Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motorlar Arası Lamba Değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #21
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    eline emeğine sağlık kardeşim
    müzik sistemini merak ettim .. bi video çeksene


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    normalde çift hoparlörü koruma demirine yapacaktım ama tek hoparlörü gidona kabloyla bağladım daha kabin bile yapmadım ama hem tek hoparlör hem de mp3çaların sesi en fazla 30. oysa 9ken 90la giderken çok temiz ses aldım. şehir içinde sesi 2-3e düşürüyorum. tek hoparlör yeterli geldi. zaten elimde ses ayar düğmesi var oradan ayarlayacağım ama daha aynaya sabitleyemedim; mondial 150 zc'deki ayna 10 ve ya 12lik olduğu için ybrnin aynasına olmadı. ybr aynanın vidasının 14lük olması yüzünden.

    hoparlöre kabin, hoparlörü gidona sabitleme, sesi açıp azaltan kısmı aynaya monteleme, mp3çaların sabitleme aparatını uygun bi yere silikonlama, boş uzun ve sinyal lambalarını led lambalarla değiştirme, anfiyi çift taraflı bantla ön cama ve göstergeye sabitleme, anfiye ön kapak ve yan çantalarla arka çantayı da yaparsam motosikletle işim bitiyor. tüm malzemeler hazır.

    arka çanta gene kırıldı. kimseye cox 52 litrelik çantayı önermiyorum. çok dandik...

    aslında dün gece yapacaktım ama elimde olmayan şeyler çıktı. yarın akşam 3-4 saatlik işim var.

    yazın inşallah malatya-gaziantep-sahil şeridi-çanakkale-istanbul-malatya turu yapacağım. yola çıkmaya hazırım; xenon ve sisler, müzikçalar, çakmaklık ve çantalar...

  3. #23
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    http://www.facebook.com/home.php?#!/...e=2&permPage=1

    yol videosu. 95le giderken ses gayet güzel geliyor. mp3 çaların sesi daha 9da. 30a kadar çıkabiliyor ama gerek yok... ses gayet temiz.

  4. #24
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.facebook.com/home.php?#!/...e=2&permPage=1

    yol videosu. 95le giderken ses gayet güzel geliyor. mp3 çaların sesi daha 9da. 30a kadar çıkabiliyor ama gerek yok... ses gayet temiz.
    sesin iyi çıkmasında birde öndeki camında çok etkisi var abi o cam olmasa o kadar iyi sesi duyamassın rüzgardan eline sağlık çok güzel olmuş

  5. #25
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı fat280 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sesin iyi çıkmasında birde öndeki camında çok etkisi var abi o cam olmasa o kadar iyi sesi duyamassın rüzgardan eline sağlık çok güzel olmuş
    sağolasın, her gün 50 kmden fazla yapıyorum, bir de çevreyolu üzerinde olunca insanın canı sıkılıyor. eldeki imkanlarla en iyisini yapmaya çalışıyorum, fazla masrafım olmadı, cama 25, sislere 10ar tl, xenona 100 tl, hoparlörlere 60 lira verdim. gerisi düğmeler, kablo bant gibi sarf malzemeler. bu malzemeleri eski motorumda 1.5 senedir kullanıyordum parasını hayli hayli çıkardı zaten. şu an sinekten yağ çıkardım ve hepsini ybrye taktım . keşke ZCdeki lastikleri de söküp ybrye takabilseydim .

  6. #26
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    yan çantalarımı bitirdim. sadece kapak kısmına fitil atacağım. yaklaşık 40-50 litre ek bagaj. birinin içine 1.5 litrelik sırma su şişesini dik olarak koyabiliyorum, boyutunu siz düşünün . ayrıca önden bakınca gidonun boyunu geçmiyor. asma kilit boya tüm işleri bitti. çantaların içine ekleyeceğim 2 tane lazerle aralardan geçip geçemeyeceğime bakarım artık. benim gözümde 10 numara oldu. resimleri birazdan eklerim. resimler:







    dediğim gibi, kapak kısımları biraz kötü gözüküyor. oraya da motosiklet benzin deposuna atılan fitillerden yaparsam 10 numara olacak. yorumlarınızı bekliyorum.

  7. #27
    jiro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2008
    Motosikleti
    çin malı cross 150, skyteam bubbly 50cc
    bu bidonlar kaç gün dayandı merak ettim

  8. #28
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı jiro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu bidonlar kaç gün dayandı merak ettim
    hala kullanıyorum. uzun süre de kullanacağa benziyorum. sağ taraftaki "bidon" bir aradan geçerken güzel bi darbe aldı. altındaki koruma demiriyle beraber esneyerek düşmemi de engelledi. vida yerlerine batığımda çatlak yoktu.

  9. #29
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    bi gece kafayı söküp ön camı vidaladığım yere iç lastik takacağım, mp3çaların kartını ve üzerindeki anahtarları göstergenin üstüne sabitleyeceğim. boş, uzun ve sinyal lambalarını da ledlerle değişeceğim. park lambasına 5li smd led koyacağım. şu an aynısından var ama zcnin titreşimine dayanamayarak 4 lambası gitmiş, 1 smd led yanıyor. bunları yaptıktan sonra bir de mp3çaların kartıyla göstergeler arasına bir tabla yapıp kötü görüntüyü de kaldırırsam sıra çantalara led bağlamaya gelecek; stop park ve sinyaller.

    resimlerde 32 litrelik eski motosikletimdeki çantayı görüyorsunuz. aslında o kırmızı yerin tamamında 3 sıra şerit led var . ama bagaj hacmi küçük olduğundan pek işime yaramıyor o arka çanta... geçen kışın yağtığım kazada alt tarafından kırılan cox çantamı silikonladım. gene de sağlam gelmedi bana; 2 demir plaka arasında arka demire direk monteleyeceğim. bir de bu çantayı siyaha boyarsam ve jantlara şerit çekersem motora daha elimi sürmem. 3000 kmde bir yağını değişirim sadece.

    kışın bir kere bile yıkanmayan motorumun arka mafsalından abartmıyorum 1 cm kalınlığında kuru çamur tabakası oluşmuştu. köpük ve basınçlı su ile az çok çıkardım. arka dişlinin zincir değmeyen kısımları bile yarım cm kuru çamur bağlamış ve basınçlı su bile temizleyemedi. yarın gazyağı ve sıva süngeri ile motosiklete komple girişeceğim.




  10. #30
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    Maxi97 taktir ettim doğrusu fikirlerin yaptkınların çok hoş.Eline emeğine sağlık.Her ne kadar başlıktan vasat bi konu beklesemde içeriğe kanım kaynadı belki bunda benim de yazın bu tipteki bi motorla, çeşitli donanımlar ekleyerek uzun bir gezi planım olması yatıyordur.

  11. #31
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    yazın 3650 kmlik bir gezi planım var. 20 günde gezeceğim. bakalım...

  12. #32
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    maxicim motor aynı paketci motorları gibi olmuş =))) şu tozlukları ne zaman kaldırıyorsun . bence cam hos olmamıs havalar duzelınce dızlıklerle camı cıkarıp bırde motoru o sekılde denesene baskalım nasıl olcak =) bu arada yaratcı ellerde ıs basına gecmıs ellerıne saglık.

  13. #33
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    maxicim motor aynı paketci motorları gibi olmuş =))) şu tozlukları ne zaman kaldırıyorsun . bence cam hos olmamıs havalar duzelınce dızlıklerle camı cıkarıp bırde motoru o sekılde denesene baskalım nasıl olcak =) bu arada yaratcı ellerde ıs basına gecmıs ellerıne saglık.
    valla -10 derecede motosiklet sürebilmek için o malzemeler şart . ben senin gibi tatlı su motorcusu değilim . krom kaplama seni . eyvallah teşekkür ederim.

  14. #34
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Durmuş abi (Delileoo) janta şerit çekmek için bir fikir vermişti geçen sayfalarda, elektrik izolasyon bandıyla şerit çekmek diye. bende de kırmızı bant vardı. sırf denemek için bi tarafı özenmeden yaptım on numara oldu. diğer tarafa özendim on numara beş yıldız oldu. resimler:















    Malatya-çat barajı:


  15. #35
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC






    ön camım geçen yaptığım kazada kırılmıştı. sağ aynam da öyle. sağ aynayı sirkecide 10 tlye aldım. orijinalinin aynısı.

    motorum için uuzn düme ön camı nereden alabilirim? link verin lütfen...

    tank pad ce gidon topuzu da aldım. tank padi yapıştırdım ama gidon topuzunu bağlamak için elciği sökmem gerekiyordu ve sökemedim. birisi nasıl gidon topuzu takıldığını anlatabilir mi?

    bu arada şuradaki kırmızı tank padın "yamaha" yazılısını sirkeciden 20 tlye almıştım...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...6715071/detay/

    kafa karenajı sola mı kayık bana mı öyle geliyor? kazada sola kaymış olaiblir mi?

  16. #36
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    geçen gene baktım; koruma demirinin aşağı sağ bağlantısını tekmeyle tam düzeltememişim. sis farkarının üstündeki parça da yere vurduğundan o da ezilmiş.

    o yüzden kafa yamuk duruyor. kafa düz yoksa. yalnız soyulmalar olmuş..

    zaten eşşek niyetine biniyorum. şu fazla yakması olmasa bunu ömür boyu satmam.

    bir Allah'ın kulu uzun ön cam için link vermiyor eyvallah...

  17. #37
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    http://www.facebook.com/media/set/?s...0206381&type=3

    göstergenin üzerindeki xenon ve sis lambalarının düğmelerini kütüklere yerleştirdim. on numara oldu. ihtiyacı olana detaylı açıklama fotoğraflarda.

  18. #38
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Slm hocam ybr xenon far takma hakında sizin tercübelerinize ihtiyacım var. Özelden de mesaj atmıştım fakat burdan bilmiyen arkadaşlarda faydalanmış olur. Öncelikle bendeki motosikletle sizinkinin siperliği ve farı aynı artı olarak 2004 model olduğu için kendi orjinal far açma kapama düğmesi de mevcut. Siz ybr de kullanmış olduğunuz xenon fardan memnunmusunuz merceksiz olarak kullanılması karşı tarafı rahatsız edecek kadar ybr farında ışığı dağıtıyormu. benim alacağım kit aşağıdaki linkte burdan sipariş vermeyi düşünüyorum. Yada sizin önereceğiniz bir marka varmı. Birde bağlantı şeması nasıl olmalı bu kitte aküdenmi yoksa direk far kablosundanmı. Teşekkürler

  19. #39
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    ne zamandır motora bir şey eklemediğimden başlığın adını bile unutmuştum. 1 ay geç yazıyorum kusura bakma.

    xenondan çok memnunum. daha 2 gece önce gece Malatya'dan Elazığ'a geçtim. xenonsuz o yol zifiri karanlık. kısalar yolun sağına 50şer metre aralıklarla dikilmiş parlak reflektör küçük direklerden (adını unuttum) yanımdakiyle beraber 3. direğe kadar (100 metreye yakın) görüş sağlıyor. uzunu açınca 7-8 tane ilerisi aydınlanıyor. geceleri yol yapıyorsanız mutlaka lazım.

    yalnız güzel bir akü ile kullanın. bendeki ara sıra kesme yapıyor. akü dandik... bosch en iyisi. İstanbul'a gelirsem ilk işim aküyü değiştirmek olacak.

    karşı tarafı rahatsız etmiyor. bizim far aynası on numara. mercek gibi çizgi bırakıyor. yalnız uzun ile kısayı, lambayı ileri geri hareket ettirerek yaptığı için alttaki demirin o boşluğundan az biraz ışık kaçıyor. orası da anca otobüs ve kamyonları rahatsız eder çünkü sol ve sağ yukarı kısıma yansıyor. bugüne kadar hiç selektör yemedim.

    yalnız bunda benim lambayı modifiyemin de faydası olabilir. lambaya aluminyum folyodan bi ek yaptım. lamba kısadayken o demirin boşluğunu bu folyo kapatırken lamba geriye çekildiğinde o folyo da geriye çekildiğinden uzun lamba normal şekilde çalışıyor ve farım ışığı dağıtmıyor.

    linki görmüyorum ama ayrı bi hat çekilse daha güzel olur. ben takarken bi kablo kısadevre yaptığından götürüp ustaya yaptırmıştım. meğersem uzun kısada kabloları düzenlerken kısadevre yapmışım. bence ustaya ver yapsın. en fazla 20 lira verirsin.

    muayeneye soksam bu halde normal far gibi olacak ama olmuyormuş. kafayı bi daha sökmem gerekecek! muayenede tesisatı bozmamak için uzun kısadan + alıp bi kablo da şaseye vererek durumu kurtarmaya çalışacağım.

    ---------- Post added at 18:36 ---------- Previous post was at 18:28 ----------

    11.9.2012deki facebook linkinden resimlere bakarsan oradan xenonun nasıl bağlandığını görürsün.

  20. #40
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    keşke orjinal halinde kalsaymış.

    mondiale yaptığın eziyeti bari ybr ye yapmasaydın! ybr125 sade ve güzel bir commuter

    kusura bakma dost acı söyler, tabiki zevkler ve renkler tartışılmaz ama şimdi ben kalkıp riyakar riyakar "çok güzel olmuş eline sağlık" diyemedim.

    belliki uğraşmışsın emek var saygı duyarım fakat estetik sıfır be kardeşim! belki ben estetiğe çok önem veriyorum.

    belki içinden "sanane" diyeceksin fakat buraya paylaşmışsın bizede yorum hakkı var tabiki.

    eleştirilerim belki sana yardımcı olur.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler