Dakar Efsanesi Diriliyor - KTM 640 Adventure
Reklamlar
-
F54 adlı üyeden alıntı
benim balkonda böyle bir efsane olsa bu gece uyku uyuyamazdım onu sökmeden
Öyle oldu zaten ön tarafıda söktüm. Şimdi mola verdim ama bikaç takım eksiğim var. Onları artık yarın getirince devam ederim sökmeye.
İşler planlandığı gibi gitmiyor. Yapılacak iş azalıyor veya artıyor.
Mesela şase boyamaktan vazgeçeceğim gibi. Pas zaten yok. Boyada hata yok. Silince tertemiz ortaya çıkıyor. Sanırım aliminyum. Hiç pas yok 22 yaşında motorda. Hatta orijinal cıvataları dahi paslı değil. Benim bikaç sene içinde taktığım/değiştirdiğim cıvatalar paslı.
Jantı boyamaya niyetliydim oda o şekilde. Ben zincir jant temizlemem normalde. O yüzden kirli duruyormuş. Silince DİD marka jant ışıl ışıl çıkıyor ortaya. Jant tellerini değiştireyim diyordum pipetleri söktüm teller temiz çıktı. Bazı parçalara endüstriyel yıkama yaptırmam yeterli olacak gibi.
Zamanında MZ sökerken farketmiştim bunu. Alman üretimi olanı sökerken orjinal göbek cıvataları bile passız çıkıyordu. Yerli üretim olanların elimi attığım yerden paslı cıvata çıkıyordu. Kimini çekiçliyordum kimini ısıtıyordum.
KTM gerçekten zamanında kaliteli motor üretmiş. Sökerken dahi belli oluyor bu.
Atölyeyi dağıttıktan sonra aletlerim hep kayboldu. Kardeşim aldı yerine koymadı veya ben bi yere götürdüm unuttum derken dağıldı gitti. 13 lokma ve 4, 6 alyan olmadığı için bazı parçaları sökemedim. Mecburiyetten bu şekilde bırakacağım sanırım. Saat bir oldu zaten.
Tesisat işiyle çok uğraştım bu motorda. Benden başkası uğraşsa çözemez o hale geldi. Hangi kablo ne renk belli değil. Sıfırdan tesisat çekmeye niyetim var ama çeşitli kablo renkleri bulmam lazım. Nasıl nerden bulacağım hakkında fikri olan var mı? Sanayide belli başlı renkler var.
Ön amörtisörün parçalarınıda söktüm. Korumak için olan şeyler. Ayrıca zamanında amörtisöre çorap takmıştım yağ kaçırıyor diye. Onuda söktüm. Amörtisörüde elden geçirmem lazım. Normal motosikletlerin iki senede bir, enduro sınıfının her sene elden geçmesi lazımmış. Motoru alalı beş sene oldu ve hiç amörtisöre bakmadım. Yağını bile değiştirmedim. O işi ihmal etmeyeceğim. İçinden ne çıkacak bilmiyorum.
Reklamlar
-
Devamını 4 gözle bekleyenler arasındaki yerimi aldım.
-
Kolay gelsin.
Şase "powder coated" çelikmiş.
-
Powder coated bildiğimiz statik boya sanırım. Zaten bende boya yapacak olsaydım öyle yapacaktım. Raf imalatı yapan bi müşterim var onların fırını filan var. Orda boyatmayı düşünüyordum ama gerek kalmadı ona.
Bugünde söküme devam ettim ama akşamüstü telefon elimden düştü ve ekran gitti. Resimleri bilgisayara alıp yükleyemiyorum. Sonra hallederim artık.
-
-
Erdi aklının bir köşesinde dursun ; Eğer acaip farklı zor bulunan civata - somun cinsinden bir şey gerekirse tek müracaat edeceğin adres << Bursa
KARTAL CİVATA >> . Ben İstanbul İMES sanayide + MODOKO sanayide + KADOSAN sanayide + KARTAL sanayide arayıp bulamadığım 10 milimetre çap, 90 milim boy,
1.25 hatve İMBUS civatayı Bursa KARTAL CİVATA da bulunca neredeyse sevinçten takla atacaktım.
-
Arka amortisör hep ihmal edilir, muhtemelen hiç bakım görmedi.İçindeki azotun büyük kısmı gitmiş,yağı da çorbaya dönmüştür.Bakımını yapsanız çok fark eder.amortisörün üst kısmındaki rulman ,alt mafsal ve maşa kısmındaki yataklarda boşluk olmamalı.kontrol edin boşluk varsa bence onları da değiştirin.Kuyruk (subframe)bağlantısı daha önce tamir görmüş yine kırılmış.kaynatırken destek konursa daha sağlam olur.kolay gelsin
-
Jant temizliği için Winkel 160107 kuvvetli pas sökücü spreyi tavsiye ederim, bu spreyi sıkıp şarjlı vidalamanın ucuna takılan fırça tarzı aparatlarla temizlemek işi epey kolaylaştırıyor.
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
Erdi aklının bir köşesinde dursun ; Eğer acaip farklı zor bulunan civata - somun cinsinden bir şey gerekirse tek müracaat edeceğin adres << Bursa
KARTAL CİVATA >> . Ben İstanbul İMES sanayide + MODOKO sanayide + KADOSAN sanayide + KARTAL sanayide arayıp bulamadığım 10 milimetre çap, 90 milim boy,
1.25 hatve İMBUS civatayı Bursa KARTAL CİVATA da bulunca neredeyse sevinçten takla atacaktım.
Sağolasın abi. Öyle çok bi cins cıvata ihtiyacım olmuyor. Olursada tornacı arkadaş var yaptırıyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------
greyhorse adlı üyeden alıntı
Arka amortisör hep ihmal edilir, muhtemelen hiç bakım görmedi.İçindeki azotun büyük kısmı gitmiş,yağı da çorbaya dönmüştür.Bakımını yapsanız çok fark eder.amortisörün üst kısmındaki rulman ,alt mafsal ve maşa kısmındaki yataklarda boşluk olmamalı.kontrol edin boşluk varsa bence onları da değiştirin.Kuyruk (subframe)bağlantısı daha önce tamir görmüş yine kırılmış.kaynatırken destek konursa daha sağlam olur.kolay gelsin
Arka amörtisör bakımı hakkında hiç bilgim yok. Yapabilir miyim bilmiyorum. Veya yapan bi yer var mı? Önü söktüm bugün. Onuda bi elden geçirmem lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:49 ----------
joshua adlı üyeden alıntı
Jant temizliği için Winkel 160107 kuvvetli pas sökücü spreyi tavsiye ederim, bu spreyi sıkıp şarjlı vidalamanın ucuna takılan fırça tarzı aparatlarla temizlemek işi epey kolaylaştırıyor.
Jantda o kadar büyük sorun yok. Islak bezle bile silince çıkıyor. Sadece ön jantın telleri paslanmış. Oda ya değişecek yada farklı bi çözüm lazım.
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
-
Biz garaja inip motoru silmeye üşenirken, balkonda rektifiye baya bir cesaret.
Kolay gelsin.
Takipteyim.
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Biz garaja inip motoru silmeye üşenirken, balkonda rektifiye baya bir cesaret.
Kolay gelsin.
Takipteyim.
Ufuk Hocam, Bizlerinki hani şöyle biraz da yaşımızın getirdiği rehavet ( daha da doğrusu tembellik). Lakin ben hiç üşenmiyorum, Her 6 ayda bir mutlaka
tepeden tırnağa pırıl pırıl temizliyorum. Amma gençler maşallah arı gibi, pire gibi, karınca gibi , hiç üşenmiyorlar . A dan Z ye elden geçiriyorlar.
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
Ufuk Hocam, Bizlerinki hani şöyle biraz da yaşımızın getirdiği rehavet ( daha da doğrusu tembellik). Lakin ben hiç üşenmiyorum, Her 6 ayda bir mutlaka
tepeden tırnağa pırıl pırıl temizliyorum. Amma gençler maşallah arı gibi, pire gibi, karınca gibi , hiç üşenmiyorlar . A dan Z ye elden geçiriyorlar.
Eskiden abilerimiz şöyle derdi.
"Fazla silmede eskimesin"
-
ufoz adlı üyeden alıntı
Eskiden abilerimiz şöyle derdi.
"Fazla silmede eskimesin"
Ufuk hocam biz de o eskilerin sözlerine itaat ediyoruz işte .
-
Güzel gidiyor ama asperox boyada bir süre sonra solmaya sebebiyet veriyor diye okumuştum dikkatli olmakta fayda var.
-
Kolay gelsin, özlemiştik konularını, heyecan ve merakla takipteyim
LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
-
Kolay gelsin, merakımdan soruyorum hazır böyle sadece şase ve motor bloğu kalmışken çıkarıp güzelce bir gaz yağı ve tazyikli suyla bütün yağ ve kirden arındırsanız daha kolay olmaz mı? Boyanacak boyanmayacak ne varsa görür hem de balkonu kirletmemiş olursunuz
-
İster düşün... Kendini ister hayale kaptır...Uzar uzar, çünkü hiç sonu yoktur yolların.
Bakarsın aldanmışsın, gördüğün bir seraptır. Sevimli bir hayale açılırken kolların.
-
kolay gelsin erdi takip ediyoruz.
-
Hay maşallah ! Kimin oğlu be! Benim de öyle çırağım olsa ,hiç terddütsüz işe başlardım. Rabbim nazarlardan korusun.
-
Ne yaptın brader be? Ben bulaşık makinasına öyle bir şey koysam hanım 3 gün eve almaz beni.
Bi dakika ya, fena fikir değilmiş aslında
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)