çin malı scootera japon karbüratör
Reklamlar
-
09 Haziran 2011, 11:30
#1
baslıktan anlasılacagı üzere cin malı bi scooterim var ve 5-6 lt benzin ile 100-120 km yol yapıyorum sehir ici. 150 cc kullandıgım, daha önce honda activa kullanmıstım yine sehir ici 6 lt benzin ile 250 km yol yapıyordu, arada ucurum var. simdi asıl mesele benim icin az yaktırmak, performans düsüklügünün hic önemi yok. elimde imkanım var, yardımlarınızla karbüratör degisimi yapabilirim. malum honda activa yada beat türü bi motorun karbüratörünü takmayı düsündügümden arada 50 cc bi fark olusucak önemli degil bendeki motor cok agır degil kilo bazında ve genelde tek binerim. asıl önemli olan böyle bi durumda az benzin cok hava yada yetersiz benzin-hava karısımı vs. durumunda motoru kucaklayabilirmiyim, yoksa amacıma ulasabilir miyim? (arakadaslar konu acmadan arastırdım böyle bi konuya rastlayamadım, yanlis yerede actıysam görevli arkadaslardan ricam konuyu tasıyıversinler.)
Reklamlar
-
09 Haziran 2011, 11:36
#2
Teorik olarak yapabilirsin, pratikde ise ustana bakar.
Genelde gözlemlediğim çin malı motosikletler performanslı olsun diyerek tasarlıyorlar karbüratörlerini.
125 cc lik scootera 150 cc lik cbf150 karbüratörü(eskisi) olur diye düşünüyorum. Tabii uydurmak ve ayarlarını yapmak ustana düşer.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
-
09 Haziran 2011, 11:37
#3
Dediğin olayı yapmak kolay bişey.Tek sıkıntın karbüratörün hava girişi ve manifolt çıkışının boyutları farklı olabileceği için onları bağlamak olacaktır.Zaten fazla hava girme diye bişey falan olmaz.Sonuçta hava yakıt karışımını karbüratör sağlıyor.Karbüratörün ayarı tam olursa ve bağlantılarını düzgün apabilirsen gayet düzgün çalışacaktır.Kendinde demişsin zaten çekişte sıkıntı yaratabilir azda olsa.
-
09 Haziran 2011, 11:39
#4
karbüratörü degiştirmeden önce hava benzin ayarlarına bi bak hava ayarını yaptıktan sonra aynı şeklide benzin tüketimi yapıyorsa degiştir derim ben benimde çok yakıyordu biraz bakım bide karbüratör hava ayarı yaptım düzeldi
-
09 Haziran 2011, 11:41
#5
kardeş ayarlamak sana veya ustana bağlı benim babamında motoru asya 150t scoter onun da karburatöründe sorun vardı hem o yüzden hemde az yaksın diye piyasada 125 lik motorlar varya onların karburatörünü taktım tabi takmak için öncelikle sanayide demirciye ona göre bir manifolt uydurduk ondan sonra taktık tabi biraz eksikleri var gaz telinide değiştirmen gerek yada 125 lik scoterların karburatörlerini tak biraz daha düşer yakıt daha pratik yöntem
-
09 Haziran 2011, 11:50
#6
takipteyim. bu sekilde 6 lt benzin ile 250 km olmasada 180-200 km yapabilir mi? yani bu sekilde 2 katına cıkartabilir miyim, suan ki menzili?
-
09 Haziran 2011, 13:20
#7
bu çinli sucoo lar amma benzin yakıyormuş ya bizim bi abide honda kınetıx var (2t) 7lt benzinle ortalama 200 km yol yapıyor çekiş ise 3 tane çinliyi bağla çekmezse etek giyer gezerim o kadar güçlü nede olsa 2 zamanlı hemde o kadar bakımlı değil demekki bi adam gibi elden geçse 220 km yapacak bizde onu çok yakıyor diye satmaya çalıştık ama yaktığı helal olsun hakkıymış...Sanada kolay gelsin umarım uğraştığına değer
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
30 Haziran 2011, 00:25
#8
o kadar ugrascagına motoru deiştir az yaksın diyorsan yarı otomatik 100 cc bi motor al kafan rahat etsin.Ben 2 ay önce aldım bisan 100 cup. 5 liralık benzine yani 1.18 lt ye denk gelio 55-60 km arası gidiyor.
-
konuyu hortlatalım.
Arkadaşın bahsettiği olay mümkün ve çok kolay.
Niye mi? Çinli ve tayvanlı sukuterler çoğunlukla Honda ve bazen de Yamaha tipi/kopyası/klonu... motorlar içerir. (Bkz Honda GY6 motor > http://en.wikipedia.org/wiki/GY6_engine )
Eh motorda olduğu gibi karbüratörler de japon tipi/kopyası/klonu.
Öyle olunca karbüratörü söküp inceliyoruz Mikuni benzeri ise (Denki, Denci, Densi vs) aynı ölçüdeki (28mm, 30mm her ne ise) Orjinal Mikuni karbüratörü takıyoruz, işlem tamam! Eğer başka marka benzeri ise örneğin Keihin benzeri ise Keihin alıyoruz.
Burada önemli olan aynı ölçüde olması ve aynı tipte olması. Baskılı karb. ise baskılı, pompalı ise pompalı olanını alıyoruz.
Ör:
Kendi motorumdan örnek vereyim. Asya Nostalji, Mondial 125ZNU veya 125ZN için orjinal japon mikuni karbüratör 60-70TL:
http://www.taymot.com/urun/karburator-125-cc-scooter-asya-nostalji-mt-125-pintox/647
Asya Motorun kendi orjinal çin karbüratörü 85TL:
http://www.asyamotoryp.com/p-18270-KARBURATOR.html
Mondaial'in kendi orjinal çin karbüratörü 80TL:
http://mondialyp.com/parts/main_page_01/yedek_parca_urunleri.php?urun_id=15201711&kat_id=S COOTER&parcakatid=GRM1-11019-672
Aman canım ikisi de aynı tip ha japon ha çin diyenler için:
https://www.youtube.com/watch?v=n-vrjGNELKc
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)