Yeni Bir Projem Daha Var :))
Reklamlar
-
Reklamlar
-
peki aşağıdaki gibi bişey yapsan hem daha orjinel hemde basit olmazmıydı..
bi sürü benzerleride mevcut...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...185197/detay/?
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
meraklı kardeşim bişiler düşünmüşsun bizde gorüşlerimizi söyleyelim ama aklındaki düşünceleri çizime döksen buradan bize aktarsan. bizde seni anlasak da yardımcı olsak daha güzel olur. güzel bişi çıkar ortaya
mobilet motoru kullancaksan zaten vitese gerek yok devir artıkça kayışı gerer ve ön dişliyi buyutmuşun gibi hıza verır kendisini
-
-
Motosiklet Eğitmeni
Motoru ön tekere takarsan problem kalmaz.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
arkadaşım iyi düşünmüşsünde bisiklet vitesi o devire dayanmaz anında parçalşarnır sen bisiklete bindiğide dakikada kaç tur dönderüdüğünü hiç saydın mı en fazla 100 ola bilir ama mobiletteleri rölanti devri 600 dür max devir 900 dürbence bir düşün
kasnak pedela bağlı olursa biçerdöverin bıçaksızı olur en iyisi sen bana bi ulaş
mecnun bilseydi hayabusa sevgisini severmiydi leyla zillisini:queen:
-
güzel kardeşim bence avatar resmindeki silahı kaldır senın gibi genç kardeşimize yakışmıyor projenıde ınş.bitirisin
Rx 115 Mavi (2004) Rx 135 King Yeşil (2002), Rx 135 King Yeşil-Siyah (2003) Ford Fiesta Flair Bordo (2000) Ford Fiesta Ghia Gri (2000) Peugeot 206 Xt Gümüş Gri (2005) Ybr Esd Siyah 125 (2012) Ford Fiesta (2006) Ford Fiesta (2009) Yamaha R6 (2013 ) Vınn Vınnn
-
kraldeli adlı üyeden alıntı
arkadaşım iyi düşünmüşsünde bisiklet vitesi o devire dayanmaz anında parçalşarnır sen bisiklete bindiğide dakikada kaç tur dönderüdüğünü hiç saydın mı en fazla 100 ola bilir ama mobiletteleri rölanti devri 600 dür max devir 900 dürbence bir düşün
kasnak pedela bağlı olursa biçerdöverin bıçaksızı olur en iyisi sen bana bi ulaş
abicim pedala bağlı olan kasnak,debriyaja bağlı kısımdan 3 kat büyük...motor 600 dv dönüyorsa,kasnak 3 kat az dönecek(200 dv) [COLOR="Silver"]
---------- Post added at 22:05 ---------- Previous post was at 21:54 ----------
[/COLORURL=http://www.ressim.net/i/4582853][/URL]
işte abilerim kafamdakiler...Çizim pek olmadı ama olduğu kadar artık
---------- Post added at 22:20 ---------- Previous post was at 22:05 ----------
kingcüneyt adlı üyeden alıntı
güzel kardeşim bence avatar resmindeki silahı kaldır senın gibi genç kardeşimize yakışmıyor projenıde ınş.bitirisin
saolasın abicim
---------- Post added at 22:41 ---------- Previous post was at 22:20 ----------
coq adlı üyeden alıntı
Motoru ön tekere takarsan problem kalmaz.
ön tekere mi ? ön teker için ayrı bir kasnak,dişli sistemi ve motor düzeneği lazım
-
-
19 Temmuz 2011, 13:11
#10
güzel kardeşim,
bu yaşta projeler düşünmeni takdirle karşılıyorum. inşallah ileride iyi bir mühendis olursun. senin belki hiç düşünmediğin bazı ayrıntılara dikkatini çekmek istiyorum.
yapacağın bir makinenin çalışmasından daha önemli bir şey var; çalışırken kimseye zarar vermemesi !
şu konulara hiç kafa yordun mu? basit ayrıntılar diyip geçme ve bunlara karşı, basit de olsa tedbir almadan denemeye kalkışma derim.
- motor çalışırken bisikletin pedalları sürekli dönerse ayağına-bacağına çarpıp sakatlanmaya yol açacaktır. buna karşı bir tedbir düşündün mü?
- kayış-kasnak veya zincirli mekanizmalar açıkta bırakılmaz. Kayış pantolonun paçasından yakalarsa ciddi sakatlanmalar olabilir.
- egzozun ve motorun sıcaklığını düşünmeli, soğumasına engel olmayacak fakat bisiklete bineni de yakmayacak tedbirler almalısın.
- bisikleti hızlandırmayı düşündüğün gibi, frenlerini güçlendirerek yavaşlatmayı da düşünmelisin ki, üzücü bir kaza yaşamayasın.
hevesini kırmış olmayayım, vitesler, zincirler, dişliler mucize yaratmaz. yapacağın araç belki mobiletten biraz daha hızlı gidecektir, o kadar. 21 vitesli olunca karada hız rekoru kıracağını falan sanmayasın.
-
19 Temmuz 2011, 13:19
#11
myagdi adlı üyeden alıntı
güzel kardeşim,
bu yaşta projeler düşünmeni takdirle karşılıyorum. inşallah ileride iyi bir mühendis olursun. senin belki hiç düşünmediğin bazı ayrıntılara dikkatini çekmek istiyorum.
yapacağın bir makinenin çalışmasından daha önemli bir şey var; çalışırken kimseye zarar vermemesi !
şu konulara hiç kafa yordun mu? basit ayrıntılar diyip geçme ve bunlara karşı, basit de olsa tedbir almadan denemeye kalkışma derim.
- motor çalışırken bisikletin pedalları sürekli dönerse ayağına-bacağına çarpıp sakatlanmaya yol açacaktır. buna karşı bir tedbir düşündün mü?
- kayış-kasnak veya zincirli mekanizmalar açıkta bırakılmaz. Kayış pantolonun paçasından yakalarsa ciddi sakatlanmalar olabilir.
- egzozun ve motorun sıcaklığını düşünmeli, soğumasına engel olmayacak fakat bisiklete bineni de yakmayacak tedbirler almalısın.
- bisikleti hızlandırmayı düşündüğün gibi, frenlerini güçlendirerek yavaşlatmayı da düşünmelisin ki, üzücü bir kaza yaşamayasın.
hevesini kırmış olmayayım, vitesler, zincirler, dişliler mucize yaratmaz. yapacağın araç belki mobiletten biraz daha hızlı gidecektir, o kadar. 21 vitesli olunca karada hız rekoru kıracağını falan sanmayasın.
hız rekoru falan kırmaya niyetim yok abi pedal konusuna gelince pedalları sökücam kayış ve zincir için üstten kaplama yapacam(dediğin gibi Allah korusun herşey olabilir motor bisikletin alt kadronun daha aşağısında olacak yanma riskim yok :D
şimdi ben kasnak ve kayış nerden bulabilirim onu düşünüyorum bildiğin biyer varmı abicim ..saygılarımla
-
19 Temmuz 2011, 17:34
#12
muhammedkaya adlı üyeden alıntı
hız rekoru falan kırmaya niyetim yok abi
pedal konusuna gelince pedalları sökücam kayış ve zincir için üstten kaplama yapacam(dediğin gibi Allah korusun herşey olabilir
motor bisikletin alt kadronun daha aşağısında olacak yanma riskim yok :D
şimdi ben kasnak ve kayış nerden bulabilirim onu düşünüyorum bildiğin biyer varmı abicim ..saygılarımla
Madem pedalları çıkaracaksın motorun oradaki kasnağın tam üzerine bir bisiklet dişlisi kaynattırsan sonra zincir ile arka tekerleğe bağlasan nasıl olur?
-
19 Temmuz 2011, 20:10
#13
çalışmanı bir anca bitirmeni bekliyorum eğer sağlıklı çalışırsa bende girişicem ? bana yardım edersin demi?
4 Teker Bedeni, 2 Teker RUHU Taşır
-
19 Temmuz 2011, 21:47
#14
umutumut123 adlı üyeden alıntı
çalışmanı bir anca bitirmeni bekliyorum eğer sağlıklı çalışırsa bende girişicem ? bana yardım edersin demi?
Allah'ın izniyle bitiriğimde sanada yardım ederim tabii ki ne demek
---------- Post added at 20:47 ---------- Previous post was at 20:43 ----------
kilitci adlı üyeden alıntı
Madem pedalları çıkaracaksın motorun oradaki kasnağın tam üzerine bir bisiklet dişlisi kaynattırsan sonra zincir ile arka tekerleğe bağlasan nasıl olur?
usta şimdi motor kasnağı çevirecek kasnak pedala bağlı,pedalı çevirecek,pedalda arka dişliyi ben arka dişliyi ve ön dişliyi vites olarak kullanıcam :D böylece şanzumanlı olacak yokuş çıkarken 1 e inerken 27 ye atacam :D
-
19 Temmuz 2011, 22:59
#15
mobilet motoruyla yapacağın hıza bisiklet kadrosu çok dayanmaz. ( amaç hız ise ) hangi dişli oranını kullanırsan kullan ortalama 80 km hız yapabileceksin. buda bisiklet kadrosunda ilk ön maşa çatalının kırılması demektir ki bu durumda saatte 80 km hızla asfaltta seçdeye vara bilisin, aman dikkat.
mobilet varyatör ( sanırım böle yazılıyor )'ü çalışması için mobilet motorunun üsten hareketli ve takozlu ek yeri düşünmelisin. bunu kaynatacağınız yeri seçerken kasnağı katacağın yeri hesaba katmalısın çünkü her ikisini de yerine taktıktan sonra aradaki mesafe, piyasadan bulabileceğin bir kayışı takabileceği mesafe olmalı. vites olayını unut çünkü vites dişlileri bisiklet için yapıldığından kalın zincir takamazsın. zincirim ince olacak diyorsan da motorun gücüne fazla dayanamaz.
sonuçta bu motovesbit olur ama çinlilerin motorları onun yanında alman kalır.
hayatım boyunca bu gibi şeylere para harcadım. sana tavsiyem o parayı biriktir (sağlam olmasa da hurda bir motor al tamir et çalıştır ) gezmene bak.
-
19 Temmuz 2011, 23:05
#16
yamyamaha adlı üyeden alıntı
mobilet motoruyla yapacağın hıza bisiklet kadrosu çok dayanmaz. ( amaç hız ise ) hangi dişli oranını kullanırsan kullan ortalama 80 km hız yapabileceksin. buda bisiklet kadrosunda ilk ön maşa çatalının kırılması demektir ki bu durumda saatte 80 km hızla asfaltta seçdeye vara bilisin, aman dikkat.
mobilet varyatör ( sanırım böle yazılıyor )'ü çalışması için mobilet motorunun üsten hareketli ve takozlu ek yeri düşünmelisin. bunu kaynatacağınız yeri seçerken kasnağı katacağın yeri hesaba katmalısın çünkü her ikisini de yerine taktıktan sonra aradaki mesafe, piyasadan bulabileceğin bir kayışı takabileceği mesafe olmalı. vites olayını unut çünkü vites dişlileri bisiklet için yapıldığından kalın zincir takamazsın. zincirim ince olacak diyorsan da motorun gücüne fazla dayanamaz.
sonuçta bu motovesbit olur ama çinlilerin motorları onun yanında alman kalır.
hayatım boyunca bu gibi şeylere para harcadım. sana tavsiyem o parayı biriktir (sağlam olmasa da hurda bir motor al tamir et çalıştır ) gezmene bak.
öncelikle hızla bi alakam yok,çokta meraklı değilim ben olursa olur olmassada tecrübe olur... elektrik mühendisi olan bi tanıdık var bizim firmada ona danıştım ve aynen senin gibi söyledi bu durumda ön dişliyi ufaltıp arka dişliyi büyütmem gerekiyormuş ve zinciri kalın yapmam lazımmış ben o aşamaya geliyim düşünürüz herşey sırayla ;)
-
19 Temmuz 2011, 23:10
#17
"Dünyanın sorunu, Akıllılar hep kuşku içindeyken, aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.Russell
"Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür; ve bir orman gibi kardeşcesine" Nazım Hikmet
-
21 Temmuz 2011, 10:13
#18
takendy adlı üyeden alıntı
depo ? .....
her şeyi bitirdim depo kaldı zaten :D o kolay iş bi plastik 2.5 litre şişe etrafına sac'dan yapılmış içine koyacağım bi plaka (şişenin etrafını kapatacak) en son onuda seleye koymayı düşünüyorum..
---------- Post added at 09:13 ---------- Previous post was at 08:29 ----------
2.aşama:kasnak aldım sonunda ve kayışı biraz kısa oldu ama olsun :D
-
23 Temmuz 2011, 18:02
#19
Dostum bisikletin marka ve modelini söyle ona göre o bisikleti kullanmalımısın kullanmamalımısın söyleyeyim.
Yamyamaha abi bisikletler ki bahsettiğim bisan bianchi değil 140km hıza kadar çıkabilir ki ben sedona sd311 city bike ile 96km/h Corratech x-vert mosion ile 102km hıza ulaştım. Herhangi bir sorun yaşamadım hız bisikleti ile 147 barajını deneyecektim motor aldım hehehe
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
23 Temmuz 2011, 20:10
#20
Kocaeli İl Temsilcisi
muhammedkaya adlı üyeden alıntı
Selamlar Tüm MT Ailesine..İyisinizdir İnşallah..
Ben 17 yaşında lise 3'e geçmiş fakat makina ve elektronik hevesi normalden kat kat fazla olan bir gencim :D
Neyse Projeme Geleyim..Şimdi ben bir bisiklete mobilet motoru takıp arka ve ön dişli(pedal dişlisi) yide şanzuman niyetine kullanmak istiyorum.Ben mobilet motorunu aldım inşallah önümüzdeki cumartesi veya pazar elimde
mobilet tamiriyle uğraşmış bir bisikletçi abimle konuştum saaatlerce.Bana mobileti kullanabilmem için mobiletin ileri geri komple hareket etmesi gerektiğini ve kasnak sistemini kullanmamı söyledi aksi taktirde hareket etmezmiş.Benim kafamda bişeyler canlanmışken kadronun ön tarafa aşağı bakan bir U demirle motoru havada bırakmak ve sol taraftanda bir burçla sol pedalı söküp burçu sol pedal tarafına takmak ve burçada kasnağı takmak aklıma geldi.Böylece hem bisiklet viteslerini kullanabilirim.
Ben karar verdim yapıcam ama siz büyüklerimin ve ustalarımın da deneyimlerinden yararlanmak istiyorum
Teşekkürler
---------- Post added at 19:54 ---------- Previous post was at 19:35 ----------
Evet görüşlerini belirtecek olan yok mu??
sevgili kardeşim yorumların hiçbirini okumadan sana direkt şunu söylüyorum bende senin gibi hevesli meraklı bir ğabeyin olarak sadece kendine inan ve ben bu işi başaracağım başka altarnatif yok de işte o zaman olmaz diye bir şey yok ,
bir bisiklete mobilette motoru takmakla belki başkaları için bir şey olmayacak ama kendin için büyük bir adım olacak sana tecrübe olacak ,
aynı meraklı, hevesli bir ağabeyin olarak seni sonuna kadar destekliyor , projenin tamamını burada göçrmek istiyorum kendine iyi bak ..
| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)