İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.
Aynen hocam bende onu diyorum bu sistem baya zor bir iş çok hassaslık gerektiren bir sistem lazım ama motosiklet gibi kıçı başı ayrı oynuyan bir alette bu tarz sistemlerin çalışması zor
Aynen ben kendi sesimi kaydederim
seste şu olur hooop bilader kapan
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
Otomatik sinyal verilmesi ne otomobilde ne de motosiklette pek mantıklı değil. Otomatik devreden çıkması ise kesinlikle bir gereklilik özellikle benim gibiler için.(otomatik olması , tembelliğe alıştıracaktır bu da ayrı bir sorunsal o ayrı )
Sinyallerin otomatik kapanması konusunda ise en mantıklı çözüm , sensor veya mekanik çözümlerden öte sinyalin bir süre sonra zamanlama ile kapanması. Sn.osmanba'nın dediği gibi gecikme rolesi ile bu kolayca halledilebilir.
Fakat bu şekilde yapıldığında da sinyal düğmemiz son verdiğimiz konumda kalacak.Bu beni rahatsız eder.Belki zamanla alışılabilir , ki alışılabilirse zaten konu , zamanlama rolesi eşliğinde burada kapanmıştır. Bunun önüne geçmek için sinyal düğmesinde modifikasyonlar yapmak gerekir. Mesela sinyal düğmesinin sağına soluna korna düğmesi tarzında düğmeler eklenip , düğmeye basılmasıyla sinyal çalışır 5sn. sonra role yardımıyle kapanır.
Konu aslında oldukça üzerine fantazi kurulabilecek bir konu. Manyetik kontaklar var mesela , ebatları bizim uygulamamıza uygun olur mu bilemem ama gidonun sağına ve soluna bu kontaklardan konulup , eldivenlerin başparmak uçlarınada birer ince şerit yumuşak mıknatıs yapıştırılabilir. (eldivensiz , kasksız kısacası korumasız motosiklete binmeyin ) Başparmağın ufak bir hareketiyle sinyal devreye girer zamanlama , gecikme rolesiyle devreden çıkar.
Dip not : Google efendiye sordum manyetik kontaklar reed sensor diye geçiyormuş ve 3*1mm boyutuna kadar küçükleri bulunabiliyormuş
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Yeni formül buldum Sinyal her yanıp söndüğünde koltuğa elektrik versin valla hiç unutulmaz
[B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
[B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:
civalı bi sensör olsa mesela araba alarmalardındaki gibi?
motosiklet dönüşten çıktıktan sonra, yani saga veya sola eğimini adlıktan sonra dik vaziyette geçtiğinde bu bizim eğim sensörümüz devreye girip akımı kesse?
Benim sinyalden yana sorunum yokta, 4lüden yana var. Bir keresinde naısl olduysa acil bir durumda 4'lümü yakacağım yere motoru stop düğmesine basmışım.
Hayat ne kadar uzun olursa olsun, hep beklenmeyen kadar kısadır.
Zaman rölesi kullanacaksak mutlaka bizim sinyal düğmesi değişmeli. Keza dönüşü algılayan başka sistem dahi yapılsa. Çünki bizim mekanik düğme üzerine basılmaksızın kapalı(on) durumunda kalacaktırki bu istenmeyen bir durum.
Bu durumdan muzdarip arkadaşlara en kolay yol buzzer.
Ama şu da olabilir. Gidon içine titretmesi için motor takılabilir. Sağa ise sağ taraf, sola ise sol taraf içine ufak ama etkili bir kırpıştırıcı olsa...
En basiti bunlar gibi.
Murat Kehya
Acemi Motorcu
A-(eksi)
bence öyle birşey olmaz , olsaydı o kadar mühendis simdiye kadar bulurdu , ufak tefek bir sorun da değil bence , üstünde epey bi düşünülmüştür . ki caponların hakim olduğu bi motosiklet pazarından bahsediyoruz . çok mu bilimsel konustum o zaman şöle söyleyim caiz değildir efenim , tövbe estafur töööövbeee ...
Biz deauvilla'ma ani frenajlarda 4'lü flasorleri devreye geciren bi sistem yapmistik cokta guzel olmustu, onunuze bi tehlike ciktigi zaman ani frenajlarda 4'lu sinyaller devreye girip hemen arkadaki surucuyu uyariyordu, arka stop lambasina bazi elektrik aksamlari baglamistik, stoplarla birlikte ayni anda flasörde devreye giriyordu,
Yapmak istedikten sonra neden olmasin ki.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
demek istediğim bunu düşünen ilk kişiler değilizdir . haa demiyorum ki böyle bi fikir bulunmaz , bulunabilir ama çok zor . düşündüm de birazcık , ancak zaman ayarlı birsey olmalı , mesela sinyali çalıştırdıktan 10 saniye sonra kendiliğinden kapanır , böyle birsey olabilir sadece ...
Bu hususda tek mantıklı sistem dokunmatik olacaktır...ilk dokunmada yanacak 2. de sönecek şeklinde...yani bu işin daha orjinali herhalde yok...ha ilerleyn yüzyılda belki düşünceyi okuyan sistemler gelişirse belki beyin dalgalarıyla yanıp sönen sinyal olur motosikletlerde...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)