bütün vidalama, kalıplama kriterlerini düşündüğüm için çizim biraz yavaş gidiyor.
bu çizim hem görsel, hem de cnc de işleneek olan kalıpların referansı olacağından ince ince özenmeye gayret ediyorum.
son hali :
bütün vidalama, kalıplama kriterlerini düşündüğüm için çizim biraz yavaş gidiyor.
bu çizim hem görsel, hem de cnc de işleneek olan kalıpların referansı olacağından ince ince özenmeye gayret ediyorum.
son hali :
!?
of ya. kaç gündür acaip yardırdım... bakamadım tasarıma bu gün bakcaktım ama uyku çöktü proce yatmadı yani bi yazayım dedim
!?
Biliyorum ki işin aslı projeyi bilgisayarda bitirmek. ama biz forumdan motorun üstünde çalışılmasına alıştık.Açıkçası bu programı kullanmayı bilmediğimden (pek bişey anlamıyorum) projenin uygulama safhasını sabırsızlıkla bekliyorum. kolay gelsin ...
suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)
model epey gelişti.
egzos tüplerine hala karar veremedim. zira kawasaki 1000likleri bu konuda beni epey etkilemiş durumda :D... şimdilik egzos olsun diye birşeyler karaladım.
arka kuyruk ufak detaylar dışında neredeyse tamam.
ön tarafta, far ve far etrafındaki hava girişleri hariç tamamen bitti.
deponun üst tasarımı biraz muallakta. yan diz dayama kısımları tasarımı nerdeyse tamam gibi ama, kalıba uygun modellemesi henüz hazır değil. sele tamam. şu hali ile kalıba gitmeye hazır.
kuyruğun alt kısmında bir gelişme yok. ön tarafta sinyalleri yerleştirecek yer bulmak sıkıntı değil ama, arka tasarıma uygun birer sinyal ayarlamak gerek.
son durumdan nağmeler :
!?
İnanıyorum ki harika bir yaratık doğmak üzre yola çıkıyor.
sankı r1 tarzı 2 tane egozst cıksa kuyruk altından daha hos olur gıbı geldı bana
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
r1 gibi motorlarda egzos'un kuyruktan verilmesi genelde yatma açısının artması, yanlarda egzos çıkıntısı oluşturmayarak + bir ayrodinamik katkı ve kuyruktan çıkan basınçlı ve ısı yüzünden genleşmiş egzos gazının ayrodinamik sürükleme etkisini azaltması icabıyla oluyor.
kuyruktan da olabilirdi belki ama, gt650'nin arka salıncak profilden yapılmış. şimdi egzosları kuyruğa alırsak o kadar uğraştık ettik tasarıma o profil maşalar biraz at kelebek hikayesi olacak
bu sebepten egzosların aşağıda ve iki yanda olmasını istiyorum daha ziyade... öyle de bir tasarım yaparız. inş başka motora ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------
inş. teşekkür ederim yorumlarınız için.
!?
dogru o benım aklıma gelmemıstı pardon bende bıraz kuyruk altı egzost fetıslıgı var sanırım hehe hangı motorda olursa olsun sevıyorum bu arada motosıklet canlı olarak gormeyı cok ısterım suan bıle dehset otesı oldu
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Cok guzel olmus. Takipteyiz. Farlar biraz kucuk gibi duruyor ama zaten sonlandirmadin. Ekzos da tam bir muamma. Sanki biraz daha yukari alinabilir zaten masalardan dolayi gerekli gibi. Yaw sabahin bu saatinde porsche gt3 cup i izlemek icin İstanbul parka geldim (kuzen yarisiyor). Buradaki herkes carreralardan falaln bahsediyor. Ben de forumu takip edip cevap yaziyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------
Dun ankaradan gelirken adapazarina kadar kicim dondu. Bugun aksama kalmadan boluyu gecmem lazim buz falan olabilir. Uzun yoda on cam ve grenajin degeri anlasiliyor. O nedenle. Ufak da bir sekil on cam mi eklesen?
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------
Vazgectim, gitmez. Belki sokulup takmali birsey olabilir. Gidondan sonra yakisir.
teşekkürler.
ön far küçük. daha sonlandırmadım ama, konseptı buna benzeyecek. ebat da değişmeyecektir. ön far'ı büyütmek ön üst bölgeyi yeniden tasarlamak demek.... bu da başka bir tasarım demek şimdilik elimizdeki ile idare edeceğiz
tasarımsal sonucunu bilemedim. ancak işlevsel olarak sıkıntı yok. uzun ve kısa far led olacak komple. dolayısı ile kocaman bir çanak veya spot gerekmiyor.
egzos'un maşalardan dolayı bir sıkıntısı yok. lakin ne olacakları da henüz belli değil
grenajları elimden geldiğince ayrodinamik tasarlamaya çalıştım. dolayısı ile vücudun göğüs altı kısmını rüzgardan tamamen koruyor. özellikle dizler neredeyse tamamen gömülü grenaj'ın arkasına...
öne bir cam yapmak mantıklı elbette ama, görseli bozacağı da kesin. konsepte uygun bi cam tasarlayabilirik. ama şimdilik 8. 9. planda
!?
Nacizhane benim ekzosdan yana endişem bir tek şu.
Yandan ve aşağıdan iki taraftan ekzos bırakınca. Motorun tam arkadan görünüşü bozulur mu acaba diye düşünüyordum. Yani yüksek, sivri, ince ve gösterişli bir kuyruk var ki ana tasarım öğelerinden birisi, belki de en can alıcı noktası motorun. Lakin bu ince ve yüksek kuyruğun altında, iki yandan çıkmış alçak egzoslar görünüşü kalınlaştıraklar ve arkadan üçgen gibi görünmesini sağlayacaklar diye korktum biraz. Yani bu tür ekzoslar tombul ve alçak hayabusaya gidiyor da hani buna gider mi diye. Sen de bunu hissetmiş olmalısın ki, ekzosları olabildiğince çatala yakın ve ince üst üste kanat gibi bir formla eskizlemişsin.
Yani en güzelini bulacağından kuşkum yok da, bizimki laf kalabalığı olsun. Kolay gelsin.
Fikir vermesi açısından usta tasarımcı Glynn Kerr'den alıntılar:
www.glynnkerr.com
---------- Post added at 14:04 ---------- Previous post was at 13:46 ----------
Diğer çizer ve ustalar:
http://www.kenokuyamadesign.com/en/
http://www.coroflot.com/danielepesaresi/moto-concepts
http://www.coroflot.com/arturoarino
Özellikle şu adres eminim size çok faydalı olacaktır: http://www.motorcycledesign.com/
http://motorcycledesign.com/designer...=6&sobi2Id=138
Aslında, arka maşa biraz daha göze hitap etse yada arka maşanın modifiyesi dertli olmasa egzos konusunu çözmek sıkıntı değil. ama şu şartlarda arka maşaya müdahalede bulunmuyoruz. dolayısı ile o düz birşeye benzemeyen çirkin arka maşa profillerini bi şekilde gizlemek gerek
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------
resimler ve linkler için çok teşekkürler. biraz inceledim.
yani aslında oturup orjinalinin teknik özelliklerine sadık kalarak yeni bir maşa da tasarlanabilir, üretilebilir de... ama bu benim için hem ciddi zaman, hem maliyet hem de emek gerektirecek. şu an için o kadar ileri gidemem ... mümkün olduğunca en az metal işçiliğine girmek istiyorum.
şu şartlarda, gidon mekanizması, grenajların taşıyıcı konstrüksiyonları ve kuyruk konstrüksiyonu gibi metal işçilikleri var. ve daha fazlasını istemiyorum.
ileride şu anki hedef proje sonuca erdikten sonra bir de maşaya el atabilirim belki. o zaman egzos sistemini de komple değiştirebilirim.
ancak kuyruk altı egzos düşünmüyorum ...
belki arka maşaya kaynak işine girmeden doğru bir vidalama ile ek profil karkas ekleyerek görsel ve dayanıklılık bakımından zenginleştirilebilir... ancak yine de mümkün olduğunca arka maşaya dokunmama taraftarıyım ...
!?
sonunda far hariç kafa ve yan grenajlar bitti. depo da neredeyse son şekli. kuyrukta da pek bir değişiklik olmayacak...
ufak tefek iyileştirmeler, kalıba uyarlamalar ve minik değişiklikler olacak olsa da, neredeyse son halimiz bu ....
hala egzos muallakta
bir de renge karar vermek lazım her rengin ayrı güzelliği var. siyah şasi ile en güzel buğday sarısı gidiyor bence... ama motosikletin orjinal koyu mavi rengi de fena değil gibi ... sekizlemde kaldım resmen bu konuda
!?
kesınlıkle beyaz olmalı araya ufaktan parlement mavı atsan super olur bence ama ınce desen gıbı yada tam ortadan gecen sımlı derın bır mavı renk mesela
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)