Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

HERO XPULSE 200 Kapalı Zincir Muhafazası yaptım.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Her zincir yağlamasından sonra jantların yağ olmasından sanırım herkes muzdariptir.

    Hele birde benim gibi titizseniz. Birde ilk arazi gezisinden sonra zincirin tozlanması ve hatta hava

    yağışlı ise çamur olmasıda ayrı bir konu.

    6 Sene boyunca kullandığım Kuba Cup motorumun kapalı zincir muhafazasında bu konuları hiç yaşamadım.

    Diğer motorlarımda aynı problem vardı. Peki çözüm...

    Hero motoruma kapalı zincir muhafazası yapmaya karar verip elimdeki malzemelerden bir tasarım ve üretim yaptım.

    Sonuç oldukça güzel oldu. İlk denemememi hem arazide hemde asfaltta yaptım. Şimdilik bir sorun yok.

    Sanırım zincir yağı sorunundan tamamen kurtarmış oldum.

    (Bu arada bir çok marka ve model motorlarda kapalı zincir muhafazası kullanılmakta.)



    https://www.youtube.com/watch?v=_tqYlNCKiho
    tommygun, espresso, SuleymanE ve 2 diğerleri bunu beğendiler..
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı MCV adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her zincir yağlamasından sonra jantların yağ olmasından sanırım herkes muzdariptir.

    Hele birde benim gibi titizseniz. Birde ilk arazi gezisinden sonra zincirin tozlanması ve hatta hava

    yağışlı ise çamur olmasıda ayrı bir konu.

    6 Sene boyunca kullandığım Kuba Cup motorumun kapalı zincir muhafazasında bu konuları hiç yaşamadım.

    Diğer motorlarımda aynı problem vardı. Peki çözüm...

    Hero motoruma kapalı zincir muhafazası yapmaya karar verip elimdeki malzemelerden bir tasarım ve üretim yaptım.

    Sonuç oldukça güzel oldu. İlk denemememi hem arazide hemde asfaltta yaptım. Şimdilik bir sorun yok.

    Sanırım zincir yağı sorunundan tamamen kurtarmış oldum.

    (Bu arada bir çok marka ve model motorlarda kapalı zincir muhafazası kullanılmakta.)



    https://www.youtube.com/watch?v=_tqYlNCKiho
    Çok güzel olmuş, elinize emeğinize sağlık.
    MCV bunu beğendi.

  3. #3
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Güzel olmuş.

    Zincir tamamen kapalı olunca ısınma sorunu çıkmaz mı? Normalde açıktayken hava ile soğur ya, böyle kapalı kalınca soğuması gecikmez mi? Bizim scooterlarda kayış kapalı yerde, ısınmaması için ayrıca fan ve toz almasın diye de hava girişinde hava filtresi var.
    MCV bunu beğendi.

  4. #4
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel olmuş.

    Zincir tamamen kapalı olunca ısınma sorunu çıkmaz mı? Normalde açıktayken hava ile soğur ya, böyle kapalı kalınca soğuması gecikmez mi? Bizim scooterlarda kayış kapalı yerde, ısınmaması için ayrıca fan ve toz almasın diye de hava girişinde hava filtresi var.
    Kayış ile zincir ap ayrı diyebilirim, kayış sistemi zincirli sistem gibi tek yönlü çalışmaz, kayış hem ileri hemde sağ sol olarak çalışır ve şehiriçi hızlanmalarda varyatörler sağa ve sola hareket ederek oranları ayarlarlar sabit çalışmadıkları içinde ısınırlar. Varyatörlü sistem gibi olmadığı için ve tek yönde hareket ettiği için varyatör gibi ısı meydana gelmez bundan dolayıda çok sorun olacağını düşünmüyorum hatta o-ringlerdeki yağları dış koşullara göre daha iyi hapsedeceği için daha sağlıklı bile olabilir.
    MCV ve espresso bunu beğendiler.

  5. #5
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel olmuş, elinize emeğinize sağlık.
    Teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:55 ----------

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel olmuş.

    Zincir tamamen kapalı olunca ısınma sorunu çıkmaz mı? Normalde açıktayken hava ile soğur ya, böyle kapalı kalınca soğuması gecikmez mi? Bizim scooterlarda kayış kapalı yerde, ısınmaması için ayrıca fan ve toz almasın diye de hava girişinde hava filtresi var.
    Teşekkürler, scooterlardaki kayış direk motorla temasta olduğundan ısınma yapması doğal.
    Zincirlerde böyle bir aşırı ısınma yok. Hele benim motorum gibi yüksek hız yapmayanlarda hiç sorun yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:58 ----------

    Alıntı Motoseverrr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kayış ile zincir ap ayrı diyebilirim, kayış sistemi zincirli sistem gibi tek yönlü çalışmaz, kayış hem ileri hemde sağ sol olarak çalışır ve şehiriçi hızlanmalarda varyatörler sağa ve sola hareket ederek oranları ayarlarlar sabit çalışmadıkları içinde ısınırlar. Varyatörlü sistem gibi olmadığı için ve tek yönde hareket ettiği için varyatör gibi ısı meydana gelmez bundan dolayıda çok sorun olacağını düşünmüyorum hatta o-ringlerdeki yağları dış koşullara göre daha iyi hapsedeceği için daha sağlıklı bile olabilir.
    Çok güzel ifade etmişsiniz, teşekkürler.

    Aynen dediğiniz gibi temiz ve tozsuz zincirin ve oringlerin ömrünün daha uzayacağı kesin.

    Zincir çok açıkta olduğundan sıçrayan çamurlar bile zincire gelebiliyor. Kapalı zincir muhafazası bunlara kesin çözüm.
    espresso bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q

  6. #6
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Hocam bizim xpulseların zinciri çok ses yapıyor, o kadar yağlıyorum yine sesli. Bunu çözebildiniz mi?

  7. #7
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bizim xpulseların zinciri çok ses yapıyor, o kadar yağlıyorum yine sesli. Bunu çözebildiniz mi?
    Doğrusu ben sizin kadar zincir sesinden rahatsız değildim. Yaptığım bu işlemin sese bir etkisi olmadı.
    Hatta belkide yankıdan dolayı biraz artmış bile olabilir.
    espresso bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q

  8. #8
    hakan1969 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2021
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Xpulse 200 4V
    Çok emek var, tebrik ederim. O kadar uzun bir hatta vidaları denk getirmek, zincire sürtmemesini sağlamak gerçekten beceri işi...

    Aklıma takılan bir kaç nokta var...

    Cup ve cg lerde de var onlar nasıl sökülüyor bilmiyorum ama, zinciri yağlayacağız ve illaki toz girip yapışacak, temizlememiz gerekecek. Bu pratik olarak yapılabiliyor mu?

    Çamur girme ihtimali hiç yok mu...

    Ağırlığı nedir...

    Herhangi bir extra ses yapıyor mu...

    Zincirle arasında ne kadar mesafe var, zincir bollaşınca değer mi...
    MCV bunu beğendi.

  9. #9
    Motoseverrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Ns 200 15" Spontini 110 23"
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok emek var, tebrik ederim. O kadar uzun bir hatta vidaları denk getirmek, zincire sürtmemesini sağlamak gerçekten beceri işi...

    Aklıma takılan bir kaç nokta var...

    Cup ve cg lerde de var onlar nasıl sökülüyor bilmiyorum ama, zinciri yağlayacağız ve illaki toz girip yapışacak, temizlememiz gerekecek. Bu pratik olarak yapılabiliyor mu?

    Çamur girme ihtimali hiç yok mu...

    Ağırlığı nedir...

    Herhangi bir extra ses yapıyor mu...

    Zincirle arasında ne kadar mesafe var, zincir bollaşınca değer mi...
    Cup ve Cg motosikletlerde muhafazayı 4 tane civata tutuyor, 2 tanesi üst 2 tanesi altı tutuyor sökmek 2 dakikadan uzun sürmez. Kendinden muhafazalı olan motosikletlerde muhafazalarında tapa gibi civata var o sökülüp yağlanıyor sanıldığı gibide zor olmuyor. Ses konusu illaki titreşimden dolayı olacaktir.
    MCV bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Elinize sağlık. Ben de hep böyle bir şey istiyorum.

    14.00 dan itibaren göreceğiniz gibi zincir sürekli yağ içinde ve sürekli bir yağlama mevcut ve asal dış etkenlere girmiyor. Sızdırmaz bir kapalı kutu zincir muhafazası yapmak çok mu zor acaba.

    https://youtu.be/tVvdH9PLZig?t=840
    MCV bunu beğendi.

  11. #11
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Alıntı hakan1969 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok emek var, tebrik ederim. O kadar uzun bir hatta vidaları denk getirmek, zincire sürtmemesini sağlamak gerçekten beceri işi...

    Aklıma takılan bir kaç nokta var...

    Cup ve cg lerde de var onlar nasıl sökülüyor bilmiyorum ama, zinciri yağlayacağız ve illaki toz girip yapışacak, temizlememiz gerekecek. Bu pratik olarak yapılabiliyor mu?

    Çamur girme ihtimali hiç yok mu...

    Ağırlığı nedir...

    Herhangi bir extra ses yapıyor mu...

    Zincirle arasında ne kadar mesafe var, zincir bollaşınca değer mi...
    Teşekkürler, aynen dediğiniz gibi çok emek var. Ciddi uğraştırdı. Kaç sefer söküp taktım hatırlamıyorum.

    Bundan 2 önceki motorum cup idi. Sıfır almıştım ve 6 sene kullandım. Hem şehir içi hemde onun yapabileceği

    kadar arazi gezilerimde oldu. İnanırsanız 6 sene boyunca zincir muhafazasını 5-6 kere anca sökmüşümdür.

    Yağlama işini alttaki tapalı kısımdan rahatça yapabiliyordum. İnanın zincir nerdeyse kirlenmiyordu.

    Çünkü tozdan çamurdan korunduğu için bu motorlar gibi kısa sürede zincir kirlenmiyordu.

    Zincir yağlamasını alta yaptığım tapayı açarak pratik olarak yapabilirim.Aşırı kirlenirsede 6 civatayı sökmesi 5 dk alıyor.Oda 3-5 ayda olur sanırım.

    Şuan benim yaptığım korumadan çamur girme ihtimali kesinlikle yok. Su sızıntıları olabilir.

    Ağırlığına gelince benim kullandığım sac 1 mm kalınlığında oldundan sanırım 1,5 - 2 kg gelebilir.

    Ses ve zincir değmemesi için çok özen gösterdim. Şuan zincirim normal hatta birazda bola yakın denilebilecek bir

    seviyede olmasına rağmen herhangi bir temas olmuyor. Sadece test yaparken arazi sürüşünde aşırı hoplatacak yerden geçerken

    (birazda hızlı idim) bir anlık bir değme oldu. Bu cup motorumda da oluyordu doğrusu.

    Biraz kullandıktan sonra sonucun nasıl olduğu dahada belli olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık. Ben de hep böyle bir şey istiyorum.

    14.00 dan itibaren göreceğiniz gibi zincir sürekli yağ içinde ve sürekli bir yağlama mevcut ve asal dış etkenlere girmiyor. Sızdırmaz bir kapalı kutu zincir muhafazası yapmak çok mu zor acaba.

    https://youtu.be/tVvdH9PLZig?t=840
    Teşekkürler, videodaki koruma tam kapalı resmen şanzıman kutusu gibi. Mükemmel bir malzeme doğrusu.

    Bu derece bir kutunun yapılıp motora uyarlanması olamaz demem ama oldukça zor olur diye düşünüyorum.

    Bunu yapacak birini bulabilmeye ise imkansız diyebilirim. Çünkü böyle ince işlerle piyasadaki ustalar ne yazıkki uğraşmıyorlar.
    espresso bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q

  12. #12

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı MCV adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, aynen dediğiniz gibi çok emek var. Ciddi uğraştırdı. Kaç sefer söküp taktım hatırlamıyorum.

    Bundan 2 önceki motorum cup idi. Sıfır almıştım ve 6 sene kullandım. Hem şehir içi hemde onun yapabileceği

    kadar arazi gezilerimde oldu. İnanırsanız 6 sene boyunca zincir muhafazasını 5-6 kere anca sökmüşümdür.

    Yağlama işini alttaki tapalı kısımdan rahatça yapabiliyordum. İnanın zincir nerdeyse kirlenmiyordu.

    Çünkü tozdan çamurdan korunduğu için bu motorlar gibi kısa sürede zincir kirlenmiyordu.

    Zincir yağlamasını alta yaptığım tapayı açarak pratik olarak yapabilirim.Aşırı kirlenirsede 6 civatayı sökmesi 5 dk alıyor.Oda 3-5 ayda olur sanırım.

    Şuan benim yaptığım korumadan çamur girme ihtimali kesinlikle yok. Su sızıntıları olabilir.

    Ağırlığına gelince benim kullandığım sac 1 mm kalınlığında oldundan sanırım 1,5 - 2 kg gelebilir.

    Ses ve zincir değmemesi için çok özen gösterdim. Şuan zincirim normal hatta birazda bola yakın denilebilecek bir

    seviyede olmasına rağmen herhangi bir temas olmuyor. Sadece test yaparken arazi sürüşünde aşırı hoplatacak yerden geçerken

    (birazda hızlı idim) bir anlık bir değme oldu. Bu cup motorumda da oluyordu doğrusu.

    Biraz kullandıktan sonra sonucun nasıl olduğu dahada belli olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------



    Teşekkürler, videodaki koruma tam kapalı resmen şanzıman kutusu gibi. Mükemmel bir malzeme doğrusu.

    Bu derece bir kutunun yapılıp motora uyarlanması olamaz demem ama oldukça zor olur diye düşünüyorum.

    Bunu yapacak birini bulabilmeye ise imkansız diyebilirim. Çünkü böyle ince işlerle piyasadaki ustalar ne yazıkki uğraşmıyorlar.
    Şimdi ki ustalar ancak al takçı olduğu için artık herkes sizin gibi kendi yapmaya çalışıyor maalesef
    espresso bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  13. #13
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Elinize, emeğinize sağlık hocam. Arada Xpulse için yaptığınız diğer projelere denk geliyorum gerçekten güzel çalışmalar.

    Böyle birşeylerin hazırını almayıp kendi emeğinizle üretmeniz gerçekten takdire şayan.

    Buda güzel bir çalışma olmuş, iyi günlerde kullanın...
    MCV bunu beğendi.

  14. #14
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize, emeğinize sağlık hocam. Arada Xpulse için yaptığınız diğer projelere denk geliyorum gerçekten güzel çalışmalar.

    Böyle birşeylerin hazırını almayıp kendi emeğinizle üretmeniz gerçekten takdire şayan.

    Buda güzel bir çalışma olmuş, iyi günlerde kullanın...
    İyi dilekleriniz için teşekkürler. Motorumda eksikliğini hissettiğim konuları en kolay ve ekonomik

    bir şekilde elimden geldiğince halletmeye çalıştım. Yaptığım bazı işlerin hazırıda olmadığından

    mecburen yeni imal etmek gerekiyor. Yaptığım çalışmaları formda ve kanalımda düşünen arkadaşlara fikir vermesi

    amacıyla paylaşıyorum.
    SuleymanE ve espresso bunu beğendiler.
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q

  15. #15
    Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2005
    Şehir
    HATAY-ANTAKYA
    Motosikleti
    Crf 250 L
    Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş.
    El becerisi önemli.
    MCV bunu beğendi.

  16. #16
    MCV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2014
    Şehir
    sivas
    Motosikleti
    150 mcx-Kuba KEE100-RKS Winner200- Hero XPULSE 200
    Alıntı Guven adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerinize sağlık. Çok güzel olmuş.
    El becerisi önemli.
    Teşekkürler Güven hocam.
    Guven bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/channel/UCsQMNz8EBD5jqoRCOlr-72Q


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)