Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Garaj Atölyemiz ve İlk Çalışmalarımız

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Merhaba Sevgili MT üyeleri; (giriş yazısını bilerek uzatıyorum çünkü siz bunu okuyana kadar fotoğraflar yüklenebilsin )

    Aziz dostum SonerKep ile hep aklımızda kendi garajımızı kendi atölyemizi kurma hayali vardı. Bunu kademe kademe hayata geçirmeye karar verdik. bundan 3 ay önce malzemeleri almaya başladık. Gerekli parayı toplamak için Taksim ve Kadıköy taraflarındaki istikrarlı gece hayatımıza ara verdik. Belirli aralıklarda yaptığımız kısa mesafeli gezileri de rafa kaldırdık ve malzeme almaya başladık. Eksik malzemelerimiz de olsa artık kendi motorlarımızı tamir edebilecek kadar alet edevata sahiptik. Olmayan alet edevat ya da ustalık için de Gebze Sanayi sitelerindeki ustalar bizi bekliyorlardı. Rabbim yürü ya kulum dedi ve Candostum Soner'in de Maddi manevi yardımları ile Şubat ortasında İzmir dolaylarından bir VN800 aldım. Fakat benim pis bir huyum vardır, hiçbir şeyi orijinal bırakmam mutlaka bir değişiklik yaparım . "Ulan Madem garajımız var, elimiz de anahtar tutuyor hadi motorlarımızı istediğimiz hale getirelim !" Tamam deyip başladık işlemlere. (artık fotolara geçebilirsiniz )







    VN900 kırmızısı tonunda bir renk istediğim için motoru da boyatmaya karar verdik ve kaportayı sökmeye başladım.



    Soner'de bana Türk usulü (ağızda sigara) yardım etti sökerken.











    VN900 e daha önceden ApeHanger Gidon takmıştık. Sadece sis farı ve gidon sinyali montajınu yaptık. tesisatı mümkün olduğunca az değişikliğe uğrattık. herşeyi faston soket ve makaron kullanarak montajladık.









    Gidon yükseldiği için, tüm tel, kumanda tesisatı ve hidrolik hortumlarının uzun olması gerekti. Tellerin ve hortumun orijinallerini çıkartıp yerine uzunlarını yaptırtıp taktık. Kumanda tesisatına öyle bir şansımız olmadığı için onları tek tek uzattım. Aslında iyi de oldu çünkü üzerindeki makaron zamanın vermiş olduğu yıpratıcı etkiden dolayı parçalanmaya başlamıştı. baştan ayağa makaronladım.




    Bizim başımız kel mi? (biraz ) bende takarım gidon sinyali




    Gecenin ilerleyen saatleri iş çıkışı çalıştığım için artık yoruldum. ama yapacak çok iş var. Yarına kaportayı takacak konuma getirmeliyiz.










    Montaj aşaması Nihayet







    Günler sonra gin ışığı





    Veee mutlu son


    Aranızda beğenenler olacağı gibi beğenmeyenler ve hatta orijinalliğini bozduğum için beni kınayacaklar vardır. Olabilir ben şu anda istediğim renkte ve özellikte bir motora sahibim ve mutluyum. Önemli olan da bu. Ben bunu oalyı tıpkı bir pantolonun paçalarını terzide boyumuza göre ayarlatmak gibi değerlendiriyorum. herşey kitabına uygun olsun diye yavaş yavaş yaptım. Beklememe değdiğini de düşünmekteyim. Bu 'Çılgın Projemde' bana destek veren tel ve hidroliklerin imalatı için ustaların ağzından girip burnundan çıkan yeri gelip kendi motoruymuş gibi koşuşturan can dostum Soner'e çok teşekkür ediyorum. motor kullandığım senelr boyunca sahip olduğum çin malı, çok kilomtreli haşat japonlardan edindiğim teknik deneyimlerim olmasaydı bu işe kalkışamazdım eminolun.

    Tekeriniz daimi düz bassın.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmet tufan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2010
    Şehir
    BEŞİKTAŞ / istanbul
    Motosikleti
    BURGMAN
    çok güzel olmuş elinize emeğinize sağlık ben uzun direksiyon sevmiyorum zira, onun dışında gayet ilgi çekici. =)
    What goes around, Comes back arround...

  3. #3

    Üyelik
    27 Mayıs 2010
    Motosikleti
    HusaberG Sf650
    güzel çalışma olmuş...
    Allah kaza bela vermesin...
    güle güle kullanın....

  4. #4
    ramizan83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2009
    Şehir
    BOZKIR/KONYA
    Motosikleti
    speed150 mc150 kuba125-12d wolf125 yenidenMC-X
    Elinize saglık guzel calışma olmuş hocam...
    Bana göre en iyi Köpek: Isırmayan Köpek.

  5. #5
    speedy2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ Çengelköy
    Motosikleti
    BMW 1150GS ADV
    Beğenmemek mümkünmü...Elinize sağlık motosiklet ruhunu güzel yansıtan içten bir çalışma olmuş.

  6. #6
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Elinize sağlık. Eli anahtar tutan ve bu işlerden zevk alan her kullanıcıya tavsiye ederim, motorunuzu sökün, takın yavaş yavaş öğrenin. Kendiniz bir şeyler yapın. Hem daha büyük bir bağlılık hissedeceksiniz hem de motosikletinizi en ince detayına kadar tanımış olacaksınız. Tebrik ederim uzun yıllar sizi üzmeden binebileceğiniz bir motosiklete sahip olmuşsunuz. Mutluluğunuz yüzünüzden okunuyor.

    (koruma ekipmanlarınız ile ilgili sohbet açıp konunun neşesini kaçırmak istemem ama sadece "dikkat" diyeyim.)
    Gökhan YAŞDAL

  7. #7

    Üyelik
    26 Nisan 2011
    Şehir
    lüleburgaz
    Motosikleti
    honda cbf 150 silver 2011
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Sevgili MT üyeleri; (giriş yazısını bilerek uzatıyorum çünkü siz bunu okuyana kadar fotoğraflar yüklenebilsin )

    Aziz dostum SonerKep ile hep aklımızda kendi garajımızı kendi atölyemizi kurma hayali vardı. Bunu kademe kademe hayata geçirmeye karar verdik. bundan 3 ay önce malzemeleri almaya başladık. Gerekli parayı toplamak için Taksim ve Kadıköy taraflarındaki istikrarlı gece hayatımıza ara verdik. Belirli aralıklarda yaptığımız kısa mesafeli gezileri de rafa kaldırdık ve malzeme almaya başladık. Eksik malzemelerimiz de olsa artık kendi motorlarımızı tamir edebilecek kadar alet edevata sahiptik. Olmayan alet edevat ya da ustalık için de Gebze Sanayi sitelerindeki ustalar bizi bekliyorlardı. Rabbim yürü ya kulum dedi ve Candostum Soner'in de Maddi manevi yardımları ile Şubat ortasında İzmir dolaylarından bir VN800 aldım. Fakat benim pis bir huyum vardır, hiçbir şeyi orijinal bırakmam mutlaka bir değişiklik yaparım . "Ulan Madem garajımız var, elimiz de anahtar tutuyor hadi motorlarımızı istediğimiz hale getirelim !" Tamam deyip başladık işlemlere. (artık fotolara geçebilirsiniz )







    VN900 kırmızısı tonunda bir renk istediğim için motoru da boyatmaya karar verdik ve kaportayı sökmeye başladım.



    Soner'de bana Türk usulü (ağızda sigara) yardım etti sökerken.











    VN900 e daha önceden ApeHanger Gidon takmıştık. Sadece sis farı ve gidon sinyali montajınu yaptık. tesisatı mümkün olduğunca az değişikliğe uğrattık. herşeyi faston soket ve makaron kullanarak montajladık.









    Gidon yükseldiği için, tüm tel, kumanda tesisatı ve hidrolik hortumlarının uzun olması gerekti. Tellerin ve hortumun orijinallerini çıkartıp yerine uzunlarını yaptırtıp taktık. Kumanda tesisatına öyle bir şansımız olmadığı için onları tek tek uzattım. Aslında iyi de oldu çünkü üzerindeki makaron zamanın vermiş olduğu yıpratıcı etkiden dolayı parçalanmaya başlamıştı. baştan ayağa makaronladım.




    Bizim başımız kel mi? (biraz ) bende takarım gidon sinyali




    Gecenin ilerleyen saatleri iş çıkışı çalıştığım için artık yoruldum. ama yapacak çok iş var. Yarına kaportayı takacak konuma getirmeliyiz.










    Montaj aşaması Nihayet







    Günler sonra gin ışığı





    Veee mutlu son


    Aranızda beğenenler olacağı gibi beğenmeyenler ve hatta orijinalliğini bozduğum için beni kınayacaklar vardır. Olabilir ben şu anda istediğim renkte ve özellikte bir motora sahibim ve mutluyum. Önemli olan da bu. Ben bunu oalyı tıpkı bir pantolonun paçalarını terzide boyumuza göre ayarlatmak gibi değerlendiriyorum. herşey kitabına uygun olsun diye yavaş yavaş yaptım. Beklememe değdiğini de düşünmekteyim. Bu 'Çılgın Projemde' bana destek veren tel ve hidroliklerin imalatı için ustaların ağzından girip burnundan çıkan yeri gelip kendi motoruymuş gibi koşuşturan can dostum Soner'e çok teşekkür ediyorum. motor kullandığım senelr boyunca sahip olduğum çin malı, çok kilomtreli haşat japonlardan edindiğim teknik deneyimlerim olmasaydı bu işe kalkışamazdım eminolun.

    Tekeriniz daimi düz bassın.

    Sağlıcakla.
    direksiyon çok dik olmuş amortisörle paralel olmalıydı bence yatırsan biraz daha şekil olur ve daha rahat kullanılır
    ben sınır tanımam ama bütün sınırlar beni tanır........

  8. #8
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık. Eli anahtar tutan ve bu işlerden zevk alan her kullanıcıya tavsiye ederim, motorunuzu sökün, takın yavaş yavaş öğrenin. Kendiniz bir şeyler yapın. Hem daha büyük bir bağlılık hissedeceksiniz hem de motosikletinizi en ince detayına kadar tanımış olacaksınız. Tebrik ederim uzun yıllar sizi üzmeden binebileceğiniz bir motosiklete sahip olmuşsunuz. Mutluluğunuz yüzünüzden okunuyor.

    (koruma ekipmanlarınız ile ilgili sohbet açıp konunun neşesini kaçırmak istemem ama sadece "dikkat" diyeyim.)
    konunun kaksıma geleceğini düşünüyordum zaten lazer granville kullanıyorum. içini çıakrıp yıkadığım için ve kısa mesafe bir yer olduğu için bu kaskı kullandım. Habu arada kaskında boyası vs bana ait.

    Beğenen beğenemyen tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Ape hanger gidon ilk başta sevimsiz de dursa kullanınca kolay kolay bırkaılmayan bir şey. Bundan çnce MCT250 ve Bisan Roadstar motosikletlerimdede kullandım. Ayrıca kendi imalatım drag bar da kullandım. En güzeli yine ApeHanger


    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  9. #9
    BBelt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2009
    Hastasıyım şu vn800'lerin. Ellerine sağlık dostum.

    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (koruma ekipmanlarınız ile ilgili sohbet açıp konunun neşesini kaçırmak istemem ama sadece "dikkat" diyeyim.)
    Ya birader, işyerinden aceleyle çıkmış MotoGP pilotu gibi binmeden seni mutlu edemicez mi?
    I'm all alone, I smoke my friends down to the filter...

  10. #10
    _oXXo_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2010
    Şehir
    TÜRKİYE - 68 AKSARAY artıkın 34 İSTANBUL
    Motosikleti
    GT 250 KIZILL + NC 700 KIRMIZII
    ellerinize sağlık güzel bir çalışma olmuş. bu güzel çalışmadan dolayı kimsenin seni kınamaya hakkı olmadığını düşünüyorum. çünkü herşeyde olduğu gibi motorlarda sahiplerini yansıtırlar. şu rahatsızlığımı atlatır atlatmaz bende radikal değişiklikler yapmak istiyorum. yeniden elinize sağlık

    kazasız sürüşler !...
    '' NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ''
    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    sadece ortadan uzunlamasına bir koyu renkli bir şerit ve aynaları da değiştirdin mi, bence başka bir eksik kalmamış. ama böyle de güzel

    emeğinize sağlık, kazasız, belasız sürüşler
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  12. #12
    emomen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    KOCAeli/Gebze
    Motosikleti
    cbr 1100 xx
    Barış dostum eline sağlık...istediğin gibi olduysa ne mutlu
    Ellerinize sağlık...
    Bedenimdeki Ruhun ^3^ günlük sahibiysem istedigim gibi yaşarım.

  13. #13
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    teşekkürler arkadaşlar yorumlarınız için. Şu anda benim gözümde birkaç eksiği var. Öncelikle "gun fighter" tarzı sele yapıcam. Aynayı ben de düşünüyorum ama şehir içinde küçük ayna kör nokta alanını arttırıyor. gerçi Ape hanger gidonun en büyük artısı omuz falan engel olmadığı için arka görüş çok geniş olmakta.

    @ _OXXO_ orojen için teknik bilgi ve fikir alışverişi yapabiliriz.

    Sağlıcakla.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:14 ----------

    Alıntı coolizma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    direksiyon çok dik olmuş amortisörle paralel olmalıydı bence yatırsan biraz daha şekil olur ve daha rahat kullanılır
    daha henüz ince ayarlarını yapmadım. Lakin öyle bir kural olduğuna inanmıyorum. Çünkü bu şekilde de rahat kullanmaktayım ben. Benim şahsi görüşüm ön amortisörlere dik olması daha hoş duruyor.



    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  14. #14
    eray_uluyazı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2010
    Şehir
    ataşehir, istanbul
    Motosikleti
    '07 HONDA CBF 500 (adriana ;)
    motor tabir- caise cayır cayır yanıyo resmen ellerinize sağlık

  15. #15
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    eline saglı güzel olmusta bızım GARAJ ısmızı almısınız GARAJ tescıllıdır siz depo dıyın en ıyısı

    aslında bızım GARAJA mudavim olsaydınız alet edevata para vermeden bu yaptıklarınızı rahatca burda kendınız yapardınız

  16. #16
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline saglı güzel olmusta bızım GARAJ ısmızı almısınız GARAJ tescıllıdır siz depo dıyın en ıyısı

    aslında bızım GARAJA mudavim olsaydınız alet edevata para vermeden bu yaptıklarınızı rahatca burda kendınız yapardınız
    1. si bizim kullandığımız garaj kelimesi cins isim olan herkesin motorlarını ya da arabasını parkettiği kapalı alan manasındadır. Yaptığımız işlere attığımız bir imza elbette var ama burda bu işi pazarlamak ya da reklam yapma amacında olmadığımız için koymadım koymayacağımda. Müdavimlik olayına gelince. belli başlı topiclerde bununla ilgili sorular sordum ancak yanıtsız kaldı. şimdilik çok da önemli değil. bir diğer husus da şu an kullandığım garajın bir anahtarı da bende istediğim saatte ve zamanda kimseye sormadan girip çıkabiliyorum. Ben Gebze de ikamet ediyorum. Dolayısıyla garajımın bana yakın olmasını tercih ediyorum. bu sebepten garajın müdavimi de olsam yine kendi garajımda. çalışmayı yeğlerim. Bildiğim kadarıyla garaj ismini ticari oalrak MOTOMAX kullanmakta. Bence bana yaptığın tavsiye yi onlara yapmanı öneririm.


    Bu arada fikir ve beğenilerini sunan arkadaşlara teşekkür ederim.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  17. #17
    kenrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Şubat 2011
    Şehir
    Silivri
    Motosikleti
    Iron 883
    süper.
    kendi atölyende kendi motorunla uğraşmanın zevki bambaşka birşey. daha nice çok daha güzel şeyler yaparsınız umarım.
    yol iyidir.

  18. #18
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Valla ben begendim ne yalan söyleyeyim.
    Kirmizi olmasi hiz açisindan da iyi.
    Gerçi pilotun her tarafi kirilip alçiya ve askiya alinmis gibi durdugu için böyle yüksek gidonu sevmem ama bu kadar çok adam sevdigine göre vardir bir numarasi ne diyeyim.
    Ellerinize saglik.
    Insanin içine sinen bir motora binmesi gerçekten önemli ve gûzel birsey.
    Nice motosikletlere bindim ama son paramla aldigim sprey boyalarla boyadigim mobiletim hala en gurur duydugum aletimdir.
    Zevkini 2 gün çikarabilmistim.
    Lastigi patladi bir hafta sonra borç yazdirarak yaptirabilmistim.
    Bu nedenle verilen emek benim zevkime uyarmi diye bakmadan takdir ederim.

    Dipnot:
    Garaj kelimesi Türkçe'ye yanlis geçmis.
    Asli tamirhane, servis, gibi bir anlama gelmekte.
    Biz araç park alani anlaminda kullaniyoruz.
    asli o degil.
    Aklinizda olsun.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #19
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    @kenrox teşekkür ediyorum.

    @coq bu gidona okadar alıştım ki ellerim aşağıda durunca inan rahat edemiyorum. Arabada bile sağ elim tavandaki tutamakta duruyor şaka bir yana hakikaten içime sinen bir alet oldu. ufak tefek pürüzler çıkınca küfür edeceğim bir usta yok o iyi

    Bu garaj olayı da devlet meselesi olacak nerdeyse Ama anladığım kadarıyla kelime anlamı oalrak yanlış, amaç olarak doğru kullanıyormuşuz şu kelimeyi


    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  20. #20
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Emeğinize sağlık, önemli olan sizin içinize sindiyse keyifle kullanmanız. Ayrıca tüm o uğraşının ne kadar keyifli bir süreç olduğunu anlatmaya da gerek yok sanırım. Yani her saniyesine değmiştir diye düşünüyorum.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)