Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Topcase Led Uygulaması

    REKLAM ALANI
  1. #1
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Merhaba herkese.
    Çantayı takınca stop lambasının yok olması sonucu, bir kaç kez trafikte sorun yaşayınca, böyle bişey yapmanın şart olduğunu düşündüm. Elim de boş olunca bugün öğlen bi giriştimki, amatörce başladığım led döşeme olayını, profesyonel olarak bitirdim bi saat kadar önce

    Şimdi sizlere danışmak istediğim şeyler var. Ama en önemlisi, ben bu kabloları nereye bağlycağımı bilmiyorum

    Seleyi çıkardığımda, stop lambasına bir kablo demeti gittiğini gördüm. 3 adet kablodan oluşuyor. Tahminimce, biri park lambası için gidiyor, biri ise fren müşürüyle devreye giren stop lambası için. (Tamamen uydurmasyon bir tahmin, bu işin ehli olanlar lütfen dalga geçmesin )

    Benim çantadan şu anda 2şer kablo olmak üzere (birer artı birer eksi şeklinde) iki demet çıkmakta.

    Şöyleki;

    İki kabloyu birden aküye bağladığımda böyle yanmakta,



    Birini tek bağladığımda,



    Diğerini tek bağladığımda,



    Gel gör ki ben direk aküye bağlamayacağım :D

    Yapmak istediğim şudur:

    Farları yaktığımda park lambam ile birlikte en alttaki şekilde yansın, fren yaptığımda ise ilk fotodaki gibi yansın istiyorum.

    Bu konuda yardımcı olursanız, hele ki yarın öğleden önce bir çözüme ulaşırsam nasıl mutlu olurum anlatamam :D Çünkü yarın akşam üzeri yola çıkıyorum :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    THE İMAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 KT
    hayırlı geceler arkadaş.3 kablodan 1. stop lambası için (+)
    2. fren lambasına (+)
    3. şase kablosu (kahverengi) (-)kablolara
    artı ve eksi uçları bilmiyorsan şu yolu izle;önce parkı yak ,çantadaki ledlerin eksi ucunu kahverengi(-) kabloya veye motor şasesine(-) bağla, ,stop yapmak istediğin ledin artı ucunu motordaki değer 2 kabloya tek tek dene hangisi yakarsa o stop farı teli,diğerinide aynı şekilde stop farı kapat, fren lambası yak ,fren lambasına bağlayacağın ledi , eksi kutbu kahverengi kabloya bağla,motorda boş kalan diğer kabloda fer lambasını yakan kablo

  3. #3
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Bilgim yok ama motorun orasına burasına şuursuzca atılan ledler ne kadar gereksizse bu top casedeki olanlar o kadar gerekli bi uygulama

    Güzelde olmuş eline sağlık

  4. #4
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Alıntı THE İMAM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı geceler arkadaş.3 kablodan 1. stop lambası için (+)
    2. fren lambasına (+)
    3. şase kablosu (kahverengi) (-)kablolara
    artı ve eksi uçları bilmiyorsan şu yolu izle;önce parkı yak ,çantadaki ledlerin eksi ucunu kahverengi(-) kabloya veye motor şasesine(-) bağla, ,stop yapmak istediğin ledin artı ucunu motordaki değer 2 kabloya tek tek dene hangisi yakarsa o stop farı teli,diğerinide aynı şekilde stop farı kapat, fren lambası yak ,fren lambasına bağlayacağın ledi , eksi kutbu kahverengi kabloya bağla,motorda boş kalan diğer kabloda fer lambasını yakan kablo
    Çok teşekkür ederim. Sabah ilk iş bunu deneyeceğim
    Son durumu gündüz gözüyle fotoğraflar emsal temsil etmesi açısından buraya eklerim tekrar.
    Topcase kullanan herkesin yapması gereken bir uygulama bence. Hem gece görünürlüğü artıracağına inanıyorum, hemde artık arkamdan vurmak üzereyken kurtarıpta bana küfredenlere "kör müsün be adam" deme hakkım olacak

  5. #5
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Alıntı GP500-1st adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgim yok ama motorun orasına burasına şuursuzca atılan ledler ne kadar gereksizse bu top casedeki olanlar o kadar gerekli bi uygulama

    Güzelde olmuş eline sağlık
    Teşekkür ederim. Güzel olması için baya çaba gösterdim, uğraştırdı ama değdiğini düşünüyorum. Yarın birde motorun üstünde tam tekmil çalışırken görsem bi oh çekerim :D

  6. #6
    THE İMAM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2011
    Şehir
    BURDUR
    Motosikleti
    MONDİAL 150 KT
    trafikte görünürlülük için güzel bi çalışma

  7. #7
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    bu ne ki, ben sinyallisini yapmıştım :D. çok güzel olmuş eline sağlık. piyanist_irf abimizin kontrol lambasıyla bu dediğini kablo mablo ayırmadan da yapabilirsin. o başlığa da göz atarsan kabloları bulman daha rahat olur.

  8. #8
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Bu sistem çökmezse, bende yapıcam sinyal olayını
    Aklımın bi köşesinde duruyo projesiyle birlikte

    O linki biliyorum, kontrol lambası yapmaya çalıştım ancak daha ilk başta beceremeyip, iğneyi ampule lehimleyemeyince ampul bi tarafa lehim bi tarafa fırlatıldı tarafımdan

    Bu yüzden, 3 kabloyuda ufak ufak sıyırıp yapıcam bu işi artık..

  9. #9
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    Güzel ve kullanışlı olmuş, eline sağlık.

    Bize söyleyecek bişey kalmamış zaten.Kolay gelsin.
    Alıntı THE İMAM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayırlı geceler arkadaş.3 kablodan 1. stop lambası için (+)
    2. fren lambasına (+)
    3. şase kablosu (kahverengi) (-)kablolara
    artı ve eksi uçları bilmiyorsan şu yolu izle;önce parkı yak ,çantadaki ledlerin eksi ucunu kahverengi(-) kabloya veye motor şasesine(-) bağla, ,stop yapmak istediğin ledin artı ucunu motordaki değer 2 kabloya tek tek dene hangisi yakarsa o stop farı teli,diğerinide aynı şekilde stop farı kapat, fren lambası yak ,fren lambasına bağlayacağın ledi , eksi kutbu kahverengi kabloya bağla,motorda boş kalan diğer kabloda fer lambasını yakan kablo
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  10. #10
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Bağlantıyı aynen tarif edildiği biçimde yaptım, ancak bir sorun var
    İki kabloyada bağladığımda sürekli olarak yanıyor ledlerim. Fren yapınca biri sönüyor

    Birazdan elektrik işinden anlayan bir motor tamircisine uğrayıp çözdürmeye çalışıcam sorunu. Sanırım direk ampulun altından, duydan elektrik alınırsa problem çözülür. Umarım vakit yeter de bi an önce halleder çıkarım yola. Hallolmaz ise de çok problem değil aslında, böyle de değişik güzel oldu

  11. #11
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    görünürlük için 10 üzerinde 9 u hak eden bir çalışma....
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  12. #12
    özcan1980 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2009
    Şehir
    Bursa / Çanakkale
    Motosikleti
    KLE 500
    (-) eksi ucun yanlış olmuş sanırım. Bi yerde artı ve eksi çakışıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

    Alıntı oz.07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    direk ampulun altından, duydan elektrik alınırsa problem çözülür.
    Bunu kendin de yapabilirsin...
    Doğduğunda Sen Ağlarken Herkes Gülüyordu.
    Öyle Bir Hayat Yaşa ki; Öldüğünde Herkes
    Ağlarken Sen Gülüyor Ol !

  13. #13
    oz.07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Windy S gitti
    Alıntı TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    görünürlük için 10 üzerinde 9 u hak eden bir çalışma....
    Teşekkür ederim, bir de nihayete erdirebilseydim

    ---------- Post added at 11:36 ---------- Previous post was at 11:34 ----------

    Alıntı özcan1980 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (-) eksi ucun yanlış olmuş sanırım. Bi yerde artı ve eksi çakışıyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------



    Bunu kendin de yapabilirsin...
    Oraları fazla kurcalamak istemedim pek bilmediğim için. Bir de lehimim sorun çıkarıyor. Bir iki saate yola çıkıyorum, vakit olsa belki uğraşırdım biraz ama 3-5 liranın peşine düşmeyip tamirciye yaptırayım, garanti olsun dedim


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)