dört gözle bekliyorum reis motorun son halini hadi hayırlısı bakalım fena birşey olucak gibi ama...
İyi fikir, teşekkürler ama km sayacı yine milden sayar.
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
Evet ilk gelen parcalarimiz yuzumuzu guldurmeye baslatti.
Ebaydan gecen hafta aldigim Conta seti 7 gunde simsek hizi ile elime ulasti. Ozelikle Japon motor kullaniyor iseniz Conta setini orjinal almanizda buyuk fayda var. Motor blogu ustunde kesilen contalarda bir mm hata bile yuksek basicli yagin ordan kacarak motor blogunda pis bir goruntu olusturmasina sebep verir. Gasket Set olarak arattiginizda hemen ulasabileceginiz bir urun.
Not :Resimin saginda gorunen motor ile alakali degildir ofisin kedisi olan Autocad nacizene kuyrugudur. Ofise gelen her yeni seyi incelemekten kendini ali koyamadigindan contalarda nasibini hemen aldi zaten
Iste motorumun aktarma zinciri O-ring li.
O-Ringleri rahatca gorebiliyoruz.Iki baklanin birlestigi yerdeki boslugun icinde O-Ring contalarimiz bulunmaktadir.
Bu da egzantrik zincirimiz yada ingilizcesi Timing Chain. Egzantrik ile subaplarin dogru zamanlamada calismasini saglamaktadir. Eski zincirde bosluk olusmus zamanla. Bunlarin yenilenmesi buyuk onem tasiyor.
Yaprak zincir diye de adlandirilan bu zincirleri ankarada Gurur Makina dan temin edebiliyorsunuz. Kendileri istenilen yere kargo ediyorlar.Motor icin olan ve tum sanayi tipi zincirleri ithal ediyorlar. www.gururmakina.com.tr
Ve karsinizda Subaplarimiz . Berbat durumdalar
Subaplarimizdan bir tane emme bir tanede egzoz olarak saglamlarindan secerek soktuk. Konyada Elzem Wax firmasinda tek tek uretilecek. Tahmini adet fiyati 25 TL olan her bir valfimiz den 16 tane olmasi butceyi hayli sarsiyor .http://www.elzemwax.com/index.php?dil=tr
Goruldugu gibi Egzoz subabi emme subabindan biraz daha kucuktur her zaman.Ama daha pahalidir. Yeni subap keceleri ise Amerikadan gelecek.
Burdaki en onemli husus, her cikarilan subabin yerine hemen yenisinin takilmasi. Bu siralama hayli onemli yoksa bir daha duzenli calismayacak bir motor yaparsiniz kendinize.
Simdi motorun sasi sini cikarmak icin ugrasiyoruz. Bazi degisiklikler yapilmasi icin sasinin her seyden arinmis bir bicimde hazirlanmasi gerekiyor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
oyyyyy yine heyecan bastı. yemin edorum oscarlık film izlerken bile bu kadar zevk almıyorum ben yaaaa...
ve bazen angel spears'ın topşclerini baştan okuyorum ama heyecan kısmında en ufak bir azalma yok.
zaman ve imkan olsa, bunları videoya çekip, daha sonra uygun müzik ve görsel ögelerle klibini hazırlayıp sunmak müthiş bir şölen olurdu bizlere. ( evde national geografic olmayınca bu tip parlak fikirler çıkıyor haliyle, I want home made cafe racer videos )
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
Motor sevdalisi olunca hepimiz ayni zevki aliyoruz inan. Acikcasi belli bir zamandan sonra motorda aradiginiz tek sey zerafet ve kisilik. Yok 300 yapmis , yok 150 beygirmis yok ABS varmis bunlar pek etkilemiyor. Benzerinin kimsede goremiyeceginiz bir motoru elleriniz ile yapip ona sahip olma duygusu , sanirim Hayabusa sahiplerinde dahi yoktur.
Vakti ve imkani olan her motor severe bunu tavsiye ederim. Turkiye iscilik konusunda bir cennet. Yurt disinda her zaman iscilik pahali parca ucuzdur , Turkiyede ise tam tersi. Parca pahali iscilik ucuz. Biraz ingilizce ve beceri ile yurt disindan ucuz parcalari alip burdaki iscilik ile birlestirdiginizde inanilmaz sonuclar elde edebilirsiniz.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
baba büyüksün.. ortaya çok şahane bir motor çıkacagına eminim.. aceleye getirmeden tüm ince detayları atlamadan yapın.. gelişmeleri takib ediyor olacagım.. sevgiler ve başarılar şimdiden :D
bridge stone shirdge stone sharidge stone... ve tanrı lastikten kadını yarattı, sharon stone..
Drift Religion
Egzantrik zincirini yurtdışından mı yurtiçindeki üreticiden mi almıştınız?
Ben de egzantrik ve alternatör zincirlerini değiştireceğim ancak burada üretiliyor mu bu tip zincir bilmiyorum.
Tessekurler ne detay atlamasi yaa, dusunmekten uykularim kaciyor. Motorun her yerinde bir detay var. Zaten hepsini bitirmem hazirani bulur.
Zincirin yerli uretim oldugunu dusunmuyorum ama sonucta ithalatcisi Ankarada ve makul fiyatlar ile her turlu zinciri size temin ediyor. Acikcasi benim icin onemli olan fiyat ve sonrada kalite. Bu ikisini yerli bir firma sagliyor ise benim tercihimdir sonucta para Turk firmasinin kazanmasini tercih ederim.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Anladım. Bendeki cbx de 2 zincir var dediğim gibi. Biri egzantrik, diğeri de alternatör için. Gergi bilyaları zemberekli tip olmadığı için zamanla bollaşıp ses yapmaya başlayabiliyorlar (yan ayakta çalıştırmak, fazla sıkıştırmak, yağ basıncına dikkat etmemek v.b.) Bu nedenle bu zincirlerin seçimi bence çok önemli. Orjinal zinciri ben daha önce başka bir motor için İngiltereden almıştım ama Türkiyede varsa karşılaştırıp almayı düşünebilirim, o yüzden sordum. Teşekkürler.
Evet son bir kac gundur haril haril motor ile ilgileniyorum islerim den geri kaldim acikcasi ama bu hafta her seyi bitirip is dagilimini yapar isem haftaya kafam rahat olacak.
Oncelikle Alpin onerisi ile kimyasal asit yerine 18 lt sirke ile (marketten 18 lt sirke alman biraz delice bir is) depoyu 24 saat sirkeli suda biraktim. Cok ciddi olmasada pas ve tortuyu temizledigini gordum.
Bu depoyu son kirmizi gorusunuz depomuz zimparaya gitti
Tum kaynak , dolgu ve boya olacak parcalar arabaya dolduruldu ve gerekli ustalarin guvenli ellerine teslim edildi. Kumlamaci , kaynakci , tornaci farkli yerlerde oldugundan tum gunumu parca dagitmak aldi.
Gordugunuz gibi manifold tek kelime ile leeeess
Saside degisiklikler yapiliyor ve saglamlastirma icin MIG kaynak yapiliyor.
Gordugunuz tum bu parcalardaki hatalar dolgu yapiliyor , puruzler duzeltiliyor , yalama olan vida yerlerine yeni vida yerleri aciliyor.
Daha sonra Manifold ve diger krom parcalar kumlamaya gidecek. Bu is sonrari Jantlar , Sasi , manifold ve bir kac parca Elektro statik toz boya ya girecek.
Egzozlarimiz da gelmis, yarin onlari teslim alacagiz.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
guzel gidiyor,
sirke aceleye gelmis 3-4 gun demisdim, ama depon cicozmus.
www.sungurtekin.com
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)