Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbf 150 için ledli stop lambası

    REKLAM ALANI
  1. #1
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    bu lambayı epeydir arıyordum,nihayet buldum,motora taktım.ama sadece frenlere basınca yandı
    parklar yanmadı.aldığım yere götürdüm stop lambası duyundan ölçtüler,4V akım geliyor buda ledlerin yanmasını sağlamıyor
    frene basınca 12V geliyor,yanıyor.şimdi 4V gelen yere 8V gibi bir akım mı getireceğiz ne yapacağız varmı fikri olan

    By farcob at 2011-08-30
    By farcob at 2011-08-30
    By farcob at 2011-08-30


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    direk aküden 12 v getirebilirsin.bunuda fara baglamak için ön fardan bir tetikleme kablosu alırsın baglarsın röle ile.sıkıntısız bir sekilde kullanırsın ama 12v ile calısırsa stop cok yanar ve arkandaki sürücüyü oldukça rahatsız eder.Bence bunuda göz önünde bulundur.

  3. #3
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    eski lambanın duyunda zaten 12v ve 4v var. 4v ledi yakmıyor 8-9 v gerekiyor bu
    8-9v ledi devamlı yakacak frene basınca 12v gelecek daha güçlü yanacak
    led frene basınca yanıyor basmadanda az yanması lazım

  4. #4
    rapsy_09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2010
    ben sizin sorununuzu tam olarak anlamadm.simdi duyun bir ucu 4 v dier ucu 12 v sizin ihtiyac duydugunuz 8v bu mudur ? böle ise gene 12 v kablo getirip ön fardan tetikleme alıp araya direnç koyup 8v alabilirsiniz.bu sekilde mi istediginiz? Yanlıs anladıysam tekrar yazarsınız isterseniz baglantı şemasıda çizebilirim.Keyifli forumlar

  5. #5
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    cbf 150 nin arka duyunda 4v ve 12v var o 4voltu 8 v yapmam gerekiyor herhalde
    bu 4 voltda direnç varmı bunu iptal edip oraya 12 voltu 8 volta indiren direnç mi koyacağım öyle ise direncin kod no nedir
    ilgine teşekkür ederim

  6. #6
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    genelde stoplarda çift flamanlı ampüller kullanılır.
    birinci flaman 21 watt frenler için
    ikincisi 5 wattlık parklar içindir
    haliyle, ampülün arkasında 2 tane kontak ve duy içerisinde de 2 tane kontak bulunur (ayrı ayrı 2 tane temas eden yer yani)

    aynı bu ampül gibi


    şimdi bunu neden yazdım? sadece genel bilgi olsun diye
    sizin orjinal ampülünüzün böyle olmadığını, tek flamanlı olduğunu kabul ediyoruz.

    ölçtünüz ve parklarda 4 volt geldiğine göre demekki arada voltajı düşüren bir devre var daha büyük ihtimalle taş direnç vardır.

    sağa sola bakındım ama malesef cbf150 nin servis manuelini bulamadım, oradan bakacaktım elektrik şemasına

    şimdi yapılabilecek birkaç çözüm var.
    1- eski ampülü yerine takıyoruz

    2- taş direnci bulup yerine başka değerde direnç takıyoruz
    *ama bu seçenek işe yaramayabilir çünkü led lerin çektiği akım normal ampüllerden çok farklıdır
    o yüzden araya aktif regülatör entegresi kullanmak lazım yoksa sizin led ampül farklı farklı ışık şiddetinde yanacaktır
    gaza basınca biraz daha çok yanacak falan.

    3-araya aktif elektronik basit bir devre yapılabilir, (varsa hazır alınabilir)
    tabi bu voltaj ayarlı bir devre olacakki parklardaki voltajı sizdeki led ampüle göre ayarlayabilesin.
    frene basınca da direk 12 volt verecek .

    aklıma başka birşey gelmiyor şimdilik
    ama cbf150 nin servis manueli olsa daha net konuşabilirdik .

  7. #7
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    faruk abi senin derdin firen lambalarımı abi ?



    ---------- Post added at 12:50 ---------- Previous post was at 12:46 ----------

    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    genelde stoplarda çift flamanlı ampüller kullanılır.
    birinci flaman 21 watt frenler için
    ikincisi 5 wattlık parklar içindir
    haliyle, ampülün arkasında 2 tane kontak ve duy içerisinde de 2 tane kontak bulunur (ayrı ayrı 2 tane temas eden yer yani)

    aynı bu ampül gibi


    şimdi bunu neden yazdım? sadece genel bilgi olsun diye
    sizin orjinal ampülünüzün böyle olmadığını, tek flamanlı olduğunu kabul ediyoruz.

    ölçtünüz ve parklarda 4 volt geldiğine göre demekki arada voltajı düşüren bir devre var daha büyük ihtimalle taş direnç vardır.

    sağa sola bakındım ama malesef cbf150 nin servis manuelini bulamadım, oradan bakacaktım elektrik şemasına

    şimdi yapılabilecek birkaç çözüm var.
    1- eski ampülü yerine takıyoruz

    2- taş direnci bulup yerine başka değerde direnç takıyoruz
    *ama bu seçenek işe yaramayabilir çünkü led lerin çektiği akım normal ampüllerden çok farklıdır
    o yüzden araya aktif regülatör entegresi kullanmak lazım yoksa sizin led ampül farklı farklı ışık şiddetinde yanacaktır
    gaza basınca biraz daha çok yanacak falan.

    3-araya aktif elektronik basit bir devre yapılabilir, (varsa hazır alınabilir)
    tabi bu voltaj ayarlı bir devre olacakki parklardaki voltajı sizdeki led ampüle göre ayarlayabilesin.
    frene basınca da direk 12 volt verecek .

    aklıma başka birşey gelmiyor şimdilik
    ama cbf150 nin servis manueli olsa daha net konuşabilirdik .
    arkadaşım konuya güzel açıklama getirmiş kendisine teşekkür ediyorum ..ancak herkez devreden , taş direncin temini vs konularını sökemeyebilir biraz curcunalu bi işlem geldi bana , faruk abinin derdi parkları dahada güçlendirmek mi acaba onu anlayamadım ?

    eğer öyleyse daha kolay yolu var ama buradan anlatmayla olurmu bilmiyorum
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  8. #8
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    yukarıdaki yazıma yeni birkaç şey eklemek ve düzeltmek istiyorum .

    bir kere en üstteki led resimlerine dikkatli bakmamışım, halbuki tamda benim dediğim gibi yani klasik 21watt lık + 5 watt lık tek ampül varmış orjinalinde
    resimdeki led ampüle bakarsanız, onunda arka tarafında çift giriş var .

    bu tam olarak şu demek:
    arka ampüle giden elektrikte arada devre - direnç falan yok .

    tek ampül var, bu ampülün içinde 2 tane flaman var
    flaman demek, içindeki ışık veren tel biliyorsunuz.
    Bunların biri 21 wattlık frene basınca yanıyor, yani çok ışık veriyor.
    diğeride 5 wattlık park için yanan ışık.
    her iki şey tek ampülün içerisinde.


    CBF150 unicorn .. bu sizin motormudur? eğer öyle ise servis manuelini dolayısı ile elektrik şemasını buldum
    yanlız india, yani hindistan için üretilen versiyonmuş acaba aynımıdır ?



    bu modeldede arkada aynı çiftli ampül kullanmışlar, fark yok yani..


    sonuçta sadede gelecek olursak,
    motorun orjinal elektrik tesisatında arka ampüle giden elektriklerin tamamı 12 volt
    park ve stop ampülü tek
    frene basınca 21 wattlık kısmı yanıyor çok ışık veriyor
    parkları yakarsanda 5 wattlık kısmı yanıyor bu kadar.

    sizin motoru ölçtüklerini ve park ampülü tarafına 4 volt geldiğini söylediniz
    işte burada bir tuhaflık var, belkide bizim ülkeye gelen motorlarda farklılıklar var .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:33 ----------

    *
    *
    bu da cbf150 elektrik şemasının büyük hali, lazım olur herkese .
    http://img593.imageshack.us/img593/4525/cbf150.jpg

  9. #9
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    maxiboost kardeşim harikasın emek vermişsin şemalar vs çok sağol
    bizim motor cbf 150,unicorn hindistanlı kardeşi bu led ampül frene basınca yanıyor
    devamlı yanar vaziyetteyken frene basınca daha şiddetli yanması lazım.
    led ampulün her iki tarafına ayrı ayrı 12v verecem ampülün içinde direnç olduğunu
    düşünüyorum ilgine çok teşekkürler

    ---------- Post added at 17:09 ---------- Previous post was at 17:02 ----------

    irfan kardeşim meraba.güzel bir led stop lambası buldum onu takmaya çalışıyorum
    ama bizim cbf nin duyunda 12 v 4 volt var led 4 voltla yanmıyor stopların devamlı yanık olması lazım
    frene basınca biraz daha şiddetli yanması lazım. led sadece frene basınca yanıyor sayfanın başın da
    fotografları var selamlar iyi bayramlar

  10. #10
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    eski bir konu ama belki ilerde araştıran birine faydamız olur. farcob abinin anlatımından anladıgım kadarıyla. arka lamba devresi ve fren devresi olan bu led lambayı takmış ama fren devresi çalıştıgı halde arka lamba devresi çalışmamış. hatanın nereden oldugunu anlamak için yapılan ölçümlerde fren devresine 12 volt geldiği halde. arka lamba devresine 4 v elektirik geldiği ölçülmüş.
    bu durum cbf lere has bir durum mudur bilemiyeceğim. ama genel motor elektiriğnde her iki devreyede 12 volt elekterik gelip ampuller görev yapmaktadır. arka lambanın devresi fren devresinden daha küçük olup fren devresi daha parlak yanmaktadır. benim çinçon motorumda bu devreler 12v 5 wat arka lamba 12 volt 21 wat fren lambası şeklindedir.
    ama gelişmiş motosiklet ve araba elekroniğinde bu durum farklıdır ve frenin şiddetine göre artan voltajla birlikte artan parlaklık sağlanmaktadır. devre tektir.
    farcop abinin motoru anladıgım kadarıyla cbf 150 ve bunlarda her biri 12volt olan iki ayrı devre tek duyda görev yapmakta. ve benim 2013 model cbf in kılavuzuna baktığımda onunda 12volt 21/5 wat ampül kullandığını görüyorum.
    bu durumda duyda veya duya gelinceye kadar kablo veya eklentilerinde bir kaçak yada pas var ki bu yüzden arka lamba devresi 4 volt veriyor. yoksa cbf in arka lamba devresi de fabrika çıkışı 12 volt dur. buna benzer bir durumla karşılaşan arkadaşlarımız, kontak temizleme spreyi biraz zımpara bant ve kontrol kalemi ile duy ve bağlı oldugu kaplolar ile jaklarını kontrol etmelerinde fayda var.
    gitaryolcusu bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler