Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Sil baştan GT 650

    REKLAM ALANI
  1. #101
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    bütün vidalama, kalıplama kriterlerini düşündüğüm için çizim biraz yavaş gidiyor.

    bu çizim hem görsel, hem de cnc de işleneek olan kalıpların referansı olacağından ince ince özenmeye gayret ediyorum.

    son hali :
    !?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #102
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    of ya. kaç gündür acaip yardırdım... bakamadım tasarıma bu gün bakcaktım ama uyku çöktü proce yatmadı yani bi yazayım dedim
    !?

  3. #103
    gs500inanc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2007
    Şehir
    marmaris
    Motosikleti
    Honda Beat e kaldı :)
    Biliyorum ki işin aslı projeyi bilgisayarda bitirmek. ama biz forumdan motorun üstünde çalışılmasına alıştık.Açıkçası bu programı kullanmayı bilmediğimden (pek bişey anlamıyorum) projenin uygulama safhasını sabırsızlıkla bekliyorum. kolay gelsin ...
    suzuki address 50cc=)yamaha dt125=)93 gs500=)99 gs500=)yamaha tt600=)99 er5=) virago 250=)92 kle500=)2004 gs500=) 2005 fazer)

  4. #104
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    model epey gelişti.

    egzos tüplerine hala karar veremedim. zira kawasaki 1000likleri bu konuda beni epey etkilemiş durumda :D... şimdilik egzos olsun diye birşeyler karaladım.

    arka kuyruk ufak detaylar dışında neredeyse tamam.

    ön tarafta, far ve far etrafındaki hava girişleri hariç tamamen bitti.

    deponun üst tasarımı biraz muallakta. yan diz dayama kısımları tasarımı nerdeyse tamam gibi ama, kalıba uygun modellemesi henüz hazır değil. sele tamam. şu hali ile kalıba gitmeye hazır.

    kuyruğun alt kısmında bir gelişme yok. ön tarafta sinyalleri yerleştirecek yer bulmak sıkıntı değil ama, arka tasarıma uygun birer sinyal ayarlamak gerek.

    son durumdan nağmeler :



    !?

  5. #105

    Üyelik
    27 Eylül 2009
    Şehir
    Yozgat
    Motosikleti
    1965 JAWA
    İnanıyorum ki harika bir yaratık doğmak üzre yola çıkıyor.

  6. #106
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    sankı r1 tarzı 2 tane egozst cıksa kuyruk altından daha hos olur gıbı geldı bana
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  7. #107
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sankı r1 tarzı 2 tane egozst cıksa kuyruk altından daha hos olur gıbı geldı bana
    r1 gibi motorlarda egzos'un kuyruktan verilmesi genelde yatma açısının artması, yanlarda egzos çıkıntısı oluşturmayarak + bir ayrodinamik katkı ve kuyruktan çıkan basınçlı ve ısı yüzünden genleşmiş egzos gazının ayrodinamik sürükleme etkisini azaltması icabıyla oluyor.

    kuyruktan da olabilirdi belki ama, gt650'nin arka salıncak profilden yapılmış. şimdi egzosları kuyruğa alırsak o kadar uğraştık ettik tasarıma o profil maşalar biraz at kelebek hikayesi olacak

    bu sebepten egzosların aşağıda ve iki yanda olmasını istiyorum daha ziyade... öyle de bir tasarım yaparız. inş başka motora ...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:52 ----------

    Alıntı yalnlzkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnanıyorum ki harika bir yaratık doğmak üzre yola çıkıyor.
    inş. teşekkür ederim yorumlarınız için.
    !?

  8. #108
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    dogru o benım aklıma gelmemıstı pardon bende bıraz kuyruk altı egzost fetıslıgı var sanırım hehe hangı motorda olursa olsun sevıyorum bu arada motosıklet canlı olarak gormeyı cok ısterım suan bıle dehset otesı oldu
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  9. #109
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dogru o benım aklıma gelmemıstı pardon bende bıraz kuyruk altı egzost fetıslıgı var sanırım hehe hangı motorda olursa olsun sevıyorum bu arada motosıklet canlı olarak gormeyı cok ısterım suan bıle dehset otesı oldu
    valla canlı görmeyi ben kadar siteyemezsin ... büyük oranda pc'deki iş bitti sayılır. haftaya kalıpları işlemeye geçebilirim sanırım.

    ayarlanabilir gidon gibi ekstraları sonraya bırakıp önce ana gövdeyi şekillendireceğim.
    !?

  10. #110

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Scrambler Ducati Classic
    Cok guzel olmus. Takipteyiz. Farlar biraz kucuk gibi duruyor ama zaten sonlandirmadin. Ekzos da tam bir muamma. Sanki biraz daha yukari alinabilir zaten masalardan dolayi gerekli gibi. Yaw sabahin bu saatinde porsche gt3 cup i izlemek icin İstanbul parka geldim (kuzen yarisiyor). Buradaki herkes carreralardan falaln bahsediyor. Ben de forumu takip edip cevap yaziyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------

    Dun ankaradan gelirken adapazarina kadar kicim dondu. Bugun aksama kalmadan boluyu gecmem lazim buz falan olabilir. Uzun yoda on cam ve grenajin degeri anlasiliyor. O nedenle. Ufak da bir sekil on cam mi eklesen?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------

    Vazgectim, gitmez. Belki sokulup takmali birsey olabilir. Gidondan sonra yakisir.

  11. #111
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı bsd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok guzel olmus. Takipteyiz. Farlar biraz kucuk gibi duruyor ama zaten sonlandirmadin. Ekzos da tam bir muamma. Sanki biraz daha yukari alinabilir zaten masalardan dolayi gerekli gibi. Yaw sabahin bu saatinde porsche gt3 cup i izlemek icin İstanbul parka geldim (kuzen yarisiyor). Buradaki herkes carreralardan falaln bahsediyor. Ben de forumu takip edip cevap yaziyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:12 ----------

    Dun ankaradan gelirken adapazarina kadar kicim dondu. Bugun aksama kalmadan boluyu gecmem lazim buz falan olabilir. Uzun yoda on cam ve grenajin degeri anlasiliyor. O nedenle. Ufak da bir sekil on cam mi eklesen?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------

    Vazgectim, gitmez. Belki sokulup takmali birsey olabilir. Gidondan sonra yakisir.

    teşekkürler.

    ön far küçük. daha sonlandırmadım ama, konseptı buna benzeyecek. ebat da değişmeyecektir. ön far'ı büyütmek ön üst bölgeyi yeniden tasarlamak demek.... bu da başka bir tasarım demek şimdilik elimizdeki ile idare edeceğiz

    tasarımsal sonucunu bilemedim. ancak işlevsel olarak sıkıntı yok. uzun ve kısa far led olacak komple. dolayısı ile kocaman bir çanak veya spot gerekmiyor.

    egzos'un maşalardan dolayı bir sıkıntısı yok. lakin ne olacakları da henüz belli değil


    grenajları elimden geldiğince ayrodinamik tasarlamaya çalıştım. dolayısı ile vücudun göğüs altı kısmını rüzgardan tamamen koruyor. özellikle dizler neredeyse tamamen gömülü grenaj'ın arkasına...


    öne bir cam yapmak mantıklı elbette ama, görseli bozacağı da kesin. konsepte uygun bi cam tasarlayabilirik. ama şimdilik 8. 9. planda
    !?

  12. #112

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Scrambler Ducati Classic
    Nacizhane benim ekzosdan yana endişem bir tek şu.
    Yandan ve aşağıdan iki taraftan ekzos bırakınca. Motorun tam arkadan görünüşü bozulur mu acaba diye düşünüyordum. Yani yüksek, sivri, ince ve gösterişli bir kuyruk var ki ana tasarım öğelerinden birisi, belki de en can alıcı noktası motorun. Lakin bu ince ve yüksek kuyruğun altında, iki yandan çıkmış alçak egzoslar görünüşü kalınlaştıraklar ve arkadan üçgen gibi görünmesini sağlayacaklar diye korktum biraz. Yani bu tür ekzoslar tombul ve alçak hayabusaya gidiyor da hani buna gider mi diye. Sen de bunu hissetmiş olmalısın ki, ekzosları olabildiğince çatala yakın ve ince üst üste kanat gibi bir formla eskizlemişsin.
    Yani en güzelini bulacağından kuşkum yok da, bizimki laf kalabalığı olsun. Kolay gelsin.

  13. #113
    muhendisane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Eylül 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Fikir vermesi açısından usta tasarımcı Glynn Kerr'den alıntılar:

    www.glynnkerr.com












    ---------- Post added at 14:04 ---------- Previous post was at 13:46 ----------

    Diğer çizer ve ustalar:

    http://www.kenokuyamadesign.com/en/

    http://www.coroflot.com/danielepesaresi/moto-concepts

    http://www.coroflot.com/arturoarino


    Özellikle şu adres eminim size çok faydalı olacaktır: http://www.motorcycledesign.com/

    http://motorcycledesign.com/designer...=6&sobi2Id=138

  14. #114
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı bsd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nacizhane benim ekzosdan yana endişem bir tek şu.
    Yandan ve aşağıdan iki taraftan ekzos bırakınca. Motorun tam arkadan görünüşü bozulur mu acaba diye düşünüyordum. Yani yüksek, sivri, ince ve gösterişli bir kuyruk var ki ana tasarım öğelerinden birisi, belki de en can alıcı noktası motorun. Lakin bu ince ve yüksek kuyruğun altında, iki yandan çıkmış alçak egzoslar görünüşü kalınlaştıraklar ve arkadan üçgen gibi görünmesini sağlayacaklar diye korktum biraz. Yani bu tür ekzoslar tombul ve alçak hayabusaya gidiyor da hani buna gider mi diye. Sen de bunu hissetmiş olmalısın ki, ekzosları olabildiğince çatala yakın ve ince üst üste kanat gibi bir formla eskizlemişsin.
    Yani en güzelini bulacağından kuşkum yok da, bizimki laf kalabalığı olsun. Kolay gelsin.
    Aslında, arka maşa biraz daha göze hitap etse yada arka maşanın modifiyesi dertli olmasa egzos konusunu çözmek sıkıntı değil. ama şu şartlarda arka maşaya müdahalede bulunmuyoruz. dolayısı ile o düz birşeye benzemeyen çirkin arka maşa profillerini bi şekilde gizlemek gerek

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------


    resimler ve linkler için çok teşekkürler. biraz inceledim.

    yani aslında oturup orjinalinin teknik özelliklerine sadık kalarak yeni bir maşa da tasarlanabilir, üretilebilir de... ama bu benim için hem ciddi zaman, hem maliyet hem de emek gerektirecek. şu an için o kadar ileri gidemem ... mümkün olduğunca en az metal işçiliğine girmek istiyorum.

    şu şartlarda, gidon mekanizması, grenajların taşıyıcı konstrüksiyonları ve kuyruk konstrüksiyonu gibi metal işçilikleri var. ve daha fazlasını istemiyorum.

    ileride şu anki hedef proje sonuca erdikten sonra bir de maşaya el atabilirim belki. o zaman egzos sistemini de komple değiştirebilirim.

    ancak kuyruk altı egzos düşünmüyorum ...

    belki arka maşaya kaynak işine girmeden doğru bir vidalama ile ek profil karkas ekleyerek görsel ve dayanıklılık bakımından zenginleştirilebilir... ancak yine de mümkün olduğunca arka maşaya dokunmama taraftarıyım ...
    !?

  15. #115
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    sonunda far hariç kafa ve yan grenajlar bitti. depo da neredeyse son şekli. kuyrukta da pek bir değişiklik olmayacak...

    ufak tefek iyileştirmeler, kalıba uyarlamalar ve minik değişiklikler olacak olsa da, neredeyse son halimiz bu ....




    hala egzos muallakta


    bir de renge karar vermek lazım her rengin ayrı güzelliği var. siyah şasi ile en güzel buğday sarısı gidiyor bence... ama motosikletin orjinal koyu mavi rengi de fena değil gibi ... sekizlemde kaldım resmen bu konuda
    !?

  16. #116
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Tabii ki beyaz.
    www.motorumla.net

  17. #117
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki beyaz.
    morcivert yada turuncuaz da olabilir
    !?

  18. #118
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bak onlar da güzel olur.
    www.motorumla.net

  19. #119
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabii ki beyaz.
    beyaz da fena olmadı he

    şu üstteki krater benzin kapağının geleceği yer çizmedim daha.







    egzos olmadan da havalı oldu sanki :D.. acaba komple iptal mi etsek egzos tüplerini?

    alta küçük kuytu bi susturucu yaparım ben tekerin önüne...
    !?

  20. #120
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    kesınlıkle beyaz olmalı araya ufaktan parlement mavı atsan super olur bence ama ınce desen gıbı yada tam ortadan gecen sımlı derın bır mavı renk mesela
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/


6. sayfa BirinciBirinci ... 45678 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)