en sondaki parçanın ne olduğunu anımsayamadım ben
en sondaki parçanın ne olduğunu anımsayamadım ben
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
mtrsz hyt, tesekurler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:51 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:45 ----------
Bingo, yakit deposunun alt parcasi "tuneli". yan ve alt yuzeyleri bitirdikden sonra sasenin gececegi tupun araligini kesince tunelinin sekli ortaya cikdi, baya bi vakdimi aldi.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:51 ----------
.
.
.
Yakit Tankinin "Kalibinin" Yapimi:
insan cnc'si : ) (kollarim kopdu sonunda) huş ağacından olusan kutleyi elle kesmenizi tavsiye etmem.
Marangozlugu herzaman sevmisimdir;
bazi bosluklar vardi, onlari macunla doldurdum.
www.sungurtekin.com
sevgili üstad, harkulade gidiyorsun herzamanki gibi, daha öncede yazmıştım en büyük hayallerimden biri böyle kafama göre tamamen kendi tarzım enduro bober karmaşası bi dev imal etmek olacak kendi atölyemde ve bu bağlamda inanılmaz teknikler öğreniyorum projelerinden, eline koluna zanaatına sağlık
What goes around, Comes back arround...
mehmet tufan,
benimde amacim kendi tecrubelerimi sizlerle paylasip yeni teknikler gelistirmek/ogrenmek.
tesekur ederim,
www.sungurtekin.com
Bence Alp arkadaşımıza bu forum yasaklanmalı,adam bende bişeyler yapayım dedirtip insana motorunu parçalattırır yahu
Ellerine beynine emeklerine sağlık dostum.
Elleriniz dert görmesin,
işlem bittikten sonra huş ağacından depo lazım olacak mı size )
Bari onu salona koyayım ... sanat eseri olmuş resmen ))
ne diyeyim kardeşim.rahmetli babamı hatırlattınız bana,öpülesi ellerinize,beyninize,yüreğinize sağlık.
: ))))) isin sirri zaten parcalanmis motor bulmak! ben hurdayla basladim, o yuzden dahada beter edemezdim
sevgiler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:46 ----------
omercem, yoliym ama cok agir!! onun kargosuyla bas edemeyizki tesekur ederim
dose24, cok tesekur ederim
saygilar,
www.sungurtekin.com
selamlar,
bu kalıbın içini güzelce boşaltıp, normal depoyu içine yerleştirip, ahşabı güzelce yat verniği ile vernikleyip kullansanız ne güzel olurdu kanımca.
sadece kendi kendine bile çok güzel duruyor.
elinize sağlık.
habe habe
Motor tutkusu bu olsa gerek. Çalışmaların harika hocam.Resimlerin devamını bekliyorum (:
Ooo ustadim piston ve kranklar gelmis Agzim sulandi parliklarini gorunce acikcasi. Sanirim es zamanli gidiyoruz bende su anda motor blogunu boyadim ve alt motoru topluyorum. Aksam kismet olur ise resim cekecem hafta basina kadar koyacagim.
Hus agacini el testeresi ile kesme cesaretin icin seni ayrica tebrik ederim
Gercekten muhtesem gidiyorsun. siparisi veren kisi sanirim son evreleri gordukten sonra iyice heycanlanmistir.
Valve leri ne yaptin ? Yenimi aldin ?
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
ER6iNbay, guzelce icini bosaltmak, depo yerlestirmek falan : )))) o degilde vernik gibi birsey aldi kiz arkadasim ama rengini falan pek begenmedim, o dedigin yat verniginden almam gerek!
tesekurler
EsEnTurKs, bi ton resim cekdik, geliyo!
evet bakdim topigine, neticeyi bende cok merak ediyorum, nede olse bende bir cb yapiyorum.
dalgani gec benimle ))
motorun sahibi uluslararasi bir forumda beni takip ediyor.. ara sira soyle olurmu boyle olurmu diye soruyor ama kivrak manevralarla kendisini atlatiyorum
valveler ve tum motor parcalari yeni geldi.. su depo fasli bitsin, dizecegim hepsini resimlerini cekip yayinlayacagim..
.
.
.
bu arada atolyede deponun resimlerini cekmeye basladim..
depoya bakdiginiz her farkli acida sanki baska bir depoya bakmis gibi oluyorsunuz, simdilik deponun "Onyx" in bir onizleme yayinliyorum, deponun adini kiz arkadasim verdi, onyx tasina benziyormus..
www.sungurtekin.com
Onceden hazirladigim model/kalip in uzerine yari sert kagit serip kullanacagim metal yuzeylerinin yerini ve olculerini belirliyorum.
olcekli kagit formu cetvel gibi kullanip formu metal uzerine geciriyorum.
Bu tip depolarin yapiminda celik yada aluminyum en cok tercih edilen malzemeler.
aluminyum kullaniyorsaniz daha kalin malzeme kullanmalisiniz, ve hassasiyet gerektirdiginden TIG kaynagi tercih edilmelidir.
bu tank icin 2.032 mm kalinliginda 3003-14 serisi aluminyum kullaniyorum. 3003 bilesimlerini 14 ise sertligini gosterir.
Eger alu tank yapmak istiyorsaniz bu seri alu tavsiye ederim, detaylarina girmiyecegim projelerinize baslarken mutlaka arastiriniz.
kesilen/hazirlanan yuzeyler model/kalip uzerinde yavasca alistirilir.
bu hazirladigim modele ingilizcede buck deniyor bu aslinda tam bir kalip degildir.
cunku final formunuzu cekic ve el yordami ile serbest el yapmalisiniz.
her hamleden sonra modelinizin uzerine koyup kontrol etmelisiniz.
metalin yaylanma payi vardir, 30 derecelik egim icin 33 derece bukersiniz buda ancak sekilendirme basliklarinda yapilir.
tum yuzeylerin bir arada kontrolu
kaynaklar zimparalanmaz, gucu korunsun diye ezilir ayni zamanda final forma yaklasilir.
kaba tepeler hafice alinir
dusuk noktalar kaldirilir
bu gordugunuz mavi olan zemin paneli.
Kolay bir depo degil bu, her yuzeyi cok boyutlu, ozellikle zeminin egimli olmasi yuzeylerin koselerde birlesmesini ayrica zorlastiriyor.
zemini kaynattikdan sonra tunelin gelecegi yeri belirliyorum/kesiyorum.
ortaya cikan acikligin formuna gore tuneli boru uzerinde kivirip kesiyorum
bu arada tuneli daha kalin malzemeden 2.285 mm den yapiyorum catlamalari onlemek icin, cunku tankin tum agirligi tunele binecekdir.
ve tunelimiz ortaya cikiyor.
tunelin zeminle birlestigi yer milimetrik olcum gerektirir
kalin malzemenin ince malzemeye kaynagi ozel dikat ister ve kolay degildir.
tunelin fuzyon punta kaynagi
tum yuzeylerin birbirne kaynatilmis hali,
artik geriye sadece yuzeylerin uzerindeki cekic izlerinin vs.. zimparalanip temizlenmesi kaldi.
.
.
.
ve karsinizda ilk prototip " Onyx " in genel ve detay resimleri:
.
.
www.sungurtekin.com
Alp Metal isciligin hayranlik uyandiracak , hatta kuyumcu hassasiyetinde oldugunu soylmemeliyim. Daha onceki konusmalarimizda endustriyel tasarim okudugunu soylemistin. Kalip bilginin ordan geldigini gorebiliyorum ama metal isciligin gercekten cok hayran birakacak seviyede ama universitede boyle bir iscilik ogrettiklerini sanmiyorum. Metal isciligini bu kadar iyi nasil ogrendin. ? cidden merak ediyorum.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Töbe töbeeeeeeeeee
harika bir haftasonundan sonra
sabah sabah mevzuya bak yaaaaa
gel aç pc yi,gene alp yapmış yapacagını
ne yav benda yaparım,bakma vaktim yok
şaka be alp
ellerine saglık
Ellerine sağlık üstad,hayranlıkla takipteyim.
AKILLI OLALIM;DÜNYADA EŞİ BENZERİ OLMAYAN BU MÜKEMMEL COĞRAFYAYA,TÜRK İNSANINA VE TÜRK'LÜĞE SAHİP ÇIKALIM.100 YILI AŞKIN SÜRDÜRÜLEN TÜRK ULUSUNU BÖLMEYE YÖNELİK OYUNLARA ALET OLMAYALIM.HEPİMİZ KARDEŞİZ.NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE...
Burdan Mt yönetimine sesleniyorum!!
Bu şahsın topic açmasını Yassahlayın. Gızan Gıltan etkileniyor. sonra alıyor eline spirali kesiyor motorunu. Kesiyor ama kaynatamıyor ki. kaynak yapmayı bilmiyor fakir.
böyle bişey çıkıyor ortaya
e aynısı olmayınca da üzülüyor insan
Şaka bir yana şahsına ve eserlerine hayranlık derecesinde bir saygım var. Daha çok foto daha çok ayrıntı istiyoruz
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
zeda3000, Metal uzerinde calismayi ogrendim cunku kendi tasarimlarimi uretebilmemin en iyi yolunun onlari kendim yapmam gerekdigine kanaat getirdim. Sabir anahtar, deneme /yanilma surec, tekrar tekrar yapana kadar!
Bu tank tahmin ettigimden daha iyi cikdi, fakat cb nin o koseli tankindan daha kolaydi.
ZIPPIRMAN, tesekurler )))
ergün1968, tesekur ederim..
kendine haksizlik ediyorsun, doneminde o motora sahip olabilmek icin neler vermezdim. sende daha fazla vakit ayirirsan daha farkli motorlarda yaparsin. Ayrica motorunun gorunumu cekdigin fotolarladaki aci ve isiklarlada alakali.
Senin yerinde olsam daha farkli bir fonla daha guzel isikda onlarca resim cekerim, goreceksin aralarinda super neticeler cikacakdir. (kurukafa olmamis ama )
sevgiler
www.sungurtekin.com
Alp üsdatım motorumu sattım. Şu an custom işine ara verdim. yapabileceğim klasik bişeyler arıyorum. Ama o motor bana baağı bir deneyim kazandırdı. Daha dişe tarağa dokunur şeyler yapıcam.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)