Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Taiwan Garibanının Yüzü Gülür mü? Gülecek.. - SYM GTS 250 Scooter Restorasyonu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Herkese selamlar.

    Fark ettim ki tanışma başlığı altında motosikletin revizyonunu paylaşmam doğru değil. Zira bu bir Kendi İşini Kendin Yap projesi. İlerleyen dönemlerde tanışma başlığı altında çürümesi yerine, yer işgal etmesi yerine, konuyu yerinde açmanın daha uygun olduğunu düşündüm.

    Bahse konu scooter Taiwan üretimi SYM markasının 2006 model bir GTS250'si. Karbüratörlü, tek silindirli, su soğutmalı ve bana göre gayet performanslı bir araç. Motosikleti aldığım zaman hiç iyi kondisyonda değildi ve restorasyona ihtiyacı olduğunu bilerek, 2020 eylül ayında satın aldım ve bu zamana kadar kullandım. Kullandığım süre içerisinde acemilik sebebiyle motor yağını hiç kontrol etmedim ve nihayetinde komple motor revizyonuna kadar gidecek bir serüvene atlamış oldum.

    Komple motor revizyonu sonrasında bütçem büyük oranda motorun ciğerine harcandığı için, bütçem iyice kısıtlandı ve önce parçaları toplamakla işe başladım. Yine motor revizyonu sırasında hazır tamirhanedeyken, fren diski ve balatalarım değişti. Buji değişti.

    -Kırık olan sol marşpiyel
    -Gösterge etrafı mat siyah panel ve sağ taraf torpido kapağı
    -Torpido Panelinin tamamı
    -Ayak Taban Alanı
    -Sağ-Sol Sinyal-Sis Farı (Çıkma Parça alıp Revize Ettik, bendekiler adam olmayacaktı, çok uyguna halloldu)

    Akabinde motosikleti sökme girişiminde bulundum ve başardım. Şu anda bütün parçalar sökük bir vaziyette, çalıştığım iş yerinin boyahanesinde boyanmayı bekliyorlar. Malesef kırık, tamir edilmesi gereken parçalar çok. Farlarımın 5 ayağından sadece 2 tanesi tutuyor. Ayrıca içine geçmişte mercek takılmış. Mercek hoş fakat montaj iyi yapılmamış, farlar da sararmış. Elden geçireceğim mutlaka. Egzozun komple kazınıp ısıya dayanıklı sprey ile boyanması gerekiyor. Her paslandığında zımparalamadan boya atmışlar, her geçen gün daha da kötüye gidiyor. Gibi gibi gibi bir kabarık işlem listem var. İşlemler tahminimce 2 ayı bulacak. Her aşamada fotoğraflayıp sizlerle paylaşmayı planlıyorum.

    Renk te değişecek bu arada. Açık gri bence scooter'a yakışmıyor. Füme tonlarına döneceğiz. Metalik bir füme olabilir. 5 ay sonra muayene de var. İkisi bir arada olacak benim açımdan.






    Kafamda farı açıp, iç tertibatını düzenlemek var. Bu modele özgü, angel eye diye bilinen park lambalarından mevcut. Malesef ledler artık pırpırlama raddesine gelmiş. Buraya bir revziyon ilk sırada gibi görünüyor. Şu anda en pahalı parça far olduğu için önceliğim onda. Haricinde ön çamurluğu sökemedim zira vidası aşırı derecede paslanmış, kesinlikle açılmıyor. Ne yapacağımı bilmiyorum şu anda, düşünce halindeyim. Yakında güncellemeleri bildiririm.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Kolay gelsin. Yalniz yag kontrolu yapmayacak kadar acemi biri olup tesisat sokecek cesaretinizin olmasi super
    Motorumu bunu beğendi.

  3. #3
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin. Yalniz yag kontrolu yapmayacak kadar acemi biri olup tesisat sokecek cesaretinizin olmasi super
    Aslında orada bir katakulli var. Benim motosikleti aldığım arkadaş, yağ bakımlarını yeni yaptırdığını söylemişti. O sıralar işlerin yoğun olmasından dolayı aracı sadece kullanabildim. Hiç ilgilenemedim. Hatta öyle ki gri tesisat bantıyla sabitlenmiş aynaları bile 3 hafta sonra değiştirebildim İlk mesajda mütevazi davranmışım, alınan motorun yağının kontrol edilmemesi aslında aptallık. Fakat bazı şeyler acı tecrübeler ile öğreniliyor. Şimdi duran motorun yağını haftada 1 kontrol ediyorum. Rüyalarıma girdiği oluyor

    Esasen elim iş tutar, tek başına cesaret demek doğru olmaz. Bu konularda tecrübeli de sayılırım, tabii ki hobi mealinde. Bir Citroen C2 sahibiyim ve bu aracın da söküm-takım işlemleri dahil, bütün revizyon işlemlerini, aksesuar montajlarını, geliştirmelerini ikiz kardeşimle birlikte yaptık. Fotoğraflarda gördüğünüz alan bizim hobi garajımız. Aletler ve edevatlar sürekli temizlenir, güncellenir. Gözümüz gibi baktığımız iki otomobilimiz ve bizim Taiwan'lı Garip, itina ile burada yer alıyorlar

  4. #4
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında orada bir katakulli var. Benim motosikleti aldığım arkadaş, yağ bakımlarını yeni yaptırdığını söylemişti. O sıralar işlerin yoğun olmasından dolayı aracı sadece kullanabildim. Hiç ilgilenemedim. Hatta öyle ki gri tesisat bantıyla sabitlenmiş aynaları bile 3 hafta sonra değiştirebildim İlk mesajda mütevazi davranmışım, alınan motorun yağının kontrol edilmemesi aslında aptallık. Fakat bazı şeyler acı tecrübeler ile öğreniliyor. Şimdi duran motorun yağını haftada 1 kontrol ediyorum. Rüyalarıma girdiği oluyor

    Esasen elim iş tutar, tek başına cesaret demek doğru olmaz. Bu konularda tecrübeli de sayılırım, tabii ki hobi mealinde. Bir Citroen C2 sahibiyim ve bu aracın da söküm-takım işlemleri dahil, bütün revizyon işlemlerini, aksesuar montajlarını, geliştirmelerini ikiz kardeşimle birlikte yaptık. Fotoğraflarda gördüğünüz alan bizim hobi garajımız. Aletler ve edevatlar sürekli temizlenir, güncellenir. Gözümüz gibi baktığımız iki otomobilimiz ve bizim Taiwan'lı Garip, itina ile burada yer alıyorlar
    Sirkette GTS 250i kullanan bir arkadas vardi, cok fazla yag yaktigindan sikayetciydi, dikkat etmenizi oneririm.

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Yahu Cem sana kaç kere dedik al Cenk i gelin İstanbula diye... makina bakimci olarak sökülmeyen vida mi olur yaw?
    Düşündüm de İstanbul olayını demedim ki acep?
    Bende bir takim var her türlü civatayi tutabilir yapılmış. 6 köşe yuvarlak ezik oval üçgen boru farketmiyor.. yeterli civatanin 5-6 mm bir tutma alanı olsun.
    Burda olsan en kotu çürütür alırdık yine...
    Sana kolaylıklar dilerim. Takıldığın sormak istediğin bisey olursa ara çekinmeden..
    Binbaşı arkadaşıma uzaktan hiç görmeden scooter toplatip calistirmisligim var... Allaha emanet...
    cemdogu bunu beğendi.

  6. #6
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sirkette GTS 250i kullanan bir arkadas vardi, cok fazla yag yaktigindan sikayetciydi, dikkat etmenizi oneririm.
    Arkadaşınız haklı. Motor revizyondan çıkmasına, rağmen yağ yakıyor idi. Bunun en başlıca sebebi sübap contaları. Türkiye'de bulunmadığı ve anormal derecede küçük olduğu için 50cc'lerin sübap contalarını takmışlardı. Haliyle sızdırıyordu. Türkiye'ye ne kadar sym parçası getiren firma varsa (ki en sevdiğim açık ara motoart'tır) stoklarına girer girmez aldım. Gelir gelmez de contaları taktık. Fakat yine yakıyor. Daha az, ama yakıyor

    Genel kanı, 30k'nın üzerine çıkan karbüratörlü motorlar yağ yakar şeklinde. Ben de buna alıştırdım kendimi. Haftada 1 yağ kontrolü yapıyorum. Yedekte 2 litre civarında motor yağım var. Eksildikçe uygun miktarda ekliyorum.



    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yahu Cem sana kaç kere dedik al Cenk i gelin İstanbula diye... makina bakimci olarak sökülmeyen vida mi olur yaw?
    Düşündüm de İstanbul olayını demedim ki acep?
    Bende bir takim var her türlü civatayi tutabilir yapılmış. 6 köşe yuvarlak ezik oval üçgen boru farketmiyor.. yeterli civatanin 5-6 mm bir tutma alanı olsun.
    Burda olsan en kotu çürütür alırdık yine...
    Sana kolaylıklar dilerim. Takıldığın sormak istediğin bisey olursa ara çekinmeden..
    Binbaşı arkadaşıma uzaktan hiç görmeden scooter toplatip calistirmisligim var... Allaha emanet...
    Hahahaha Samet Abi, vallahi demedin öyle birşey :p

    Takımın fotoğrafını gönderebilir misin? Hatta mümkünse bana link atarsan çok sevinirim. En kötü ihtimalle vidanın kafasını kırıp alacağım çamurluğu.

    Bu arada renge karar verdim gibi. Chevrolet (GM) 391E. Ne dersiniz?


  7. #7
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Anladığım kadarıyla mekanik den anlamadığın halde bu işe girişmişsin. Bir arkadaşım gsxr750 komple kendi söküp rektifiye etmişti sıfır bilgi ile ama onun kafası zehir gibi çalışıyordu Büyük cesaret şimdiden kolay gelsin.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşınız haklı. Motor revizyondan çıkmasına, rağmen yağ yakıyor idi. Bunun en başlıca sebebi sübap contaları. Türkiye'de bulunmadığı ve anormal derecede küçük olduğu için 50cc'lerin sübap contalarını takmışlardı. Haliyle sızdırıyordu. Türkiye'ye ne kadar sym parçası getiren firma varsa (ki en sevdiğim açık ara motoart'tır) stoklarına girer girmez aldım. Gelir gelmez de contaları taktık. Fakat yine yakıyor. Daha az, ama yakıyor

    Genel kanı, 30k'nın üzerine çıkan karbüratörlü motorlar yağ yakar şeklinde. Ben de buna alıştırdım kendimi. Haftada 1 yağ kontrolü yapıyorum. Yedekte 2 litre civarında motor yağım var. Eksildikçe uygun miktarda ekliyorum.





    Hahahaha Samet Abi, vallahi demedin öyle birşey :p

    Takımın fotoğrafını gönderebilir misin? Hatta mümkünse bana link atarsan çok sevinirim. En kötü ihtimalle vidanın kafasını kırıp alacağım çamurluğu.

    Bu arada renge karar verdim gibi. Chevrolet (GM) 391E. Ne dersiniz?

    https://www.performancetrucks.net/fo...o-dsc_0067.jpg
    Gri yakışmıyor deyip yine gri tonu seçmişsiniz. Daha farklı alternatiflere baksanız, hatta belki yakın ton çift renk uygulaması güzel olabilir. Hem ruhsatta da değişikliği göze almışken eski rengin neredeyse koyu tonundan iyisini bulabilirsiniz diye düşünüyorum.
    ...

  9. #9
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gri yakışmıyor deyip yine gri tonu seçmişsiniz. Daha farklı alternatiflere baksanız, hatta belki yakın ton çift renk uygulaması güzel olabilir. Hem ruhsatta da değişikliği göze almışken eski rengin neredeyse koyu tonundan iyisini bulabilirsiniz diye düşünüyorum.
    Merhaba.

    Aslında haklısınız. Aklımda BMW'lerdeki estoril maviler vardı. Daha sonrasında meşhur ingiliz yarış yeşilini düşündüm uzunca bir süre. Lacivert tonları da aklımdaydı fakat internette biraz araştırma yapınca bu modelin füme rengi de çok hoşuma gitti. Gözle görünce insan biraz daha ikna oluyor ne çıkacağına.

    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarıyla mekanik den anlamadığın halde bu işe girişmişsin. Bir arkadaşım gsxr750 komple kendi söküp rektifiye etmişti sıfır bilgi ile ama onun kafası zehir gibi çalışıyordu Büyük cesaret şimdiden kolay gelsin.
    Ben biraz daha otomotiv mekaniğinden anladığımı düşünüyorum, bu tabii ki hobi seviyelerinde, asla profesyonel bir anlamda değil. Bir scooter da esasen çok ciddi bir mekanik içermiyor. Özellikle mekanik onarımlarını başka bir ustanın yaptıktan ve düzen tuttuktan sonra kozmetik anlamda revizyon için pek mekanikten anlamak gerekmiyor bence.

    Bakalım, şu anda çıkmazda olan bir çamurluk vidası var, kaynakçı arkadaşlara uğramak gerekecek. Haricinde kritik olan bir problem yok gibi, herşey yolunda. Teşekkür ederim ilginize.

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Yarin gündüz anahtarın resmini atarım sana..
    4 adetlik set. Ufaktan büyüğe..
    En kotu çürütür çıkarırsın...

  11. #11
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarin gündüz anahtarın resmini atarım sana..
    4 adetlik set. Ufaktan büyüğe..
    En kotu çürütür çıkarırsın...
    bekliyorum abi. acaba şunlardan mı?


  12. #12

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Scooter da piaggio grubunu bir köşeye koyarım onlar benim için scooterın Rolls Royce u..

    Onun dışında tasarımını en çok beğendiğim scooterlardan biridir bana 90 yıllardaki ss gsxr makineleri anımsatıyor ön sıfatı kesik keskin kararlı hatlar falan... Bilmiyorum her zaman keskin kararlı duruşu olan kareli çizgili hatları oval yuvarlak hatlara oranla çok beğenirim..

  13. #13
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bekliyorum abi. acaba şunlardan mı?

    https://cdn.dsmcdn.com/ty34/product/..._org_thumb.jpg
    Yok yaw değil. Civatanin kafası varda alti köşesi bozulduysa dediğim anahtar is görür.
    Anahtar ağzı koptuysa eğer ya ters klavuz ki çoğunlukla ise yaramaz yada çürütmek gerekir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------

    https://www.hepsiburada.com/cok-amacli-nano-grip-kurbagacik-akilli-ingiliz-anahtari-set-2li-p-HBV0000121LQJ?magaza=%C3%A7etin%20ticaret
    Aynisi değil ama şuna benzer bisey..
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  14. #14
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yok yaw değil. Civatanin kafası varda alti köşesi bozulduysa dediğim anahtar is görür.
    Anahtar ağzı koptuysa eğer ya ters klavuz ki çoğunlukla ise yaramaz yada çürütmek gerekir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------

    https://www.hepsiburada.com/cok-amacli-nano-grip-kurbagacik-akilli-ingiliz-anahtari-set-2li-p-HBV0000121LQJ?magaza=%C3%A7etin%20ticaret
    Aynisi değil ama şuna benzer bisey..
    Cık, olmaz abi. Benimkinin kafası mafası yok. Bildiğin vida, yıldız kafa. Uzuuuun saplama gibi ama namussuz, kafası yıldız vida

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:39 ----------

    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter da piaggio grubunu bir köşeye koyarım onlar benim için scooterın Rolls Royce u..

    Onun dışında tasarımını en çok beğendiğim scooterlardan biridir bana 90 yıllardaki ss gsxr makineleri anımsatıyor ön sıfatı kesik keskin kararlı hatlar falan... Bilmiyorum her zaman keskin kararlı duruşu olan kareli çizgili hatları oval yuvarlak hatlara oranla çok beğenirim..
    Merhaba. Aslında benimki de 2006 model olduğu için, sizin beğenmeyeceğiniz türden :p Farları kurtarmıyor ancak sinyalleri ve belki marşpiyel tasarımının keskinliğinden kurtarıyor olabilir

  15. #15
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Havşa başlı sanirim..
    O zaman havşa çapında, 120 derece bilenmiş matkapla merkezli olarak kafayı çürütmelisin.
    Sonrasinda dişli değilse çıkar,dişli ise diş dibi çapında delip yeniden diş çekilebilir.

  16. #16
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Havşa başlı sanirim..
    O zaman havşa çapında, 120 derece bilenmiş matkapla merkezli olarak kafayı çürütmelisin.
    Sonrasinda dişli değilse çıkar,dişli ise diş dibi çapında delip yeniden diş çekilebilir.
    Vay be samet abi, trcitroen günlerine geri döndük. Eski günlerde de en aktif sen cevap verirdin konuya

    Şimdi ters kılavuz satın aldım. Bir de yurtdışında beğenilen speed out diye bir set aldım. Bunları deneyeceğim. Önümde iki ihtimal kaldı. Zaten çamurluğun 4 sabitleme yeri var, fakat biri kökünden kırılmış ayrılmış, biri de çatlak. Yani 2,5 tutuyor desek yeri.

    1. İhtimal : Ya çamurluğu kırıp sökeceğim. Bu durumda vida maşa üzerinde kalacağı için dişli boru pensesiyle söküp alabileceğim.
    2. İhtimal : Vidanın kafasını bir şekilde ikiye bölüp, plastiği hasarlamak pahasına da olsa vidanın dibini maşada bırakıp, boya işlerine başlayabileceğiz. Bu durumda vidanın kafası kırılsa dahi dişli kısmı içeride kalacak. Onun için de metali yağlaya yağlaya delip, ters kılavuzu tekrar deneyebilirim. Ya da şansım yaver giderse vidayı ikiye bölebilirim dibine kadar delip, mutlaka yerinden oynar böylece.

    Bakalım, hafta içinde bakacağım duruma. Zaten diğer parçalar boya ustamı epey oyalayacak. Kırık yerlerin kaynatılması, astarlanması vesaire derken illa ki bir süre bekleyeceğiz. Bu bekleme süresinde sökmeyi denerim, olmazsa da kırıp alırım vallahi napayım

  17. #17
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı cemdogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vay be samet abi, trcitroen günlerine geri döndük. Eski günlerde de en aktif sen cevap verirdin konuya

    Şimdi ters kılavuz satın aldım. Bir de yurtdışında beğenilen speed out diye bir set aldım. Bunları deneyeceğim. Önümde iki ihtimal kaldı. Zaten çamurluğun 4 sabitleme yeri var, fakat biri kökünden kırılmış ayrılmış, biri de çatlak. Yani 2,5 tutuyor desek yeri.

    1. İhtimal : Ya çamurluğu kırıp sökeceğim. Bu durumda vida maşa üzerinde kalacağı için dişli boru pensesiyle söküp alabileceğim.
    2. İhtimal : Vidanın kafasını bir şekilde ikiye bölüp, plastiği hasarlamak pahasına da olsa vidanın dibini maşada bırakıp, boya işlerine başlayabileceğiz. Bu durumda vidanın kafası kırılsa dahi dişli kısmı içeride kalacak. Onun için de metali yağlaya yağlaya delip, ters kılavuzu tekrar deneyebilirim. Ya da şansım yaver giderse vidayı ikiye bölebilirim dibine kadar delip, mutlaka yerinden oynar böylece.

    Bakalım, hafta içinde bakacağım duruma. Zaten diğer parçalar boya ustamı epey oyalayacak. Kırık yerlerin kaynatılması, astarlanması vesaire derken illa ki bir süre bekleyeceğiz. Bu bekleme süresinde sökmeyi denerim, olmazsa da kırıp alırım vallahi napayım
    Bahsettiğin cıvata eğer M10 -12 ve aşağısında ters klavuz çok da ise yaramaz.
    Allah muhafaza bide o icerde kırılırsa iş daha beter boka sarar.
    Dediğin gibi cıvata kafasını çürütür çamurlugu aldıktan sonra disarsa kalan kısmı dediğim anahtar ile, yoksa ayarlı pense ile yada bir somun koyup içinden kaynaklama ile sokebilirsin.
    Sokmeden önce tepesinden dikine çekiçle tiklaman fayda sağlar...
    Trcitroen de olduğu gibi yardımcı olmak isterim ama bazen öyle insanlar çıkıyor ki,imzamdaki prosedürü uygulamam gerekiyor..
    Ama keşke yakın olsaydık da yılların tecrübesiyle sana yardımcı olabilseydim.
    Çevrem bana mcgaywer derler. Bunu da yaşı yetenler bilir...

  18. #18
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğin cıvata eğer M10 -12 ve aşağısında ters klavuz çok da ise yaramaz.
    Allah muhafaza bide o icerde kırılırsa iş daha beter boka sarar.
    Dediğin gibi cıvata kafasını çürütür çamurlugu aldıktan sonra disarsa kalan kısmı dediğim anahtar ile, yoksa ayarlı pense ile yada bir somun koyup içinden kaynaklama ile sokebilirsin.
    Sokmeden önce tepesinden dikine çekiçle tiklaman fayda sağlar...
    Trcitroen de olduğu gibi yardımcı olmak isterim ama bazen öyle insanlar çıkıyor ki,imzamdaki prosedürü uygulamam gerekiyor..
    Ama keşke yakın olsaydık da yılların tecrübesiyle sana yardımcı olabilseydim.
    Çevrem bana mcgaywer derler. Bunu da yaşı yetenler bilir...
    Ben o dizi bittiğinde henüz doğmamıştım abi

    Ters kılavuzdan önce speetout denen zımbırtıyı denerim o zaman. İksini de aldım. Diyorum ya, en kötü ihtimalle çamurluğu kırıp alacağım çünkü zaten kırık, tamiri de vakit kaybettirecek. Ben elden geldiğince kurtarmaya çalışacağım ama canımı fazla sıkarsa, söker alırım acımam Çok teşekkür ederim sana.

  19. #19
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    sanıyorum "british racing green 2 metallic" isimli renkte karar kıldım. Mat siyah aksesuarlar ile. Aynalar, yolcu sırtlığındaki boyalı kısım ve tutma demiri şeklinde mat siyah olacak. Kalanındaki boyalı grenajları da bu renge boyayacağız herhalde.

    Bu arada parçaları iş yerime getirebildim. Kırıklı olan kafa grenajını boya ustamız bir güzel tamir etti. Keza üzerinde delik olan sağ arka grenajı da öyle. Bir güzel tel kaynatıldı, çok iyi şekilde üzerine plastik erittik. Tamir yaptığımız kısımlara astar uyguladık. Sıra bir boşluk bulup, bütün parçaları zımparalayıp astarlamakta.

    Renk için fikirlerinizi bekliyorum. Boya kodu Mini B22.


  20. #20
    cemdogu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2020
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    BMW F650 GS 2Spark (2004)
    Nerde kalmıştık?

    Eksik parçam kalmadı desem yeridir. Hala yollarda olan bir torpido paneli, Su depo kapağı, ayak tabandaki torpido kapağı, kilit mekanizması vesaire. Herşey bu hafta içinde elimde.

    Boyalı parçalar boyahanenin boşluğunu bekliyor. kesin kararlıyım, british racing green olacak.

    Haricinde bir gelişme oldu. Malesef far kurtaramayacağım kadar kötüydü. En azından ben altından kalkamayacaktım, tamirine de çok yüksek rakamlar istediler. 4 ayağın 3'ü kırık vaziyette. Arka kasa geçmişte bölünmüş, japonlanmış. Far içine takılan mercek sabitlenmemiş, lapır lupur oynuyor ve far toz içinde. Hal böyleyken önce çıkma parçalara baktım, ateş pahası ve benimkinden iyi halde değiller. Kararttım gözü, verdim sıfır far siparişini.

    Farlar gelir gelmez de Clif Desings Prima-K kullanarak koruma filmi uyguladık. Taş izlerine ve sararmaya karşı koruma altına aldık. İçlerine H7 led'ler sipariş etmiştim, onları taktım. 12v bir akü ile denedim. Halka da, ledler de sorunsuzca çalışıyor.



    Sinyal ampullerini ve sis farı ampulünü de değiştirdim. Sis farlarında orjinalden şaşmadım, H27 Narva halojen ampul aldım. Şimdilik vaziyet bu. Torpido paneli elime ulaştığında su deposunu söküp, kısa süreliğine asma şansım olacak. Anında değiştirip mat siyah parçaları takmayı planlıyorum. Boyalı panelleri en son giydireceğim.



1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)