Geçen sene motorumu boyarken bu tarz boyayı çok aradım. gündüz kırmızı akşama doğru iki renk ve gece siyah. ama bırakın bulmayı , yılların boya satıcıları bile bu boyanın ne olduğunu anlayamadı
Alta metalik kırmızı ,üste tek kat siyah atayım dedim.rengi tutturamam diye çekindim vazgeçtim.
BBBR'ye bende katılıyorum. Türkiyede bu tarz işleri yapmak, şimdilik sadece hayal. TT custom veya Şenkalaycı ailesi gibi bu işi profesyonel olarak yapanlar ise , Türkiye şartlarınıda düşünürsek, hatırı sayılı çok ciddi bir bedel istemekte ( ki bence el emeğinin sabit bir bedeli yoktur. ) dolayısıyla custom çalışmaları haliyle motor fiyatını kat kat aşmaktadır.
ithal parça kullanmaya kalktığınızda da gümrük mevzuuatlarından dolayı ve aradaki aracılardan dolayı ,yanı başımızdaki yunanistanda bile her köşe başında satılan ürün 3-4 katı fiyata çıkmaktadır. e bay'da 50 euroluk ürünü dükkanda 200 euro gibi bir fiyata buldumuzda da almaktansa , benzerini yaptırmak daha mantıklı gelmektedir.
Motor kısmına yapılacak modifikasyon müdahaleleri haricinde ,Bu tür projeleri görüpte , kendi motoruna custom çalışması yapmak isteyenlere yegane tavsiyem , bu tür işleri çekirdekten yetişme sanayii ustalarına vermemeye çalışın..mümkünse bir makina mühendisine danışın , onun görüşleri ve tavsiyeleri doğrultusunda ve bizzat onun çalıştığı ustalara yaptırın.Çünkü yapmayı düşündüğünüz bir aparatın veya custom çalışmasının olup olmayacağını ya da motorunuzda düzgün durup durmayacağını , motorun genel yapısıyla uyumlu olup olmayacağını , bir makina mühendisi daha yapmadan bile çok daha iyi görür ve yorumlar. neticede bu tür işleri sanayii ustalarına yaptırsanız , elinizde teknik olarak custom görüntüsü olan ancak motorda kullanımı rahatsızlık veren bir sürü parçanız , ve kullanımı rahatsız bir motorunuz olur.
Kıssadan Hisse : Makina mühendisi arkadaşınız varsa onunla iyi geçinin , yoksa bir an önce edinmeye bakın.anlattıklarımın hepsi bizzat yaşanarak tecrübe edilmiştir.