Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

10 liraya eski kot oldu motorcu pantolonu......

    REKLAM ALANI
  1. #21
    siyahatmaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul-Üsküdar
    Motosikleti
    SYM HD 200 EVO
    Herkese eyvallah, bu bizi ay başında yazlık pantolonu alana kadar idare eder.
    Yollar size, sizler Allah'a emanet.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Konuyu HORTLATIYORUM!!!

    Buna çok benzer bir projeye başlıyorum.. Kot pantolonun dizinde koruma olacak. Bu Koruma aramid kevlar bir cebin içerisinde olacak tabiki.. Bununla birlikte pantolonun popo kısmını komple aramid kevlarla takviye yapacağız.. Haydi hayırlısı bakalım astarı yüzünden ne kadar pahalıya gelecek!!!

    Not : Daha pahalıya geleceği kesin
    dockerengin bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bu kumaşlar çok pahalı.Siz kaça buldunuz?

  4. #24
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu HORTLATIYORUM!!!

    Buna çok benzer bir projeye başlıyorum.. Kot pantolonun dizinde koruma olacak. Bu Koruma aramid kevlar bir cebin içerisinde olacak tabiki.. Bununla birlikte pantolonun popo kısmını komple aramid kevlarla takviye yapacağız.. Haydi hayırlısı bakalım astarı yüzünden ne kadar pahalıya gelecek!!!

    Not : Daha pahalıya geleceği kesin
    Tech90'ı tarif etmişsiniz Konuyu ben de yeni görüyorum da sürtünmede normal kot yırtılacağı için o dizlikler ilk darbeden sonra fırlar gider. Ufak düşmelerde güzel de sürüklenmede cacık

  5. #25
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuyu HORTLATIYORUM!!!

    Buna çok benzer bir projeye başlıyorum.. Kot pantolonun dizinde koruma olacak. Bu Koruma aramid kevlar bir cebin içerisinde olacak tabiki.. Bununla birlikte pantolonun popo kısmını komple aramid kevlarla takviye yapacağız.. Haydi hayırlısı bakalım astarı yüzünden ne kadar pahalıya gelecek!!!

    Not : Daha pahalıya geleceği kesin
    Ben de onun hesabını yaptıydım geçenlerde Olmayacak şey değil, çok da pahalı değil. Ama işte sonradan, aramid kumaş rahatsız eder, ona bir de astar lazım vs, vs, olayları çıkıyor. olmayacak iş değil. bir de böyle dizlikler ve koruma şekli çok sakat. Kayması çok kolay yani.
    #sürenadam

  6. #26

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Ben hariçten takılan dizliklerin korumasına da çok güvenemiyorum, darbe anında dönüverip bizi satar diye düşünüyorum

  7. #27
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Şimdi profesyonel butik işi yapan bir yakınımla konustum.. Kendisi benden projeyi bekliyor.. Dizlik cebi kevlar ile yapılırsa ve korumanın ölçüsünde yapılırsa sıkıntı olmayacaktır ayrıca arka destek içinde kevlar kumaş kullanılacak ve pratikte astarlı kumas pantolon mantığı ile dikilecek...Burda ince bir nokta var!! tüm bu uygulamaları bildiğiniz iplik ile yaparsanız asfaltla ilk cinsel ilişkide kevlar işlevini gösteremeden kot pantolondan ayrılıp gidecek buda k.cınıza kına yerine asfalt sürmeniz anlamına gelecek. Bunun için kevlardan %40 daha dayanıklı bir malzeme olan DYNEEMA denen malzemeyi kullanacağız. Bu malzemeninde kumaşı var ama sadece alibaba ekspress de bulabildim. Türkiye de satan yerleşik bir firma bulamadım. Ayrıca bu kumaşın giyim de kullanılıp kullanılamayacağını bilemedim.. Yeterince araştırma da yapamadım.. Lakin balıkçılık sektöründe dyneema iplik misine olarak kullanılıyor. Yeterince ince bir dynema iplik bulabilirsem dikimi bu iplik ile yapacağım

  8. #28
    erincengin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Shadow VT750 C
    Bahsettiğiniz malzeme dayanıklılık açısından (bkz tablo) Kevlara göre daha iyi olabilir fakat burada dikkate almanız gereken heat resistance yani ısıya karşı direnç olmalıdır. Sürtünme esnasında kullanılan malzemenin sıcaklığı 100 km hızla giden bir motosikletle yapılacak kazada 770 C' kadar çıkacaktır (Ref: http://yurthaber.mynet.com/balikesir...r-isinir-24701). Aşağıda yeralan rakamlara bakacak olursak bahsettiğiniz malzemenin erime noktası 130-136 C fakat Kevlarınki 500 C'ye kadar yanmıyor. Bu da Kevları bu anlamda çok daha dayanıklı kılıyor. Siz siz olun Kevlar'dan vazgeçmeyin derim.


    MATERIAL Strength to weight KN.m/kg. Ultimate Strength MPa Density g/cm3

    Spectra fiber (UHMWPE) 3619 2300-3500 .97
    Kevlar (ARAMID) 2514 2757 1.44



    (Dyneema, UHMWPE) The weak bonding between olefin molecules allows local thermal excitations to disrupt the crystalline order of a given chain piece-by-piece, giving it much poorer heat resistance than other high-strength fibers. Its melting point is around 130 to 136 °C (266 to 277 °F),[6] and, according to DSM, it is not advisable to use UHMWPE fibers at temperatures exceeding 80 to 100 °C (176 to 212 °F) for long periods of time. It becomes brittle at temperatures below −150 °C (−240 °F).

    Aramid (Kevlar) does not melt and is highly resistant to burning and shows Thermal Degradation at 400°C but is not burnt till 500°C. This makes it a very successful material for protective clothing and any fabric that is used near fire. Welding and foundry protective clothing, firefighting equipment and racing suits are a few examples.

  9. #29
    ozrace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Motosikleti
    = Kawasaki KLE 500
    güzel fikir,aklına sağlık...

  10. #30
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Çok güzel olmuş diğerine göre de çok rahattır mutlaka bende geçen yıl aynı yöntemle motosiklet pantolonu yapmıştım.
    Ancaaak maalesefki öğrendiğim bazı gerçeklerden sonra içinden korumalarını alıp pantolonu kullanılmamak üzere rafa kaldırdım.

    Sebebine gelince, motosiklet için üretilmeyen kıyafetlerin mukavemeti malum çok iyi değil. Faka kot pantolonun durumu çok daha kötü. Kot kumaş yapısı nedeni ile çok sert ve yumuşatılması için çok fazla kanserojen kimyasallar ile yıkama yapılıyor. Bu maddeler hiç bir yıkamada kaybolmadığı gibi ALLAH Korusun tabiiki ama bir kazada sürtünmeden kaynaklanan ısı ile birlikte dokulara nüfuz ediyor. Bu nedenle kangrene kadar giden problemlere neden oluyor maalesef bu nedenle bacağını kaybetmiş biri var :(

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"

  11. #31
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Alıntı erincengin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz malzeme dayanıklılık açısından (bkz tablo) Kevlara göre daha iyi olabilir fakat burada dikkate almanız gereken heat resistance yani ısıya karşı direnç olmalıdır. Sürtünme esnasında kullanılan malzemenin sıcaklığı 100 km hızla giden bir motosikletle yapılacak kazada 770 C' kadar çıkacaktır (Ref: http://yurthaber.mynet.com/balikesir...r-isinir-24701). Aşağıda yeralan rakamlara bakacak olursak bahsettiğiniz malzemenin erime noktası 130-136 C fakat Kevlarınki 500 C'ye kadar yanmıyor. Bu da Kevları bu anlamda çok daha dayanıklı kılıyor. Siz siz olun Kevlar'dan vazgeçmeyin derim.

    MATERIAL Strength to weight KN.m/kg. Ultimate Strength MPa Density g/cm3

    Spectra fiber (UHMWPE) 3619 2300-3500 .97
    Kevlar (ARAMID) 2514 2757 1.44



    (Dyneema, UHMWPE) The weak bonding between olefin molecules allows local thermal excitations to disrupt the crystalline order of a given chain piece-by-piece, giving it much poorer heat resistance than other high-strength fibers. Its melting point is around 130 to 136 °C (266 to 277 °F),[6] and, according to DSM, it is not advisable to use UHMWPE fibers at temperatures exceeding 80 to 100 °C (176 to 212 °F) for long periods of time. It becomes brittle at temperatures below −150 °C (−240 °F).

    Aramid (Kevlar) does not melt and is highly resistant to burning and shows Thermal Degradation at 400°C but is not burnt till 500°C. This makes it a very successful material for protective clothing and any fabric that is used near fire. Welding and foundry protective clothing, firefighting equipment and racing suits are a few examples.

    Hocam evet bunu bende okudum.. Ama ana malzememiz zaten kevlar olacak.. Dupont dan tanıdık birilerini arıyorum numune verebilirler mi diye ee nede olsa aynı sektörde sayılırız elbet bir tanıdık çıkacaktır Hatta endüstriyel tekstil malzemeleri satan bir abim var onunla da bağlantıya geçeceğim.. Dyneema yı sadece dikiş ipi olarak kullanacağız... Sonuçta bu bir deneme yanılma işi olacak.. Baktık olmuyor bir sonraki denemeyi kevlar iplik ile yapacağız..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------

    Alıntı Sadık1453 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel olmuş diğerine göre de çok rahattır mutlaka bende geçen yıl aynı yöntemle motosiklet pantolonu yapmıştım.
    Ancaaak maalesefki öğrendiğim bazı gerçeklerden sonra içinden korumalarını alıp pantolonu kullanılmamak üzere rafa kaldırdım.

    Sebebine gelince, motosiklet için üretilmeyen kıyafetlerin mukavemeti malum çok iyi değil. Faka kot pantolonun durumu çok daha kötü. Kot kumaş yapısı nedeni ile çok sert ve yumuşatılması için çok fazla kanserojen kimyasallar ile yıkama yapılıyor. Bu maddeler hiç bir yıkamada kaybolmadığı gibi ALLAH Korusun tabiiki ama bir kazada sürtünmeden kaynaklanan ısı ile birlikte dokulara nüfuz ediyor. Bu nedenle kangrene kadar giden problemlere neden oluyor maalesef bu nedenle bacağını kaybetmiş biri var :(

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Hacım haklısın ama bir çok firma kot pantolon kullanıyor.. Sen söyleyince araştırdım biraz ama o firmaların başka tür bir kot kumaş kullandıklarına dair bir bilgi bulamadım???
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing

  12. #32

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    kanuni GT170
    perfect soğuk kış günlerinde altına bununu üstünede geniş bi eşofman

  13. #33
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Evet bugün mesaiden kalan zamanlarda kevlar kumaş araştırmaya devam..

  14. #34
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Sadık1453 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sebebine gelince, motosiklet için üretilmeyen kıyafetlerin mukavemeti malum çok iyi değil. Faka kot pantolonun durumu çok daha kötü. Kot kumaş yapısı nedeni ile çok sert ve yumuşatılması için çok fazla kanserojen kimyasallar ile yıkama yapılıyor. Bu maddeler hiç bir yıkamada kaybolmadığı gibi ALLAH Korusun tabiiki ama bir kazada sürtünmeden kaynaklanan ısı ile birlikte dokulara nüfuz ediyor. Bu nedenle kangrene kadar giden problemlere neden oluyor maalesef bu nedenle bacağını kaybetmiş biri var :(
    Offf, bu ney yaaa,,, !!! Çok geçmiş olsun, çok canım sıkıldı duyunca. Kaza sebebiyle değil de pantolondan bulaşan kimyasallar sebebiyle bacağımı kaybettiğimi düşünemiyorum

    Nasıl bir dünyada yaşar olduk, ne desem boş,,,,

    Alıntı dreamkiller adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam evet bunu bende okudum.. Ama ana malzememiz zaten kevlar olacak.. Dupont dan tanıdık birilerini arıyorum numune verebilirler mi diye ee nede olsa aynı sektörde sayılırız elbet bir tanıdık çıkacaktır Hatta endüstriyel tekstil malzemeleri satan bir abim var onunla da bağlantıya geçeceğim.. Dyneema yı sadece dikiş ipi olarak kullanacağız... Sonuçta bu bir deneme yanılma işi olacak.. Baktık olmuyor bir sonraki denemeyi kevlar iplik ile yapacağız..
    Hocam sen sanırım anlamadın arkadaşın demek istediğini. Hani kendin dedin ya, normal bir iplik ile dikersek kevlar totomuzda durmaz diye. İşte senin dikmeye çalıştığın iplik türü de asfalt ile yüzleştiği zaman normal bir iplikten farkı kalmayacak demek istemiş arkadaş. Yine de sen bilirsin tabi, bu işler deneme yanılma olmadan olmuyor,,,

    Bir de sen hangi malzeme ile ve nekadar sıkı olarak pantolona dizliği yerleştirsen de kaza esnasında dizinde durması ihtimaller arasında kalıyor. Yani dizliği çok sıkı yerlşirsen de, tam diz hizana getirsen de kaza anında en basitinden pantolon ile dizin arasında bir bağ olmadığı için büyük ihtimal iyi netice alamayabilirisn.

    Ayrıca oturuş pozisyonunda dizine göre gelen bir dizlik kaza anında bacaklarımız hangi pozisyonda olacağın belli olmadığı için(büyük ihtimalle bacakların uzanmış olabilir/olmayadabilir) çok muallakta kalacaktır. Bu pantolon içi dizlik muhabbeti tamemn satış politikasıdır benim gözümde. Vucuda yapışan deri pantolonlar hariç.
    #sürenadam

  15. #35
    hakan_biolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    RKS Titanic 150
    Merhaba, bu konuda herhangi bir gelişme var mı ?

  16. #36

    Üyelik
    07 Kasım 2013
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüce abi güzel olmuş, ellerine sağlık. Benim aklımda da var böyle bir düşünce ama bir şey daha eklemek lazım. O da kevlar kumaş. Ben gidip mağazada inceledim herhalde 2 metrekare kevlar kumaş yeterli olur. Ama mesele nerden bulacağız. Tahtakale de var mıdır acaba. Bir araştırmak lazım. Eğer araştıran ve bulan olursa fiyatını da buraya yazar, olmadı toplu alıp güzel bir ürün çıkarabiliriz ortaya. Ben haftasonu müsayit olursam avrupa yakasına geçip bir arayayım. Bulursam burdan iletişime geçeriz.
    eee buldunmu kevler .

  17. #37
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    kevlar falan sonraki iş
    asil mesele carpma anında olusan darbeyi emebilecek malzeme kullanmak
    asil mesele darbeyi emmek
    motor montu giydigi halde omzu kırılan olduğunu duydunuz mu?

    dizlik olmasina rağmen dizimde ufak tefek yaralanmalar kanamalar oldu
    dizlik dışı sert plastik veya adi neyse ışte

    icinde ise EVA denen koruyucu ekipmanlarda sık kullanilan sünger benzeri malzeme var
    yalitim malzemeleri satan yerlerde olabilir veya fabrikalardan alınabilir ıstanbul civarinda genelde satan yerler

    benim bulduğum fikir hem ucuz hem de bol bulunabilen bir madde (hatta bedavaya bile bulabilirsiniz)
    STRAFOR malzemenin adi
    beyaz esya köpüğü kendisi
    yalitim malzemesi satan yerlerde var cesitli incelikte ve büyüklükte
    ayni zamanda da DARBE EMICI
    yav nasil inanalim senin bu dedigine derseniz
    kasklarda kullanilan malzemenin aynisi desem sanırım biraz inandırıcı olur
    dizime göre nasıl sekil verebilirim derseniz
    strafor tabldot tabaklar var
    yemek bölümleri dize uyabilecek egime sahip 5 -6 tanesi ustuste konup yapistirilarak guzel bir dizlik/dirseklik elde edilebilir

    duz buyuk strafor ile harika sirt korumasi yapilabilir
    body armour korumalik ustu veya ici guclendirilebilir


    benim merak ettigim bu straforu nasil sekillendiririz
    nasil ergonomik tasarima kavustururuz

    dizlik dirseklik icin ic astar olarak harika olabilir
    veya disina tabi

    şort olarak bacak yanlarına koruma olabilir

    kalca kemigi korumaları olabilir

    nasıl olsa ucuz haci ver sekli ustune kumas ekle sortuna dik
    atlete gomlege dik icten

    omuz yan korumalari da unutmayin
    kazada omuz ezilmesi
    veya koprucuk kemigi kiriklarina maruz kalmamak lazım

    kevlar bulursaniz ustten kaplayin
    hazir dizlik dirseklik takımı örneğin elinizi kaldirima vurunca kirilmasini önleyebilir

    profesyonel çözümlere başvurun
    incecik bez parcasindan tam koruma beklemeyin



    önerilerinizi bekliyorum
    benim de aklimda korumalik yapma fikri var
    strafor kaskta ise yarıyor da neden baska korumaliklarda kullanilmasin hem ucuz hem etkili
    sogugu da gecirmez
    murad13 bunu beğendi.

  18. #38
    murad13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ekim 2013
    Şehir
    İstanbul\Hatay
    Motosikleti
    DERBİ GPR 125
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ,,,,,aklimda korumalik yapma fikri var
    strafor kaskta ise yarıyor da neden baska korumaliklarda kullanilmasin hem ucuz hem etkili
    sogugu da gecirmez
    güzel fikirler ama detay araştırma yapmak lazım straforun da kaliteleri çeşitleri vardır muhakkak bide ergonomi vs vs tasarım lazım illa inşallah yaparsın güzel bişey
    ------------
    ya da aldığımız ucuz fakaz kalitesi -0 koruma- plastik aksama uydurup yapıştırırsak darbe emici olarak iş görür her halükarda
    EKONOMİ bunu beğendi.
    DÜŞERSEN ÖLÜRSÜN DEMEDİMMİ !!!

  19. #39
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Düşünce güzel, taktir etmedim değil, düşünmek güzel zaten... +1

    Ancak değinmem gereken birkaç nokta var.

    Eva olayına girmeyeceğim çünkü nereden temin edilir, nasıl bulunur, kaç paraya gelir, ne formda alınır, kalınlık sertlik vs, ulaşılması çok kolay bir malzeme değil.

    Strafor olayına ise kısmen katılıyorum. Şöyle, nasıl ki çelik var, çelik var,,, yani çeliğin kalitesi, derecesi, dayanıklılığı farklı farklı var aynı şey strafor için de geçerli. Kasklarda kullanılan strafor malzemesi ile yemek tabağında yada herhangi bir marketten alacağın strafordaki malzeme farklı olacaktır. Yoğunluğu, ezilme katsayısı vs, vs,.

    Belki kalitelisini bulacaksın ki o da ucuz olmayacaktır.

    Şimdi strafordan dizlik yapmak resmen hikaye. Onu şekillendirdin diyelim, bahsettiğin yemek tabağı tadındaki straforlardan kaç tane üst üste koyman gerek ki şunun gibi bir dizliğin görevini yapsın;



    Hadi bu darbe emiciliği sağlayacak kadar strafor kullandın diyelim, nekadar kalın olacak o malzeme, nasıl pantolonun içine yerleştireceksin, nasıl onu sabitleyeceksin güzelce...

    Ayrıca straforun bir diğer kötü yanı, ufak tefek dokunmalarda bile eziliyor. Yaptığımız korumalar kazadan önce ezilmesin diye pür dikkat davranıcaz. Sırt koruma yaptın diyelim, tamam. Onu montunda vs, taşırken birkaç haftaya bile kalmadan iyice ezilip büzülecek, özelliğini yitirecek. Yada bir kaza yaptık, hafifçe dizimizin üstüne düştük,,, gitti o strafor, işin yoksa yenisini yap

    Ben kalça koruması almıştım, her pantolonuma takabiliyorum. 20 TL idi. Strafor ile uğraştığıma değmez,,,

    Yani strafor işi de yaş.

    Bedenimize değer veriyorsak gidelim adam gibi korumlara alalım. Birçok marka var, pahalı gibi görünse de gayet fiyatının hakkını veren korumalar var. Koruma konusunda bu tarz maceralar aramak bana çok mantıksız geliyor. Kendi vucüdundan bukadar tasarruf etmeye çalışmamalı insan.

  20. #40
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    otombil lastiğinin taban kısmından mükemmel koruma olur
    diz ve toto kısmına uygun şekilde kesilip dikilebilir.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)