Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

topcase led park+stop yapımı (kappa k35)

    REKLAM ALANI
  1. #1
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    öncelikle oda lamba anahtarlarının tutan vidalarından 3 adet lazım bize kırmızı yuvarlak içindeki somunları da tabiki. bu somunları çıkarabilmek için kırmak gerekiyor uyarayım, :D



    daha sonra topcase'i tablaya oturtarak şarjlı vidalama ve sivri uçlu bir vida ile delikleri açtım. böylece topcase ve tabla aynı hizada açılmış oldu. tabla'nın deliklerini kullancağımız vidadan az geniş bir vida ile bollaştırdım ki yaylı sistem rahatça hareket edebilsin.




    tükenmez kalem içindeki yay işimizi görecek, altada üstede musluk contası koydumki tireşimlerde darbe emiciliği olsun. vida yukarıdan aşağıya takılacak vaziyette, yay, conta; alt taraf çıkıntısına da conta ve somun. ilk denemeler, deneme yanılma ile yayın yüksekliğini buldum. her kalemin yayı farklı olduğu için deneme yanılma ile hafif hafif keserek bulunabilir.



    sıra geldi arka ışıklarımızdan kablo çekmeye ve uçları bulmaya. bulunmuşu var uğraşmayın ben yazayım :D bu işlemi yaparken ebaydan aldığım 2-3 dolarlık 30 cmlik ledi kullandım.

    sarı: toprak
    yeşil:park
    sarı-yeşil: stop

    --------------------
    çektiğim kablolarda da aynı renk kullandımki karıştırmayım, kendim için not:
    tekli siyah-kırmızı : stop
    çiftli siyah: toprak
    çiftli siyah-kırmızı: park

    kağıda yazmıştım, kağıt kaynolur ilerde lazım olursa buradan bakarım, dikkate almayın bu bölümü :D
    ---------------------

    uzatacağım kabloları bunlara orjinalliğini bozmadan bi şekilde tutturma işi en çok uğraştıran kısım oldu, pimleri çıkarabilseydim kabloyu içine sokup takacaktım ama çıakramadım. bende üstten yanlarına sokup bantla sardım ve sabitledim. pimlerin aslında kolay bir çıkma yöntemi vardı usta gstermişti bi ara ama hatırlayamadım, ilerde onları o şekilde takabiliriz.



    kabloyu elektrik bantı ile tamamen sardım ki dayanaklılığı artsın, tablanın altından vidaların oraya kadar uzattım. ardından yayların ve vidaların boylarının ayarlanma aşamasına geçtim.


    daha sonra topcase'e alttan yukarı olacak şekilde ilk kullandığımız vidadan farklı oalrak biraz daha kalın ve başı daha ince sivri uçlu vidalardan kullandım. onları kullandığımızda başları biraz kalın olduğundan oturmuyordu topcase. bunda da zor oturuyor. alttan maket bıçağı ile hafifçe oyarak o sorunu aşacağım. ilk etap tamam:



    tablanın altındaki vidaları fotoda görüldüğü şeklinden sonra sökerek tek tek elektrik bantı ile sardım ve tekrar taktım. çünkü çalışmadı ve birbirine temas ediyormuş.


    not: belkide en önemlisi uçları karıştırmamak. ben vidaların olduğu bölüme ve topcase'de vidaların yanına ve kablo renklerinden kağıta hangi uçlar olduğunu yazdım. en güzeli farklı renk kablolar kullanmak ve alt kısımdada topcasede'de aynı renkleri kullanırsak herhangi bir sorun anında tüm bantaları vs açmadan çözmek daha kolay olur. benim aldığım kablo ikili idi siyah, siyah-kırmızı renklerden oluşan. park ve toprak için ikiliyi kullandım: siyah toprak, çift renk park olacak şekilde. daha sonra ikiliyi ayırarak tek kablo elde ettim onuda stop için kullandım. çift renk olanı tercih ettim, ki olası bir ters bağlamada toprakla karışmasın parkla karışsın karışacaksa da :D

    sıra geldi topcase'in devresinin hazırlanmasına:

    bir tanıdık cep telefonu tamircisi buldum ve lehim işini yaptırdım, o da benim beceriksiz olduğumu kabul etmedi pasta ve lehim teli iyi değildir dedi. lehimi beceremediğimi bi ben kabul ediyorum niyeyse :D

    normalde en üst sıra stop, alttaki iki sıra park olacaktı fakat bağlantıları tamamladığımda öyle olmadı, az sonra :D



    köşeden kabloların geçeceği kadar deliği matkapla açıyoruz:


    siyah kablolar görüntü kirliliği yapıyor takılan varsa çeşitli çözümler üretilebilir, lehim yapan arkadaş söküp beyaz kablo ile yapalım dedi bu şekilde görünce dedim gerek yok işlevi önemli :D veya beyaz bi bantla da kapatılabilir. lehim yaptıktan sonra üzerlerine de silikon çektiki su ile temas etmesin. fakat güneşte çok kalırsa silikon eriyebilir dedi o durumda farklı bir çözüm düşünürüz.


    kablolarımızı içerden birleştiriyoruz:





    vidalarımıza uçlarını sardıktan sonra elektrik bantı ile sardım. daha sonrasında bunun üstüne bi koruma düşünmeye başladım, aklımda aslında kinder sürpriz yumurtaların içinden çıkan plastikler vardı, fakat tam onu uygulayacakken köpük geldi. vidalar köpüğü parçaladığı için önce çevresini ve üstünü güzel bi şekilde elektrik bantı ile sardım. daha sonrasında ise vidaların üstüne oturttum. böylece hem vidalar kablolar zarar görmeyecek hemde çantaya koyduğumuz herhangi birşeyi vidaların delme ihtimali ortadan kalakacak:




    tüm kabloları elektrik bantı ile sarıp biraz ezilmeye karşı kuvvetlendirdim, daha sonra topcase'in yüzeyine şeffaf koli bantı ile sabitledim.


    tablanın altındaki vidaları söküp kabloyu sardığım somunları elektrik bantı ile sardım, üstlerini ise bisiklet iç lastiği ile kapatmayı düşündüm zımbalayarak ama tablaya zımba geçmedi. havalı zımba ile yapılabilir.


    ve motoru çalıştırmaya sıra geldi. çalıştırdığımda bir sürpriz bekliyordu beni. çalışınca park olarak en üstteki stop sırası yandı! frene basınca aynı sıranın ışığı kuvvetlendi! :S gaz vererek park yanarken stopa bastığımda ışığın kuvvetlendiğini farkettim. sebebini anlamadım stop daha fazla akım çekiyor belkide. topcase'in içindeki vidaların oradaki bağlantıyı açtım bantlarını kontrol amacı ile muhtemelen bi yerlerde bi temeassızlık vardı. oradaki stop ile alttaki iki sıra parklara giden kabloyu birleştirdim ve sonuç aynı: 3 sırada parkda yanıyor stopa basınca kuvvetleniyor. daha şokela dedim ve biribirine sarıp o şekilde bantlayıp yapıştırdım.

    işte sonuç:

    üstteki park alttaki stop:




    üstteki park alttaki stop:



    önemli not: topcase'in alttan taktığımız vidaların başları mümkün olduğunca ince olmalı, yoksa istenmeyen durumlar oluşabiliyor :D dün oturdu sandığım çanta yokuş aşağı inerken pat dedi attı ve 300 metre falan takla ata ata gitti en son motoru önüne kırarak durdurdum ama çanta baya bi çizildi ezildi vs. abartılacak gibi değil ama cillopluğundan eser kalmadı yakından bakıldığında her tarafındaki çizikler görülebilmekte :D eve gelince vidaların başlarının olduğu yerden çantayı maket bıçağı ile hafifçe oydum ve oturma problemi çözüldü.

    akşam karanlığında çok güzel ışıyacak tahminimce, akşam tekrar foto çekip yükleyeceğim.


    akşam:
    üstteki park alttaki stop:

    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    place kıng - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2009
    Şehir
    BARTIN
    Motosikleti
    MZ ETZ 251 ve OMİ FANATİK
    güzel olmuş eline sağlık
    Bartın Bana Dar Motorsikletim Yolları Açar

  3. #3
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Eline sağlık..
    Benim bulamadığım çözümü (temas yoluyla çalışma metodunu) üretmişsin..
    Normal park lambasının çektiği akım düşük olduğu için ledler zayıflıyor sanırım..

    Ama bu haliyle de gayet güzel duruyor...

  4. #4
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    evet osbourne senin çalışmandan yola çıkarak, tırnaklı soket bulamamanın getirdiği çözüm arayışı ile bir çözüm ürettim.

    parkda zayıf olması aslında iyi oldu böylece frene basınca kuvvetleniyor. bunun nedeni tahminimce az akım çekmesi demekki.
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  5. #5

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    gayet güzel olmuş
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  6. #6
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    Arkadaşım eline emeğine sağlık aynısını ben yaptım ve paylaştım ancak stoplara bağlarken ledler yandı (bozuldu) önüne direnç falan koydunmu enerjiyi azaltmak için ?

    CEVAP BEKLİYORUM TEŞEKKÜRLER
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  7. #7
    maerhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-03
    Ellerine sağlık, çok güzel olmuş... Parkların ve stopların aynı anda yanması çok güzel bir görüntü çıkarmış vallahi

  8. #8

    Üyelik
    27 Nisan 2007
    Eline sağlık metanecho
    Farkedilmek adına çok faydalı ve güzel bir çalışma olmuş
    Hele akşam frene bastığın zaman arkadakinin gözünü bile alabilir.
    Tebrikler...

    Topcase'im olmadığı için bu çalışmayı yapmaya yeltenmiyorum ama ileride bir gün mutlaka
    Bilgi paylaştıkça çoğalır.
    "Bir insanın neye güldüğü zekasını, nasıl güldüğü ahlakını gösterir."

  9. #9
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    elegance45, hayır direnç kullanmadım, hazır led şeritlerden aldım silikonlu devresi hazır şekilde.

    aydoganx, senin de depoüstü çantaya yaparız be yahu :D
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  10. #10
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    ya cevabın için teşekkürler ancak ben normal pover ledleri kendm birleştirerek yaptım 12 volt verdim transformatör ile süper oldu ancak stoplara bağladığım zaman yandı bitti kül oldu
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  11. #11
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    yanlış daha doğrusu düşük direnç kullanmışındır muhtemelen, ben çok çakmam devre kurmaktan sen kurduğuna göre daha iyi bilirsin gerçi. iki çeşit vardı led şerit birisi ucuz birisi kısmen daha pahalı ikisindende almıştım ucuz olanların aydınlatması hikaye bunların yanında.

    aldığım şerit şundan:

    http://cgi.ebay.com/WaterProof-Robbi...item5ad81cef2c
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  12. #12
    elegance45 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MoNDiaL 150 ZaT vardı sattım :D
    ya benim kullandığım trafo 12v 3 amper fakat akü 12 volt 9 amper amperin fazla olduğunu düşünüyorum çünkü başka bi olumsuzluk yok neyse bu dediğin ledlerden pover led olanlarından alıp direnç koyarak denicem bidahaki sefere tekrar eline emeğine sağlık
    Ne Kadar Hızlı Gittiğini Fren Yapınca Anlarsın

    GAME OVER TRY AGAIN

  13. #13
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Eline ve emeğine sağlık, gayet güzel olmuş.

  14. #14
    tapır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2009
    Şehir
    kocaelı
    Motosikleti
    Kanuni windy s 125
    hem guzel hem faydalı bı calısma olmus bende yapmıstım hala kullanıyorum ozellıkle gece yada tunellerde cok dıkkat cekıyor.topcaseın ıcıne kabloları sabıtlemek ıcın bant yerıne sılıkon,cekomastık yada tabancayla uygulanan sıcak sılıkon daha uzun omurlu oluyor.bant zamanla atacak cunku

  15. #15
    metanecho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2009
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    F650GS K4, DL650 K5 - 93 323 HB
    Alıntı tapır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hem guzel hem faydalı bı calısma olmus bende yapmıstım hala kullanıyorum ozellıkle gece yada tunellerde cok dıkkat cekıyor.topcaseın ıcıne kabloları sabıtlemek ıcın bant yerıne sılıkon,cekomastık yada tabancayla uygulanan sıcak sılıkon daha uzun omurlu oluyor.bant zamanla atacak cunku
    evet bant çok sağlıklı değil fakat aklıma alternatif gelmemişti, silikon güzel bir tavsiye teşekkür ederim ;)
    B rh(+)
    Aynada Herkesin Baktığı Yabancı

  16. #16
    sergiowanni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2009
    Şehir
    Konya-Tekirdağ
    Motosikleti
    Kawasaki ER-5
    bravooooo!!!bende yapıcam

  17. #17
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ben beendim
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  18. #18

    Üyelik
    25 Mart 2014
    emegınıze saglık cok ıyı olmus bedne bu cantadan almayı dusunuyorum bendekı cantayı acıp kapama sıkıntı oluyor gıcık oluyorum bırde cok genıs degıl

  19. #19
    amaninmb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    QJ Motor- VPS 125
    yağmuş - kar olayı nasıl olacak. hadi üstü kapalı olayı tamamda;
    tabla ile çanta arasına su girerse?

    orayıda silikon veya conta içinden alsaydınız etrafını çevreleyip.

  20. #20
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    ledlerin altındaki beyaz kağıt yerine alüminyum folyo yapistirilabilir. veya alüminyum soba bandı kaplanabilir
    ışığı daha iyi disari verir olasi isinmayi yansıtır


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler