye baktığım zaman kıt ingilizceyle çok birşey bulamadım ama hani amerika özgürlükler ülkesi ya...orada distribütörlerin böyle lay lay lom davranamayacağını düşünüyorum, adamlar kurallara çok sıkı bağlılar "ben vergisini veren bir amerikan vatandaşıyım" diyerek otoyolda hız yapan polislere "çocuklarıma kötü örnek oluyorsun" diye ayar çekiyorlarmış
forumda yurt dışında bulunan arkadaşlar orada açılmış ayıplı mallar hakkında çeviri yapıp özet geçerlerse ayrıca sevinirim
ayrıca bu konuyu açmışsınız ama mahkeme sürecinde sıkıntılı durumlar oluşabilir açık seçik mail adreslerini vermiş olmanız, adınızı ifşa etmeniz sakıncalı durumlar oluşturabilir avukatınıza danışınız derim yoksa direk süreci başlatmak için iyi bir avukat tutun derim
motorun arızasını, değiştirlmesini, para iadesini, memnun veya olmadığınızıda geçtim...öyle bir konu var ki bu kaza sonrasında vefat etseydiniz bu durumun sorumluluğunu kim alacaktı, motorun arızası yüzünden vefat etseydiniz yetkili mercii lere ne açıklama yapılacaktı ?
o yüzden bırakın garanti kapsamını, motoru 17 ye alalım 20 ye satalım, bunda ölmediniz belki öbüründe ölürürsünüz biz kar ederiz goygoyu...bak iyice sinirlendim
Her şeyden önemlisi yaşıyor olmam.
Marka karalama ya da beni zan altında bırakabilecek hiç bir şey söz konusu değil mesajda.
Sadece bir kullanıcı olarak başıma gelen olayı, sevdiğim diğer kullanıcı arkadaşlarla paylaşıyorum ve fikirlerini almak istiyorum o kadar.
Kimseye KTM kötü, Spormoto'nun rezil bir çalışma sistemi var, ilgisizlik üst düzey, ölümden dönen bir kullanıcıyla pazarlık yapan firma bunlar vb markayı karalayabilecek hiç bir ibare söz konusu değildir, olmayacaktır da.
Motosiklet.net platformu benim bir ailem, ailem ile dertlerimi paylaşmalıyım değil mi?
Pazartesi olsun hele, gerekli işlemleri başlatacağım, genel merkez ile de görüşeceğim, metni İngilizce olarak bir kaç forum da daha paylaşacağım.
Geçmiş olsun hocam son zamanlarda Ktm ile ilgili birhayli kötü şeyler olmaya başladı 2016 serisi için mi bu böyle acaba
iki kelam edeyim güzel konu.
Öncelikle büyük geçmiş olsun ciddi bir kaza atlatmışsınız...
Gelelim işin civcivli kısımlarına... Doğrudur şamandıranızda sorun olmuştur değişmesi gerekir , gayet basit bir şey ve herkesin başına gelebilir. Bence bunda bir sorun yok hee parça gelmiştir gelmemiştir onu bilemem , çok uzun sürmemeside gerekiyor normalde fakat şunuda unutmayalım KTM büyük şehirler haricinde servis konusunda ciddi sorunları var bence. yada iki ciddi telefon görüşmesi yapmak zorunda bırakıyorlar adamı...
Senin kaza yapma riskine gelelim... Evet ciddi bir kaza atlatmışsın kötü bir durum. Motordan dolayı böyle bir sorun yaşamışsın eyvallah ama hiç bir markayı ben sizin yüzünüzden dolayı ölüyordum diye suçlayamazsın... Şu yüzden suçlayamazsın adam üretiyor hatalı veya hatasız kullanan sensin senin nasıl kullandığını , ona nasıl baktığını , bir sorun varsa sen onu hissedip hissetmediğini bilmiyor. Bu yüzden suçlayamazsın yoksa suçla tabikide. Sizin yüzünüzden ölebilirdim de tabikide sonuna kadar.
Hee ayrıca konuştuğunuz kişi olan Can arkadaşımızıda hiç sevmem o ayrı iş hayatındada başarılar dilerim kendisine.
Şimdi gelelim asıl mevzuya...
Sizin suçunuz yoktur doğrudur yada vardır bilemeyiz... Yokmuş dediniz bu şekilde devam edelim. Hiç bir marka bu şekilde bir arızada senin motorunu alıp sana al kardeş bu sıfırı diyip vermez , ne ktm ne yamaha ne honda ne kawasaki ne bmw ne audi ne merceden ne opel vs vs. O yüzden burdan 2 gram aklıyla hemen ktm ye bok atan arkadaşlar atmayı bi bıraksınlar. ( sana söylemiyorum yanlış anlama , çok bilmişlere diyorum )
Bu durumda servis ne yapacaktır ve senin ne gibi hakların doğacaktır o mevzuya gelelim. Servis mecburen bu parçayı garantiden değiştirecektir. Bak servis sadece bunu yapmakla zorunludur sana yeni motor vermekle değil. Evet sana teklifte bulunmuşlarda bence kötü bir davranışta değil. Bunu yapmayabilirdide sana direk parça değişçek bekle diyebilirdi ki bunu zaten diyor yanınada 17 verelim vs gibi bir teklifte bulunuyor tercih senin... Ne zaman çözemedikleri bir sorun veya çok daha ciddi bir sorun olur yada tedarik edemezler o zaman sana verir sıfır motoru. Onuda spormoto vermez emin ol Avusturyalı abiler onlara bir mail atar senin telefonun çalar gel kardeş al sıfır motorunu diye.
Yapabileceğin şey şu 20 iş günü bekleyebilirsin itiraz etmek için. 21. gün hakkın vardır... onun dışında seve seve bekleyeceksin garantiden parça değişimini... yada maddi durumun el veriyorsa sıfırını almak istersen alabilirsinde.
Yanlış hatırlamıyorsam 2013 tü benim duke 690r motorum vardı arkadaşımında duke 690 düz versiyonu vardı. motor daha 3-4 binlerdeydi şanzımanda bir sorun yaşadık ve spormoto ilede güzel bir geçmişim var ki hala vardır. Garantiden parça gelmesini bekledik geldi takıldı falan ama sıkıntımız gitmedi. Geri gittik dedik bu sorun devam ediyor. Benimkinde sorun yok o sıkıntısız. neyse bunuda değiştirelim dediler iyi dedik değiştirdiler yine yok olmadı... Bizden para istediler bizde kavga ettik Neyse motor orada 15 gün yattı ve sinirlendik artık sadece tek 1 mail attık avusturyaya 3 gün sonra telefonum çaldı , arkadaşım şunları söyledi " yarın spormotoya gidiyoruz sıfır motoru teslim etmek için evrak imzalamam lazımmış " bilmem anlatabildim mi ?
yamaha türkiye wr modeli ile sıkıntı yaşadık. Yamaha türkiye ile küfürleşmediğimiz kaldı... 3 ay parça bekledik geldi olmadı... japonyaya 2 tane mail attık yamaha türkiye sıfır wr verdi...
hee sende bunu yapabilirmisin dene , denemekten bir şey kaybetmezsin. Bizim biraz bağlantılarımız farklıydı biz yapabildik. Ama açıkcasıda zannetmiyorum vereceklerini çünkü öyle bir durumun yok. Arıza belli ve parça değişecek.
Tekrardan çok geçmiş olsun diyorum.
mutlaka bilgilendirme yapın fakat bence öncelikle iyi ama gerçekten iyi bir avukat tutun ve her şeyi danışarak yapın, suçsuzken suçlu durumuna düşmeyin... işte "hukuki süreç başlatıldı, bilgi paylaşımı yapamıyorum" tarzında medyada haberler çıkar ya forumda avukat arkadaşlar bilgilendirme yaparsa daha iyi olur
avukat arkadaşlar cevaplarsa sevinirim, diğer açıdan baktığımız zaman bu standartları belirleyen devlet kurumları ne yapar, olay kamu davasına dönüşüp takibini devletin yapması gerekli değil mi? senin dünya da en ağır vergilerle ezdiğin halkından bir kişi yabancı bir firmanın ürettiği ayıplı mal ile vefat etse, devlet bu durumda ne yapmakta...örneğin wv emisyon skandalında amerikan hükümeti, firmaya, dava açmıştı. bizde açılmış örnekler var mıdır acaba?
Bende marka adı yazayım,tr de sorun yaşadığım marka alfaromeo idi, çok severek aldığım arabam. İtalya'ya epey detaylı bir mail attıktan sonraki 2.gün içinde tr genel müdürlükten beni aradılar, işler bir anda çok değismisti hala saklarım mailleri ve italy hemen geri cvp yazmıştı. Hiçbir tanıdığım yoktu direk internet sitelerindeki global mail e yollamıştım.
2 sene önce cep telefonunda benzer bir sıkıntı yaşadım. Baya bi uğraştırdıktan sonra yenisiyle değiştirmek zorunda kaldılar.
Yasaya göre tamir, yeni ürün veya para iadesi talep etme hakkınız var. Dediğiniz gibi uzun sürecek, ama sonunda kazanacaksınız. Markalar bunu bile bile uğraştırıyorlar insanları boş yere. Bir nevi yıldırma politikası. Bunu uygulayan firmalar (gerçi uygulamayan var mı, bilmiyorum) istisnasız her seferinde ifşa edilmeli.
katılıyorum abi .
geçmiş olsun oncelikle sizde birşey olmadığına sevindimkapitalizmi fanatiği olmadan şu yorumları yapabılırım . yedek parça olarak sadece ayna lazım oldu aynı gün taktı .ktm spormotoyla hiç bir sorun yaşamadım avadanlığım yoktu mail attım 3 gün içinde kargoyla yolladılar hoşuma gitti birtek ozaman iletişime geçtim . eskişehirdeki kardeşler motorda bakımlarını yaptırıyorum ustada koydukları yağda çok güzel sıkıntısız biniyorum şuan . yakın zamanda bi zincir dişli birde debriyaj balatası değiştirmem gerekecek sanırım . cidden böyle bir sorun yaşadığınıza çok şaşırdım çünkü ktm firmasi (spormoto değil ) bloklarına çok güvenen yurt dısında dergilerde röportajlarda sık sık söyledikleri konu .biryerde okumuştum silindir ömrünü uzatmak ıcın başka bir maddeyle kaplıyolarmiş ne kadar doğru bılmıyorum .kul yapımı illaki hata olabilir ama ktm nin hatanini arkasında durup durmaması mesele bence . yeni bir rc390 yollarlar umarım sizde dertsiz tasasız yeni motorunuza kavuşursunuz . tekrar büyük geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmiş ...
KTM rc 390 kullanıcısıydım sattım 2007 model hyosung gv650 aldım mutluyum sanada öneririm kardeşim.
carpe diem
in
markası yok
Motosiklette sorun cikmis. Garanti kapsaminda yapacaklar. Sorun nedir anlamiyorum.
Yeni motosiklet niye isteme hakkini niye goruyorsunuz kendinizde? Cunku tamir gormus arac olacak. OK. Peki 3 ay 8000km beles'e motor kullandiniz o ne olacak? Ki ona ragmen yipranma payini dusup almayi da teklif etmisler.
Az kalsin dusuyordunuz, tamam. Peki dustunuz mu? Magduriyet soz konusu mu? Yureginiz agziniza geldi. OK. Peki bunun ucreti nedir?
Peki KTM'in hatasi nedir? Mekanik herhangi birseyin bozulmama riski var mi? Bunun kesinlikle olmayacagini garanti etmis mi KTM, edebilecek bir sirket var mi?
Servis sadece sizin sozunuze guvenip 125km oteye cekici yollamak zorunda degil. Ki onu da bir sekilde halletmisler. Cektirirsiniz, fatura alirsiniz, sonra olaytin garanti kapsaminda halledilecegi belli olunca KTM'e odetirsiniz.
Tuketici haklarinin sonuna kadar gecerli oldugu Amerika'da bile alacaginiz en fazla budur. Bence burada cok buyuk bir magduriyet te yok. Dava kazanabilmeniz icin suc ispat etmeniz lazim. Bunu da zor edersiniz anlattiklariniza gore. Evet, kotu bir deneyim, ama bunda KTM'in bilerek bir ihmali olduguna delil nedir?
Ama bu cok sik rastlanan bir sorunsa, milletin blogu patlayip duruyorsa ve insanlari hayati tehlikeye sokuyorsa tabii ki dava acilir, dogduguna pisman edilir sirket. Zaten onlar akilli davranip problem yasayanlarla anlasir, ve piyasadaki tum motosikletleri geri cagirip duzeltirler. Ancak bunun rastgele degil, tesaduf olamayacak derecede sik rastlanan bir problem olmasi lazim, ki KTM suclu olsun.
Gecmis olsun tekrar... Saglik olsun deyip sukredin ve onunuze bakin bence. Allah korusun, ya basiniza ciddi birsey gelseydi? O durumda KTM ne kadar para verse bo$, bir insan uzvunun degeri yok bence.
Öncelikle buyuk güzel geçmiş olsun.
Kardes sana tavsiyem garanti kitapçığını al hatmet ..
Yanlis bilmiyorsam bir yil icinde ayni arizayi 2, farkli arizadan da 4 kere tekrar ederse zaten ucret iadesi veya degisim yapmak zorunda..
Bir de tabi 20 gun servis bekleme suresini asarsa tamiratta zaten degisime gitmek zorunda ancak;
Eğer sen onarim talimatini imzalamazsan veya onarmayin dersen orada sorun olabilir
Firma senden izin alamadigi icin tamir surecini baslatamamis olur.
Bu konulari enine boyuna dusunup ona gore hareket etmeni tavsiye ederim.
Bu arada ktm Facebook turkiye sayfasinda baya bir sasi kiran falan da oldu.
Acikcasi ktm kalitesini sorgulattiriyor bu aralar..
Tekrar gecmis olsun.
Sadece benim başıma gelen bir durum maalesef değil, kronik bir problem adı altında nitelendirmek de kesinlikle yanlış. Forumda da örneği var, KTM kullanıcısı arkadaşlarımdan duyduğum şahit olduğum bir kaç olay daha var. O yüzden bu tarz bir hak arama noktasına gidiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:54 ----------
Netleştirmem gereken husus şu;
6-7000 KM'dir bu motosikleti ben benzin göstergesiz kullanıyorum,
2 ayda şamandıra temin edemeyen firma benim sorunumu nasıl çözecek,
Fiziksel darbe almamasına karşı karenaj bağlantı noktasından kırılıyor,
Vites göstergesi 2. vitesi algılamıyor,
Zaten yeterince bu motosiklet ile sorun yaşarken üzerine birde blok patlaması eklenince siz benim yerimde olsanız ne yapardınız?
3 ayda 4 farklı sorun yaşıyorum ve hiç birisi ile olumlu bir sonuca varamıyoruz!
Varın gerisini siz düşünün, kendinizi benim yerime koyun.
Köşe başındaki motosiklet tamircisi de değil bu firma, A markasını Çin'den ithal edip B markası altında satan firma da değil, KTM'den bahsediyoruz.
dostum büyük geçmiş olsun tekrardan şaka gibi değilmi canından olmaya ramak kalıyor firma hala kem,küm kata,külle işler peşinde sana o evrağı vermek istememelerinin sebebi var bizim arkadaş uğraşmadı ama sen uğraş derim hakkını ara okadar para ve yaşadığın durum şanslıymıssın 160 km gibi bir sürat ve o yağa rağmen iyi toparlamışsın 50 - 60 la düşmüştü bizim arkadaş ktm den sorunlu motorlar,yedek parça sorunu ve servis sorunu çok fazla görüyorum bu aralar ve firma sadece satana kadar kendi müşterisinin bile arkasından türlü türlü işler çeviriyorlar bakalım sana daha neler çıkarıcaklar ilerleyen süreçte haberdar edersin bizleri geçmiş olsun..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)