cok sevindim acikcasi, ciddi kayde deger fikirler var aslinda.
Oncelike Coq Ducatilere tonla para verdigimizden firma sinyali senin yerine acip kapayacak bir eleman veriyor hizmet olarak arkana o senin yerine yapiyor bu isi
Necatik35 abi sistemi cidden merak ettim , bu markaya ait bir web sitesi var ise buraya koyar isen inceleriz.Ogrenip kendimizi gelistirmemiz lazim.
Bazi arkadaslar olayi unutma sanmis. Olay unutmadan daha cok usenmeye megil vermesi. Bunu her gun yolda goruyorum , cok usta binici arkadaslarda da gozlemledim, belli bir zamandan sonra useniyorlar resmen.
Peki buda benim fikrim. Hep dediniz motor da kontra teknigi var araba gibi degil dondugumuzde gidonu kirmiyoruz bile. Haklisiniz bunu algilamak sistem icin cidden zor. Peki ama olaya farkli bir mantiktan bakalim, saparken ne yapiyoruz aslinda?
Koordinat degistiriyoruz. Pusula ve harita uzerinde
Pusulada nerde olur iseniz olun donus acinizin muhakak bir yon karsiligi vardir. Simdi basit bir pusula beynini sinyale baglayalim.
1- Sinyali verdigimiz anda pusula bulundugu konumu referans alir. Mesala 360 derece kuzey.
2- Bir insanin donmesi icin minimum 45 derecelik bir sapma yapmasi lazim. Bu yolda serit degistirir iken de gecerlidir. Fakat ani yapilan bir hareket oldugundan pusula burda yetersiz olabilir, cunku yana yatiyoruz degilmi serit degistirmek icin, o zaman buyrun birde su terazisi
simdi ne oldu Sinyali verdik , sistem pusuladan koordinat referansini ve su terazisinden bulundugu egimi referans aldi.
Donus basladi 015 derece doguya dogru yon degisti ve durdu, sistem kendine soruyor simdi
Eger motor 30 derece yon sapmasi yada 15 derecelik egim sapmasi yapmis ise, bu bir yon degistirmedir. Bunu 10 sn faal tutuyor, eger halen degisim var ise calismaya devam ediyor eger degisim ayni ise sistem kendini kapatiyor. Bu bahsi ettigim sistem kibrit kutusu buyuklugunde ve motorun icinde her hangi bir yerde olabilecek bir sistem bugunku teknoloji ile.
Buda benim fikrim....