Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

10 liraya eski kot oldu motorcu pantolonu......

    REKLAM ALANI
  1. #41
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı acmimurt31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel fikirler ama detay araştırma yapmak lazım straforun da kaliteleri çeşitleri vardır muhakkak bide ergonomi vs vs tasarım lazım illa inşallah yaparsın güzel bişey
    ------------
    ya da aldığımız ucuz fakaz kalitesi -0 koruma- plastik aksama uydurup yapıştırırsak darbe emici olarak iş görür her halükarda
    tasarım konusuna gelelim
    ilk tasarim fikrim şu sekilde
    altigen şeklinde küçük parçalar halinde strafor kesilir
    kesim işini kolaylastirmak için büyük maket bıçağını istediğimiz olculerde kirarak bir kesim kalibi hazirlayabiliriz
    bıçakları şekil verdigimiz tahta veya karton gibi bir cisim üzerine japon yapıştırıcı kullanarak sabitleriz
    kesim icin straforun uzerine bastirip cekmemiz yeterli olur

    parke taşları gibi dusunelim amac yuzey sekline uyum sağlasın dizlik etrafini sarsin

    arasina yapıştırıcı veya cift taraflı bant kesilip konabilir harikulade yapisacagini tahmin ediyorum
    ustu de yine tek taraflı saydam bantla bantlanir dagilip gitmesinin onune gecilir
    zaten ilk darbeyi emsin surtunme sonucu parcalanmasi size zarar verebilecek bir durum degil baska bir plastik benzeri seyle ustu kapatılabilir veya dizligin içine takılır

    maliyet nedir belki de 3-5 tl gibi ufak rakamlara işi halledebilirsiniz yeter ki straforu yeteri kadar kalin seçin

    STRAFOR u alırız 3 4 5 cm vb. istediğiniz kalinlikta bulursunuz diye tahmin ediyorum
    paketine 20 tl demisti satici ortalama 20 25 adet var kalinligina göre vs fiyat değişiyor 1 yere sordum sadece
    birkaç tanesi bile isinizi görür koca koliyi almaya gerek yok

    vucudun diğer yerleri icin de ornegin omuz dirsek vb. ayni sekilde kaplama yapabiliriz

    kışlık puf mont ici harika sekilde kaplanir
    parcalari daha buyuk seceriz ve uzerine baska kumas veya astar gibi tul perde gibi bir malzeme koyarak aralarina dikis yapabiliriz aralari 1 cm gibi boşluk bırakılabilir

    parca parca olunca hareket kabiliyetini zorlastirmaz
    aralardan hava alir
    terletmez

    omuz ve omzun ya tarafları extra korumali yapılabilir


    basit seyler bunlar haci
    hic yoktan daha iyi koruyorsa yapilmasi gereken seyler
    canımızı sokakta bulmadık
    kaza sonrası çekilen acıyı kaza yapana sorun
    yanma hissi
    kas kramplari
    ALLAH korusun
    tedbir kuldan takdir ALLAH tan

    faydalı olabildimse ne mutlu bana
    motosiklet koruma ekipmanlari bi dunya para
    350 tl bir mont


    yds nin 50 tl degerinde iş ayakkabisi var onu da korumali motosiklet botu olarak alabilirsiniz
    uzerini extra strafor kaplayabilirsiniz

    amac maximum güvenlik


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zaten ilk darbeyi emsin surtunme sonucu parcalanmasi size zarar verebilecek bir durum degil baska bir plastik benzeri seyle ustu kapatılabilir veya dizligin içine takılır
    Sizi ikna etmekten vazgeçtim yazdıklarınızdan sonra. Ama insanları yanlış yönlendiriyorsunuz artık(şu alıntı yaptığım cümleden bahsediyorum).
    #sürenadam

  3. #43
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizi ikna etmekten vazgeçtim yazdıklarınızdan sonra. Ama insanları yanlış yönlendiriyorsunuz artık(şu alıntı yaptığım cümleden bahsediyorum).
    dizligin ustune kapladik diyelim
    erirse altta dizlik gene duruyor kimseye zarari olmuyor

    dizligin altina kapladigimizda ise zaten yerle temasi yok erime sozkonusu değil

    hic olmamasindansa daha iyi korur diyorum
    dizlik takmayin demiyorum
    dizlige entegre edin diyorum
    boy armour a vucut zirhina takviye yapin diyorum

    siz ne gibi zarari olacağınızı düşünüyorsunuz anlamadım
    farkında iseniz net ifadeler ortaya koyamiyorsunuz

    olmaz yapamazsin edemezsin kelimeleri ile mi insanlara yardımcı olduğunuzu düşünüyorsunuz

  4. #44
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Dizlik takmayın demedin evet, olmadı dizliğin yada body armorun üzerine/altına yapalım dedin. Ama şunları da yazmışsın ;

    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -vucudun diğer yerleri icin de ornegin omuz dirsek vb. ayni sekilde kaplama yapabiliriz

    -kışlık puf mont ici harika sekilde kaplanir
    omuz ve omzun ya tarafları extra korumali yapılabilir

    -motosiklet koruma ekipmanlari bi dunya para 350 tl bir mont

    -yds nin 50 tl degerinde iş ayakkabisi var onu da korumali motosiklet botu olarak alabilirsiniz
    uzerini extra strafor kaplayabilirsiniz

    -yemek bölümleri dize uyabilecek egime sahip 5 -6 tanesi ustuste konup yapistirilarak guzel bir dizlik/dirseklik elde edilebilir

    -duz buyuk strafor ile harika sirt korumasi yapilabilir

    amac maximum güvenlik
    ve ben bunlardan şu sonuçları çıkartıyorum, tane tane yazıyorum,

    -Omuza, dirseğe strafordan koruma yapılabilir,

    -Kışlık normal mont giyelim, içine koyacağımız strafor bizi korur (burada kışlık motosiklet montu yerine tavsiye ediliyor ucuz olduğu için),

    -Motosiklet korumalı botu yerine straforlu YDS iş ayakkabısı tavsiye ediyorsun. Mesela YDS nin motosiklet botlarının kalitesi ve koruma kapasitesi hakkında en ufak bir bilgin yok anlaşılan(YDS nin motosiklet kullanıcıları için özel ürettiği motosiklet botlarından bahsediyorum). Hiç bir iş botu/ayakkabısı gerçek bir motosiklet botunun yanından bile geçemez. Üstelik bir de botun üzerini straforla kaplamayı önermişsin, şaka mı bu ?? İyice palyaço olcaz, zaten botlar bir garip duruyor...

    -Hiç 5-6 tane strafor yemek tabağını üst üste koyup kalınlığına baktın mı? Hangi pantolonun altına giyebileceksin onu ? Hem de dizlik ile beraber... Hiç mi koruma giymediniz hayatınızda ? Giydiyseniz mümkün olmadığını bilirsiniz. Ha dizliği dışardan bağlayıp sonra "amaç maximum güvenlik" diyorsanız o ayrı...

    -Sırt koruması alma, strafordan sırt koruması yap dediğinizi anlıyorum. Pahalı geldiği için sırt korumaya alaternatif öneriyorsunuz anlıyorum ama sırtınızda en az 5 cm lik bir strafor ile gezemeyeceğinizi, düzgün süremeyeceğinizi, rahat edemeyeceğiniz, o straforun çok uzun ömürlü olamayacağını siz anlamıyorsunuz. Kaldı ki 5 cm lik strafor hangi seviyede koruma sağlayacak hiç bir zaman öğrenemeyeceğiz.

    Montlar pahalı olabilir belki ama şu mantığı oturtamadıktan sonra size herşey pahalı gelecektir. Ekipman, motosiklet işinin bir parçasıdır ve bütçemizi ona göre ayarlamalıyız. 3-4 TL lik motora biniyorsan 1000 TL de ekipmana ayıracaksın, bunun başka yolu yok. O bütçe sana çok geliyorsa bedenin değeri sana az geliyor demektir. Omuriliğin zarar gördüğü zaman yada iş ayakkabısı ayağından fırladığı zaman anlarsın belki.

    Ha gelelim 4-5 kat staraforu yada dizlik üstüne, omuzluk altına vs, vs, koruma olarak kullanmaya. Koruma üreticileri biraz daha kalın sünger kullanmayı akıl edemiyorlar mı sence? Sorun şu ki, koruma nekadar koruduğu bölgeye otursa da belli bir kalınlığın(çıkıntılık) üzerinde ise dönmeye sebep olur yada maruz kalır. Çok yüksek, çıkıntılı bir dirsek yada omuz koruması darbe anında döner. Zor olan vucuda yakın, ince ve darbe emiciliği olan koruma üretmek, çünkü doğrusu ve işe yarayanı budur.

    Umarım yeterince net olmuştur. Benim insanlara yardımcı olmama gerek yok çünkü Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok. Motosiklet koruma ekipmanları ortada, internet elimizin altında, tek yapılması gereken bütçeyi belirleyip en iyi ekipmanı araştırmak
    ctolga21 ve Bulent78 bunu beğendiler.

  5. #45
    jemalizm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir - Göztepe
    Motosikleti
    Bajaj Discover 125 ST
    ben aynı olayı, kullanmadığım deri montta yapacağım

    ne zamandır aklımda ama daha hayata geçiremedim
    Flickr
    http://www.flickr.com/photos/109845783@N04/
    ..kanlı resimler ressamı..

  6. #46
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dizlik takmayın demedin evet, olmadı dizliğin yada body armorun üzerine/altına yapalım dedin. Ama şunları da yazmışsın ;



    ve ben bunlardan şu sonuçları çıkartıyorum, tane tane yazıyorum,

    -Omuza, dirseğe strafordan koruma yapılabilir,

    -Kışlık normal mont giyelim, içine koyacağımız strafor bizi korur (burada kışlık motosiklet montu yerine tavsiye ediliyor ucuz olduğu için),

    -Motosiklet korumalı botu yerine straforlu YDS iş ayakkabısı tavsiye ediyorsun. Mesela YDS nin motosiklet botlarının kalitesi ve koruma kapasitesi hakkında en ufak bir bilgin yok anlaşılan(YDS nin motosiklet kullanıcıları için özel ürettiği motosiklet botlarından bahsediyorum). Hiç bir iş botu/ayakkabısı gerçek bir motosiklet botunun yanından bile geçemez. Üstelik bir de botun üzerini straforla kaplamayı önermişsin, şaka mı bu ?? İyice palyaço olcaz, zaten botlar bir garip duruyor...

    -Hiç 5-6 tane strafor yemek tabağını üst üste koyup kalınlığına baktın mı? Hangi pantolonun altına giyebileceksin onu ? Hem de dizlik ile beraber... Hiç mi koruma giymediniz hayatınızda ? Giydiyseniz mümkün olmadığını bilirsiniz. Ha dizliği dışardan bağlayıp sonra "amaç maximum güvenlik" diyorsanız o ayrı...

    -Sırt koruması alma, strafordan sırt koruması yap dediğinizi anlıyorum. Pahalı geldiği için sırt korumaya alaternatif öneriyorsunuz anlıyorum ama sırtınızda en az 5 cm lik bir strafor ile gezemeyeceğinizi, düzgün süremeyeceğinizi, rahat edemeyeceğiniz, o straforun çok uzun ömürlü olamayacağını siz anlamıyorsunuz. Kaldı ki 5 cm lik strafor hangi seviyede koruma sağlayacak hiç bir zaman öğrenemeyeceğiz.

    Montlar pahalı olabilir belki ama şu mantığı oturtamadıktan sonra size herşey pahalı gelecektir. Ekipman, motosiklet işinin bir parçasıdır ve bütçemizi ona göre ayarlamalıyız. 3-4 TL lik motora biniyorsan 1000 TL de ekipmana ayıracaksın, bunun başka yolu yok. O bütçe sana çok geliyorsa bedenin değeri sana az geliyor demektir. Omuriliğin zarar gördüğü zaman yada iş ayakkabısı ayağından fırladığı zaman anlarsın belki.

    Ha gelelim 4-5 kat staraforu yada dizlik üstüne, omuzluk altına vs, vs, koruma olarak kullanmaya. Koruma üreticileri biraz daha kalın sünger kullanmayı akıl edemiyorlar mı sence? Sorun şu ki, koruma nekadar koruduğu bölgeye otursa da belli bir kalınlığın(çıkıntılık) üzerinde ise dönmeye sebep olur yada maruz kalır. Çok yüksek, çıkıntılı bir dirsek yada omuz koruması darbe anında döner. Zor olan vucuda yakın, ince ve darbe emiciliği olan koruma üretmek, çünkü doğrusu ve işe yarayanı budur.

    Umarım yeterince net olmuştur. Benim insanlara yardımcı olmama gerek yok çünkü Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok. Motosiklet koruma ekipmanları ortada, internet elimizin altında, tek yapılması gereken bütçeyi belirleyip en iyi ekipmanı araştırmak
    ekipman

    demissiniz de
    ekipmanin hem faydasini gördüm
    hem yeterince korumadigina sahit oldum
    korumaliklardan mucize beklemek de sacma
    50 km hizla hem motordan düşüp hem de karşı şeritten gelen araca çarpıp birsey olmadan yoluna devam etmek de fazla beklenti oluyor ama daha iyisi için ne yapabiliriz sorusu var ortada peki strafor kasklarda kullanınca caiz de baska ekipmanlarda neden etkisiz
    bence etkisiz değil deneneye değer
    koruma ekipmanlarinda EVA ön planda
    strafor ise parca parça şekilde hareket kabiliyetini kisitlamadan kullanılabilir

    is ayakkabısı ile kaza yaptım gayet iyi korudu
    uzerine strafor uzerine de dis katman olarak plastik konabilir
    is ayakkabisi bilek yanlarını da koruyor terlikten veya normal ayakkabıda iyi

    kasktaki strafor ne derecede koruma saglar diye sormamissiniz hatırlatayım

    gene de cevaplayayim
    yaklasik 50 km hizla karsi yönden gelen aracin tamponuna kafami carptim sanki hic etkilenmemis gibiydim
    sadece kaskin az bise bol gelmesi nedeniyle burun ustunde dokununca agri hissettim sonraki günlerde
    korumasi gayet tatminkar (kask ls2 carpisma testinden 4 yıldız) M beden kullanıyordum
    kafa ölçümü yaptim mezroyla S beden kullanmam gerektigini gördüm ve hemen S beden sipariş verdim. 55-56 cm s bedenn

    x firmasının montundaki incecik sunger omuz kirigini onleyemiyor bunu guclendirmemiz gerek diyorum sizin kabul etmekte zorlandiginiz nokta da bu

    özetle strafor =darbe emici
    varsa eva da olur

  7. #47

    Üyelik
    22 Eylül 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    mondial 100 mg prince
    ya bu yaptınızı okadar görmek istiorum cok merak ediyorum ama nezaman baksam resimler acılmıyı gözükmüyor yardımcı olabilirmisiniz...

  8. #48
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Sn EKONOMİ,

    Daha önce lastik ile ilgili bir yazınıza da cevap vermiştim. Orada bilmediğinizi düşünmüştüm. Şimdi ise birazcık saçmaladığınızı düşünüyorum. DIY projeleri benimde çok hoşuma gider. Kaç tane ürün yaptım evde, atölyede. Bu arada,

    Dokuz Eylül Üniversitesi Makine Mühendisliği 2. sınıftan terk,
    İzmir Ekonomi Üniversite Endüstriyel Ürün Tasarımı bölümünden mezunum,
    Talaşlı imalatta ve teneke kutu üretiminde çalıştım.
    Şu anda Klemsan Elektrik Elektronikte Ar-Ge departmanında ürün tasarımcısı olarak çalışmaktayım.

    Yani az çok ürünlerle iç içeyim.

    Yazılarınızı okuyunca, evet birçok şeyi araştırdığınızı ama EKONOMİ yapmak adına yanlış yorumladığınız ve diğer araştırmayan insanları da yanlış yönlendirdiğiniz kanısındayım.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  9. #49
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı Machair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sn EKONOMİ,

    Daha önce lastik ile ilgili bir yazınıza da cevap vermiştim. Orada bilmediğinizi düşünmüştüm. Şimdi ise birazcık saçmaladığınızı düşünüyorum. DIY projeleri benimde çok hoşuma gider. Kaç tane ürün yaptım evde, atölyede. Bu arada,

    Dokuz Eylül Üniversitesi Makine Mühendisliği 2. sınıftan terk,
    İzmir Ekonomi Üniversite Endüstriyel Ürün Tasarımı bölümünden mezunum,
    Talaşlı imalatta ve teneke kutu üretiminde çalıştım.
    Şu anda Klemsan Elektrik Elektronikte Ar-Ge departmanında ürün tasarımcısı olarak çalışmaktayım.

    Yani az çok ürünlerle iç içeyim.

    Yazılarınızı okuyunca, evet birçok şeyi araştırdığınızı ama EKONOMİ yapmak adına yanlış yorumladığınız ve diğer araştırmayan insanları da yanlış yönlendirdiğiniz kanısındayım.
    teknolojik ürün tasarımı ve bilim adami olmak; birşeyler icad etmek ilgi duyduğum alanlar
    mesleğim de zorda kalmış insanlarin yardımına koşmak mücadele heyecan aksiyon

    yeni bulduğum tasarimi sizinle paylasayim yeri gelmisken
    benim aklimdan gecen tasarım tam da buna benzer
    fakat altigen demistim hatırlarsanız burada kare dikdortgen vb. kullanilmis

    suanda kaza sonrasi sağlık sorunlarım var
    ilk firsatta korumaliklarimi hazırlayacağım inşaallah
    su anda ar-ge ve yapilabilirlik fizibilite tasarım konularinda neler yapilabilir arastirma safhasindayim
    ergonomi de olmali üründe
    pek cok kişinin işini birden yapıyorum
    eva yi bir bulsak zaten kapla gitsin
    ürünün terletmemesi lazim
    sportif tasarımlı olmali
    ucuz olmalı
    güvenli olmalı
    siyah olup da güneşi cekmemeli veya icten giyilmeli

    strafor ayni zamanda arabalarin tamponlarinin icinde kullanılıyor darbe emici olarak. yaya falan carparsa bir tür kask olarak görev yapıyor ALLAH KORUSUN

    dansite yogunlugu ne kadar cok olursa o kadar darbe emici demek oluyor (öyle anladım)
    %98 i hava
    bir tür hava balonu/yastığı olarak da düşünebiliriz
    ürünün zayıf noktasi darbe alan yer eziliyor ve o kısmın darbe emiciligi nispeten azalıyor kaza halinde ezilen kısım yenisiyle değiştirilmeli bu sorunu çözer

    www.knoxarmorusa.com/Knox-Cross-Shirt.html

    ttp://hizliresim.com/Wr9pr4][/url]

  10. #50
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    dostum nickname inin hakkını veriyorsun ama konfor ve kullanılabilirliği de göz önüne almak lazım. bi de gerçekten palyaço gibi dolaşmak komik olur.
    yds nin iş ayakkabıları hakkında da; iş ayakkabıları çelik burunlu olur ucuna 3 tonluk forklift çıktı sağlam ayakla devam etti arkadaşım. iş alanına göre elektrik iletkenliği vs gibi modelleri var fakat ne bilek koruması var ne topuk ne yanlarda korumaları var. sen bunu straforla sağlayacaksan bravo sana. gerçekten büyük markaların ürünlerine bayıldığım paralara üzülürüm.
    düşünce sürüklenme konusuna da kesinlikle katılmıyorum. 50cm 30kg baskı ile sürttüğün kumaş strafor vs hiçbişe kalmaz derine işler yapmayın biriktirin paranızı hem konfor hem de düzgün koruma sahibi olun tam korunun. hem de güldürmeyin kendinize saygılar

  11. #51
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Şunlardan kullanırsanız darbeyi baya bir emer

    dockerengin, Bulent78 ve cenkito bunu beğendiler.

  12. #52
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Kasklarin icerisindeki strafor darbeyi karsilayan katman degil ki, darbe emici, darbeyi dagitici katman, sadece o straforla, ya da onun uzerinde sertce bir plastikle ayni kazayi yapsaydiniz kafaniz karpuz gibi patlayabilirken, icinde strafor olmayan duzgun bir kaskla ayni kazayi yaptiginizda kafaniz tek parca kalirdi ama daha cok darbeyi hissederdiniz olay bu. Yani sadece su son sayfada yazilanlardan sonra dusundugum sey su, siz farkli bir strafordan falan mi bahsediyorsunuz acaba

  13. #53

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,

    çalışmanızı çok merak ettim ancak resimleri göremiyorum..
    revolutions bunu beğendi.

  14. #54

    Üyelik
    22 Eylül 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    mondial 100 mg prince
    bende göremiyorum yardımcı olursanız sewinirim


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)