motor fennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaaaaaa
motor fennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaaaaaa
1-%60 ihtimalle z750 derim kawasaki yazısı yeter
2-son zamanlarda girdiğim konularda böyle oluyo, sonun kimse konusuna almayacak
Bu arada ön çamurluk aynı kalabilir bence sonuç itibariyle çamurluk çamurluktur(bence) yada kesilip ucuna sivri hatlar verilebilir ama gerek varmı bilmiyorum.
alt sakal,kafa grenajı farı,depo yanı grenajlar,komple yeni kuyruk ile tam bir custom naked olur çiziminde gayet güzel hayata geçişte çok değişime uğramassa eğer müthiş olur.takipteyim
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
Kolay gelsin. Umduğunuz şekile sokabilmeniz için başarılar diliyorum. Başarılı olduğunuz da çok ses getireceği ve bu işler için ben dahil herkesin danışacağına eminim. Bagalit devri bitti
Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.
en son hali mükemmel olmuş hayran oldum bende 3d öğrenmeliyim hangi program lazım vede o dediğin diğer yöntemler ne mesela :D
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
3d çizim için zilyon tane program var.
ben tasarım için 3ds max,
mühendislik çizimi gerektiğinde solidworks ve rhino kullanıyorum.
3ds max 3d dünyasına adım atmak için tercih edilebilir. ama iyi bir model çizmen 1 yıl'ı bulur.
rhino daha kolaydır. ama rhino öğrenmek istersen kurs almanı tavsiye ederim.
----------------------------------------------------------------------------
Bunun dışında, benim çizimlerin başından takip edersen, iyi bir tasarım süreci kağıtta başlar. eğer kağıtta güzel çizemiyorsan, 3d den önce el yeteneğini geliştirmeni tavsiye ederim.
gerçek dünyada, otomobillerin kaba tasarımları önce kağıtta, sonra 3d de yapılsa da,
üretilen her araba, önce heykel atelyesinde model ustaları tarafından kil çamurundan elle ve el aletleriyle yontula yontula yapılır.
en son bu oldu dediklerinde, 3d tarayıcılar ile form pc ye aktarılıp yeniden çizilerek üretilir.
tasarımları genelde son üretim tekniğinin sınırlarına göre yapmak her zaman mantıklıdır.
üreteceğin malzeme, yapılacak işlemler üretim yönteminin sınırlarını ve dolayısı ile tasarımının sınırlarını belirler.
yani yanlış anlamazsan, eğer gaza gelip hadi bi kalkışayım diye bi heves ise, boşver gitsin 3d ortam zaman ister başarılı işler çıkarmaya, pc ile haşır neşir değilsen ve el çizimini sevmiyorsan sıkar. sıkarsa ilerletemezsin.
malzeme öğrenmek bolca araştırmak gerektirir. araştırarak öğrenmeyi sevmiyorsan bu da sıkar.
ama bunlar beni germez sıkmaz diyorsan da eğlencelidir.
bu tür seri olmayan üretimler, kişisel veya özel tasarımlar için en ideal malzeme fiber kompozitleridir.
reçine ve elyaftan oluşur.
polyester ve cam elyafı ile olana fiberglass, epoksi ve karbon elyafı ile olanına karbon fiber denir.
temelde bi sıvı ve bi kumaştan oluşur. sıvıyı kumaşa yedirirsin. sıvı sertleşir ve kumaşla güçlendirilmiş bir plastiğe dönüşür.
epoksi çok sağlam bir çeşit plastiktir. epoksinin türüne göre, demir dayanıklılığında epoksiler mevcuttur. karbon elyafı da, çekerek koparmaya dayanıklılık açısından ortalama çeliklerden 4 - 5 kat daha sağlamdır.
dolayısı ile doğru tasarlanmış bir karbon fiber parça, çelik muadilinden hem daha hafif hem de daha sağlam olur.
bu bilgi birikimi ve deneyimi olmadan profesyonel işlere kalkışmamak gerek.
ama efenim kendi çamurluğumu yapcem, kendi koltuğumu yapcem gibi işler için fiberglass malzemesini tanımak yeter.
kalıp yapmak için de, bol bol zımpara kabiliyeti kazanıp çeşitli heykeltraşlık yöntemlerine başvurmak gerek.
youtube'da çok fazla örnek var.
kısacası, önce biraz malzeme, sonra biraz yol yordam öğrenmen lazım ama bunlar öyle 3 günde olacak işler değil.
!?
acaba motoru satmasam senin motorun son durumunu beklesemmi diye düşünmeye başladım
http://www.sahibinden.com/index.php?...=1&list_type=1
MT İZMİR HUZUR EVİ SAKİNİ
nereye gittiğin değil kiminle gittiğin ÖNEMLİDİR :wiinkk
CENGOMOTO
varsa vaktiniz siz bilirsiniz. ancak önümüzdeki yaz'a kadar ancak tamamlanır gibi benimkisi. teşekkür ederim ayrıca.
!?
tamadır tam benlik bir olay yani çizim araştırma vs saydığın hepsini seve seve yapıcağım şeyler o zaman ben ufaktan bir 3d program bulup basitce öğrenmeye başlıyım :D çok sağol bilgiler için resmen kafamdaki gibi birşeye doğru gidiyor senin tasarımın özellikle depo şeffaf olursa mükemmel olur bence
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
3ds max 2012 veya rhino 5 bul. ikisi de güzeldir. ama ikisi de birbirinden farklıdır. 3ds max ile başlarsan rhino, rhino ile başlarsan 3ds max garip gelir ilk başladığınla devam edersin.
rhino daha teknik, 3ds max daha sanatsaldır.
rhino daha planlı çalışmak gerektirir, 3dsmax daha rastgele çalışmaya izin verir.
rhino ile 3d kütle çizmek oldukça sınırlayıcıdır. 3ds max ile 3d kütle çizmek oldukça rahattır.
rhino öğrenmesi kolaydır. 3ds max daha zordur.
3ds max'in zilyon tane eklentisi ile zilyon tane yeni ve profesyonel özelliği olur, rhino bu kadar geniş değildir.
3ds max ile çizdiklerini fotoğraf gerçekliğinde sunum hazırlamak kolaydır. rhino o kadar kolay değildir.
3ds max ile çizdiklerinin teknik olarak üretilmesi biraz daha karmaşıktır.
rhino, daha üretim sever bir programdır.
----------------------------------------------
daha sanatsal yönüne önem veriyosan 3ds max tavsiye ederim.
daha teknik yönüne önem veriyosan rhino tavsiye ederim.
ikisi için de doğru düzgün bir kursa gitmeni tavsiye ederim. zira kendin kurcalayarak 6 ayda öğreneceklerini kursta 3 günde öğrenirsin
!?
Link bu mu acaba APV41 bey ;) üstteki sizin üye girişiniz.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...365540/detay/?
bılgıler ıcın cok sagol kursa gıtmem dedıgın gıbı cok daha ıyı olucak 3dsmax benım ıcın daha ıyı dedıgıne gore sanırım tabıkı egıtımı alırsam cok daha ıyı olıcak tekrardan cok tesekkur ederım konuyu cok dagıtmıyım ben takıpdeyım
welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
kalıplama ve son çizim için teknik referans çizimine başladım.
genel tasarım bitti. lakin detaylarda sonra da değişiklik yapılabilir. ufaktan bitmiş modelin çizimine başlayabilirim.
teknik referansın bi kısmı.
!?
eline sağlık takipdeyiz
bizede cnc operatörlük kursunda boşuna solidworks göstermişler yazdığın iki program işi götürüyor anladığım kadarıyla
dolar 10 lirayı geçecekmiş.
3ds max normalde cnc ye pek uygun sayılmaz. en azından her türlü parça işlemesini yapamazsın.
benim elimin altındaki cnc bu işe uygun olduğundan 3ds max ile çizdiğimi cnc ye uyarlayabiliyorum. ve tabi cnc için kullandığım cam programı da bu konuda son derece elverişli ve kullanışlı. yoksa 3ds max, cnc ye parça çizmek için çok verimsiz olurdu...
bir de ben 10 kusur yıldır 3ds max kullanıyorum. karmaşık bi modeli 3ds max'de 1 saatte çiziyorsam, usta bir solidworks kullanıcısı aynısını solidworkste belki bir kaç gün uğraşır ...
rhino cnc işlemleri için daha uygun bir yazılım. ben rhino pek sevmiyorum. elimdeki imkanlar da 3ds max'e uygun olduğundan böyle çalışıyorum ...
!?
kalıplamaya yönelik son çizimlere geçtim. şu an çok estetik görünmese de sonuç tasarımdan nağmeler.
!?
3 d max kullanmanız cok güzel gecen dönem bu dersi kaldık bu dönem altan vermeye çalışcaz işmiz çok anlayacagın başarılar dilerim...
Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.
selam sessizsakin, cizimler guzel gidiyor.. serbest formlari 3dmax'de sekillendirmek ve render etmek iyi secim.. kolay gelsin, alp
www.sungurtekin.com
teşekkür ederim.
ben aynı zamanda kalıp modellemesini de 3ds max'de yapıyorum. eğer mekanik hareketli parçalar yapmayacaksan, amaç formlar ise ve milimetrenin onda birinden daha detaylı ölçüler önemli değil ise 3ds max bu konuda fazlasıyla yeterli ve kolay bence.
rhino en rahat 3d cad cam yazılımı olsa bile, serbest formlarda 3ds max kadar hızlı ve rahat değil... solidworks filan ööö... krank tasarlayıp cnc ye gönderemezsin 3ds max ile ama, bunun gibi formlar için birebir bence...
bir de on kusur yıldır 3ds max kullanıyorum yapışmış elime.. :D
!?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)