genelde stoplarda çift flamanlı ampüller kullanılır.
birinci flaman 21 watt frenler için
ikincisi 5 wattlık parklar içindir
haliyle, ampülün arkasında 2 tane kontak ve duy içerisinde de 2 tane kontak bulunur (ayrı ayrı 2 tane temas eden yer yani)
aynı bu ampül gibi
şimdi bunu neden yazdım? sadece genel bilgi olsun diye
sizin orjinal ampülünüzün böyle olmadığını, tek flamanlı olduğunu kabul ediyoruz.
ölçtünüz ve parklarda 4 volt geldiğine göre demekki arada voltajı düşüren bir devre var daha büyük ihtimalle taş direnç vardır.
sağa sola bakındım ama malesef cbf150 nin servis manuelini bulamadım, oradan bakacaktım elektrik şemasına
şimdi yapılabilecek birkaç çözüm var.
1- eski ampülü yerine takıyoruz
2- taş direnci bulup yerine başka değerde direnç takıyoruz
*ama bu seçenek işe yaramayabilir çünkü led lerin çektiği akım normal ampüllerden çok farklıdır
o yüzden araya aktif regülatör entegresi kullanmak lazım yoksa sizin led ampül farklı farklı ışık şiddetinde yanacaktır
gaza basınca biraz daha çok yanacak falan.
3-araya aktif elektronik basit bir devre yapılabilir, (varsa hazır alınabilir)
tabi bu voltaj ayarlı bir devre olacakki parklardaki voltajı sizdeki led ampüle göre ayarlayabilesin.
frene basınca da direk 12 volt verecek .
aklıma başka birşey gelmiyor şimdilik
ama cbf150 nin servis manueli olsa daha net konuşabilirdik .