Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Silindir bloklarını parlatma(Elle polisaj) resimli anlatım

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Teşekkürler cevaplarınız için


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Arjantinli69 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    İstanbul-Kadıköy TAMER
    Motosikleti
    SUZUKİ GSF 600 S BANDİT
    Alıntı BBRR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genellikle diş teknikerleri ve kuyumcu tamircileri tarafından kullanılan Piyasemen isminde bir alet bu iş için biçilmiş kaftandır . dremele nazaran daha ufak olan bu aloetin motoru bir askı yardımı ile istenilen bir masa kenarına asılır ana elektirik devresine pedal kontrolüde sağlanabilir . kuyumcu malzemesi satanlar ve medilkallerden temin edilebilir. çok farklı amaçlar için kullanılan uçları bulunuz 1 cm kalınlığındaki bir cama çok düzgün delik açabilecek elmas uçları vardır. ben bir kuyumcu tamircisinden çok kelepir bir fiyata almıştım ..

    4 kısımdır

    motor, hareket kablosu, kalem ve kalem uçları çok farklı hobilere sahip kişilerin dehşet işine yarayacak bir malzemedir. saç kılından biraz daha kalın matkap uçlarından tutun polisaj, kesim,tesviye gibi bir çok işe yarar
    dediğiniz gibi bizim gümüşçü arkadaş kullanıyor onları diğerinden daha kullanışlı.bende de el tipi olandan var bazen su koyveriyor.geçen gümüşçü arkadaş hurdacıda bulmuş bir tane piyasemen motoru pedalıyla birlikte demiş bir bakim denemiş çalışıyor 20 tl veririm buna demiş hurdacıda tamam demiş bize denk gelmez böyle ucuz aletler.kalemini alıcam perşembe pazarından diyordu 80 tl imiş fiyatı.
    Hızlı bir Rider olmak için hızlı bir motor yetmez! o hızı yapabilecek (g..) yürek te lazım.. GHOST RİDER

  3. #63
    UqUR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2010
    Şehir
    мυğℓα/ƒєтнιує
    Motosikleti
    HONDA CBR & YZF R125
    mükemmel olmuş :D

  4. #64
    serdarmert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ybr Carmen 2005 125 cc
    Çok fazla parlatmayın araçlar yandan geçerken bakayım derken tehlikeli olabilir..Çok fazla parlatma amerikada yasaktır bilen bilir..)
    Takma Kafana Hiçbirşeyi Kasktan Başka..

  5. #65

    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir/Gaziemir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125
    Çalışmalar başarılı ve ilham verici.
    Motorsiklet bir yaşam biçimi, bir kültürdür.

  6. #66

    Üyelik
    01 Haziran 2010
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Gt 650 R
    emeğinize sağlık cok hos olmus ama dikkatli olun cevrenizde kazaya sebep olabılırsınız cok dıkkat cekıcı
    [B][COLOR="Red"]Saygı Duyulacak Tarafınıza Saygılarımla ... ;)[/COLOR][/B]

  7. #67

    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul - Şişli
    Motosikleti
    Honda Shadow 750
    yaw kafam çok karıştı...
    devir saatlisi ...kot kumaşlısı...polisaj...kesme...
    şöyle yaparsa çizlir..böyle yaparsan kesilir..
    anlaşılan çok faydalı makine ama ...
    galiba bilinçsiz ellerde faydadan çok zarar verecek de bir makine..
    buda beni korkutmuyor değil..:D

  8. #68
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Alıntı FinalCUT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw kafam çok karıştı...
    devir saatlisi ...kot kumaşlısı...polisaj...kesme...
    şöyle yaparsa çizlir..böyle yaparsan kesilir..
    anlaşılan çok faydalı makine ama ...
    galiba bilinçsiz ellerde faydadan çok zarar verecek de bir makine..
    buda beni korkutmuyor değil..:D
    Evet..Haklısınız...Motor üstünde girişmeden önce türlü metallerde uygulama yapmak lazım...Zira Sayın Osbourne'de bu dediklerimi doğrular

  9. #69
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Kesinlikle gözlükle ve önlükle çalışılmalı, İlk çalıştırdığım gün salonda direkt girmiştim, hala sağdan soldan metal fırça çapağı topluyorum
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  10. #70

    Üyelik
    01 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki en500
    Peki bnm bi sorum olucak motorun boyalı kısımları; mesela depo üstü yada çamurluklar bi piyasemen zımbırtısı ile parlatılabilinir mi ? yoksa oraya cila daha mı mantıklı. Birde tabii krom grenajlar var onlarda yine piyasemenle yapılınabilinir mi ?

  11. #71
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Piyasemeni bilemeyeceğim ama dremel ile ilgili olarak sorunun cevabını Deli Çerkes konunun başlarında vermişti...Matkabın ucuna zımpara takozuna kot tarzı bir kumaş ile boyalı kısımlar cila olabilir demişti..Krom kısımlar ise mikron kalınlığında kaplı olduğu için zarar gelebilir..Polisajlı veya polisajsız ham yüzeylere yapmak mantıklı...

  12. #72
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı FinalCUT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaw kafam çok karıştı...
    devir saatlisi ...kot kumaşlısı...polisaj...kesme...
    şöyle yaparsa çizlir..böyle yaparsan kesilir..
    anlaşılan çok faydalı makine ama ...
    galiba bilinçsiz ellerde faydadan çok zarar verecek de bir makine..
    buda beni korkutmuyor değil..:D
    Kesinlikle
    Şahsen ön fren yağ kutusunun içine ettim dremelle
    Ha şu uçla ha bu uçla diye diye abuk subuk kazımaların olduğu garip yüzeyli bir fren hidroliği kutum oldu
    Deneme kesinlikle gerekli..

    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle gözlükle ve önlükle çalışılmalı, İlk çalıştırdığım gün salonda direkt girmiştim, hala sağdan soldan metal fırça çapağı topluyorum
    Bu gözlük bence en mühim şey..
    Üstü başı incecik çelik kıllarla doluyor insanın valla göze girdiği anda ok gibi saplanır retinaya irise..

    Alıntı Qweasdnon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Piyasemeni bilemeyeceğim ama dremel ile ilgili olarak sorunun cevabını Deli Çerkes konunun başlarında vermişti...Matkabın ucuna zımpara takozuna kot tarzı bir kumaş ile boyalı kısımlar cila olabilir demişti..Krom kısımlar ise mikron kalınlığında kaplı olduğu için zarar gelebilir..Polisajlı veya polisajsız ham yüzeylere yapmak mantıklı...
    Bunu bu cumartesi deneyeceğim ben..
    Zımpara takozu almam lazım, evde kot bol zaten

  13. #73
    Qweasdnon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar XVS650
    Eğer başarılı çalışmalar varsa bu başlık altından yayınlayın da görelim yahu...Ben daha bir tek sisibara yaptım...Haa bir de geçen benzin musluğunu temizleme amaçlı yaptım...Bu arada benim uzatma spiraline mandren uçmudur nedir oluyor ama uçlar oturmuyor bir türlü...

  14. #74
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Uzun zamandır aklımda,sırası gelmişken sorayım.Biliyorum daha önce tartışılan konular.Motosikletimin silindirlerini polisaj yapmak istiyordum,yaptım,oldu.Gayet de güzel parladı.Sıkıntım şu ki silindirler,alüminyum ve dogal renginde.Bu şekilde yaptıgım polisaj işleminin pek bir albenisi olmadı.Silindirleri boyamak istiyorum ve nasıl yapacagımı bilmiyorum.Isıya dayanıklı boyalar var tabiki ancak şehir içinde zaten yeterince ısınan motorun boyandıktan sonra çok daha ısınacagı kanısındayım.Silah tamircilerinin kullandıgı 'meneviş' denen,kimyasal içerikli boyaları tavsiye ettiler.Daha önce deneyen kullanan varmı yoksa ilk ben mi deneyecegim?

  15. #75
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Fırın boya en sağlamı ve uzun ömürlüsü olur..
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  16. #76
    airhead - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2010
    Şehir
    gecegondu
    Motosikleti
    BMW R80
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fırın boya en sağlamı ve uzun ömürlüsü olur..

    fırın boyadan kastınız nedir?

  17. #77
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    yahu çerkes abi, bende dremel ve tüm polisaj malzeme var ama aklıma gelmedi bu işlemde kullanmak.
    gerçi evdeki set üstü ocağın kararmış kromajlarını parlattım geçenlerde ama bu iş aklıma nasıl gelmedi yahu

    bir de senin forumdan uzaklaştırılmana şaşırdım...
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  18. #78
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Alıntı airhead adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fırın boyadan kastınız nedir?
    Normal boya dökülür, kumlama yapılarak ( içi değil tabiki) yüzeyindeki, pislik, yağ, pas ve eski boya sökülür. Ondan sonra statik toz boya ile boyanarak fırında pişirilir. Normal de tüm araçlara yapılan boya budur, sonradan yapılan boyaların atması, solması nedeni fırınlama yapılmamasıdır.

    Bu boya uzun ömürlüdür ama motoru komple sökeceksin boya için. Youtube da bir sürü örnek video var. En güzel örnekte bir chopper doğuyor adlı Honda rebelden choppere çevrim video serisinde var.
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  19. #79

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    eline saglık.kendımden bılıyorum
    bu iş tam bir hastalık
    dremel'i cebınde gezdırırsen sasırma
    jant tel'lerine kadar polısaj yapanlar var(ben degıl)
    yanlız dremel'in tel fırcası cok tehlıkelı bana pek kullanıslı gelmedı

    dagılıyor ve 10 metre oteye kadar atıyor tellerı ertesi gun bı yerınde batma hıssedıgınde bır bakıyorsun kopan tellerden biri

    hem siz korunacaksınız hem izleyici yada cevrede dolanan olmayacak



    buyuk alanlar için
    devir ayarlı spiral motor kullanmak daha cazıp
    cok daha kısa suruyor
    onun gıremedıgı alanlardada dremel ıle calısmak gerekıyor

    parlatmanın dısında eskıtme'de yapabılırsınız
    tel fırcayı objenın bır sure ustunde tutun gorun bakalım
    hem parlak hemde yıpranmıs olarak gorunur


4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)