Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Mucitler Araniyor!!!

    REKLAM ALANI
  1. #61
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2008
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok sevindim acikcasi, ciddi kayde deger fikirler var aslinda.

    Oncelike Coq Ducatilere tonla para verdigimizden firma sinyali senin yerine acip kapayacak bir eleman veriyor hizmet olarak arkana o senin yerine yapiyor bu isi

    Necatik35 abi sistemi cidden merak ettim , bu markaya ait bir web sitesi var ise buraya koyar isen inceleriz.Ogrenip kendimizi gelistirmemiz lazim.

    Bazi arkadaslar olayi unutma sanmis. Olay unutmadan daha cok usenmeye megil vermesi. Bunu her gun yolda goruyorum , cok usta binici arkadaslarda da gozlemledim, belli bir zamandan sonra useniyorlar resmen.

    Peki buda benim fikrim. Hep dediniz motor da kontra teknigi var araba gibi degil dondugumuzde gidonu kirmiyoruz bile. Haklisiniz bunu algilamak sistem icin cidden zor. Peki ama olaya farkli bir mantiktan bakalim, saparken ne yapiyoruz aslinda?

    Koordinat degistiriyoruz. Pusula ve harita uzerinde



    Pusulada nerde olur iseniz olun donus acinizin muhakak bir yon karsiligi vardir. Simdi basit bir pusula beynini sinyale baglayalim.
    1- Sinyali verdigimiz anda pusula bulundugu konumu referans alir. Mesala 360 derece kuzey.
    2- Bir insanin donmesi icin minimum 45 derecelik bir sapma yapmasi lazim. Bu yolda serit degistirir iken de gecerlidir. Fakat ani yapilan bir hareket oldugundan pusula burda yetersiz olabilir, cunku yana yatiyoruz degilmi serit degistirmek icin, o zaman buyrun birde su terazisi


    simdi ne oldu Sinyali verdik , sistem pusuladan koordinat referansini ve su terazisinden bulundugu egimi referans aldi.

    Donus basladi 015 derece doguya dogru yon degisti ve durdu, sistem kendine soruyor simdi

    Eger motor 30 derece yon sapmasi yada 15 derecelik egim sapmasi yapmis ise, bu bir yon degistirmedir. Bunu 10 sn faal tutuyor, eger halen degisim var ise calismaya devam ediyor eger degisim ayni ise sistem kendini kapatiyor. Bu bahsi ettigim sistem kibrit kutusu buyuklugunde ve motorun icinde her hangi bir yerde olabilecek bir sistem bugunku teknoloji ile.

    Buda benim fikrim....

    örneğin bir karadeniz turundayım ve sahil yolunda gidiyorum..son derece keskin ve ardarda virajlar var..öndeki aracı sollamak için sinyali verdim ve unuttum..sistem devreye girdi ve 10 sn bekliyor..ama benim virajlarım daha çok var ve her virajı alışımda sistem yine aktif olacak ve 10 sn daha bekleyecek..10 sn olmadan bir viraj daha...sistem yine sürekli faal kalacak..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    Ante - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2005
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Büyüyünce alacağım.
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Angel Spear o ozellik artik bir cok arabada var. Kendi kendine kapanmasi aslinda bu isin en basit cozumu. Icine 15 sn lik bir timer koyariz. Her devreye girisinden 15 sn sonra kapanir. Bu isin en basit ve guzel cozumu bu tabiki. Benim yazdiklarim yada diger civali sistemler aslinda daha iyi sonuc verir ama tek imal etmek istesek hayli tuzluya mal olur. O chip i bulacaz yok programlamasi.

    Pekii , Angel spear hakli bu isin mantigi ve uygun butcelisi 15 sn sonra mesala kapanmasina cikar diyelim. Nasil yapacaz, varmi bilen.Nerden devre alacaz nereye baglayacaz kaca mal olur?

    Evet mucitler bos durmak yok
    "555 Auto-switch off" diye aratırsanız 555 entegresi ile yapılmış zamanlıyıcı ve otomatik kapatma özellikli devre bulabilirsiniz baya. Nasıl uyarlanır orasını bilmem.
    Ainesi iştir insanın, lafına bakılmaz!
    Yine de yaşıyor insan, merak yüzünden. Yeni bir şeyler bekleyip duruyor...

  3. #63
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    31 Ekim 2009
    Şehir
    istanbul/bostancı
    Motosikleti
    Honda Hornet 900
    sağa ve sola sellektör tuşundan koyalım.bastıgım zaman takılı kalsın 15 sn sonra kendi kapatsın.arabalardaki direksiyon donunce muhabbetı gbı
    En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.

  4. #64
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    bi ara kısa bi süre keeway sl150 kullanmıştım sanırım onda sinyaller belli bir süre sonra sönüyodu yoksa ben mi yanlış hatırlıyorum ???
    .....ve sordu torununa yaşlı kızılderili büyücüsü : sen hiç orta sehpalı supersport gördün mü.....

  5. #65
    GuNMember - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki CharmandER-5 2005
    Motorumdaki Sinyal Düğmesi Gayet Başarılı (: Eldivenle Kullanırken Hiç Sorun Yaşamıyorum,Yaşamadım
    Ayriyetten Gösterge Panelim Göz Önünde Olduğu İçin Açık Kalması En Fazla 10mt Sürüyor Farkediliyor (:

    Düğme;
    "TayGuN"
    "GuNControll"
    "Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "

  6. #66
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    konunun 1-2 sayfasını okudum hepsini okuyamadım üşendimve bu yazıldımı bilmiyorum çünkü çok basit birşey ve bu arada benim cbfte sintal verdikten sonra sinyalı kapatmak için üstüne tıklamak yeterli yani yerine getirmeye uğraşmıyorum bu her motorda farklı tabiki...

    neyse önerime gelince;motor kullanırken en çok nereye bakarız 1.yola 2.aynalarımıza ee sinyalleri unutuyorsak nasıl hatırlarız önerim şu aynalarımızın bize bakan kısmına yanına yukarısına işte müsait biyerineufak ama gözümüzü alan ve yanıp sönen ışık takabiliriz ve döndükten sonra yine aynaya bakacağımız için sinyalleri söndürme ihtiyacı duyarız hemde güzel bir görüntü olur...

    bu fikir aklıma benim cbften geldi ön sinyaller on grenaja yapışık ve cbfin sinyalleri çok hoşuma gittği için yolda bakıyorumçok rahat görünüyor ve grenaj koruma demirlerinde ışık yansıyo yanıp sönerek bu şekilde dikkatımı cekiyor ama aynaya yanıp sönen ışık koysak daha etkili olur...(çok karışık anlattım ama bu saatte anca ana fikri anlayın yeter

    basit fikir ama telif hakkı bana ait bunu yapana dava açarım

  7. #67

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Ben sinyallerimi açık unutmam ama unutana çok ayar olurum. Yapılabilir sistemlerden öte (15 sn sonra sönmesi, araba gibi olması vs.) ben daha ütopik birşeyler düşünmüştüm. GPS cihazı ! Evet, belirlediğimiz koordinat üzerinden yol alırken, dönüşe gelmeden 100 mt önce sinyal verecek ve dönüş bittikten sonra kapatacak. Sesli uyarı veriyor da onu mu yapamayacak? Şerit değiştirme, sollama vs. mecburen elle olacak zaten.

  8. #68
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150
    Alıntı tuyra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sinyallerimi açık unutmam ama unutana çok ayar olurum. Yapılabilir sistemlerden öte (15 sn sonra sönmesi, araba gibi olması vs.) ben daha ütopik birşeyler düşünmüştüm. GPS cihazı ! Evet, belirlediğimiz koordinat üzerinden yol alırken, dönüşe gelmeden 100 mt önce sinyal verecek ve dönüş bittikten sonra kapatacak. Sesli uyarı veriyor da onu mu yapamayacak? Şerit değiştirme, sollama vs. mecburen elle olacak zaten.
    bak bu icat işteolursa çok sakat olur çünkü gps cihazlarına fazla güvenmem sonradan yapılan yolları tahmın edemiyor şimdi donucez sinyal yanmasını beklıyoruz ama onda viraj yok

  9. #69
    The Dude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2008
    Şehir
    Khalkedon
    Motosikleti
    sym joymax
    tam bir zihni sinir procesi olmuş.
    ellerinize sağlık.
    benim için de problem teşkil etmeyen bir sorun ama bir ara vakit ayırıp düşüneceğim.
    can't be worried about that shit. life goes on man.

  10. #70
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    F800GS'te gördüm; gidon göbeğindeki çentikten sinyali kapatan bir sistem. Ama sinyal bizdeki gibi mekanik değil, elektronik.

  11. #71
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Alıntı artiiist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    örneğin bir karadeniz turundayım ve sahil yolunda gidiyorum..son derece keskin ve ardarda virajlar var..öndeki aracı sollamak için sinyali verdim ve unuttum..sistem devreye girdi ve 10 sn bekliyor..ama benim virajlarım daha çok var ve her virajı alışımda sistem yine aktif olacak ve 10 sn daha bekleyecek..10 sn olmadan bir viraj daha...sistem yine sürekli faal kalacak..
    eger oyle bir sey yapilir ise zaten sistem gereginde devre disi birakilacak. Kapali otoparkin icinde gezinirken de oyle bir sorun olur.

    su 555 dediginiz sistemi bulamadim. 10 sn sonra kendinden kapanmasi en mantiklisi ama bunu yapan devreyi yada sistemi bulamadim.Bulan var ise linkini eklesin lutfen
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  12. #72
    MaxiBoost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Kasım 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Piaggio Xevo 250i
    5 senedir zat 150 kullanıyorum daha hiç sinyali açık unutmadım , neden ?
    çünkü adamlar sinyale buzzer koymuş, yüksek sesle ötüp duruyor ,
    üstelik sağındaki solundaki araçlarada uyarı olmuş oluyor böylece ses .
    çok işe yarıyor .


    yanlız bu buzzer ,baya çok ses çıkaran cinsten ,
    piyasada satılıyor ,bir kaç TL birşey ,
    sinyal ampülüne paralel bağlıyorsun, 12 volt olanından alacaksınız .
    oldu bitti..


    ayrıca bunun için mucit olmaya gerek yok ,
    zaman ayarlı bir devreye gerekte yok zira kaç saniye sinyal vereceksin?? onu bilemezsin .
    araçlardaki gibide didonu haldır haldır çevirmezsin motorda iyi düşünün, viraj dönerken yatarsın sadece .

  13. #73
    Angel Spear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2009
    Şehir
    gunes vadisi, CA
    Motosikleti
    1977 cb750
    Alıntı MaxiBoost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 senedir zat 150 kullanıyorum daha hiç sinyali açık unutmadım , neden ?
    çünkü adamlar sinyale buzzer koymuş, yüksek sesle ötüp duruyor ,
    üstelik sağındaki solundaki araçlarada uyarı olmuş oluyor böylece ses .
    çok işe yarıyor .


    yanlız bu buzzer ,baya çok ses çıkaran cinsten ,
    piyasada satılıyor ,bir kaç TL birşey ,
    sinyal ampülüne paralel bağlıyorsun, 12 volt olanından alacaksınız .
    oldu bitti..


    ayrıca bunun için mucit olmaya gerek yok ,
    zaman ayarlı bir devreye gerekte yok zira kaç saniye sinyal vereceksin?? onu bilemezsin .
    araçlardaki gibide didonu haldır haldır çevirmezsin motorda iyi düşünün, viraj dönerken yatarsın sadece .
    guzel fikir
    www.sungurtekin.com

  14. #74
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S

    Sinyal zaten otomatik kapanıyor

    arkadaşlar, üst sınıf motosikletlerde dahi sinyali otomatik kapatan düzenek olmaması beni şaşırttı.

    benim foresight'ta sinyal verdikten sonra, dönüşü tamamlayınca sinyal otomatik kapanıyor. ister düşük hızla, gidonu çevirerek dönmüş olayım; ister yatarak dönmüş olayım algılıyor ve sinyali kapatıyor. detayı nasıldır, nasıl çalışıyor bilemiyorum.

  15. #75
    Gnusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    06 Fz6 Fazer 98hp
    Bence hali hazırdaki sistem oldukça başarılı. Mesele sistemin özellikle gündüz açık unutulması. Bunun için sesli veye görsel uyarı kullanılabilir.Sürücünün yüzüne denk gelen güçlü bir led yada tiz ve yüksek desibelli(Korna gibi değil tabi, duyulacak kadar) bir uyarı sesi 15sn de bir duyulabilir. Böylece belli aralıklarla sürücü sinyalinin açık olduğu konusunda uyarılmış olur. Otomobillerde sinyal açıkken şik şak şik şak(şok) sesi gelir. Buna benzer bir sistem de ayrı bir seçenek.

    Çok daha garantili bir çözüm de yok değil. Akünün voltajını biraz yükseltip iki kutup sürücünün vücuduna bağlanır. Araya bir anahtar konur. Sürücü sinyali verdikten sonra 45 sn geçerse devre kapanır. Böyle bir süre motosiklet kullandıktan sonra zaten sinyali kapatma işlevi koşullu reflex haline geleceğinden hiçbir ek sisteme ihtiyacı kalmaz. Aslında buna benzer sistemlerin trafikteki bazı şahıslara uygulanması taraftarıyım. Mesela sarı yanar gibi olur olmaz kornaya asılan tiplere 400volt, sen bir şeritte giderken yanına girmeye çalışanlara 500volt, göre göre üstüne kıranlara voltaj vermek: Paha biçilemez. Diyerek daha fazla abartmıyorum.

    Ha tabi açık sinyali bir kere tıklayıp kapatmaya üşenen adama ne yapsan boş, sinyal de vermez zaten, ona da üşenir. Ona anca gps sistemiyle müdahele edilir. Adam yola çıkmadan gpsten güzergahı belirler. İlgili kavşaklara gelmeden önce sinyal kendiliğinden devreye girer. Yine gps feedback i kullanılarak dönüşün tamamlandığı belirlenince sinyal kendiliğinden söner.

    Ya yazdıklarım nereye gitti nasıl iş bu ya pöff. Yukarda yazdıklarımın bir ksımı kaybolduğu için sonradan bazı eklemeler yaptım ama cümleler biraz garip olmuş olabilir yinede. İdare ediverin.

  16. #76

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    Ankara-Çayyolu
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Merhaba arkadaşlar,

    Konu bir süredir düşündüğüm bir konu olduğu için yazdıklarınızın tamamını okudum. Yoğunluk nedeniyle foruma çok sık giremiyorum. Elektronik öğretmeni olduğumu da belirteyim ki ahkam kestiğim düşünülmesin

    Önce biraz teorik bilgi...
    Buton nedir?
    Buton, bastığımızda iki terminali kısa devre ederek akım geçişini sağlayan(veya kesen), bıraktığımızda kendi kendine eski konumuna dönerek akım geçişini kesen (veya ileten) mekanik ve yaylı bir devre elemanıdır. Örnek : Evlerimizde kapıda bulunan zil butonları.

    Anahtar nedir?
    Anahtar, bastığımızda iki terminali kısa devre ederek akım geçişi sağlayan ve bıraktığımızda eski konumuna DÖNMEYEN ve akım geçişi sağlamaya devam eden, tekrar bastığımızda eski konumuna dönerek akım geçişini kesen devre elemanıdır. Örnek : Evlerimizde kullandığımız ışık açma/kapama anahtarı.

    Motosikletlerimizin çoğunda sinyal ANAHTARI vardır. Yani sinyali verdikten sonra kapatmak için tekrar müdahale etmemiz gerekir. Elektronik bir devre ile bir süre sonra sönmesini sağlayabiliriz. Ancak tekrar aynı yöne sinyal vermek istediğimizde, mekanik aksam konum değişitirmediği için sinyal veremeyiz. Aksi yöne sinyal verebiliriz.

    Sinyal BUTONu olan motosikletlerde sinyali kapatmak için ya butona tekrar basmak ya da bir başka BUTONa basarak sinyali kapatmak gereklidir. Bu iş de bir elektronik devre (veya en basit hali ile mühürlü röle sistemi) ile yapılır.

    Sonuç olarak;
    Sinyal anahtarlarımızı, butonlar ile değiştirebilirsek, o zaman ayarlayacağımız bir süre sonunda kendiliğinden sönebilen sinyalimiz olur. Tabiş ki bir elektronik zamanlayıcı devresi ile birlikte. Yani butona bir kez basacağız sinyalimiz yanacak belli bir süre sonra kendisi sönecek.
    Mesut KORKMAZ
    05324625892
    www.mesutkorkmaz.com

  17. #77
    hayalets - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gt 250 R
    Bana göre motorsiklet üstünde sinyali açık unutmak veya sinyal vermeyi unutmak demek,2 kere üstünde ve şeytan tüyü üstünde gittiğimi unutmak demektir.Motorsiklet hatayı kabul etmez.Bir çok motorsiklet kullandım eldivensizde nerdeyse çıkmıyorum fakat eldiven bir sorun yaratmıyor.Sinyali açık unutmak olayına gelince bazı motorsikletlerde sanırsam göstergeler arasında sinyal göstergesi yok.Buna bir çözüm bularak 12 volt luk bir led ile kendimize ışık yapabiliriz.Bir çözüm yolu daha ve daha tutucu sinyal verildiğinde çalışan çıyak çıyak bi ses var motorsikletimde gerçekten kafa ütüleyici kesinlikle unutturmuyor...Bu sadece benim fikrim ve tarzım tabiki dikkate alıp almamanız konusunda sizlere karışamam.Şunu unutmayalım tekrar edelim " motorsiklet hata kabul etmez "

    Saygılar

  18. #78
    motorlord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul - kozyatağı
    Motosikleti
    VFR 800 2006

    aynadan sinyal

    merhaba , fikirler süper... Ne kadar çok mucit varmış aramızda, sevindim gerçekten.

    Benimde önerim , kapsamlı bir çalışma yerine fonksiyonel bir çalışma şekli olması gerekir yönndedir.

    Yani sinyali otomatik hale getirmek olmamalı amacımız. Sinyali açık unuttuğumuzu anlamak olmalı. Ortalama 2-3 sn de bir baktığımız aynalardan yararlanabiliriz. Yada kaskımıza sinyal açıkken uyarı verebilecek bir sesli -görsel uyarı sistemi takabiliriz. Aynı fren lambasına bastığımızda yanan ,kablosuz bağlantısı olan ve yapıştırma bantlı ürünler var. Benzer sistem olabilir.
    Ayna için ise yapılmış çözümler var.




    1. öncelik :Güvenli,dikkatli , henüz motor kullanmayanlara örnek sürüş
    2.öncelik : eğlen,keyif al, sürekli yap
    3. öncelik : asla sevdiklerini unutma !

  19. #79

    Üyelik
    22 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F-16 HD
    Zaten bir çok marka değişik modellerinde farklı uyarı seçenekleri bulunduruyor.regallerde sinyal vermeye başlayınca sesli ve görüntülü ikaz eder.
    Harleylerde 15-20 sn sonra sinyal verilince otomatik olarak sinyali kapatan sistem var.
    Artık bir çok yeni modeldede civalı sistem bulunuyor.Dönüş tamamlanınca sinyal kendisi kapanıyor.

  20. #80

    Üyelik
    05 Nisan 2007
    Şehir
    IsταηвuL Αv©ıLaя
    Motosikleti
    2007 Honda CBF 150
    güzel bir konuya deyinmişsiniz teşekkür ediyorum.
    [B][COLOR="Black"]2bin7 HONDA CBF 150 :cat: (34 EN 6186) [/COLOR]İSTANBUL- AVCILAR[/B]


4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler