Göbeksiz Jant Yapmak İstiyorummmmm
Reklamlar
-
22 Aralık 2010, 17:46
#21
Ante adlı üyeden alıntı
dostum videoyu izliyemiyorum ama dediğini anladığımı sanarak aşağıdakini yazıyorum
doğrudur dostum bazılarında kayış bazılarında zincir var ama zinciri koyacağım çark nerden baksan lastıkle aynı buyuklukte olacak ve buda motorun gidişinde buyuk bir ağırlaşma yaratacaktır zaten motor 330cc (normalde 250 cc idi) bu nedenle kaucuk silindir ile ileri hareketini vermeyi düsünüyorum
Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg
Reklamlar
-
22 Aralık 2010, 18:04
#22
Valla 2 kere okudum , şaka gibi , sakın dalga geçiyorum zannetme de biz nelerle ugrasiyoruz siz nelerle
-
22 Aralık 2010, 19:38
#23
Al sana biraz daha dokümantasyon...sen yapacağım diye dur...elin adamı neler yapmış bak hele..tek eksiği önde fren yok
http://www.chopperturkey.com/gobeksi...510.html?p=690
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
22 Aralık 2010, 19:48
#24
w3l3t46 adlı üyeden alıntı
dostum videoyu izliyemiyorum ama dediğini anladığımı sanarak aşağıdakini yazıyorum
doğrudur dostum bazılarında kayış bazılarında zincir var ama zinciri koyacağım çark nerden baksan lastıkle aynı buyuklukte olacak ve buda motorun gidişinde buyuk bir ağırlaşma yaratacaktır zaten motor 330cc (normalde 250 cc idi) bu nedenle kaucuk silindir ile ileri hareketini vermeyi düsünüyorum
doğru video'da o lastik kadar büyük bir çark var.
kauçuk silindirin ise bu sistemde çalışacağını düşünmüyorum açıkcası. Yani en azından yol ortamı için. Çünkü burada söz konusu olan lastik hava basılmış bir lastik. Bu durumda elde edeceğin sürtünme kuvveti motor+senin ağırlığın için ne kadar yeterli olabilir soru işareti?
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
22 Aralık 2010, 22:27
#25
Özer adlı üyeden alıntı
Merhaba,
Göbeksiz tekerlek uygulamasını yapan arkadaş benim; yabancı değilim: Türk'üm. Teşekkür ederim.
-
22 Aralık 2010, 23:08
#26
aslında genel olarak çok zor bişey gibi durmuyo bazı arkadaşların dediği gibi fren falan da sorun olmaz bence ama biraz daha ustaca çalışmak gerek o kadar şuan pc de bir çizim programı yok fakat ufak bi maketle bile gösterilebilcek kadar kolay bişey yeterki rulman kısım yeterince iyi hesaplanarak yapılsın
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
22 Aralık 2010, 23:42
#27
Aslen gerçekten çok zor değil. Bende heveslendim şimdi. Hatta çizimlere başladım.
Bu arada linkteki videodaki jantlara uzun uzun bakınca yaptığı tasarım hilesinide çözdüm sanırım. Şuanda çizim yapmaya devam ediyorum bakalım ne çıkıcak.
Çizimler manuel olduğu için şimdilik sadece ben görebilicem
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
23 Aralık 2010, 01:41
#28
acayüp adlı üyeden alıntı
Aslen gerçekten çok zor değil. Bende heveslendim şimdi. Hatta çizimlere başladım.
Bu arada linkteki videodaki jantlara uzun uzun bakınca yaptığı tasarım hilesinide çözdüm sanırım. Şuanda çizim yapmaya devam ediyorum
bakalım ne çıkıcak.
Çizimler manuel olduğu için şimdilik sadece ben görebilicem
valla çizimlerini bekliyor olacağım benim çizim tarafım berbat ben parcalar gelınce detaylı koymaya calısacağım açığı oyle kapatırım
berk_cglr adlı üyeden alıntı
aslında genel olarak çok zor bişey gibi durmuyo bazı arkadaşların dediği gibi fren falan da sorun olmaz bence ama biraz daha ustaca çalışmak gerek o kadar şuan pc de bir çizim programı yok fakat ufak bi maketle bile gösterilebilcek kadar kolay bişey yeterki rulman kısım yeterince iyi hesaplanarak yapılsın
valla zorlayanda o olacak ya rulman kısmı
Ante adlı üyeden alıntı
doğru video'da o lastik kadar büyük bir çark var.
kauçuk silindirin ise bu sistemde çalışacağını düşünmüyorum açıkcası. Yani en azından yol ortamı için. Çünkü burada söz konusu olan lastik hava basılmış bir lastik. Bu durumda elde edeceğin sürtünme kuvveti motor+senin ağırlığın için ne kadar yeterli olabilir soru işareti?
vaalla zincir kayış tırt olacak orası kesınde yıne en verımlısı kaucuk gıbıme gelıyor oda olmazsa aklıma hıcbırsey gelmıyor motoru buyutmekten başka
starblazer adlı üyeden alıntı
Valla 2 kere okudum , şaka gibi , sakın dalga geçiyorum zannetme de biz nelerle ugrasiyoruz siz nelerle
ama senın nelerle uğrastığını merak etıım
Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg
-
23 Aralık 2010, 01:46
#29
Feren konusunuda teoride çözmüş bulunuyorum. Hemde bildiğiniz disk fren.
Görüntü ye negatif bir katkısı olmaksızın disk yapılabiliyor. (kağıt üzerinde)
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
23 Aralık 2010, 02:01
#30
Resimlerde dikkatimi çekti , göbeksiz jant a bağlantı lastiğin yere bastığı noktadan ve bir parça arkasından yapılıyor. Eğer sende bu şekilde bir tasarım yaparsan jant çemberine yük binmesini engeller ve böylece daha hafif malzeme kullanarak performansı arttırabilirsin.
Forumda butür çalışmalar ile karşılaşmak gerçekten çok keyif veriyor. Benim gibi merak edenleri çalışmaların boyunca fotoğraflar ile bilgilendirirsen çok sevinirim.
Kolay gelsin.
-
23 Aralık 2010, 02:29
#31
Kilyos lu dostum . Bu konuda mutlaka görüşmek isterim.
Kafamdaki lerin sana çok faydası olacağını düşünüyorum. Belki bende girişirim beraber yaparız. İlk videodaki hileyi büyük ihtimalle çözdüm. Eğer tahmin ettiğim gibi değilse bile benim düşündüğüm çok daha pratik ve çukurlara daha dayanıklı olucaktır. Ayrıca maliyetini ciddi oranda düşürebilir. (görüntüden ödün vermeden)
Buradan anlatmak çok zor olacak. Yüz yüze daha kolay anlaşırız ..
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
23 Aralık 2010, 10:53
#32
acayüp adlı üyeden alıntı
Feren konusunuda teoride çözmüş bulunuyorum. Hemde bildiğiniz disk fren.
Görüntü ye negatif bir katkısı olmaksızın disk yapılabiliyor. (kağıt üzerinde)
Benim düşündüğüm yer kaucuk silindirin diğer ucuna koyarak yapmaktı ama senınkınıde merak ettım ....
oocan adlı üyeden alıntı
Resimlerde dikkatimi çekti , göbeksiz jant a bağlantı lastiğin yere bastığı noktadan ve bir parça arkasından yapılıyor. Eğer sende bu şekilde bir tasarım yaparsan jant çemberine yük binmesini engeller ve böylece daha hafif malzeme kullanarak performansı arttırabilirsin.
Forumda butür çalışmalar ile karşılaşmak gerçekten çok keyif veriyor. Benim gibi merak edenleri çalışmaların boyunca fotoğraflar ile bilgilendirirsen çok sevinirim.
Kolay gelsin.
ben sağlı sollu cift yarım ay seklinde tutturmayı düşünüyordum alt taraftan sizinde soylemek istediğiniz boyle birsey sanırsam..
Ayrıca İşi bıraktım ayın 10 undan sonra artık bir işim olmayacak ve Hürgeneral olacağım bu işe girişmek içinde en iyi zaman diye düşünüyorum cunku suan haftaiçi haftasonu hep birbirine girmekte... o yüzden resimler için sizleri biraz daha bekletmek zorundayım anlayışla karşılayacağınızı umuyorum
acayüp adlı üyeden alıntı
Kilyos lu dostum . Bu konuda mutlaka görüşmek isterim.
Kafamdaki lerin sana çok faydası olacağını düşünüyorum. Belki bende girişirim beraber yaparız. İlk videodaki hileyi büyük ihtimalle çözdüm. Eğer tahmin ettiğim gibi değilse bile benim düşündüğüm çok daha pratik ve çukurlara daha dayanıklı olucaktır. Ayrıca maliyetini ciddi oranda düşürebilir. (görüntüden ödün vermeden)
Buradan anlatmak çok zor olacak. Yüz yüze daha kolay anlaşırız ..
Dostum Dediğim gibi eğer son dakika golu atmazlarsa bu hafta sonu sarıyerde yada kavaktayım (araları 5 dakika) ama iş yerinin tutumuna bağlı
Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg
-
23 Aralık 2010, 11:24
#33
kolay gelsin
-
23 Aralık 2010, 11:38
#34
GÖЯKEM adlı üyeden alıntı
kolay gelsin
saol pasam...
Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg
-
25 Aralık 2010, 12:39
#35
Arkadaşlar benım motorun az çok şasesi buna benziyor depo tabut depo filan
Arka tarafta allah izin verirse boyle olacak
Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg
-
25 Aralık 2010, 12:43
#36
dostum amntık çok basit ama dijitalde çizipgösterme kabiliyetim yok fakat canlı olarak anlatılırsa kauçuk falan hiç gerek yok büyük ihtimal acayüp nickli arkadaşımda benle aynı tasarımı yaptı :D
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
26 Aralık 2010, 18:13
#37
ben farklı bir fikir vermek istiyorum arkadaşlar,
cantla aynı ebatta tekerin iki tarafındanda kayış aktarma için dişli olsa, ve iki taraftan gelen kayışlar üstteki resimdeki çamurluğun altındaki kapakta tek bir mile aktarılsa, bu milide gene dişli veya zincir tahriki ile şanzımandan çevirsek mesela?
aynı milin üstüne bir disk koyup fren bile yapılabilir gibi geliyor bana hatta.
sadece kayışları çok dikkatli seçmek lazım çünkü standartlar çok fazla mukavemete dayanıklı olmuyor bildiğim kadarı ile. ama sanayimiz epey geniş yelpazeli olduğu için bulmakta çok zor olmasa gerek dimi?
-
26 Aralık 2010, 18:27
#38
cagriaksu adlı üyeden alıntı
ben farklı bir fikir vermek istiyorum arkadaşlar,
cantla aynı ebatta tekerin iki tarafındanda kayış aktarma için dişli olsa, ve iki taraftan gelen kayışlar üstteki resimdeki çamurluğun altındaki kapakta tek bir mile aktarılsa, bu milide gene dişli veya zincir tahriki ile şanzımandan çevirsek mesela?
aynı milin üstüne bir disk koyup fren bile yapılabilir gibi geliyor bana hatta.
sadece kayışları çok dikkatli seçmek lazım çünkü standartlar çok fazla mukavemete dayanıklı olmuyor bildiğim kadarı ile. ama sanayimiz epey geniş yelpazeli olduğu için bulmakta çok zor olmasa gerek dimi?
Farkı anlamadım. Video'yu izlediniz mi?
Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...
-
27 Aralık 2010, 00:55
#39
ahahah eşşeklik bende hocam kusura bakma, videoyu yarım gözle izliyince böyle oluyor
benim kafamdaki fikrin tek farkı zincir yerine kayış olmasıydı, 7 fark falan yok yani ;)
-
27 Aralık 2010, 01:15
#40
ufak bi katkım olsun fransızlar 1968 li yıllarda velo solex marka önden çeker moped çıkarmışlar bu motorları aktarma sistemi taş ile motorun tam altında bıçak bilemede kullanılan taşlardan var ama iri taşlı (60 no zımpara gibi) o direk lastiğe temas ediyor yağmurlu veya ıslak yerlerde rampa veya iki kişi olunca hafif kaçırıyor lastikte aşınma fazla olmuyor birde inik lastikle çeki kaybı oluyor bunun haricinde dezavatajı yok nerden biliyorum çünkü benim ilk bisikletim ve motorum babam bana 1974 yılında ben 7 yaşındayken almıştı rahmetli ben askere gidene kadar kullandım
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)