Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
11. sayfa BirinciBirinci ... 910111213 ... SonuncuSonuncu

Sil baştan GT 650

    REKLAM ALANI
  1. #201
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yorumun için teşekkür ederim. resimden anladığım sanırım tasarımın oturuş pozisyonunun son hali? resimdeki motosiklette, adamın poposu seleden yukarda, ayaklıklar ise oldukça yukarda. yani tasarıma bakınca insanın bi tarafları kalkmış gibi sürülecekmiş gibi görünse de öyle değil :D sadece benim tasarımda bütün hatlar arka üstten ön alta doğru aktığından öyle bir his uyandırıyor gibi sanki.
    Benim gönderdiğim resimdeki motosikletin rake açısı, gidonun benzin deposuna olan uzaklığı, arka kuyruğun yüksekliği, (ön çamurluğu böyle yaparsanız bence güzel olacak) motosikletin bu resimdeki duruşu, grenajları çıkartırsak hemen hemen sizin tasarımınızı andırıyor. Orası yarış pisti sürücüsünün öyle durması normal ( peglerin o kadar yukarıda olmasının sebebi de popoyu böyle yukarıya dikebilmek sanırım (keza daha fazla yatıp rüzgar direncini azaltmak sebebi)) kullanıcısının da hakkı popoyu kaldırmak. siz biraz daha dik oturduğunuzu, tam o boşluğa denk geldiğinizi hayal edin üstündeyken.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı cbr125cbr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim gönderdiğim resimdeki motosikletin rake açısı, gidonun benzin deposuna olan uzaklığı, arka kuyruğun yüksekliği, (ön çamurluğu böyle yaparsanız bence güzel olacak) motosikletin bu resimdeki duruşu, grenajları çıkartırsak hemen hemen sizin tasarımınızı andırıyor. Orası yarış pisti sürücüsünün öyle durması normal ( peglerin o kadar yukarıda olmasının sebebi de popoyu böyle yukarıya dikebilmek sanırım (keza daha fazla yatıp rüzgar direncini azaltmak sebebi)) kullanıcısının da hakkı popoyu kaldırmak. siz biraz daha dik oturduğunuzu, tam o boşluğa denk geldiğinizi hayal edin üstündeyken.

    evet. tespitler doğru.

    600rr'dan 5 cm daha uzakta ve 5 cm daha yüksekte zaten gidon. rake açısına müdahale şansımız yok. ancak, 600rr'ın rake açısı 24 derece. gt650'nin 25 derece, basit gibi görünse de bütün karakteristiği değiştiriyor. 600rr daha iyi bir viraj performansına sahipken, gt650 daha iyi bir drag performansına sahip oluyor şu şartlarda. ayrıca frenaj sırasınad gt650'nin ağırlık transferi daha başarılı oluyor.

    oturuş pozisyonunda beni rahatsız edecek bi durum söz konusu değil. zira öne uzanmaktan rahatsız olursam bi vida gevşetip gidonu yukarı çekmeye ve tekrar sıkmaya bakıyor zaten :D
    !?

  3. #203
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    sonucu bekliyorum valla hocam çok güzel bir alet olacağa benziyor :D ne zamana hazır olur tahmini canavarınız ?
    Heil Spellcheck

  4. #204
    mustafaat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Aprilia RST1000 Futura (şu an motosikleti yok)
    @sessizsakin; iletişim konusunda tavrını doğru buluyor ve destekliyorum, insanın yazabilmesi, yazdığını okutabilmesi, fikirlerini usulünce iletebilmesi şarttır.

    Kişisel tecrübemden öğrendiğim şudur: çözümü olmayan, bir şey önermeyen, yanlışı da göstermesin. Çözümünü bulamadığın zaman yanlışı da anlamamışsın demektir; basitçe ifade edemiyorsan, anladığını sanmışsın ama kavrayamamışsın demektir.

    Eleştiriler hep olacak, benim sende sevdiğim fikirlerine ve yaptıklarına bağlılığın, haddim olmayarak söylemeliyim; sakın değişme aziz kardeşim...
    "Acemisi olduğunuz tekniği önce kapalı alanda, tedirginlik geçtikten, tekniğe hakim olduktan sonra yolda deneyin ve yavaş yavaş yol sürüşüne aktarın." motorhikayesi.com | "Motosiklete Binmeyin, Motosikleti Sürün"

  5. #205
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    her ne kadar filmlerdeki gereksiz bombalara benzese de, kendisi oldukça basit, ama zor bir iş yapıyor. belli bir bölgedeki görsel değişimleri kamera ile takip ederek, algıladığı verileri değerlendirip gerek gördüğünde dışarıdaki bir kaç elektrik motoruna kumanda sinyalleri üretiyor.



    bu hafta bu sistemin tasarımı ve uygulamadaki revizeleri ile uğraştığımdan tasarım üzerinde çalışmaya hiç vaktim olmadı.

    devredeki elektronik devre kısmını ben yapmadım. dışarıdan destek aldığımız bir arkadaş yaptı ve memnun kalmadım. elektronik devrenin yaptığı işi de pc'de yazılımla hallederek sistemi basitleştirmem gerek. bu gün biraz tasarıma bakıp bir kaç gün daha bu sistemi revize etmem gerek.

    bu arada, motosiklete bakım yapmam gerekiyordu. yağ buji vs vs değişimi esnasında, daha önceden yandığı için kendim sardığım stator'un sağlığını merak ediyordum...

    hazır yağ değişimi söz konusu iken, stator kapağını da söktüm. ayrıca stator'u sabitlerken vidalara titreşim yüzünden gevşemeyi önleyen sıvıdan sürmemiştim. bu işlemi de tamamladım.

    stator oldukça karanlık görünse de, üzerindeki yalıtkan kaplama zaten koyu olduğu, ortam ışığı kötü olduğu ve flaş patlattığım için aşırı kontrast oluştu. yoksa gayet güzel görünüyor



    yarın stator kapağının klinger contasını kesip castrol power1 10w50 yağ koyup bi gezinti yapacağım hava müsait olursa...


    biraz tasarımı dürteyim bakalım ne kadar ilerleme kaydedeceğiz.
    !?

  6. #206
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    rüzgar speri gidonlamı dönüyo kaş yaparken göz çıkartmak gibi bişi hiçbir motorda öle bişi göremezsin cin malı dahil sonradan takma gibi bişi o yüksek hızda gidonlamı döncek aradan rüzgar gircek dengeyi bozar ucar gider o sperlik:D ön granajla bütün olması lazım cizimler güzel o dizayna o motor gitmemiş 4 silindir şart suzukiyi andırıyo robota dönüşücekmiş gibi bişi tasarım güzel

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------

    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her ne kadar filmlerdeki gereksiz bombalara benzese de, kendisi oldukça basit, ama zor bir iş yapıyor. belli bir bölgedeki görsel değişimleri kamera ile takip ederek, algıladığı verileri değerlendirip gerek gördüğünde dışarıdaki bir kaç elektrik motoruna kumanda sinyalleri üretiyor.

    http://www.kadirilkimen.com/gt650/mtnet/hoba.jpg

    bu hafta bu sistemin tasarımı ve uygulamadaki revizeleri ile uğraştığımdan tasarım üzerinde çalışmaya hiç vaktim olmadı.

    devredeki elektronik devre kısmını ben yapmadım. dışarıdan destek aldığımız bir arkadaş yaptı ve memnun kalmadım. elektronik devrenin yaptığı işi de pc'de yazılımla hallederek sistemi basitleştirmem gerek. bu gün biraz tasarıma bakıp bir kaç gün daha bu sistemi revize etmem gerek.

    bu arada, motosiklete bakım yapmam gerekiyordu. yağ buji vs vs değişimi esnasında, daha önceden yandığı için kendim sardığım stator'un sağlığını merak ediyordum...

    hazır yağ değişimi söz konusu iken, stator kapağını da söktüm. ayrıca stator'u sabitlerken vidalara titreşim yüzünden gevşemeyi önleyen sıvıdan sürmemiştim. bu işlemi de tamamladım.

    stator oldukça karanlık görünse de, üzerindeki yalıtkan kaplama zaten koyu olduğu, ortam ışığı kötü olduğu ve flaş patlattığım için aşırı kontrast oluştu. yoksa gayet güzel görünüyor

    http://www.kadirilkimen.com/gt650/mtnet/stator.jpg

    yarın stator kapağının klinger contasını kesip castrol power1 10w50 yağ koyup bi gezinti yapacağım hava müsait olursa...


    biraz tasarımı dürteyim bakalım ne kadar ilerleme kaydedeceğiz.
    o bilgisayara kafam takıldı senmi yaptın elektronik devreyi programı kim yazdı enteeresan bir calısma olmus merak ettim vala
    Motosiklet mucidi

  7. #207
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    hocam siz ne eğitimi aldınız ve mesleğiniz nedir sakıncası yoksa paylaşır mısınız
    nedir bu birikimin aslı hiç aklım almıyor çünkü
    Heil Spellcheck

  8. #208
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Bir an statör yandı sandım, okuyunca içim rahatladı.
    www.motorumla.net

  9. #209
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rüzgar speri gidonlamı dönüyo kaş yaparken göz çıkartmak gibi bişi hiçbir motorda öle bişi göremezsin cin malı dahil sonradan takma gibi bişi o yüksek hızda gidonlamı döncek aradan rüzgar gircek dengeyi bozar ucar gider o sperlik:D ön granajla bütün olması lazım cizimler güzel o dizayna o motor gitmemiş 4 silindir şart suzukiyi andırıyo robota dönüşücekmiş gibi bişi tasarım güzel

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:38 ----------


    o bilgisayara kafam takıldı senmi yaptın elektronik devreyi programı kim yazdı enteeresan bir calısma olmus merak ettim vala
    bir çok naked motorda far dahil rüzgar siperi de gidonla döner...

    ön grenajla bütün olması gerekir gibi bir şart yok. hiç bir motorda görünmemesi olmayacağı anlamına da gelmez... aradan girecek rüzgarın dengeyi bozacağına neye dayanarak kanaat getiriyorsun? motorun bir çok yerinden rüzgar aralardan giriyor. ön çamurluğun aralarından, radyatörün aralarından... hareketli bir çok aksam rüzgara maruz kalıyor ve aralardan çok rüzgarlar gelip geçiyor... siperliğin uçması elbette mümkün. ben 200 kusurla giderken yan grenajları fırlayıp giden 600rr'lar, R1 ler gördüm... benimkisi de onlardan daha az mühendisliğe dayandığına göre, rüzgar siperi uçar giderse çok da şaşırmam...

    size göre o tasarıma o motor gitmediyse, siz de bi tasarım yapıp 4 silindirli bir motora uygulayın. zira ben 4 silindirli motorları sevmiyorum. 4 silindir motoru anca V4 olursa severim... henüz 600 cc civarında V4 üreten firma olmadı. ben de henüz kendimi 1000lik motosiklet üzerinde düşünmek istemiyorum... dolayısı ile, elimizdeki motor bu. elimizdeki tasarım bu...

    daha önceki mesajlarımda tasarımla ilgili eleştiri, teknik konulardaki eleştiri konusunda bir çok sert ve keskin cümleler kurdum...

    rüzgar siperi, rake / trail ilişkisinden kaynaklanan tekerlek merkezinin gerisinde kaldığı sürece istediği gibi rüzgarla iletişim kurabilir. öne doğru eğimli olduğu sürece, sizin düşündüğünüzün aksine motosikletin dengesine fazlasıyla katkısı bile olur... alttan girecek rüzgar, alttaki basit bir iki yönlendirme çıkıntısı ile sürücünün önünde bir hava duvarı yaratarak sürücünün rüzgardan daha az etkilenmesini sağlar, ki bu tekniği kawasaki, honda, piaggio gibi bir çok marka kullanır...


    eğer yanlışım varsa düzeltin. ama o rüzgar siperi yüksek hızda dengeyi bozar demesi basit ve kolaydır... eğer bilginiz var ise, neye dayanarak bunu söylediğinizi belirtirseniz sevinirim. zira, benim bilgilerimin ışığında rüzgar siperi şu anda son derece sağlıklı... nasıl dengeyi bozacağını izah edebilirseniz, elbette dikkate alır ve gerektiği gibi düzeltme yaparım...

    ama lütfen yorumlarınızda " o öyle olmaz, yanlış yapmışsın " deyip bırakmayın. " o öyle olmaz, öyle yaparsan şu şu şu sebepten bu olur. eğer şöyle şöyle yaparsan daha iyi olur. çünkü şöyle şöyle yaptığında şunlar olmaz bunlar olur " gibi bir yorum yapamıyorsanız, yaptığınız yorum da boşa gidiyor. moral bozmaktan başka işe yaramıyor... amacınız moral bozmaksa başardığınızı söyleyebilirim :D


    orada kullanılan elektronik devreler, vaktinde tasarlayıp dışarıda üretimini yaptırdığımız standart devreler. sadece üzerindeki çip'in programını bizim dışardan arada destek aldığımız bir arkadaş yazdı. aslında çip'in programını da ben yazabilirdim ama, çok yoğun olduğum için onu dışarıya verdik.

    pc'ye bir kamera bağlı. benim python programlama dilinde hazırladığım bir yazılım, kamera görüntüsü içerisinde bizim belirlediğimiz hareketli nesnelerin durumlarını izleyip basit bir yapay zeka ile tahminler yürüterek, çıkış kartlarına sinyaller gönderiyor. çıkış kartındaki çip, gelen sinyale göre doğru ışıklandırmayı ve doğru motorları çalıştırıyor...


    Alıntı umurcan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam siz ne eğitimi aldınız ve mesleğiniz nedir sakıncası yoksa paylaşır mısınız
    nedir bu birikimin aslı hiç aklım almıyor çünkü
    lise mezunuyum. 2007 yılında endüstriyel tasarım bölümünü kazandım. ancak 4 - 5 yılımı okullarda zaman kaybetmekle geçirmek istemedim. ezber yerine araştırma ve deneyim yoluyla öğrenmek daha çok işime geldiğinden okul benim için saçmaydı...

    meslek olarak, asıl 3d animasyon ve görsel efekt sanatçısıyım. bildiğin filmlerdeki uçan kaçan uzaylılar, patlayan çatlayan arabalar gibi düşünebilirsin...

    lisede kendi otomobilimi tasarlamak ve üretmek üzere yola çıktığım için, tasarım, elektronik, mekanik, yazılım ve daha bir çok konuda çok fazla çalışmanın getirdiği ciddi bir birikimim var. şu anki işimde de bu birikimler sayesinde yukarıda gördüğünüz gibi değişik şeyler yapıyorum işini seven nadir insanlardanım yani... yaptığın işi seveceksin felsefesini reddedip, sevdiğin işi yapacaksın felsefesini benimsedim her daim...

    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir an statör yandı sandım, okuyunca içim rahatladı.
    :D sorma, ben de fırından çıkardığımda " BU NE LAN " olmuştum ilk :D fırında 250 derecede 1 saat kadar pişti en son. böyle karanlık görünmesinin en büyük sebebi de o aslında...

    ama sıkıntı yok. izolasyon sağlam :D
    !?

  10. #210
    umurcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    MT-07
    valla hocam tebrik ederim kendinizi mükemmel geliştirmişsiniz darısı başıma artık
    Heil Spellcheck

  11. #211
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size göre o tasarıma o motor gitmediyse, siz de bi tasarım yapıp 4 silindirli bir motora uygulayın. zira ben 4 silindirli motorları sevmiyorum. 4 silindir motoru anca V4 olursa severim... henüz 600 cc civarında V4 üreten firma olmadı. ben de henüz kendimi 1000lik motosiklet üzerinde düşünmek istemiyorum... dolayısı ile, elimizdeki motor bu. elimizdeki tasarım bu...
    :::::::::::::

    YAMAHA RD500LC

    SUZUKİ RG500 GAMMA
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  12. #212
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    hobaaa, 500 cc V4'ler varmış meğer...

    ama bunların sahibinden.com'da kategorisi olmadığı gibi :S 2 zamanlılar.

    V2 candır piston kodumu oturtur. yolun yarısında bi de öteki pistona kor, öteki piston daha destekli oturtur
    !?

  13. #213
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    :::::::::::::

    YAMAHA RD500LC

    SUZUKİ RG500 GAMMA
    Ustad 1982 V45 Magna 750 nasil unutursun , meshurdur V4 du 80 beygirlik canavar.

    Suzuki Madura vardi 700 cc lik oda V4 , harbi sesi deli makinaydi.

    Honda Sabrede bir donem V4 cikti 1985 ti sanirim.

    Ama Suzuki RG500 Gamma motoru ben unutmusum bile , o konudada seni tebrik ederim.


    Ne ise konuyu sisirmeyelim, Artik motorun imalatini gormek icin sabirsizlaniyoruz.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  14. #214
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Magna benim gençliğimde her gece rüyalarımı süsleyen bir motordu hatta geçenlerde Bursada çok temiz bir tanesine rastladım , hala çok güzel yahu.

    750cc olduğu için listeye almadım yoksa en az 10 model daha var.

    Eskiden 4 silindirli küçük hacimli bir sürü canavar vardı , 1989 model Bandit 400 bugün bile bir sürü ciddi motorun fena halde canını yakar. Neden üretmezlerki hiç anlamıyorum :(
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  15. #215
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Magna benim gençliğimde her gece rüyalarımı süsleyen bir motordu hatta geçenlerde Bursada çok temiz bir tanesine rastladım , hala çok güzel yahu.

    750cc olduğu için listeye almadım yoksa en az 10 model daha var.

    Eskiden 4 silindirli küçük hacimli bir sürü canavar vardı , 1989 model Bandit 400 bugün bile bir sürü ciddi motorun fena halde canını yakar. Neden üretmezlerki hiç anlamıyorum :(
    Benim gibi manyaklar almasin diye Hocam Bandit 400 alacak adamin kapi gibi hayat sigortasi olmasi lazim oncelikle. Onumuzdeki ay basi gibi benim Cafe Raceri teshir icin Istanbula getirecem.Istanbulda olacam zaten , gel biraz biraz turla benim motor ile klasik manyak makina kurtlarin dokulsun
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #216

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    Trabzonspor
    Motosikleti
    Uzun bir süre olmayacak...
    konuyu baştan sona inceledim

    Sonuç: Seni discovery channel da görmek istiyoruz
    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir.

  17. #217

    Üyelik
    20 Ağustos 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Hayat[H]onda


    Hahaha bu süpermiş yaw

  18. #218
    cafeole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Bajaj Boxer - Mondial MR150 - Vespa PX-200E '93
    sessizsakin
    Baştan sona okudum, okudum, wayy lar, bravo lar çıktı ağzımdan. Sonra dedim farlar için fikir vereyim, altı üstlü yada çapraz asimetrik mercek far güzel gidebilir bu agresif tasarıma edim sonra baktım farlar için powerled demişsin peki dedim, arkası yüksekmi diyecektim, onunda açıklaması diğer motorlardan örneklerle geldi, demekki normal dedim. (SuperSport yada racer motorlar ile ilgili pek bilgim yokda Ehh her hayalperest (kötü manada değil hayallerini gerçekleştirme yolunda giden hayalperest) ve tasarımcı gibi sende biraz alıngan ve gıcıksın (kendi tabirlerin mazur gör) :D Demekki böyle gidecek bu başlık altında yazılanlar. Ama finalde üzerinde poz verdiğin tasarımın ile fotoğraflar ve videolar görmek istiyoruz tabi. Ayrıca şahsi görüşüm, bu tasarıma beyaz çok yakışmış çizimlerden gördüğüm kadarı ile, hem beyaz hemen her renk ile kombine edilebilir. Projenin aynı özen ve hassasiyetle devam ettirep bitirmeni dilerim, ülkemizde böyle üretken ve ilham verici insanlar görmek gerçekten gurur verici, sonuçta sen bir iş yaparsın, 10 kişiyi cesaretlendirirsin, 2 tanesi bile başarılı olsa bunda yine senin payın vardır ve sende bundan gurur duymalısın. İyi çalışmalar.

  19. #219
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı cafeole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sessizsakin
    Baştan sona okudum, okudum, wayy lar, bravo lar çıktı ağzımdan. Sonra dedim farlar için fikir vereyim, altı üstlü yada çapraz asimetrik mercek far güzel gidebilir bu agresif tasarıma edim sonra baktım farlar için powerled demişsin peki dedim, arkası yüksekmi diyecektim, onunda açıklaması diğer motorlardan örneklerle geldi, demekki normal dedim. (SuperSport yada racer motorlar ile ilgili pek bilgim yokda Ehh her hayalperest (kötü manada değil hayallerini gerçekleştirme yolunda giden hayalperest) ve tasarımcı gibi sende biraz alıngan ve gıcıksın (kendi tabirlerin mazur gör) :D Demekki böyle gidecek bu başlık altında yazılanlar. Ama finalde üzerinde poz verdiğin tasarımın ile fotoğraflar ve videolar görmek istiyoruz tabi. Ayrıca şahsi görüşüm, bu tasarıma beyaz çok yakışmış çizimlerden gördüğüm kadarı ile, hem beyaz hemen her renk ile kombine edilebilir. Projenin aynı özen ve hassasiyetle devam ettirep bitirmeni dilerim, ülkemizde böyle üretken ve ilham verici insanlar görmek gerçekten gurur verici, sonuçta sen bir iş yaparsın, 10 kişiyi cesaretlendirirsin, 2 tanesi bile başarılı olsa bunda yine senin payın vardır ve sende bundan gurur duymalısın. İyi çalışmalar.
    teşekkür ederim evet gıcık ve alınganım :D yaptım gene yaparım ( eklemeden edemem :D )




    kuyruktaki o ayrıca duran parçayı aslında konsepte pek bağlayamamıştım. ayrıca, montaj ve üretimde de sıkıntılı bi parçaydı... ben de düşünüp duracağıma sileyim gitsin dedim sildim gitti. lakin o parçayı çıkarında, insanların zaten havada ( bitarafı kalkmış bu tasarımın ) dediği kuyruk iyice aldı yürüdü...

    aslında ben de biraz hile yaptım, bi kaç dummy ( taklit kütle ) yapıp denedim. evet, sürücü için rahatsızlık verici bir durum yok ( sürücü ben olduğumda ) lakin artçı için de oldukça sıkıntılı olacağını zaten biliyorduk. aslında bu konseptte arka sele olmayacaktı... ama kız arkadaşımın hüzünlü bakışlarına dayanamayarak :D arka sele eklemeye karar verdim.

    bu durumda, kuyruğun ana hattı hariç yarısı değişmek zorunda,

    birincisi, kuyruğun üst tasarımı spor motorlardaki monokapak mantığında olması gerek. gerektiğinde çıkıp yerine uygun bir sele konabilmeli... bu durumda artçı basamakları da olması şart.

    şimdilik böylece karaladım. ancak daha kuyruk üstünde çalışmak icab eder...

    bunun dışında tasarımda çalışılaşacak ufak detaylar dışında birşey kalmadı... bundan sonraki aşamalar, daha çok üretimsel şeyler. bağlantıların tam oturması, kalıplama vs. vs.

    kuyruktan çıkardığım alt parça, aynı zamanda kalıplamayı da işkence haline getiriyordu... şimdi ise, onun sayesinde daha önce hiç aklıma gelmemiş yeni bir kalıplama fikri buldum atelyede bu konularda iyi olan serkan usta var, serkan usta ile konuşup, pratik olup olmadığına kanaat getireceğim. eğer beraber pratik bir fikir olarak karar verirsek bir çok parçanın kalıplaması inanılmaz kolaylaşmış olacak.

    böylece kuyrukta da karmaşık geometriler çalışabileceğim...

    tabi, burdan takip eden bir çok arkadaş artık icraat görmeyi bekliyor. tabi ki ben de öyle ... bu sebepten diyorum ki, hafta sonuna kadar şu ön çamurluğu son şekline sokup hafta sonu da üreteyim
    !?

  20. #220
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    canlı halini görmek için sabırsızlanıyorum kolay gelsin abi


11. sayfa BirinciBirinci ... 910111213 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)