El yapimi 1956 custom Triumph projesi
Reklamlar
-
Elimdeki bu projeye basladim, bunun yaza yetismesi gerekiyor, o yuzden diger proje turk kahvesi'ni beklemeya aldim.
Konu motorumuz 1956 Triumph T110 Tiger , 650cc
motor ilk alindiginda tamami ile parcalar halinde daginik vaziyette idi. motorunun tum civatalari sokulmusdu icinde pistonlar bile yokdu, bunlara burda basket case deniyor, cunku motor calismiyor ve parcalarin bircogu sepet/kutu icindedir yani ne cikarsa bahtiniza hesabi.
Ama motorun icini goreceksiniz sokup temizledikden sonra baya iyi durumda oldugu ortaya cikacakdir.
bu proje benim icin onemli cunku tum birimler ya klasik parcalardan yada sifirdan el yapimi parcalardan olusacakdir.
kaporta komponentlerini benzin deposu, yag deposu, camurluk vs.. metal plakalardan sifirdan cekic/takoz ve ingiliz tekerleginde serbest el sekilledirecegim. bu teknik turkiyede kullanilmayan bir teknikdir, aslina bakarsaniz ingiliz tekerleginin sivil havacilik sektorunden otomotiv sektorune gectigini goruruz. genelde amerikali, ingiliz ve alman coachbuilderler kullanmisdir.
Enteresandir, italyanlar english wheel i pek kullanmamisdir, bu yuzden amerikadaki klassik otomobil kolleksyonculari klassik bir ferrarinin hasarli oldugunu (orjinal sacinin olmadigini) boyanin altindaki sacin purusus oldugunu gorunce anlarlar, yani ingiliz tekerlegi kullanilmisdir o parcada.
italyan zanatkarlar sacin final seklini havali cekicle verirlermis, bu yuzden orjinal klasik italyan otomobillerinde bolcana macun kullanilirmis, macun sokuluncede o orjinal cekic dokusu gorunurmus.
Bu bahsettiklerim genelde kisitli sayida uretilen (coach build) ozel , yaris ve high end egzotik araclar icin gecerli.
bu resimde fordun shelby yapdirdigi unutulmaz Daytona nin yapildigi shelby atolyesini gormektesiniz, ferarilerin 60 larda canini fena yakan bu arac komple el yapimidir. dikatli bakarsanin arka planda ingiliz tekerleginin durdugunu gorursunuz
El isciligini cok sevdigim icin turkiyedede arastirdim ama kullanan bulamadim, varsa boyle bi usta fikirlerini almaya cok isterdim.
.
.
.
neyse projemize basliyalim artik:
1956 Triumph T110 Tiger, Pre-Unit 650cc
Klasik motorlarin detaylarini resim karesinde yakalamak benim icin buyuk keyif
.
.
.
Projeye kapaklari/silindirleri vede sanzimani sokerek basladim, her sokdugumu tabiki detayli bir sekilde temizledim.
kaseleri ayirdikdan sonra, kranki ve icindeki sludge tupunu (atik yag tupu) temizledim, bu cok onemli cunku piston kollarinin yataklarinin saglikli bir sekilde yaglanabilmesi icin krankin icindeki kanallarinin ve sludge tupunun iyice temizlenmesi gerekiyor,
kaseler burada ayirik bir sekilde, turkcede motor bloku da denilebilir belki, ama arabanin ki gibi tek blok seklinde olmadigindan motor literaturude kase/case diye geciyor, ana krank rulmanlarini goruyorsunuz, bunlari elbette yenileri ile degistirecegim.
silindir kapaginin temizlenmesi
sanzimanin temizlenmesi
sasenin boyasini sokmeye basliyorum
boya ve macunu sokdukden sonra gordum ki sasenin arka kismi kotu bir sekilde uzatilmis, sasenin arka kismini sifirdan yapmaya karar verdim
.
.
kullanacagim on takim cok ozel 40 oncesi Norton 16h girder, bunun benzeri e-bay de $3000 satilmisdi, ben cok daha ucuza canada bir bayandan almisdim. bunlari surekli online takip ediyorum.
sevgili scotch-brite
sb le tek tarafin temizlenmis hali, 70 yili askin bir on takim icin baya iyi durumda
devami gelicek
Reklamlar
-
yaa üstad kusura bakmada bence senin üyeliği süresiz iptal etsinler bu nedir yaa ağlıcam valla hergün tv de occ yi izle buraya gel angel üstad döktürsün olmuyo ama sonra bi gaz geliyo yok öle yapıyım böle yapıyım hemen düşüyoz kazıkcı ustaların kucağına sonrada heves kursakta kalıyo yaaa valla sırf bu yüzden yurt dışında yaşamak isterdim şaka bi yana mükemmel motorlar yapıyorsun gerçekten klasik tarz motorları sevmememe rağmen takip ediyorum helal olsun valla
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
-
Hastasiyiz!!
Duyunca canim cok yanacak ama yinede soracam kaca aldin sadece motoru hurda olarak
Ben burda Triumph bulsam direk alacam ama yok. Olan bir iki uyanikta olmayacak fiyattan satmaya kalkiyor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
Türkiye de ingiliz tekerleği pek kullanılmıyor doğru ama benim tanıdığım bazı eski kaporta ustaları aynı işlemi elde pürmüz ile sacı ısıtıp çekiçle şekillendirerek inanılmaz işler çıkarıyorlardı. İngiliz tekerleğinin yaptığı işi kol gücüyle yaptıklarını biliyorum. Isıtarak yaptıkları için sacın sertleşip kırılganlaşmasını da önlüyorlar; bütün çekiç izleri kaybolana kadar ince ince dövüyorlar.
-
Eline sağlık, bu işler resmen terapi oluyor insana. Biz yapamasakta yapılanı seyretmekte oldukça keyifli. Devamınıda sabırsızlıkla bekliyoruz.
Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.
-
Alp Hocam naaptın sen,bu zamana kadar bayağı sağlı sollu giriştin ruh halimize ama şu son projeyle direk nakavt ettin bizi...
Ne diyeyim muhteşem işler çıkarıyorsun imrenmemek elde değil...Abone oluyorum konuya direkt,ayakta alkılşıyorum seni
-
hadi bakalım çok güzel görüntüler imkan olsada çıraklık yapsak oralarda..
ANGARAJ
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
yaa üstad kusura bakmada bence senin üyeliği süresiz iptal etsinler
bu nedir yaa ağlıcam valla hergün tv de occ yi izle buraya gel angel üstad döktürsün olmuyo ama sonra bi gaz geliyo yok öle yapıyım böle yapıyım hemen düşüyoz kazıkcı ustaların kucağına sonrada heves kursakta kalıyo yaaa valla sırf bu yüzden yurt dışında yaşamak isterdim şaka bi yana mükemmel motorlar yapıyorsun gerçekten klasik tarz motorları sevmememe rağmen takip ediyorum helal olsun valla
tesekurler berk, orda ustalar konusunda benimde kotu tecrubelerim oldu, bu konuda yanliz degilsin,
AYBERK adlı üyeden alıntı
tesekurler Ayberk, vakit buldukca yeni resimler yayinlayacagim.
zeda3000 adlı üyeden alıntı
Hastasiyiz!!
Duyunca canim cok yanacak ama yinede soracam kaca aldin sadece motoru hurda olarak
Ben burda Triumph bulsam direk alacam ama yok. Olan bir iki uyanikta olmayacak fiyattan satmaya kalkiyor.
motoru, yani parcalari $1700'e aldik, bu projenin guzel tarafi parasi benden cikmiyor motorun sahibi ilgileniyo o kismiyla... uzerinde kullanmiyacagim parcalar var onlari evil-bay'de satinca biraz daha ucuza gelicek ama ilerledikce masraflarla rakam tabiki yukselecek.
yucika adlı üyeden alıntı
Türkiye de ingiliz tekerleği pek kullanılmıyor doğru ama benim tanıdığım bazı eski kaporta ustaları aynı işlemi elde pürmüz ile sacı ısıtıp çekiçle şekillendirerek inanılmaz işler çıkarıyorlardı. İngiliz tekerleğinin yaptığı işi kol gücüyle yaptıklarını biliyorum. Isıtarak yaptıkları için sacın sertleşip kırılganlaşmasını da önlüyorlar; bütün çekiç izleri kaybolana kadar ince ince dövüyorlar.
Selam yucika, dogru soyluyorsun, zaten el isciliginin en guzel yanlarindan biri, bir eserin farkli tekniklerle ortaya cikarilmasi.
Ne demisler "Her yigidin yogurt yiyisi farlkidir" ... Ufak parcalarda bende sadece cekic/takoz kullaniyorum. ingiliz tekerleginin guzel tarafi ise buyuk parcalarda zaman kazandirmasi ve inanilmaz bir kontrol ile yuvarlak purusuz yuzeyler elde edilmesidir. Cekicle duz yuzeye ulasmak baya bi vakit istiyor ama tabiki mumkun, Bu arada english wheel de tamami ile kol gucu gerektiriyor, hatta cekicden yorucu diyebilirim, buyuk camurluk yada kaputlari iki kisi cektiriyor.
Benim diger bir merakim/hobby'im eski el isciligi aletleri/makinalarini arastirmak dokumantasyoni yapmak. O yuzden bu konuda fikri olan var mi diye sordum. fikirlerini ve bu konulardaki gozlemlerinin devamini gormek isterim, katilimin icin tesekurler.
mayildiz adlı üyeden alıntı
Eline sağlık, bu işler resmen terapi oluyor insana. Biz yapamasakta yapılanı seyretmekte oldukça keyifli. Devamınıda sabırsızlıkla bekliyoruz.
mayildiz, tesekurler
Qweasdnon adlı üyeden alıntı
Alp Hocam naaptın sen,bu zamana kadar bayağı sağlı sollu giriştin ruh halimize ama şu son projeyle direk nakavt ettin bizi
...
Ne diyeyim muhteşem işler çıkarıyorsun imrenmemek elde değil...Abone oluyorum konuya direkt,ayakta alkılşıyorum seni
Qweasdnon, abartin yinede guzel sozlerin icin cok tesekur ederim.
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
hadi bakalım
çok güzel görüntüler imkan olsada çıraklık yapsak oralarda..
bircok yerden arkadaslar ugruyor, kapim herkeze acik, bekleriz.
-
-
-
Angel Spear üstad, bizlere merakla takip edilecek yeni bir Dizi başlatdınız. elleriniz dert görmesin.
[B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]
-
-
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
Mersin İl Temsilcisi
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
-
Motosiklet Eğitmeni
Ulem bir süreci izlemek ne güzel oluyor.
Motor bittikten sonra biri sorsa,
bunu biz yaptik diyecek kadar girdim psikolojiye.
Yani anlayacagin yine kafayi yedirteceksin bize anlasilan.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Harika bir çalışma olmuş.....Devamını bekliyorum..
-
-
bunu yıllar yıllar once yapmamışmıydın angel
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler