Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Mucitler Araniyor!!!

    REKLAM ALANI
  1. #81
    muzaffer1968 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2008
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2010 CBF1000F
    Peki, 15-20 saniye sönecekse bu olayda nasıl olacak? kırmızı ışığa durdunuz ve dönüş için sinyal verdiniz, bir çok trafik lambası 1 dakikaya yakın kırmızı yanıyor o zaman ne olacak sinyal ikide bir sönecek ve siz ikidebir sinyal vermek zorunda kalacaksınız.
    Bence dönüşü tamamlayınca sönen bir sistem daha mantıklı olur.
    Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #82

    Üyelik
    05 Temmuz 2006
    Şehir
    dağ deniz kulübem
    Motosikleti
    RaMiZ 100 karacay&Mondi Macit 150
    merdiven otomatiklerini hepiniz bilirsiniz lambayı yakarsınız belli bir süre sonra kaç snyeye ayardıysanız kendisi söner onun içindeki röleyi ayarlamak tarafoyu sökmek veya takmak gibi birseyler yapmak olabilir
    [COLOR="Blue"][B][I]Bize motorsiklet tamirini öğreten ayda 5 dolara çalışıp günde 3 öğün prinç yiyen çinlilere kucak dolu teşekürler...:bounce:[/I][/B][/COLOR]

  3. #83
    cagriaksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Harley-Davidson XL883R
    arkadaşlar şu anda ben arka stopu led olarak dönüştürmekle uğraşıyorum, kulağa basit gibi geliyor ama benim yapmaya çalıştığım şey çok da basit değil aslında

    şu şekilde bir fren çizimi tasarlıyorum:

    -normal ampul sökülecek
    -3 farklı grup led olacak
    -bu gruplardan bir tanesi stop lambası olarak çalışacak, mikro işlemci kontrollü olacak tüm sistem ve stoplar yanarken PWM (pulse width modulation) yaparak ledleri kısık yakacak
    -fren yapıldığında stoplara bakan ledler tam güce çıkacak ve diğer iki grup sırasıyla 1-2-1-2-1-2 şeklinde 2 saniye boyunca strobe (namı diğer çakar) efekti ile yanacaklar çok hızlı bir şekilde. bunun amacı arkamızdan gelen aracın bizim fren yaptığımızı ciddi bir şekilde farketmesini sağlamak. strobedan sonra onlarda tamamen yanık kalacak.

    mikroişlemci (PIC) ile bu işe girişmemin sebebi sıkışık trafikte dur kalk yaparak ilerlerken her frene dokunduğumda o patlama efektinin(özellikle geceleri) arkamdaki aracın şöförünün gözlerini almaması için yaptığım programlamada şöyle bir satırda olacak "fren bırakıldıktan sonra 20 saniye (veya kaç sn istersek) içinde tekrar basılırsa strobe olayını geç direk full yak".

    ledleri istediğim gibi dizebileceğim için arka stop lambasını çok güzel modernizede etmiş olacağım. sonradan bu sisteme sinyalleride dahil edeceğim. işte pic kullanmış olmanın artısı burda devreye giriyor. sinyalleri istediğimiz gibi yakıp söndürebiliriz.

    normal flament ampulleri söküp yerine direk led takarak sinyalleri eskisi gibi kullanamıyoruz. çünkü sinyalleri kontrol eden röleler-genellikle-ısıyla çalışıyorlar ve normal ampülün çektiği akım roledeki kolu ısıtınca kol atıyor sinyal sönüyor sonra tekrar yanıyor. ledler flament ampüllere göre çok ama çok daha az akım çektikleri için sinyal devamlı yanık kalıyor. bunun üstesinden sisteme büyük değerli bir direnç ekleyerek çıkılabilir fakat "benim amacım" elektrik tüketiminide azaltmak olduğundan dolayı, işin tüm prensibinden uzaklaşmış oluyoruz.

    o nedenle klasik sinyal rölesinide sökerek aynı sisteme sinyalleride dahil etmek var planımda, dolayısı ile ana devrem sigorta panelinde bir yerde duracak ve pek bir kablo işi çıkmayacak bana gibi gözüküyor.

    şu anda devrenin lojik şeması hazır ancak elektronik şemayı çizmekle uğraşıyoruz. en verimli bileşenleri kullanarak bu işi halletmeye çalışıyoruz ve sistemi 9V ile çalışacak şekilde ayarlıyacağızki, alternatörün ürettiği 12.5v-14.8v aralığındaki gerilim dalgalandıkça bizim normalde olan titreme efekti yaşanmasın.

    hatta ilerde sisteme bir basınç ölçer (honeywell markasında çok güzel sensörler var) koyarak bu işi ani fren yapıldığında ledleri bambaşka bir animasyonda yanacak şekildede ayarlayabiliriz. işin içinde PIC olduktan sonra tasarım tamamiyle programlama ve hayal gücünde bitiyor.

    işlerin yoğunluğundan çok fazla vakit ayıramıyorum ama bitirir bitirimez herkesin motorları için paylaşıcam devreyi ve programlamayı, hatta bir ara toplanırız üzerinde konuşuruz. sonra MT ailesi olarak cümbür cemaat Custom Tail Light larımız olur

    Maliyeti çok düşük biraz işçiliği olan bir sistem. Birkez ana temeller belli olduktan sonra istediğimiz gibi şekillendirebiliriz.

  4. #84
    tekintekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    GELİBOLU
    Motosikleti
    Suzuki BANDİT 650 S (Haydut)
    Meraba herkese,bence sinyal ,ihtiyaç duyulduğunda ve ihtiyaç süresince yakılacağı için vede ihtiyaç bitiminde söndürülmesi gerektiğinden ,motosiklet sürücüsünün manuel kontrolünde olmalıdır .Diğer otomobil türü araçların direksiyonu gibi motosiklet gidonunda tur olmadığı için bence buna hiç gerek bile yok .Motosiklet sürücüsü sinyal vermenin hayati önem taşıdığını zaten unutmamalı hele hele sinyal söndürmeyi hiç unutmamalı diye düşünüyorum...
    doğuştan çaresi olmayan bir hastalığım var,her gördüğümü adam sanıyorum...

  5. #85
    gti_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul Bayrampaşa
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250
    5 yıldır XL 200'ümde hiç sinyal unutma sorunu yaşamadım ama çok gördüm öyle insanlar.Bence de saniye hesabıyla çalışması yerine fonksiyonel bir çözüm olabilir şu aynaya yapıştırılacak cinsten ve bence süper bir kullanım ve görüntü sunar.Benim de oturduğum yerden sinyalleri rahat görebilmem bu sorunu ortadan kaldırıyor.

  6. #86

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    şöylede bir durum var arkadaşlar benim motorumda ve kullandıgım bir cok motorda sinyali verdiğimizde sinyal kolunun anahtarı o yonde kalıyor şimdi gelelim saniye olayına ben sağ sinyal verdim ve unuttum 30 saniye sonra sinyal otomatik olarak söndü ama sinyal anahtarı hala sagda takrar sinyal kolunu sağa çektimdiğe sinyal calısmayacak bu mantıkta zünki manuel sinyal anahtarı zaten sağ sinyal verdiğini sanacak bu da tehlikeli bir durum

  7. #87

    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    EDİRNE
    Motosikleti
    keeway150 sl
    20 günden beri yazan olmamış ama...
    arkadaşlar benim sl 150 nin flaşörü bozulmuştu(ki bu flaşör tetiklendiğinde 30 sn süreyle sinyal yanar)ben bunu 2 ayrı röle ile butonu basılı tuttuğun sürecer yanar vaziyette yaptım gayet iyi çalışıyor ..
    yani kısacası sinyal yakmayı unutmadığın sürece kapatmayı da unutmuyorsun
    [COLOR="red"]bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri dolaşıyorsa orada güneş batıyor demektir.[/COLOR]


5. sayfa BirinciBirinci ... 345

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler