Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Sis Lambası (Farı) Montajı

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    27 Ekim 2008
    arkadaşlar yardım bende birtane mondial var 150 lik aküyü yeni aldım motorum aküyü bitiriyor şarj basmıyor ayakla hep çalıştırıyorum şarj yapmıyor konjektörde sorun vardır dediler değiştirdim ama olmadı farlarım çok az yanıyor gaza bağlı olarak yanıyor ama yinede az aydınlatıyor arkadaşımdaki direk kontağı açtımı süper aydınlatıyor ben bunu direk açma sistemine nasıl çevire bilirim farları nasıl güçlendire bilirim teşekkürler saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    Alıntı wolkan789 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yardım bende birtane mondial var 150 lik aküyü yeni aldım motorum aküyü bitiriyor şarj basmıyor ayakla hep çalıştırıyorum şarj yapmıyor konjektörde sorun vardır dediler değiştirdim ama olmadı farlarım çok az yanıyor gaza bağlı olarak yanıyor ama yinede az aydınlatıyor arkadaşımdaki direk kontağı açtımı süper aydınlatıyor ben bunu direk açma sistemine nasıl çevire bilirim farları nasıl güçlendire bilirim teşekkürler saygılar
    valla diyecek bisey bulamıyorum o motorla ilgili herşey olabilir
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı Eyong adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlarım bu yazımızda oldukca işlevsel olan ve her motorda olması gerektiğine inandığım "Sis Lambası" montajını anlatacağım. Umarım akıcı bir dil ile anlatmayı başarır ve sizlere bir fayda sağlarım.

    Şimdi anlatacağım şeyi dikkatli okuyun, hani butona bağlamaktansa daha işlevsel olan yönteme. Sis lambalarınızı benim yaptığım gibi bir buton ile çalıştırmak yerine farımızın uzun hüzmesine adapde edersek ne kadar çok işe yarayacağını bir düşünün. Bize ışık lazım olduğu durumda hep uzunlarımızı yakmaz mıyız zaten? Uzunları yakınca sislerde beraberinde yansa bizi uğraştırmadan, kötümü olur? Hatta olayın en güzel yanı ise selektör yapdığımızda sis lambalarımızda farımızla birlikde göz kırpsa ve görünürlüğümüz artırsa daha iyi olmaz mı? Fikri beğendiyseniz anlatmaya başlıyorum dikkatli okuyun..
    Sis farı kısa mesafeyi gösterir,zaten uzun hüzmeli farlar ne siste ne de yağmurda işe yaramaz.Sis ve yağmurda kısa huzmeli farlar kullanılacağı için
    ben sis farlarının kısa farlarla birlikte yanması gerektiğini düşünüyorum.

  4. #24

    Üyelik
    26 Mayıs 2009
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Cheeta T3 150 cc
    videoyu çok merak ettim ama açılmıyor sayfa.. alternatif link verebilirmisiniz acaba?
    17 KE 795

  5. #25
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sis farı kısa mesafeyi gösterir,zaten uzun hüzmeli farlar ne siste ne de yağmurda işe yaramaz.Sis ve yağmurda kısa huzmeli farlar kullanılacağı için
    ben sis farlarının kısa farlarla birlikte yanması gerektiğini düşünüyorum.


    Siste uzun farı açmak demek hiçbir şey görmemek demek.

  6. #26
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Temmuz 2006
    Şehir
    İst/Kozyatağı
    Motosikleti
    Salcano 150-T4

    Sis farı

    Değerli Arkadaşlar,
    Sis farı sarı renklidir ve siste kullanılır.Diğerleri aksesuardır."Sis Farı" sözü yanlış anlamda kullanılıyor.Gerçek sis farı ayrı bir anahtarla kullanılmalıdır.Akseuar pazarlamacılarının yanlışlığına sizde katılmayın.
    Ayrıca,piyasada satılan beyaz ışıklı küçük aydınlatmalarda 55 Watt'lık ampüller var.55+55=110 Watt.12 Voltta 10 amper akım eder.Hangi Çin işi motorun alternatörü buna dayanır.Diğer aydınlatmaları hesaba katmıyorum bile.Mevcut kablolar zaten bu yükü kaldıracak kalınlıkta ve kalitede değil.Direk aküden uygun kablo,röle ve anahtar kullanarak bağlanabilir ve arasıra kullanılabilir.
    Motorunuzu yakmak mı istiyorsunuz?
    piyanist_irf bunu beğendi.

  7. #27
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000
    Sis farı bağlarken röle takmasak ne olur ??

  8. #28
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Alıntı patron_58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sis farı bağlarken röle takmasak ne olur ??
    Role kullanmazsanız ,farları beslemek için gerekli olan akım direk anahtar üzerinden geçerek sislere ulaşır.Sn. ___OLD___'un 2009 yılında da belirttiği gibi bu lambaların tanesi 55w'tan iki tanesi 12voltta 10 amper akım çeker ki lambaları açmak için kullandığınız kullandığınız anahtarın ufak kontakları uzun süre bu akıma dayanamaz ısınır , deforme olur belkide yanabilir. Eğer sis farlarını motosikletin orjinal far tesisatındaki kablolara paralel şekilde bağlarsanız , yine bu akım sadece orjinal farları kaldırabilecek kapasitedeki , orjinal kablolar üzerinden geçerek aşırı ısınmasına hatta yanmasına sebep olur.

    Role kullanımında sonradan takılacak farlar için aküden uygun kalınlıkta yeni bir kablo tesisatı çekilerek , araya konan role yardımıyla da anahtara binecek yük azaltılır.Roleye anahtardan uygulanan düşük bir akım ile role tetiklenerek , akımın yeni çektiğimiz kablolar üzerinden ve tetiklenen role kontakları üzerinden rahatça geçerek lambalara ulaşması sağlanır.

    Orjinal tesisata bağlanan ilave lambalar , orjinal tesisattaki kabloların kesitlerinin orjinal lambalara yetecek kadar ince olması sebiyle daha zayıf yanarlar , role ve yeni kalın kablolar ile bu darboğaz aşıldığından yeni lambalar olması gerektiği gibi parlak ve canlı yanlığından dolayı roleyi bir güç yükseltici olarak algılayanlar ve hatta satanlarda bulunmaktadır. Oysa role kullanılan bir tesisatta lambaların daha parlak yanmasının sebebi tamamen , lambalara gelen akımın orjinal kablo darboğazından veya açma kapama anahtarının darboğazından kurtulmasıdır.
    mterayes26 ve piyanist_irf bunu beğendiler.
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  9. #29
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000
    Alıntı unsaloc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Role kullanmazsanız ,farları beslemek için gerekli olan akım direk anahtar üzerinden geçerek sislere ulaşır.Sn. ___OLD___'un 2009 yılında da belirttiği gibi bu lambaların tanesi 55w'tan iki tanesi 12voltta 10 amper akım çeker ki lambaları açmak için kullandığınız kullandığınız anahtarın ufak kontakları uzun süre bu akıma dayanamaz ısınır , deforme olur belkide yanabilir. Eğer sis farlarını motosikletin orjinal far tesisatındaki kablolara paralel şekilde bağlarsanız , yine bu akım sadece orjinal farları kaldırabilecek kapasitedeki , orjinal kablolar üzerinden geçerek aşırı ısınmasına hatta yanmasına sebep olur.

    Role kullanımında sonradan takılacak farlar için aküden uygun kalınlıkta yeni bir kablo tesisatı çekilerek , araya konan role yardımıyla da anahtara binecek yük azaltılır.Roleye anahtardan uygulanan düşük bir akım ile role tetiklenerek , akımın yeni çektiğimiz kablolar üzerinden ve tetiklenen role kontakları üzerinden rahatça geçerek lambalara ulaşması sağlanır.

    Orjinal tesisata bağlanan ilave lambalar , orjinal tesisattaki kabloların kesitlerinin orjinal lambalara yetecek kadar ince olması sebiyle daha zayıf yanarlar , role ve yeni kalın kablolar ile bu darboğaz aşıldığından yeni lambalar olması gerektiği gibi parlak ve canlı yanlığından dolayı roleyi bir güç yükseltici olarak algılayanlar ve hatta satanlarda bulunmaktadır. Oysa role kullanılan bir tesisatta lambaların daha parlak yanmasının sebebi tamamen , lambalara gelen akımın orjinal kablo darboğazından veya açma kapama anahtarının darboğazından kurtulmasıdır.
    çok teşekkür ederim yordum kusura bakmayın biraz önce aldım roleyi iftardan sonraa takacam saygılar.

  10. #30
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000
    Ben bu denilinleri harfiyen yaptım çokta güzel yanıyor fara falan hiç etkisi yok yalnız motorumu akşam eve bırakıyorum sabah çalıştıracam hemen akü bitiyor,akümü akşam full şarj ettim fakat yinede sabah hemen bitti aküm neden olabilir??

  11. #31
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Alıntı patron_58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu denilinleri harfiyen yaptım çokta güzel yanıyor fara falan hiç etkisi yok yalnız motorumu akşam eve bırakıyorum sabah çalıştıracam hemen akü bitiyor,akümü akşam full şarj ettim fakat yinede sabah hemen bitti aküm neden olabilir??
    Eğer aküyü evde tam şarz yapıp motora koyduğunuzda , sabah bitmiş oluyorsa mutlaka biryerlerde kaçak vardır.
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  12. #32

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    bilecik
    Motosikleti
    honda cgl 125
    işde gerçek sis lambası buna denir.halojen ayrı anahtar takdım ve domuzluğa bağlamıştım.ama çok fazla akü yediği için söktüm.ayrıca motor çalışırken bile motorun farlarını bir süre sonra söndürüyor ve km ışıklarını dahil karanlıklaştırıyordu :D

  13. #33

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    bilecik
    Motosikleti
    honda cgl 125

  14. #34
    patron_58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2008
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    Varadero xl 1000
    Alıntı unsaloc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer aküyü evde tam şarz yapıp motora koyduğunuzda , sabah bitmiş oluyorsa mutlaka biryerlerde kaçak vardır.
    röleyi farın içine koymuştum ordan alakalı birşey olabilirmi,başka nerde kaçak olabilirki??

  15. #35
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Alıntı patron_58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    röleyi farın içine koymuştum ordan alakalı birşey olabilirmi,başka nerde kaçak olabilirki??
    O sebebten olacağını sanmamakla birlikte kaçak her yerden olabilir :(
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  16. #36

    Üyelik
    30 Temmuz 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı diikey11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işde gerçek sis lambası buna denir.halojen ayrı anahtar takdım ve domuzluğa bağlamıştım.ama çok fazla akü yediği için söktüm.ayrıca motor çalışırken bile motorun farlarını bir süre sonra söndürüyor ve km ışıklarını dahil karanlıklaştırıyordu :D
    alıs sis farı cok falza ve dik ışık veren değildir o kadar güçlü ve yukarı bakan bir ışıkla siste görmen imkansızlaşır
    sis farı olabildiğince zemini aydınlatmak amaçlıdır yukarı bakan farlar havadaki su zerreciklerine vurdugunda onunuzu gesinle goremezsiniz siste havada asılı kalan su zerrelerinden oluşur

  17. #37
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Alıntı diikey11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işde gerçek sis lambası buna denir.halojen ayrı anahtar takdım ve domuzluğa bağlamıştım.ama çok fazla akü yediği için söktüm.ayrıca motor çalışırken bile motorun farlarını bir süre sonra söndürüyor ve km ışıklarını dahil karanlıklaştırıyordu :D
    Alıntı xanka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    alıs sis farı cok falza ve dik ışık veren değildir o kadar güçlü ve yukarı bakan bir ışıkla siste görmen imkansızlaşır
    sis farı olabildiğince zemini aydınlatmak amaçlıdır yukarı bakan farlar havadaki su zerreciklerine vurdugunda onunuzu gesinle goremezsiniz siste havada asılı kalan su zerrelerinden oluşur
    Sn.Dikey ,bununla birlikte motor çalışırken bile motorun farlarını söndürmesi , motorunuzun dinamosunun çok düşük güç ürettiğini gösteriyor.
    Motorunuzun dinamo gücü bu seviyelerdeki lambaları kaldıracak güçte olmadığı için size faydasından çok zararı olacaktır.
    Forumda konuyla ilgili pek çok başlık mevcut.

    İlk önce bu lambaları ne için kullanmak istediğiniz konusuna cevap vermelisiniz.Yolu görmek için mi yoksa görünür olmak için mi kullanmak istiyorsunuz?
    Cevabınız yolu görmek için ise başka bir soru sizi karşılıyor.Mevcut farınız az aydınlatıyor diye ilave bir sürüş farı mı istiyorsunuz yoksa mevcur farınız gayet güzel ama sisli havalarda çakılıp kaldığınız için sadece sisli havalarda kullanmak için bir sis farı mı istiyorsunuz?

    Hata araca sonradan ilave edilen her ışık kaynağına sis farı deyip geçmemizden kaynaklanıyor. Sizin mevcut dinamonuzla şimdilik çokta bir şansınız yok en iyi ihtimalle sizi görünür kılabilecek , gündüz farı kullanabilirsiniz onunda powerled tipinde olanları sadece.Şimdilik orjinal fara yardımcı yolu aynınlatmak için olan farlara ve sis farlarına powerled uygulaması yok malesef :(
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  18. #38
    unsaloc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Çorlu - TEKİRDAĞ
    Motosikleti
    Pegaso650-Cbf150-KLE500-F650GS
    Alıntı mafit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdıklarınız çok güzel ve aydınlatıcı bilgiler. Forumdaki arkadaşları gerçekten doğru aydınlattığınızı düşünüyorum. Ancak bu son cümlenize katılmam mümkün değil.

    Nisan 2010'da forumlarda paylaşmaya başlamıştım kendi ürettiğim ve satışını yaptığım led farlarımı.

    Bizim forumumuzda da bir linki var. Buyrun http://www.motosiklet.net/forum/sati...itmeyecek.html
    Çalışmalarınızı başından beri takip edip , daha acil ihtiyaçlarım olduğundan sipariş geçememiştim

    Bahsettiğim powerledli gündüz farları sizin uygulamalarınızdı aslında , yanlış anlaşılır diye sizin başlığınıza link vermekten çekinmiştim yazarken
    Fakat ben sizin ürünleri sis farı olarak düşünmemiştim hiç aydınlatma güçleri yüksek olmasına rağmen hep gündüz farı olarak düşündüm.
    Zaten bu far modellerinin , sürüş,sis veya gündüz farı olmasını sağlayan içinde kullanılan ampüllerden ziyade önündeki camlarla sağlanan ışığın kırılma şekli değil mi , öyleyse powerledler ile herşey mümkün.
    Dediğim gibi , başlığınızı başından beri takip etmeme rağmen hiç sis farı olarak algılamamışım benim hatam özür dilerim.

    Az enerji harcayan sis farlarımız ve gündüz farlarımız var ise tek eksiğimiz ışık kılıçlarımız kaldı sanıyorum , o yöndede bir çalışma yapmak lazım o zaman.

    Elinize sağlık ;)
    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı

    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

  19. #39

    Üyelik
    19 Nisan 2008
    Şehir
    Ankara-Çayyolu
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Alıntı unsaloc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalışmalarınızı başından beri takip edip , daha acil ihtiyaçlarım olduğundan sipariş geçememiştim

    Bahsettiğim powerledli gündüz farları sizin uygulamalarınızdı aslında , yanlış anlaşılır diye sizin başlığınıza link vermekten çekinmiştim yazarken
    Fakat ben sizin ürünleri sis farı olarak düşünmemiştim hiç aydınlatma güçleri yüksek olmasına rağmen hep gündüz farı olarak düşündüm.
    Zaten bu far modellerinin , sürüş,sis veya gündüz farı olmasını sağlayan içinde kullanılan ampüllerden ziyade önündeki camlarla sağlanan ışığın kırılma şekli değil mi , öyleyse powerledler ile herşey mümkün.
    Dediğim gibi , başlığınızı başından beri takip etmeme rağmen hiç sis farı olarak algılamamışım benim hatam özür dilerim.

    Az enerji harcayan sis farlarımız ve gündüz farlarımız var ise tek eksiğimiz ışık kılıçlarımız kaldı sanıyorum , o yöndede bir çalışma yapmak lazım o zaman.

    Elinize sağlık ;)
    Öncelikle teşekkür ederim.

    Bir konuyu aydınlatmakta yarar var. Bunlar kesinlikle sis farı değil. Siste kullanmaya kalkıldığında önümüzde koskocaman bir bulut duvarından başka bir şey göremeyiz. Konu içndeki pargraf başlığı da bu yüzden "Led far (Gündüz farı)" ;)

    Ben yazınızda geçen "yardımcı farlar" kelimelerine atıfta bulunarak cevap yazmıştım.

    Benim ürünlerimde kullandığım lensler taşıt araçları için üretilmiş özel lensler değil. Dolayısıyla ışığı da bizim istediğimiz şekilde kırması da (normal far, sis farı gibi) mümkün değil.

    Işık kılıcı da hazır ama toplumumuz henüz buna hazır değil. Hazır olduğunda ortaya çıkaracağız ))))))))
    Mesut KORKMAZ
    05324625892
    www.mesutkorkmaz.com

  20. #40
    Raphae1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mart 2011
    Şehir
    FENERBAHÇE, Çanakkale ve İstanbul
    Motosikleti
    Er6-F-Cbf 1000+YBR 125, gts250-cbf150-600rr-mt07
    horlatmak gibi olmasın ama . sis lambası ararken konunun korsanını buldum.

    http://www.uslanmam.com/motorsiklet/...i-montaji.html
    ARTİSTLİĞİN SONU FİGÜRANLIKTIR...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler