Şu bağlantı uygun olur mu?
resımı yok varda benmı goremıyorum pc den dolayı resımlı olsa daha yararlı olurdu.hep merak edılen bır konu
97 den buyana aktif olarak motor kullanırım. Sinyal ve dörtlünün tam anlamıyla gereksiz olduğu kanısı oluştu bende.
Neden ?
Araçla uzun yol gidiyorum normal hızım genelde 160-210 km/h önümde yanıp sönen sarı küçük bir ışık var sadece.
Sağı mı ifade ediyor solu mu belli değil.
Sebep ?
Motor üzerindeki sinyal lambaları birbirine çok yakın alacakaranlıkta 20mt ilerinizdeki sinyalin sağ mı sol mu olduğunu kesinlikle seçemezsiniz.
Gün ışığında bu mesafe 50 mt civarı.
Araçlarda 1.5mt gibi bir mesafe ve aralarda stop olduğu için algılamak kolay oluyor.
Motorcunun vereceği sinyal malesef uzaktan sadece yanıp sönen bir sarı lambadan ibaret.
Uzunlarım sürekli açıktır. Şehir içi trafikte sinyal kullanırım, uzun yolda sollama sağlama kısa uzun ayna vs. hiç uğraşmam..
Zaten arkamdan pek yanıma gelen olmuyor.
Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.
hani led sis farları falan var ya yada çakar lamba gibi onlardan mesela motorun sagını ve solunu yere vuracak şekilde montajı yapılıp projeksiyon gibi bağlantısı yapılsa sinyalle birlikte oda sağ sinyal verdin sağ tarafını aydınlatsa yanıp sonerek anlatamadım heralde ama öyle bişeyler yapılsa olabilir aslında
Resim var. Filtre kullanıyor olabilirsiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:23 ----------
Amerikan park nedir?
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
Şöyle bir güncelleme yaptım. Daha sağlıklı bir yönlendirme olması için röleyi SPDT tipi seçtim.
Arşivimde bulduğum eski resimleri yeniden upload edip, yazıları düzenleyip bu başlığın canlanmasını sağlayan Stock Sever arkadaşa teşekkürler.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
1 adet sinyal rolesi alsak yetmezmi hepsi 1 tanesinde olucak sonuçta
sayın olcay.aradan uzun bir zaman geçmiş ama olsun sizin yazdıklarınızın aynısını yaptım.yanlız benim motorun silyal flaşöründen acayip ses çıkıyor ve dörtlülerim yanmıyor acaba bir yerde hatamı yapıyorum.motosikletim honda pcx 125.ses aynen şu şekilde .tııırrrrtt tııırrrrtttt.kusura bakma ancak bu şekilde anlatabildim ses konusunu.bir yardımcı olsanız.
Motorun tesisatına göre çok fazla kurcalamak gerekebilir, elbetteki olur ama her kullanıcı uygulayabilir mi bilmem.
Yanlış bir bağlantı yapmadıysan röle yetmiyor olabilir mi? Bağlantıyı tekrar kontrol edip olmazsa röleyi farklı bir yöntemle dene.
Mesela ön ya da arka hangileri kolaysa iki sinyal ampülünü de sök, öyle dene sistemi. Yani röle 4 ampül değil de 2 ampül için çalışsın.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
dünkü sağanak yağmurda gece baya sıkıntı yaşadaım, 4'lü olsa belki arabalar daha dikkatli olurdu (tabi tamamen ben öyle umuyorum)
elektrik işlerinden hiç anlamam.
bu 4'lü flaşör'ü yaptırabileceğim istanbul'da sağlam bir elektrikçi var mı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:38 ----------
bu arada 12 yıllık konuyu hortlatmışım. belki şöyle basit alıp tak şeklinde yeni teknolojisi çıkmıştır, ha ?
4lü için bu kadar macereya gerek yok iki yollu anahtar ile herkes kendi 4lüsünü yapabilir elektrik bilgisie de fazla gerek yok
sinyal anahtarının sağ ve sol pinlerine dörtlü açma kapama butonundan gelen diyotlu uclar bağlanır. sinyal anahtarının orta pin kısmına diyotsuz uc bağlanır ve işlem tamamdır.
Selamlar, aracın güvenlik elemanlarını disko topuna çevirdiniz, arkadaşlar.
4lün yoksa sağ ve sol sinyalın +kablolarını bir kabloyla birleştir (köprü). Genelde + farklı - aynı renk kablodur, misal sağ +kırmızı - siyah ve sol + mavi - siyah kablodur. Köprüye birde aç/kapa düğmesi ekle. Birleştiren kablo 4lü butonunun olacağı yere kadar gidip gelmeli. Butonun olduğu yerde uzattığın kabloyu kes, elde ettiğin iki ucu butonun her bir ucuna bağla, tamam. En basıt ve sağlıklı yöntem budur.
4lüyü yakmak için sağ veya sol sinyalı açıp, 4lü düğmesinide açarsan 4lüler aktif olur. 4lü butonu kapalıyken sinyaller sade sağ veya sol yanıp söner.
Buna ek olarak en basit şekilde amerikan park ekleyebilirsin. Bunun içinde sağ ve solu birleştirmişken, yapacağın tek şey, sinyal rölesindeki + ve - ye yine amerikan park için aç/kapa butonuna yetecek kadar bir kabloyla birleştirip, bu kabloyu butonun dibinden kesip, elde ettiğin iki ucu amerikan park butonunun iki ucuja bağlamak. İşlem tamam.
Neticede, 4lüde birtarafa sinyal verirken 4lü buton sayesinde diğer tarafında birlikte yanıp sönmesinicsağlamak. Ve 4lüler yanıp sönerken, amerikan park butonuyla sinyal rölesini devre dışı bırakıp 4 sinyal lampasınında sönmeden daima yanması. Hatta misal sinyal butonu sol, 4lü butonu kapalı amerikan park butonu açıkken sade sol sinyalkler sabit yanar. Sinyal sağdada sağ sabit.
Dahasıda motorun elektriğini reviseye sokup nasıl çıkacağï belli olmaz. Disko topu istiyorsan, ap ayrı devreler çekmekte fayda var. Hem sağlık hemde güvenlik açısından.
En basit işlemler için, tüm motoru dağıtîp yeniden kurmaya ne gerek var.
İyi başarılar, arkadaşlar,
Olayı otosanayi formuna çevirmeden, Motosiklet Forumunda kalalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:01 ----------
Yazım hataları için kusura bakmayın, tablet zımbırtısı, bi düzeltiyom, iki bozuyor, iyi günler.
Kusura bsakma, arkadaş, haklısın, insan en zoru bile bildikce o kadar basit geliyor. Insan en çok bilmediğinden korkarmış. Bizde panikleyip korkmamak için her konuya alttan girip üstten çıkmaya çalışıyoz. İşin rasgele.
Elimden geldiği kadar özetleyeyoim.
Sağ ve sol sinyalın artı renkli kablosunu yerlerinden sökmeden, bir kabloyla birleştiriyorsun. Birleştiren kabloya bir aç/kapa düğmesi ekliyorsun. 4lü hazır. Düğmeyide istediğin yere sabitliyorsun.
Kolay gelsin...
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)