Birçok motosiklet kullanıcısının bu sorunu var. Eski modellerde beyin zaten bulunması zor. Bulunanda pahalı.
Bi süre önce motosikletim beyin arızası yaptı. Yaptığımız çözümü burada paylaşayım. Birçok kişinin işine yarayacağını düşünüyorum.
Benim orjinal beyin 2800 liraydı. O kadar para vermek istemedim. Dörtlü beyin namıyla bilinen bir cdi var. Jawa MZ gibi platinli motorların elektronik ateşlemeye dönüşümünde kullanıldığını duymuştum. Veya CG tip motorlara performans için yapıldığını duymuştum. Gittim bende o beyinden aldım. Cup motorlarda kullanılıyor sanırım.
Akü destekli beyin. Aküden aldığı elektrikle çalışıyor. Bağlantısı çok basit. Ama ben Aksaray'da hangi kablo nereye takılıyor öğrenemedim. Bilende söylemiyor olabilir.
Arkadaşım Ali Öztabancı ile beraber yaptık bağlantıyı. Avans işlerini ise babası İrfan Öztabancı yaptı. Dededen toruna motosiklet ustası aile. Gülağaç ilçesinden Hilmi Kalan ustadan öğrendik kabloların yerini.
Dört tane kablo soketdeki buralara bağlanıyor. Elektrik yazdığım yeri ben kontaktan çıkışa bağladım. Kontak kapanınca stop eder. Aküden alırsanız stop edemezsiniz.
Bunu bağlayınca motosiklete ateşleme geldi. Ancak avans tutmadı. Çok güçsüz çalışıyordu motor.
Ali'nin babası İrfan usta bu işlerin uzmanı. Elinden her iş gelen biri. Oda manyetoyu söküp frezede yeni kama yeri açtı. Orjinal kamaya takınca orjinal cdiye göre ateşleme yapıyordu. Bu taktığımız beyine göre yeniden konumlandırıp kama yeri açtı. Aslında ona kalsa komple manyeto imal edecekti uğraşmasını istemedim.
Şimdi motosiklet çok güzel ateşliyor. Hatta orjinal beyinden daha kolay çalışıyor. Gücüde çok iyi.
Bu beyini 50 liraya aldım. 20 lira filan internette. Bi tanede yedek aldım nolur nolmaz diye.
Avans işi bazı motorlarda uyar. Bazısında uymayabilir. Bu anlattıklarım tek silindir için geçerli. Daha çok silindir için olanlara farklı işlem yapmak gerekir. Her okuyucu ucuna ayrı ayrı beyin bağlamak gerekir.