Herkese selamlar.
Fark ettim ki tanışma başlığı altında motosikletin revizyonunu paylaşmam doğru değil. Zira bu bir Kendi İşini Kendin Yap projesi. İlerleyen dönemlerde tanışma başlığı altında çürümesi yerine, yer işgal etmesi yerine, konuyu yerinde açmanın daha uygun olduğunu düşündüm.
Bahse konu scooter Taiwan üretimi SYM markasının 2006 model bir GTS250'si. Karbüratörlü, tek silindirli, su soğutmalı ve bana göre gayet performanslı bir araç. Motosikleti aldığım zaman hiç iyi kondisyonda değildi ve restorasyona ihtiyacı olduğunu bilerek, 2020 eylül ayında satın aldım ve bu zamana kadar kullandım. Kullandığım süre içerisinde acemilik sebebiyle motor yağını hiç kontrol etmedim ve nihayetinde komple motor revizyonuna kadar gidecek bir serüvene atlamış oldum.
Komple motor revizyonu sonrasında bütçem büyük oranda motorun ciğerine harcandığı için, bütçem iyice kısıtlandı ve önce parçaları toplamakla işe başladım. Yine motor revizyonu sırasında hazır tamirhanedeyken, fren diski ve balatalarım değişti. Buji değişti.
-Kırık olan sol marşpiyel
-Gösterge etrafı mat siyah panel ve sağ taraf torpido kapağı
-Torpido Panelinin tamamı
-Ayak Taban Alanı
-Sağ-Sol Sinyal-Sis Farı (Çıkma Parça alıp Revize Ettik, bendekiler adam olmayacaktı, çok uyguna halloldu)
Akabinde motosikleti sökme girişiminde bulundum ve başardım. Şu anda bütün parçalar sökük bir vaziyette, çalıştığım iş yerinin boyahanesinde boyanmayı bekliyorlar. Malesef kırık, tamir edilmesi gereken parçalar çok. Farlarımın 5 ayağından sadece 2 tanesi tutuyor. Ayrıca içine geçmişte mercek takılmış. Mercek hoş fakat montaj iyi yapılmamış, farlar da sararmış. Elden geçireceğim mutlaka. Egzozun komple kazınıp ısıya dayanıklı sprey ile boyanması gerekiyor. Her paslandığında zımparalamadan boya atmışlar, her geçen gün daha da kötüye gidiyor. Gibi gibi gibi bir kabarık işlem listem var. İşlemler tahminimce 2 ayı bulacak. Her aşamada fotoğraflayıp sizlerle paylaşmayı planlıyorum.
Renk te değişecek bu arada. Açık gri bence scooter'a yakışmıyor. Füme tonlarına döneceğiz. Metalik bir füme olabilir. 5 ay sonra muayene de var. İkisi bir arada olacak benim açımdan.
Kafamda farı açıp, iç tertibatını düzenlemek var. Bu modele özgü, angel eye diye bilinen park lambalarından mevcut. Malesef ledler artık pırpırlama raddesine gelmiş. Buraya bir revziyon ilk sırada gibi görünüyor. Şu anda en pahalı parça far olduğu için önceliğim onda. Haricinde ön çamurluğu sökemedim zira vidası aşırı derecede paslanmış, kesinlikle açılmıyor. Ne yapacağımı bilmiyorum şu anda, düşünce halindeyim. Yakında güncellemeleri bildiririm.