Bugyy için şase malzemesi ne olmalı ?
Reklamlar
-
02 Haziran 2011, 01:26
#1
Arkadaşlar el yapımı bi Bugy yapmaya karar verdik arkadaşlarla atölyemde fakat, herşeyden önce Şu basit 2mm Profil borudan yapılan elektrik ark kaynağıyla birleştirmeye artık güvenmiyorum.. 2 hafta uğraştık yaptık şaseyi ama pek sağlam olduğu söylenemez sert çukurlarda birazda hız yaptığınızda her türlü can güvenliğiniz tehlikede.. Bu yüzden 2. denememiz Argon, Gaz altı kaynağı düşünüorum fakat şu araçların şaselerinde kullandıkları metal malzeme tam olarak nedir yüzde kaç oranında karbon içermeli bu çelik.. Aracın üzerine Kazalı bi motosikletten sökme en fazla 600cc Bi motor koymayı düşünüyorum fazla güce gerek yok 600 bile fazla : ) ER-5 motoru olsa fazlasıyla yeter gibime geliyor. Ama şuan önemli olan şase malzemesi olarak ne kullanmalıyız ??
[I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]
Reklamlar
-
02 Haziran 2011, 01:32
#2
Magnezyum alaşımlı alüminyum araştırması yapabilirsiniz... Çünkü Çelik gereksiz ağır olur.( ama çelik ucuz olur )
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
02 Haziran 2011, 01:56
#3
Ağırlık konusunda haklısınız. Aslında trafiğe çıkarabiliceğimi bilsem büyük yatırımlar yapabilirm Masraftan kaçınmam ama yaptıktan sonra atölyenin bi köşesinde boş boş durucağı ve benim onu sürmem için trafiğe kapalı alan bulmam gerekicek.. Bu yüzden çok falza masraf yapmak istemiyorum.. Çelik çok mu ağır olur ? ortalama 500kg olsa, 500cc Motor koysam.s Çokta hantal kalmaz gibi. yoksa çok mu yavaş olur .d Başka alternatifi olan var mı arkadaslar ?
[I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]
-
02 Haziran 2011, 01:57
#4
-
02 Haziran 2011, 01:59
#5
syclla adlı üyeden alıntı
4. element :Tahta
Bence yemez
[I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]
-
02 Haziran 2011, 01:59
#6
www.formulasae.itu.edu.tr bu adresten bizim aracı inceleyin, örnek teşkil edecektir. Honda CBR600F motoru var içerisinde. 0 dan 100 e yaklaşık 4sn de çıkıyor. Çok da hantal değil ;)
---İTÜ Makina Mühendisliği 2009---
2009-2010 UYARI Model Uydu Takımı
2010- ? ITU Formula SAE Takımı
-
02 Haziran 2011, 02:03
#7
erimozel adlı üyeden alıntı
www.formulasae.itu.edu.tr bu adresten bizim aracı inceleyin, örnek teşkil edecektir. Honda CBR600F motoru var içerisinde. 0 dan 100 e yaklaşık 4sn de çıkıyor. Çok da hantal değil ;)
Sizinki gereğinden fazla professiolnel olmuş gibi sanki
[I][B]Lastiğini yak evlat! Ruhunu değil.. [/B] :bounce:[/I]
-
05 Haziran 2011, 01:53
#8
aluminium profilden şaşe yapmak intiharla eş değer olur.
1. kaynağı süper zor.
2. en zayıf nokta kaynak noktası olur (eğer ki özel fırınlama sertleştirme filan gini süper pahalı bi işlemden geçirmeyeceksen) ve zorlu arazi koşulları gbi şaşe üzerine yüksek güç binen durumlarda hiç farkına bile varmadan kaynak yerleri yavaş yavaş açılır ve bir anda kopar.
buggy'lerde büyük çoğuklukla bildiğimiz profil demir kullanılır.
eğer daha hafif ve dayanıklı olsun diyorsanız, ve yeterli sabır ve kaynak yeteneklerine sahipseniz; kromoly'den de yapabilirsiniz şaşeyi. ama en temizi profil demir.
paslanmaz çelik vs olaylarına zaten hiç girmeyin.
500 kg bi buggy için korkunç derecede ağır.
hayabusa motorlu full boyut bir buggy 420 kg civarı çıkar herşey dahil.
600cc filan deyince boyut da biraz ufalsa 350kg'den ağır yapmak için uğraşmak gerekir.
Motor için: 600 cc yüksek devir bir motor yerine, düşük devirde yüksek tork veren v-twin bir makina çok daha iyidir toprakta. buggy'yi sürekli gaz ve frenle yöneteceğinden viraj giriş, apex ve çıkışında o torka çok ihtiyacınız olacak.
not : yaklaşık 1.5 seneden beri uğraştığım süper gizli bir buggy projem mevcut.
elimde bri hayabusa motoru, 4 adet fox air 12'' travel shox, koltuk, direksiyon, direksiyon kutusu, fren merkezleri, rot başları, arka aktarım sistemi, 911 turbo aksları herşey var.
bende de son şey şaşi kaldı. ve sanırım en zor kısmı da nerdeyse o :D
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:39 ----------
kaynak : rahat, ferah, güvenilir, kullanışlı direk mig. makinesi varsa ne ala.
tig kaynak aslında çok çok daha iyidir ama ciddi ustalık gerektirir. ustası varsa ne ala.
normal elektrot kaynağı ise direk unutun. saçmalık olur.
-
18 Haziran 2011, 21:06
#9
kolay gelsin bende uğraştım zamanında tahmini olarak maliyet ne olacak
TECRÜBE GÜZELDİR AMA PAHALLIYA MALOLUR
-
18 Haziran 2011, 22:38
#10
chromoly olarak geçiyor
krom çelik karışımı
fmx ve bmx'lerde kullanılır
bunların W ısıl işlem
H germe sertleştirmesi
T,F,O gibi ısıl işlem kodları vardır
hiç detaya girmeden bulabılecegın crom moly'i kullan
hem hafiftir hemde saglam
elektrot kaynagını herkes yapar fakat herkes ıyı yapamaz cok usta tanırımkı yıllarca cok ıyı kaynak yaptıgını sanır
kaynagın rontgenı cekıldıgınde usta bıle sasırır duruma
onerım kaynak mig veya tig kullanman
daha verımlıdır vede elektrot kaynagına nazaran daha kolay ogrenılır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)