Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Mucitler Araniyor!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Evet binlerce uyesi olan bir siteyiz sonucta, Turkiye nin her yerinden her meslekten ve tum dunyadan uyelerimiz var. Hepimiz bir fikir getirsek ortaya sahane bir motor bile cikaracak bilgi kaynagi var burda aslinda.

    Simdi madem bu kadar tecrube ve meshur Turk yaraticiligi kaynagi bizde o zaman soyle bir fikir var bakalim bunu yaratabilecekmiyiz.

    Malum motosikletlerin sinyal sistemi otomobiller gibi degil.
    Birincisi cok kucuk ve eldiven ile hayli kullanissiz olan bir dugme sistemimiz var.

    Ikincisi sinyal verdikten sonra genelikle acik unutuyoruz ve otomatik kapanmadigindan yol boyu takili unutulan sinyal ile arkamizda soforleri sasirtarak gitmeye devam ediyoruz

    Ucuncusu bu durumdan rahatsiz olmaya baslayarak sinyal vermekten vazgeciyor yada useniyoruz ve bir zaman sonra sinyal siz motor kullanmayi aliskanlik haline getiriyoruz.

    iste karsinizda bizim canimizi sikan o malum parca


    Simdi dusenlim bakalim ve yaratici olalim, eh bir zahmette uydurmayalim sacmalamayalim. Oyle bir sistem olsun ki , sinyali verdikten sonra kapanmasi otomatik olsun yada kapanmasi cok daha rahat bir yerden bizi usendirmeden olsun.

    Hadi bakalim MT mucitleri, basarilar.Belki patent aliriz dunya da cigir acariz kim bilir.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Aralık 2008
    bu güzel bir konu hoşuma giiti ben gv 650 kullanıyorum motoru alınca baktım sinyalleri unutuyorum sag ve sol sinyale ayrı ayrı farklı ses veren 2 adet bızır taktım ses baya bi rahatsız ediyor unutmuyorum ama otamatik olsun derseniz civalı kontak takılabilir motor dönüş yönüne yattıgında o tarafın sinyali yanar düz giderken durur denemek lazım olabilir gibi geliyo bana

  3. #3
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Zeda bilmiyorum senin motorun oyle adetleri var mi ama motosikletlerin sinyalini kapatmak arabadan daha kolay.
    Ustune bir kere bas tamam.
    Korna gibi.
    Tikliyosun, eski yerine getirmeye ugrasmiyorsun.

    Tabi yazdiklarim marka modele gore degisebilecek seyler ama yazmis olalim, bilmeyen ogrensin.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  4. #4

    Üyelik
    16 Mart 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    kawa z750s
    güzel konu.cıvalı kontak sıkıntılı olabilir.sol viraj sonu sağdan cıkış yapacaksanız yanıltıcı olabilir.belki süreli sinyal olabilir.on saniye kadar yandıktan sonra sönen.yön değiştirdiğinde yine diğer tarafı on saniye yakıp sönecektir.tabi klasik söndürme fonksiyonu iptal olmadan...

  5. #5
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Sevgili zeda cok guzel bi noktaya deginmissin, oncelikle seni tebrik ederim..
    Bu ve buna benzer bircok konu hakkinda benimde beynimi irdeleyen bazi dusunceler olmustu. ( Touring makinalarda ruzgar siddetine gore on cam'in yukselmesi gibi )..

    Fakat senin dusundugun bu sistem sanirim gunluk hayatta cok sıkca rastladigimiz durum..

    Neyse lafi fazla uzatmadan aklima ilk gelen dusunceti aktarayim ;

    Malumunuz motosikletlerin sinyal sistemi donusten sonra otomobil gibi kendinden atmiyor. Otomobillerde bu sistem direksiyon kutusunun icinden mekanik aksamla hareket ediyor ve direksiyonun donus acısına bagli olarak sinyal otomatik olarak kapaniyor.

    Fakat benim onerim otomobildeki gibi mekanik aksamla alakali bisey degil, cunku malumunuz motosikletin butun aksamlari gorunur bicimde ve bu durum hem motosikletin gorunusu acisindan hemde zamanla yapilan sistemin deforme olmasi acisindan kullanisli olmayacagi yonundeyim..

    ( e o zaman ne onericeksin kardesim? )

    1-) motosikletlerin sinyal kutularinin icinde korna, sellektor gibi donanimlarin kumandalarida vardir, Bu sinyal kutusunun ici elektirik aksamdan olustugu icin yapilacak olan sistemde bir elektrik aksamli olmalidir.

    2-) Oncelikle gidon'un belirli sabit bir bolgesine bir sensor yerlestirilmeli, ayrica sinyal verildikten sonra otomatik olarak atmasi icinde sinyal anahtarina bagli olarak ( mumkunse sinyal kutusunun icinde ) kucuk bir motor takilmali, sabitlenen sensorun hareketine duyarli olarak belirli donus açılarında sinyal kendini kapali konuma getirebilir.

    Fakat bu sadece kabaca anlatim tarzidir, bunun yaninda birde baglamis olduğumuz motor ve sensorun bir guc kutusu olmalidir, ( sele altinda bi yerlerde.. ) ve bu kutuda akuden gelen akimla görevini yapmalidir.

    Forumumuzda elektrik muhendisi arkadaslarimiz varsa bu konu hakkinda bi sema cikip bu baslik altina eklerse cok sevinirim. Veya kendi fikirleri hakkinda bi sekil sema cizerse cok iyi olur. Ben bu tur konulara kafayi biraz fazla yorarim ama henuz yapmis oldugum birsey yok aslinda..

    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  6. #6
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Aslında otomatik olayını diger araçlardaki gibi yapmak lazım. Sinyali biz veririz gidon düzleştiginde sinyal otomatik kapanır. Burdaki ufak ve önemsiz sorun ise gidona baglayacagım o parçaGidon amortisörü gibi bir parça olur sanırım.

    Bize motosiklet tutkunu bir otomobil tamircisi lazım

    ----------edit------------------

    SinanAksu 'nun önerisi saglam bir öneri. Tek eksik bunu yapacak bilgili ve yetenekli bir arkadaş.

    Aklıma birisi geliyor aslında.

  7. #7
    grognard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bize motosiklet tutkunu bir otomobil tamircisi lazım



    paradoks gibin...

  8. #8

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Genelimiz demişki gidon dönüp düzeldiği zaman kapansın ee tamam bunu anladıkta bu motosiklet araba değilki !!
    Arabada dönmek için hemen hemen tam tur direksiyon döner motorda ise çok az gidon döner ve motor yatırılır Bu sistem yapılsa bile pek sağlıklı çalışmicak.

    En Sağlıklısı ve şu anda kullanılan ses ikazı.
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında otomatik olayını diger araçlardaki gibi yapmak lazım. Sinyali biz veririz gidon düzleştiginde sinyal otomatik kapanır. Burdaki ufak ve önemsiz sorun ise gidona baglayacagım o parçaGidon amortisörü gibi bir parça olur sanırım.

    Bize motosiklet tutkunu bir otomobil tamircisi lazım

    ----------edit------------------

    SinanAksu 'nun önerisi saglam bir öneri. Tek eksik bunu yapacak bilgili ve yetenekli bir arkadaş.

    Aklıma birisi geliyor aslında.

    Kiz arkadasimin abisi elektrik muhendisiydi, dövilime ani frenajlarda 4'lü flasorleri devreye geciren bi sistem yapmisti, cokta guzel olmustu, onunuze bi tehlike ciktigi zaman ani frenajlarda 4'lu sinyaller devreye girip hemen arkadaki surucuyu uyariyordu, arka stop lambasina bazi elektrik aksamlari baglamisti, stoplarla birlikte ayni anda flasörde devreye giriyordu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:14 ----------

    Alıntı Şenonar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelimiz demişki gidon dönüp düzeldiği zaman kapansın ee tamam bunu anladıkta bu motosiklet araba değilki !!
    Arabada dönmek için hemen hemen tam tur direksiyon döner motorda ise çok az gidon döner ve motor yatırılır Bu sistem yapılsa bile pek sağlıklı çalışmicak.

    En Sağlıklısı ve şu anda kullanılan ses ikazı.

    Genelimiz sadece otomobilden ornek verdi. Otomobildekiler gibi sinyali kapatabilmek icin gidonu 180 derecelik açıyla donduruceksin demedi Oyle bi sistem yapilabilirse gidona gorede bi hassasiyet ayari yapilabilir, O kadar seyi yapan adam onuda yapar herhalde
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  10. #10

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Alıntı SinanAksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kiz arkadasimin abisi elektrik muhendisiydi, dövilime ani frenajlarda 4'lü flasorleri devreye geciren bi sistem yapmisti, cokta guzel olmustu, onunuze bi tehlike ciktigi zaman ani frenajlarda 4'lu sinyaller devreye girip hemen arkadaki surucuyu uyariyordu, arka stop lambasina bazi elektrik aksamlari baglamisti, stoplarla birlikte ayni anda flasörde devreye giriyordu

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:14 ----------




    Genelimiz sadece otomobilden ornek verdi. Otomobildekiler gibi sinyali kapatabilmek icin gidonu 180 derecelik açıyla donduruceksin demedi Oyle bi sistem yapilabilirse gidona gorede bi hassasiyet ayari yapilabilir, O kadar seyi yapan adam onuda yapar herhalde
    Okadar kolay bir işlem olsa yapılmış olurdu zaten (mualefet olmuyorum ama zor)

    Ama bunlar olmuyorsa Saniyelik bir sistem olabilir mesela sinyali verdikten 10sn. sonra sinyale giden elektiriği keser buda bir yol
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  11. #11
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Benim daha basit bir öneririm var, bir metal bilyeyi ince uzun bir kutunun içinde hareket etirelim ve kutucuğu gidona yatay sabitleyelim. sol uca sol sinyal kablolarını sağ uca sağ sinyal kablolarını bağlayalım. sola döneceğimiz zaman bilya sola kayacaktır ve sinyalı kabloların devresini tamamlayacaktır, sol sinyal yanacak. Motor düzleşince bilya ortada duracağı için ve devre tamamlanmadığından sinyal sönecektir.
    Nasıl ama...
    Tabi bu taslak olduğundan biraz geliştirmek gerekir.
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor

  12. #12
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı Şenonar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Genelimiz demişki gidon dönüp düzeldiği zaman kapansın ee tamam bunu anladıkta bu motosiklet araba değilki !!
    Arabada dönmek için hemen hemen tam tur direksiyon döner motorda ise çok az gidon döner ve motor yatırılır Bu sistem yapılsa bile pek sağlıklı çalışmicak.

    En Sağlıklısı ve şu anda kullanılan ses ikazı.
    Motosiklette yüksek hızda olmadıgın sürece 80-90 derece olmasada yinede dönüşlerde gidonu çevirmek gerekiyor..Ucu görünen geniş virajlar tamam ama sinyal verilmesi gerekecek dönüşlerde motosikleti yatırarak dönüş yapamayız azda olsa gidonu çevirmemiz gerekir.Bu nedenle yapılacak sistem diger araçlara göre biraz daha hassas olması gerekiyor.

    Zor iş

  13. #13
    emomen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    KOCAeli/Gebze
    Motosikleti
    cbr 1100 xx
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bize motosiklet tutkunu bir otomobil tamircisi lazım
    bu biraz zor ama arşive bakmak lazım...


    aslında yanıp sönmesini ben seviyorum, reflekslerini devamlı kontrol altında tutuyor... otomatik kapanması bence tembellik gibi sakın kızmayın he...

    sinyal tuşları yerinde kalsın, ama bir süre sonra kendiliğinden kapanmasını saglıyalım, bu tip bir devre lazım bize ama nasıl cizilecek.
    Bedenimdeki Ruhun ^3^ günlük sahibiysem istedigim gibi yaşarım.

  14. #14
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    Afrika..
    Alıntı emomen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu biraz zor ama arşive bakmak lazım...


    aslında yanıp sönmesini ben seviyorum, reflekslerini devamlı kontrol altında tutuyor... otomatik kapanması bence tembellik gibi sakın kızmayın he...

    sinyal tuşları yerinde kalsın, ama bir süre sonra kendiliğinden kapanmasını saglıyalım, bu tip bir devre lazım bize ama nasıl cizilecek.

    Motosiklete ayrica bi beyin bağlasak, sonra kendi sesimizi kayit etsek, Sesli komut islemiyle bu isi yapsak nasil olur acaba
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  15. #15
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    zaman rolesi koyularak sinyal verdikten 1 dakika sonra otomatik olarak kapattırabilirsin. ha biraz daha uçalım isterseniz bir tane mikroişlemci alınıp sinyale bağlanır ve sinya verildikten 1 dakika olarak otomatik olarak söndürülür isterseniz bunu 2 dakika ya da çıkarabilir yada 30 saniyeye düşürülebilir ;)
    araba gibi düşünmemek lazım sinyale bir buzzer takarsın sesinden rahatsız olup kapatırsın unutmazasın
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  16. #16
    osmanba - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul /( Katkısız Laz )
    Motosikleti
    Honda şhadow VT 750 c 4 - Honda CBF 150
    Mucit aranıyorda neden daha önce haber vermediniz !!
    Kanuni Tiger 250 motoruma sinyal lambası açıkken sesli uyarı yapabilen sanel marka küçük hacımlı buzzer koymuştum. Fakat bu iş kafada kask varken kulaklar kapalı olduğundan pek işe yaramiyor.
    Asıl bu konuya çözüm olabilecek sistem;
    Yeni model arabalarda tavan lambası açık kaldığında bir müddet sonra lamba otomatık olarak kapanır. Bu işi yapan 12 volt akımla çalışan (far rolesi büyüklüğünde ) gecikle rolesi dir. Bu role üzerinden geçen elekktrik akımını 30 sn. sonra keseceği için verdiğiniz sinyal işareti de 30 sn. sonra kapanacak demektir. Bu konu ile ilgili bir çalışamayı vaktım olmadığı için henüz yapamadım Fakat kafamdakı işlem bu.. Uygulama vaktı olan arkadaş olura patenti satabilirim..

  17. #17
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Sevgili Zeda,aslında böyle bir sistem var.Benim motosikletimde mevcut.MOtosikletimi ikinci el aldığım için nerden alınıp takıldığını bilmiyorum.Ama tüm aksesurlar tuareg marka.Tahmin ediyorum bu sistemde aynı markadır.Dönüş tamamlandıktan ve gidon düzeldikten sonra otomatik olarak sinyali söndürüyor.Hatta düz giderken bile sinyal yaksanız 300-400 metre sonra otomatik olarak söndürüyor.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  18. #18

    Üyelik
    11 Nisan 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ramzey QM250
    zaman ayarlı bir sinyal yapılabilir, örneğin 10 saniye yanacak, sonra otomatik sönecek. ki 10 saniyede döneceğin yere dönersin, şeridini deiştirirsin. ama alışan için zor olabilir, sinyali kapatayım diye ters yöne sinyal verir döndükten sonra

  19. #19
    phar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650
    Aslında çok basit bir ekle sinyal zaman ayarlı yapılabilir. Aklıma gelen en pratik çözüm bu. Sinyali verdik, açık unuttuk... 10 sn sonra sinyal kendini kapatır.
    Tabi sinyal açık unuttuğumuzu nasıl anlayacak demeyin her sinyal verişimizde maksimum 10 saniye (yada ayarlandığı kadar) yanacak sinyal...

    Bunun sorun olacağı tek senaryo sinyali verip dönüşten önce uzun beklememiz (örneğin kontrolsüz kavşakta sinyal verdik bekliyoruz) O zaman her 10 saniyede bir (geçişi yapana kadar) sinyal açmak gerekir. Yine de sinyalin açık kaldığı durumlara kıyasla çok daha düşük bi sorun yüzdesi olur bu sanırım. Üstelik uygulaması da bayağı kolay olur... Bunu bi denemek lazım...
    4 tekerleğin konforu, 2 tekerleğin tadı...

  20. #20
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    iyiki bi fikir söyledim herkes de aynısını yazdı yaw kopya çekmeyin bakim
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler