bende 4 adet 3x1 power ledler var ve ancak sis farı gibi 0-10 metre arasını aydınlatıyor. power ledler 5 metreye kadar mükemmel ama 10 metre ilerisini aydınlatamıyor. ledleri mercek kullanmadan aynaya mı yansıtacaksınız?
bende 4 adet 3x1 power ledler var ve ancak sis farı gibi 0-10 metre arasını aydınlatıyor. power ledler 5 metreye kadar mükemmel ama 10 metre ilerisini aydınlatamıyor. ledleri mercek kullanmadan aynaya mı yansıtacaksınız?
http://i54.tinypic.com/i4fx2d.jpg
bunun gibi başarılı bişey çıkacaktır eminim kolay gelsin başarılar..
Çanakkale Aşığı..
Teşekkürler, pc de doğru açılarda çizdikten sonra kalıp yapıp hepsini tam olması gereken yere sabitleyeceğim. Kafamdaki plan öyle. En azından kullandığım çizim programlarında mesela bi powerled'in 30 derecelik veya 15 derecelik lens ile nasıl bir aydınlatma yapabileceğini simüle edebiliyorum. Farları yaparken bu çok işime yarayacak.
bi tanesini bi düzgün yapalım da :D
powerledlerin kendileri için tasarlanmış lensleri var. onlardan kullanmayıp led'i doğrudan kullanırsanız, veya doğru lens açısını seçmezseniz bir işe yaramazlar. normal far çanakları tam merkezden çıkan ışığı belli açıya yönlendirecek şekilde tasarlanır.
powerled kullanmak bu kadar kolay ve rahat değil. powerled için yukarda da belirttiğim gibi, yönetmeliğe uygun ışık açı ve uzaklıklarını sağlayacak şekilde doğru açıya sahip lensi tespit edip önce pc ortamında aydınlatmasını test edeceğim.
her bir powerled'in belli bir ışık gücü vardır. bu ışık gücünü dar bir lensle çok uzak mesafelere iletebilirsiniz. eğer 5 tane powerled kullanır ve hepsine çok dar lens takarsanız sadece uzağı aydınlatan ve yakınları aydınlatamayan bir spot yaparsınız.
çok geniş bir lens seçerseniz, bu sefer de sadece yakını iyi aydınlatıp uzağı aydınlatma başarısı olmayan bir ışık elde edersiniz. en güzeli bilgisayarda simülasyon ile birden fazla açıda lens kombinasyonu kullanmak sanırım. denemeden bilemeyik
ama çok kullanım alanı var. sokak aydınlatmalarından ev dekoruna kadar çok yerde kullanılıyor. benim evimin yarısı ledler tarafından aydınlatılıyor ve gayet güzel bence
ledler far yapmak için yeterli. ancak doğru kombinasyonu yakalamak gerek.
otomobil üreticilerinin filan ana aydınlatma için henüz tercih etmemesinin sebebi maliyet.
tek bir powerled far yapana kadar 30 - 40 tane normal ampullü far rahat üretilir seri üretimde
!?
tasarımı son şekline daha yakın hale getirdim.
büyük oranda böyle birşey olacak...
!?
O kuyruk kısmında bir kaynaşıklık var ama du bakalım.
YOU WILL NEVER WALK ALONE
konuya hemen abone oldum takipçinizim projenizde başarılar diliyorum. ;)
ve tasarımın ilk 3d halleri... bu halleri biraz heykeltraş atelyesindeki yontulmamış taşlara benziyor sanırım
!?
Kolay gelsin dostum, çalışmalarını takip ediyor ve başarılar diliyorum.
aslında bir farı dar açılı mercekle uzun far, bir farı da geniş açılı ve perdeli kullanarak kısa olarak kullanabilirsiniz.
bendeki spotlar adından da anlaşılabileceği gibi evde kullanılan spotlardan. hazır kit. 12 voltu verince yanıyor. aluminyum soğutucu kısmı+ mercekleri+ devresi hepsi beraber 12 liracık. 1 kelepçe ile motora sabitlenebiliyor. 4 tane 60derece lens var. ben gayet memnunum.
şimdilik bu hale geldi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:47 ----------
http://www.kadirilkimen.com/gt650/ti...turn_table.wmv
far kısmına tam karar veremedim. ama geri kalanı yaklaşık böyle....
!?
Tebrik ediyorum takipçiyim İyi Çalışmalar..
ilginç bi başlık oldu.
takip eden herkese teşekkür ederim.
lakin, motosikleti bu hali ile trafiğe çıkarmam mümkün olursa o dana kadar plakayı neresine sokucam bilemedim :D... tasarımımı kilitledi resmen.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
---
bütün işlemler bittikten sonra, yetkisi olan bir makine mühendisinin yardımıyla trafiğe çıkması mümkün olabiliyor.
lakin belli şartları karşılaması lazım.
şartları anladan yönetmeliğin linki şu :
http://sgm.sanayi.gov.tr/Files/Mevzu...2010170246.pdf
yine de pratikte polis gerekli mühürleri taşıdığı sürece plakanın şekline, "araç üzerinde bulunan özel plakalık alanına monte edildiği sürece!" plakanın yerine karışamaz.
eğer araç yetkili bir mühendis tarafından teknik resmi yapılmış ve gerekli belgeleri almışsa, muayenede de sorun çıkmaz.
ama şimdilik bunların net bedellerini bilmiyorum. zira teknik olarak şartnameye bakarsak plakanın 280 x 210 olması gerek gibi görünüyor.
vaktinde kendi tasarladığım arabadan, ticari amaçlı olmayıp tek bir tane üretip sokağa çıkarmak için yapmam gerekenleri, sanayi bakanlığındaki ilgili çalışanların bile bilmediğini farkettiğimde zaten şoklar geçirmiştim.
nitekim, yukarıdaki belge gibi, ilgili yönetmelikleri bilirseniz modifiye ettiğiniz, yada sıfırdan ürettiğiniz bir aracı trafiğe çıkarmak mümkün,
ilgili yetkisi olan şahıslar her ne kadar uğraşmak istemese, yolunuza taş koyup başından savmak istese de, çoğu yönetmeliklerin birisi hakkında fikir sahibi olsa diğer hakkında hiç bilgili olmuyorlar.
araçla ilgili yönetmeliklerde kimin ne yapmaya mecbur olduğunu iyi kavrarsanız sizinle uğraşmak yerine işleminize onay vermeyi tercih ederler. zira, bi onay verip kurtulmak varken zilyon tane şeyler uğraşmayı hiç bir normal memur tercih etmez ( normal memur = kötü memur, anormal memur = can memur )
..... umarım son hali ile trafiğe çıkartabilirim ... ben har ihtimale karşı trafiğe çıkacakmış gibi ilgili ışıklandırma, sinyalizasyon ve plaka gibi gereklilikleri de tasarıma dahil edeceğim.
dee....
o eşşek kadar plakayı nereye sokacağım. :D
öööööğğkkk..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:54 ----------
düzeltme, yönetmelikte 280 x 210 diyor ama motosikletin üstündeki 240 x 150 mm...
bunun kesin kaynağı ne acaba... neye göre kim belirliyosa artık?
!?
daha ufak boyutta plaka yaptırırsınız, gerçek plakayı da koltuk altında saklarsınız, herhangi bi sorunda çıkarıp onu gösterirsiniz, ki ben kaç defa gördüm el kadar plakalar. siz motoru bi bitirinde plaka sorun değil buluruz bi çözüm elbet
dünyada her erkeğe 4 kadın düşüyor. benim hakkımı her kim yiyosa haram zıkkım olsun elinde patlasın
tasarımın konsepti nerdeyse tamam. bi tek ön çamurluk fikrini oluşturamadım.
far yaklaşık böyle olacak. başta sıradan bir naked gibi farı ön maşalara sabitleyerek gidonla birlikte dönmesini planlıyordum. ancak şu anda far sabit. belki küçük bi amortisör mekanizması ile espirili olsun diye kafa 100% dönerken far kısmının 50% dönmesini sağlayabilirim ...
ön çamurluğa güzel birşey çizemedim. saat 3'ten sonra ufak ufak hatlar kesiliyo bende ...
şu an ayaklık yada gösterge gibi detaylar yok. gösterge tasarımı apayrı bir iş olacak. şimdilik hiç bulaşmadım o yüzden.
ön çamurluğa da karar verdikten sonra, ayaklıklar sinyaller gibi detaylara gireceğim. detayların da konsepti çıktıktan sonra bütün tasarımın son hali sıfırdan çizilecek...
şimdilik elimizdeki bu :
bu da turn-table videosu. küçük birşey. 700kb kadar. çekinmeyin indirin :
http://www.kadirilkimen.com/gt650/ti...turn_table.wmv
far konusunda epey çalıştım. şimdilik konsept bu kaldı. ama belki ilerde değiştirebilirim.
bu arada, egzos ve daha bir çok yerdeki keskin hatlar o kadar da keskin değil bu konsept çizim olduğundan ve bi nevi taslak olduğundan ana fikri verdikten sonra çizimi daha detaylandırmıyorum.
...
!?
kafa kısmını biraz geliştirdim... aslında, sanırım birazdan fazla gelişti
bu spor sürüş...
bu da touring...
kontroller manetler vs vs gelince daha bi motosiklete benzedi sanki...
bu fikir ilk motosiklet kullandığım günden beri var. neden gidonların yüksekliği ayarlanabilir olmaz ki :|... böylece aynı motosikletten farklı tatlar almak, hızlı iken daha spor, yavaşken daha rahat sürmek mümkün olurdu...
henüz dönüşüm mekanizmasını hareketlendirecek ekipman konusunda fikrim yok. ancak bu işi yapabilecek uygun bir çok mekanik malzeme var...
dönüşümün kontrolü için de kendim bi kontrol elektroniği yapabilirim. manuel olarak spor veya touring seçilebilirken, otomatik moda alıp hıza göre gidon yüksekliğini otomatik de yapabilirim...
fazla uçuk gibi görünebilir inanın değil...
...
gidonla ilgili yorumlarınızı almak isterim. saçmalıyosun filan diyin ne bilim :D
sonuçta konsept çalışıyoruz. şimdilik bunun gibi şeyler en son uygulanacak modifikasyonlar. oradaki bağlantı parçalarının birinci sınıf işçilik ürünü olmasını isterim. dolayısı ile uygun materyalden dökümleri, cnc de finish işlemelerinin yapılması gerek.
bu kadar zahmetten vazgeçebilirim yada ileride yapmak üzere erteleyebilirim de... ama sonuçta yapılabilir şekilde tasarliyim de artık gittiği yere kadar.
!?
Çizimler harikulade,tasarımınız birebir çizimlere uyarlanabilirse işte ozaman Gt650 mühendisleri çıldırabilir.....kolay gelsin,hadi bakalım sabırsızlıkla bekliyoruz çalışmalarınızın eşsiz meyvesini....
İlk girişimler ne zaman olcak? ham calışmarı ilk ne zaman goruruz :D hic olmadı gercek motrun resmini koy uzerine pc de granajları giydir cok mu sey istedim :D
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
ulen tam müşterisin he
benim acelem yok bitirmek için özel bir plan yapmadım. boş zamanlarımda çalışıyorum üzerinde. genelde gece saatlerinde oluyor. kalıplama, metal dökümleri cnc işçilikleri gibi konular tasarımdan biraz daha yavaş ilerleyecek o kesin. yani 1 aydan önce sanırım gerçek motora bakımları dışında anahtar değmeyecek gibi.
!?
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)